Cum sa iti organizezi vacanta in Larnaca (Itinerar 2020)

Trebuie sa va spun de la bun inceput, ca am stat o saptamana in Larnaca, insa fiind februarie, nu era vreme de plaja, asa ca in fiecare zi am facut un traseu turistic prin Cipru. Am lasat Larnaca la coada, sa o vizitam pe indelete in ultima zi. Asta poate, fiindca zilnic treceam cu masina prin oras si niciodata nu vedeam ceva, ce sa ne trezeasca suficient de mult interesul. Larnaca este foarte aglomerata (chiar si in extra sezon), cu foarte multe stradute inguste si cu sens unic (enervant pentru soferi) si din punctul meu de vedere ii lipseste sarmul marilor orase europene. Cu toate astea Larnaca are cateva obiective turistice frumoase, doua bulevarde mari pentru dependentii de shopping, cateva plaje foarte bune (premiate cu steagul albastru) si o promenada cu multe restaurante pe malul marii, unde te vei simti ca-n vacanta.
Impresii personale: Laranca este o baza foarte buna daca doresti sa faci turism in Cipru. La 1 ora de mers cu masina poti sa ajungi in Ayia Napa, capitala Nicosia, satul Lefkara, orasul Limassol si plaja Afrodita. Nu este cel mai frumos oras din Cipru, insa categoric este cea mai comoda baza pentru vizitarea insulei!

Vacanta in Cipru am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Zborul m-a costat 30 de euro dus-intors Cluj-Larnaca luat de aici >>> Bilet de avion ieftin Cipru. Cazarea m-a costat 50 de euro pentru o saptamana in acest apartament prin Airbnb. Daca vrei sa inchiriezi si tu apartamente la localnici oriunde in lume, primesti 100 ron CADOU la prima rezervare daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> Voucher AICI. In Cipru fara masina nu poti vizita mai nimic. De aceea am inchiriat o masina Kia la 35 euro/zi prin >>>  Formula Rent A Car. Compania e foarte buna, nu am avut nici o problema, o recomand. In a-6-a zi am luat cina la Eu Kouzin, o taverna traditionala, unde ne-am rasfatat cu bunatati mediteraneene in compania localnicilor si muzica live.
PONT DE LA ALICE: La biroul de turism din Larnaca se organizeaza zilnic o excursie gratuita in oras sau regiune (se merge in grup, cu ghid si cu mijloace de transport in comun ce trebuie platite). ps: Rezervarea telefonica cu o zi in avans e obligatorie, asa ca cereti pliantul cu excursiile, ca sa aveti numerele de telefon.
Ce sa vizitezi in Larnaca si traseul meu de o zi prin oras (Itinerar 2020)

Prima oprire a fost la Lacul Sarat cu Pasari flamingo

Acesta se afla pe drumul dintre aeroport si centrul orasului Larnaca. Peisajul este superb avand in vedere, ca peste 80 de specii de pasari migratoare vin anual aici. In lunile ianuarie si februarie, in jur de 10.000 de pasari flamingo populeaza lacul. Un spectacol in adevaratul sens al cuvantului, daca gasesti un loc bun pentru fotografii si ai putin noroc (problema fiind ca pasarile nu prea stau pe mal). Pt mine nu a fost chiar asa grav, avand zoom mare la camera foto, insa pe viu le-am vazut doar in departare. Daca mergeti vara, apa se evapora si  tot ce ramane este crusta alba de sare de pe fundul lacului. In trecut aceasta sare se folosea la gatit, insa in prezent nu se mai foloseste din cauza poluarii.

am-fost-acolo-Larnaca

Langa lac se afla Hala Sultan Teke, o moschee ce poate fi vizitata incepand cu ora 8:00 pana in jur de ora 17:00, in functie de perioada anului. Se spune ca aici a murit si a fost ingropata Umm Haram, sotia lui Ibn Ouvadas, cel care a condus invazia turceasca pe insula in 649 i.Hr.

Ajunsi in oras, am vizitat prima oara biserica Sfantul Lazar sau Agios Lazarus, care este poate cel mai important lacas de cult pentru crestini, din Cipru, fiindca se spune, ca dupa ce Lazar a inviat din morti, s-a retras in Larnaca, pe vremea in care localitatea se numea Kition. Cand a murit a fost inmormantat aici. Biserica actuala a fost ridicata ulterior, in secolul IX si restaurata in secolul XVII. Este un loc frumos pentru fotografii, cu o esplanada plina cu porumbei (insa in interior, fotografiatul e interzis).

biserica-sf-lazar-larnaca

Distanta pana la mare, de aici, nu este foarte mare. Se poate ajunge pe jos in aproximativ cinci minute, dar noi am facut vreo 15 cascand ochii prin magazinele cu suveniruri. Se vand multe scoici, bratari din ate, magneti, ochelari de soare si palarii.

larnaca-suveniruri

Fortul din Larnaca

Inainte de a ajunge pe plaja, am vrut sa intram la celebra fortareata otomana, probabil cel mai fotografiat obiectiv turistic din Larnaca. Este un loc frumos de belvedere asupra marii, deoarece a fost construit in 1625 pentru a bloca atacurile venite de pe mare. Ulterior a primit numeroase intrebuintari, precum cea de inchisoare. Astazi functioneaza ca un muzeu (Muzeul Medieval din Larnaca). Pretul de intrare este 5 euro, dar noi nu l-am putut vizita fiindca am prins o zi de Sarbatoare Nationala si era partial inchis.

Fortul-din-Larnaca-am-fost-acolo

Langa fortareata se afla Djami Kebir sau Marea Moschee. Constructia a fost ridicata in secolul XVI si este vizitata in continuare de comunitatile turce pentru rugaciuni. Evident pentru noi, intrarea este interzisa.

Plaja Finikoudes

La pranz am facut o scurta plimbare pe plaja si in zona de promenada. Sincer, n-am prins o zi prea grozava, fiindca era innorat si ploaia ne-a fugarit rapid spre strazile cu magazine, in care sa ne adapostim.

Plaja-Finikoudes-impresii

Shopping pe strazile comerciale din centru

Fiind februarie, perioada de reduceri, era destul de aglomerat. Sunt doua bulevarde lungi, pe care le-am strabatut dintr-un capat in altul si pe care am vazut cateva lucruri interesante

*Localnicii sarbatoareau azi facand gratare pe trotuar, imbracati in haine de carnaval
*Am vazut multi copii deghizati in personajele lor favorite din desene animate
*Reducerile sunt reduceri (adica daca scrie -50% sau -70%, exact atat iti taie la casa din pretul afisat)

larnaca-vacanta

larnaca-centrul-istoric

Alte obiective turistice din Laranca si cele 3 plaje de top

*Dupa-masa ne-am dus la Muzeul Pernides (pe care l-am gasit inchis din cauza Sarbatorii), drept urmare am renuntat sa mai vizitam ceva. Mai era de vazut Muzeul de istorie Naturala (dedicat florei si faunei din Cipru), Vechiul Apeduct (l-am vazut intr-o seara din masina) si Capela Regala.
*Sunt trei plaje populare si foarte bune (premiate cu Steagul Albastru): Finikoudes, Mckenzie si Yanathes.

plaja-Mckenzie-impresii

Cina la Eu Kouzin -  taverna greceasca in Larnaca

Fiind ultima seara in Cipru, am dorit sa incheiem vacanta cu o cina intre localnici, asa ca ne-am facut rezervare telefonica la Eu Kouzin, o taverna greceasca foarte populara. Am inteles rapid de ce: mancarea se face in fata ta, muzica greceasca se canta live si e un restaurant de familie (nu sunt numai cateva mese). Atmosfera a fost foarte placuta si mancarea foarte buna si ieftina (undeva la 15 euro/persoana/cina). Am pt voi o recomandare speciala: incercati salata cu avocado si crevetii la gratar. Va promit, ca nu o sa plecati dezamagiti. De asemenea, vinul casei e foarte bun!

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Cipru? Citeste toate articolele de calatorie

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului

1. De Cipru am tot auzit că e o destinație frumoasă de vacanță, va trebui să ajungem și noi acolo!

1. Da, intr-adevar este o destinatie frumoasa.Si daca e vara si poti face baie in mare e un mare bonus:)

2. Superbe poze! Imi plac foarte mult articolele tale, mereu aflu chestii interesante!

3. Am auzit numai lucruri interesante și frumoase. Știu că Cipru este o destinație foarte frumoasa, sper sa am ocazia sa ajung și eu.

4. Din nou un articol frumos si util, multumim😍👍

5. Nu stiu cum se face, dar imi transmiti asa o senzatie faina cu fiecare articol citit! Indiferent e locatie, articolele mi se par de suflet, scrise la cald, scrise cu usurinta.
    Multumesc pentru ponturi, sigur voi consulta articolele tale inainte de orice excursie ;)

6. Cat de bine arata locurile din Larnaca. Nu am ajuns in Cipru, dar as vizita oricr loc pe care nu l-am vazut

7. Despre Parnaca n-am văzut decât pize și nici nu m-am gândit vreodată ca as putea sa ajung acolo

8. wow, ce preturi!
    doar atat pentru transport si cazare?!
    lacul cu flamingo e de vis!!! <3 ador pasarile astea

1. Da astea erau preturi de extrasezon,iar la cazare eram cu prieteni si se imparteau cheltuielile.Asta e unul din avantaje, daca nu mergi singura.

9. waaa flamingooo <3 ce frumosi sunt, multumim pentru ponturi

1. Da,sunt foarte atractive cu eleganta si culoarea deosebita a lor:)

10. Doamne ce locuri frumoase găsești! Multumim pentru idei si sfaturi!

11. Mereu ma surprins cu fotografiile tale! Te felicit pentru toata munca si pasiunea pe care o ai fata de călătorii!

12. O destinatie foarte frumoasa !

13. Buna!
    Impreuna cu sotul si o bebelina de 4 luni zburam miercuri spre Cipru pt o saptamana. Am structurat saptamana astfel: 3 nopti (prima noapte e pierduta )-2 zile in Larnaca si 4 in Ayia Napa. Vrem ca a doua zi sa ajungem in Paphos sa vizitam pe acolo, sunt agentii locale de unde se cumpara excursii (poate ne este mai usor avand in vedere de bebe) sau este ok si trasportul public?? Exclus sa inchiriem masina, avand in vedere ca se circula pe stanga si nu suntem soferi prea grozavi :))
    Cat stam in Ayia Napa am vrea sa vizitam imprejurimi...care obiective merita vazute, ai idee daca sunt accesibile cu transportul in comun?

Multumesc!

1. In Cipru e destul de complicat cu mijloacele de transport in comun, cel putin cand m-am documentat asa mi s-a parut, de aceea am ales masina inchiriata. Nu stiu ce sa te sfatuiesc, insa sunt multe agentii locale (cel mai bine intrebati la oficiul de turism din Larnaca, ei au variantele cele mai bune). Am fost in Ayia Napa dar cu masina, nu stiu fara masina cum e cu vizitatul imprejurimilor, probabil se poate cu autobuz local. Mai multe detalii gasesti in articolul despre Ayia Napa, gasesti link-ul la finalul acestui articol.