Cat costa o vizita la Castelul Bran in 2020

Nu putem vorbi despre #ExperienceRomania, fara sa facem o vizita la Castelul Bran, produsul nostru de marca cum s-ar spune. Toti strainii stiu de Romania datorita acestui castel, pe care cred ca noi romanii nu-l apreciem la adevarata valoare. Asta pentru ca noi stim un mic secret `avem castele mai frumoase in Romania decat Castelul Bran`, cum ar fi Castelul Peles, Pelisor si Castelul Huniazilor. Poate tocmai din acest motiv am ajuns in Bran de cel putin trei ori in viata mea, dar nu am intrat niciodata in incinta Castelului, fiind prea putin motivata dupa impresiile auzite de la alti turisti romani. De data asta fiind implicata intr-un proiect de promovare a Romaniei, am facut o vizita cuprinzatoare si m-am gandit sa scriu un mini ghid pentru toti cei care doresc sa viziteze Castelul Bran in 2020.

cat-costa-o-vizita-la-castelul-Bran
Acest articol face parte dintr-o serie de articole realizate pentru proiectul @ExperienceRomania, cel mai mare proiect independent de promovare a Romaniei (hotel-uri, natura, traditii, cultura, distractie, restaurante si aventura). Blogul Enciclopedia calatorului independent a reprezentat Romania alaturi de alti 50 de travel bloggeri si influenceri internationali. Cititi articolele de pe blog si urmariti aventura mea pe instagram @Enciclopedia_calatorului sub hastagul #AliceinRomania
Informatii utile despre transportul spre Bran

Castelul Bran se afla situat in Pasul Bran-Rucar, la aproximativ 30 de kilometri de Brasov, pe DN37. Distanta din Brasov pana in Bran se parcurge cu masina in 35 de minute, iar din Bucuresti pana aici in aproximativ doua ore si jumatate. Din Autogara nr. 2 din Brasov exista curse spre Bran in fiecare jumatate de ora in timpul saptamanii si costa aproximativ 5 lei. La sfarsitul saptamanii autobuzele circula din ora in ora.

Cat costa cazarea in Bran

Poate cel mai costisitor aspect al vacantei in Bran e costul la cazare. Sunt multe hoteluri si pensiuni traditionale, dragute, dar costisitoare. Variante foarte ieftine nu prea exista, insa cel putin o sa aveti parte de o sedere confortabila.
    Hoteluri ieftine si bune din Bran (pretul e pt 2 persoane)
    Hoteluri de Lux la preturi rezonabile din Bran (pretul e pt 2 persoane)
    Cat costa intrarea la Bran in 2020

Odata ajunsi la Bran, usile Castelului se deschid la ora 9:00, cu exceptia zilei de luni cand se deschid la 12:00. Ultima intrare are loc la ora 18:00, in perioada 1 aprilie – 30 septembrie, sau la ora 16:00 in restul anului. Preturile biletelor sunt diferite in functie de persoane si incep de la 10 lei pentru elevi. Studentii trebuie sa plateasca pe un bilet 25 de lei, persoanele trecute de 65 de ani trebuie sa scoata din buzunar 35 de lei, iar adultii 40 de lei. Pe langa aceste preturi se mai pot plati suplimentar intre 6 si 10 lei pentru un ghid audio sau pentru acces la o expozitie de instrumente de tortura.

Castelul-Bran-Romania-turism-pareri

Am vizitat Castelul Bran cu ghid

Am ajuns dupa-masa si fiind noiembrie castelul urma sa se inchida, asa ca am urcat rapid dealul, unde ne astepta ghidul sa ne povesteasca mai multe despre Castelul Bran. Modul in care a prezentat ghidul castelul, mi-a placut mult. A pus mare accent pe romanul lui Bram Stoker, care desi nu a vizitat niciodata Romania pentru a se inspira pentru romanul sau, acesta a facut din Castelul Bran un fel de produs de marca a Romaniei. Asa cum in zilele noastre sunt carti (Harry Potter) si filme ( Games of Thrones) ce sunt la baza fictiune, dar inspirate si filmate in locuri ce pot fi vazute in realitate, unde oamenii viseaza sa ajunga datorita lor, asa a reusit Bram Stoker sa puna Romania pe harta lumii, cu cartea Dracula. Legenda lui Dracula a facut ca cel mai cunoscut castel din Romania pe plan extern sa fie Castelul Bran, pe care multi il asociaza cu locul in care a trait cel mai cunoscut vampir din istorie. Fara sa stie si fara sa fie platit pentru promovare, Romania numara anual milioane de turisti datorita acestui scriitor!

Istoria Castelului Bran

Acum, in ceea ce priveste constructia Castelului Bran, ridicarea lui a inceput in 1377 si a fost terminat in 1382, pe o stanca abrupta dintre Magura si Dealul Cetatii. Legenda lui Dracula pe aceste meleaguri ar putea avea radacini in timpul celei de-a doua domnii a lui Vlad Tepes, care contrar a ceea ce credem multi dintre noi, el nu a locuit niciodata aici. Desi anterior a fost aliat cu Brasovul si Branul, contextul politic a facut ca in 1459 armata lui Tepes sa atace castelul si sa ucida mai multi sasi din localitate. Acestia s-au razbunat si l-au descris in cronici drept un tiran foarte sangeros. Vlad Tepes este adesea asociat cu Dracula. Probabil de aici a fost un singur pas pentru a se face legatura de astazi cu Castelul Bran, dar aceasta este doar o posibila explicatie.

De-a lungul timpului castelul a trecut prin mai multe posesii. A fost mult timp resedinta privata si a intrat in circuitul turistic in 1993, dupa terminarea unei perioade de restaurari incepute in 1987. Astazi se afla in proprietate privata, dar a ramas in circuitul turistic. Il puteti vizita in orice zi din an, in timpul programului.

De ce mi-a placut Castelul Bran

Dincolo de toate legendele, Castelul Bran merita vizitat pentru simplul fapt ca are o arhitectura superba, unica in Romania. Avem foarte putine castele de aceasta natura in Romania si faptul ca am ajuns aici in perioada Halloween-ului si l-am gasit decorat `de sarbatoare` i-a dat o alura aparte, mai aproape de `Castelul lui Dracula` pe care mi-l imaginam eu. Probabil, daca l-as fi vizitat vara, nu mi-ar fi placut la fel de mult, insa scarile secrete, labirintice, camerele decorate cu motive istorice si gotice, panzele de paianjen si bostanii din curte, au reusit sa-mi redea filmul pe care il aveam eu oarecum in minte.

Castelul-Bran-obiectiv-turistic-Romania

Castelul-Bran-vizita-pareri

Ati vizitat castelul Bran?
    Care e cel mai frumos castel din Romania dupa parerea voastra???

1. Nu l-am mai vizitat de cand eram mica, dar anul acesta o sa ajung la Bran cu siguranta.☺️

2. Foarte frumoasa zona, imi place mult acolo.

3. Chiar nu mai tin minte daca l-am vizitat cand am fost mai mica, inca la scoala. Dar, sigur voi ajunge cat de curand prin zona. Fiindca imi place foarte mult misterul care invaluie toata zona cu castele de poveste a Romaniei. Si imi mai doresc sa le pot vizita in tihna, fara program de urmat sau norme de facut!

1. Asa imi place si mie sa vizitez, in ritmul meu,dar nu mi-e dat totdeauna.
        Dar castelul Bran e deosebit si merita vazut in orice ritm.

4. Am vizitat castelul Bran si mi-a placut, dar mai mult mi-a placut Peles-ul. E o chestie de gusturi. Am fost vara trecuta si am vazut si castelul Huniazilor si mi-a placut si acela. Eu zic ca fac parte din istoria noastra si ar trebui sa le vedem pe toate. Si-asa avem doar cateva castele si nu ne putem compara cu Anglia, Germania sau Franta, unde sunt multe, superbe si vechi castele.

1. Ai dreptate Andrea, macar pe care le avem sa le vizitam:)

5. Dupa parerea mea cel mai frumos castel este Peles, insa postarea ta despre Bran m-a facut sa imi doresc sa il mai vizitez o data.

1. Asta spuneam si eu , ca Pelesul e de departe mai frumos, dar strainii stiu numai de Bran.:)

6. Am fost acum 4 ani, dar l-as mai vizita!

7. L-am vizitat de vreo 5 ori cel putin, in ultimele dati doar nevoita, avand oaspeti, si mi-a placut din ce in ce mai putin. In primul rand, ii facem reclama ca este "castelul lui Dracula", pe cand el nu are nici o treaba cu acest personaj.. In al doilea rand, a inceput sa fie fff aglomerat - ultima data era chiar sufocant de aglomerat, nu am putut sa "admir" nimic. Probabil Pelesul e mai indicat - desi nu l-am vizitat decat o data.

1. Aglomeratia este o problema intr-adevar,dar o intalnesti la orice atractie turistica.Eu nu am intrat la Peles intr-o vara, ca era o coada lunga... la intrare:)

8. Chiar vara asta l-am vizitat, cred ca a fost a 3a oara. Mi se pare cam mult pretul pentru un adult, eu ca studenta am platit 25 lei si mi s-a parut fair :)

1. Ai dreptate,e un pret european.Pentru romani e cam mult, ca doar nu il viziteaza numai strainii:)

9. Am fost 1 singură dată la castelul Bran (a doua oară nu am avut ocazia să intru) și mi s-a părut foarte frumos! L-aș revizita pe viitor! 😍 Este un loc de poveste. Mă bucur că am călătorit din nou acolo prin pozele tale!

10. Am vizitat de câteva ori castelul Bran și îmi place mult, deși mi-aș dori mai mult interes față de acest obiectiv turistic.
      Nu stiu sa iti zic care e cel mai frumos castel din Romania, nu prea am vizitat decat Branul, Pelesul si Pelisorul.

11. ce articol util!
      am fost in copilarie la castelul bran, dar imi doresc sa ma intorc

12. Ce imagini frumoase ai reusit sa surprinzi.

13. Nu l-am vizitat recent. Am considerat ca este prea mica fetita mea sa inteleaga ceva. Poate la anul il vom vizita impreuna cu toata familia. Este interesant si merita vizitat macar o data

1. Ai dreptate, amintirile din copilarie sunt mai impregnate si e frumos sa-ti amintesti astfel de locuri:)

14. N-am mai fost pe acolo de cativa ani. Poate reusim ceva in anul asta ;)
      Multumim pentru articol si informatii. Si ca sa raspund la intrebarea ta, nu am unul preferat. Poate cel al Corvinilor si Peles. Ele mi-au ramas in minte cel mai bine ;)

1. Multumesc, Eva.Asa am avut si eu impresia , ca acelea erau mai impunatoare:)

15. E foarte frumos acest castel, intotdeauna mi-a placut privelistea din el.

1. Asa e,privelistea si pozitia castelului sunt impresionante!

16. Chiar in decembrie am fost din nou la Bran, dupa multi ani. Am fost placut impresionata.

17. A venit la fix articolul tau deoarece in 2 saptamani voi merge la Bran! Multumesc de informatii

18. N-am mai fost de an de zile la Bran, dar in vara asta sigur il vizitez. Multumesc pentru informatii.