5 idei de excursii din Brasov intr-un weekend #PuternicRomanesc

Astazi m-am gandit sa va povestesc pe larg despre cele 5 excursii, pe care le-am facut pe cont propriu din Brasov de-a lungul celor 10 ani de cand am inceput sa calatoresc. Care e sfatul meu pentru a putea vizita toate aceste 5 locatii intr-un singur weekend? In primul rand e bine sa veniti cu masina personala sau sa inchiriati una, asa cum am facut si noi. Cu mijloacele de transport in comun va fi greu sa ajungeti in toate locurile pe care urmeaza sa vi le prezint. Al doilea sfat ar fi sa va cazati in Brasov, pentru ca timpul pierdut aiurea pe drum sa fie minim. Cazarile in Brasov incep de la 50 ron pe noapte in apartamentele inchiriate de localnici prin AirBNB sau 100 ron la Hotelurile de pe Booking.


Al treilea sfat ar fi sa mancati sanatos pentru a va putea bucura de weekend, fara nici un disconfort. Incepeti cu un mic dejun bogat in calciu si fibre (variantele mele preferate sunt laptele SIM de 3.5 % cu cereale/ iaurt si fructe/ biscuiti digestivi sau papara cu cascaval si salata). Acest articol face parte din campania de promovare a lactatelor SIM, un brand romanesc, pe care il apreciez si il consum de mai mult timp, asa ca am acceptat cu placere provocarea de a va povesti in continuare cele:



5 excursii pe care le puteti face din BRASOV sub conceptul #PuternicRomanesc 

1. Am petrecut o dimineata in natura alaturi de ursii de la Zarnesti  (Sanctuarul Liberty)


Unul dintre visurile mele era sa vad ursii bruni din Brasov. Evident, nu-mi doream o intalnire prea personala, cum ar fi fost pe aleile montane de pe Tampa si cu atat mai putin la tomberonul din spatele blocului, de aceea am rezervat o dimineata pentru o excursie intr-un format mai organizat, la Sanctuarul Liberty din Zarnesti. Sincer, nu inteleg de ce majoritatea romanilor ce bat Asia in lung si in larg ajung cel putin o data la un sanctuar cu elefanti (da, ma numar si eu printre ei), insa aceiasi romani prezinta o ignoranta totala fata de sanctuarul cu ursi din Zarnesti. Ma rog, eu am vizitat ambele variante si ma bucur sa spun ca sanctuarul de langa Brasov e foarte bine pus la punct, are un spatiu enorm si bifeaza toate normele ce definesc un sanctuar. Mai exact acest loc nu e o gradina zoologica, nu aveti voie sa fotografiati ursii decat in urma platii unei taxe de 50 ron, vizitarea ursilor se face doar dimineata si de la distanta (pentru a nu fi deranjati), fiecare urs are un dosar, un nume personal si o poveste pe care o puteti afla. Majoritatea au fost salvati din circuri si gradini zoologice unde li se aplicau tratamente infioratoare, tinuti in captivitate in custi mici, etc. Cu ocazia asta am ascultat si povestea lui Maya, ursoaica in numele careia s-a ridicat acest sanctuar.
Pont de calator: Puteti adopta online un urs din Sancuatul Liberty platind lunar o suma fixa, incepand cu 60 de euro.

***Sanctuarul Liberty din Zarnesti se afla la 25 km de Brasov si necesita minim 2 ore pt vizitare***





2. Am vizitat Castelul Bran, simbolul turismului romanesc 


Spre surprinderea mea, o vizita la Castelul Bran nu dureaza mai mult de 3 ore si nici nu costa foarte mult (comparand cu castelele de acelasi rang din Vestul Europei). Am facut turul ghidat al Castelului Bran la inceputul lui octombrie, cand deja se aratau primele semne ale iernii si tot dealul din fata lui era acoperit de zapada. Arata ca in povesti!
Mi-a placut mult povestea castelului, mai exact modul in care Bram Stoker a reusit prin intermediul cartii sale sa puna Romania pe harta lumii, Castelul Bran fiind acum asociat cu Castelul Dracula. Ghidul ne-a povestit ca in fiecare an, miloane de turisti viziteaza Castelul Bran doar datorita acestei carti. Interiorul e frumos (ii lipseste opulenta marilor castele), insa are un aer sumbru, gotic, infricosator intr-un fel, asa ca numele i se potriveste manusa.

Pont de calator: Vrei sa stii cat o sa te coste o excursie le Bran? Citeste AICI

***Castelul Bran se afla se afla la 30 km de Brasov si necesita minim 3 ore pt vizitare***








3. Am facut o plimbare cu caruta la centrul de echitatie Potcoava 


La nici doua ore de Brasov se afla centrul Potcoava, un colt de rai autentic si #PuternicRomanesc cu o pensiune frumoasa si un restaurant pe masura, decorat in stil traditional. Dincolo de linistea muntilor si locatia absolut superba, mi-a placut mult spectacolul pus in scena de centrul de echitatie prin care calaretii ne-au aratat cateva numere de dresura si apoi am avut sansa sa facem o plimbare pe cai sau cu caruta. Eu am preferat varianta in caruta fiindca nu m-am urcat niciodata pe cal si timpul era prea scurt, insa la Potcoava puteti sa va initiati in ale echitatiei (daca alegeti sa stati mai mult). Plimbarea cu caruta cu prietenii a fost o experienta de milioane, sarind prin hartoape si razand din greu la fiecare impotmolire sau smucitura a calului.
Pont de calator: La Potcoava se mananca foarte, foarte bine; recomand cu drag friptura de iepure!!!

***Domeniul Potcoava din Runcu se afla la 88 km de Brasov si necesita minim 5 ore pt vizitare, plimbari si echitatie***





4. Am fotografiat peisajele pitoresti din Cetatea Rasnov 


Rasnov a devenit o statiune foarte populara in urma renovarii Cetatii si infiintarii parcului Dino, asa ca locatia necesita minim o jumatate de zi, mai ales daca calatoriti cu copii. Cu toate ca se afla pe acelasi drum cu Castelul Bran, comparatia ar fi deplasata, drept pentru care tot ce pot sa spun e ca merita 100% facuta o oprire in ambele locuri. Cetatea din Rasnov este functionala, in interior sunt magazine cu produse traditionale, o fantana si un punct de belvedere cu privelisti superbe asupra vailor din imprejurimi. Se pot face plimbari pe zidurile cetatii si fotografii in bastion. :)

Pont de calator: Faceti o oprire la restaurantul Promenada, va promit o masa traditionala delicioasa si cele mai bune mere coapte din Romania :)

***Cetatea Rasnov se afla la 20 km de Brasov si necesita minim 2 ore pt vizitare***







5. Am facut o drumetie montana prin padurea din Poiana Brasov 


Ar fi pacat sa ajungi in Brasov si sa nu faci macar o drumetie prin munti, iar pentru asta va recomand Poiana Brasov – o statiune pitoreasca, cu numeroase vile pictate si activitati pentru turisti. Pentru ca eu nu aveam conditia fizica necesara pentru a urca pe Masivul Postavaru pe jos, am ales varianta turistica, mai exact cu telegondola si am coborat pe jos prin padure. Pe traseu am vazut un lac de acumulare, m-am odihnit intr-o poiana cu flori, m-am oprit la o bere la cabana si am povestit de zor cu turistii intalniti. A fost una dintre cele mai relaxante zile, in care m-am incarcat cu energie pozitiva cat pentru un an, de aceea va recomand si voua experienta.

***Poiana Brasov se afla la 15 km de Brasov si necesita minim 3-6 ore pt drumetie***






Ati fost in aceste locatii??? 

Ce alte excursii recomandati din Brasov???

8 comentarii:

  1. Ne-am dorit mult anul acesta sa ajungem la Brasov pentru cateva zile, dar inca nu am reusit, poate reusim la toamna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce peisaje frumoase. Am fost și eu la Bran acum câteva weekenduri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai am de vazut doar centrul de echitatie si rezervatia de la Zarnesti, restul le-am vazut. Oricum, e o zona superba.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am bifat mult prea putine destinatii din cele mentionate de tine. Imi place faptul ca concentrezi intr-un articol tot ceea ce as putea face si in momentul in care voi ajunge la munte sa stiu ce pot bifa.

    RăspundețiȘtergere
  5. am bifat si eu cateva destinatii de pe lista ta. Brasovul e absolut minunat si ai atatea locuri frumoase de vizitat

    RăspundețiȘtergere
  6. Am fost deja in aceste locații, dar sunt genul de locuri unde te intorci cu plăcere. N-am mai fost de mult la Râșnov...

    RăspundețiȘtergere
  7. Prea putin am stat in Brasov, o noapte doar. Insa, e pe lista de dorinte. Sa petrec macar 2-3 zile aici. E un oras frumos doar din ce am auzit de la altii.

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim6:33 a.m.

    Eu sunt din Bv si am vizitat aceste locuri. Alte idei ar fi:
    - coloanele de bazalt de la RacoÅŸ
    - bisericile fortificate din localitațile invecinate cu orasul
    - cetatea Rupea (renovata)
    - satele de la poalele muntilor Fagaras
    - Sambata de sus (manastirea) si herghelia

    RăspundețiȘtergere