12 Impresii si atractii turistice de vazut in Frankfurt, Germania

Am aterizat in Frankfurt avand in cap melodia cantata de Abba, `Money Money Money, must be funny, in the rich man`s world`. Frankfurt este cunoscut ca fiind orasul financiar al Germaniei, sediul Bancii Centrale din EU, locul in care banii se invart cu lopata. Ce asteptari puteam sa am de la un oras ce se vrea a fi Mannhatan de Europa? Ma asteptam sa plonjez intr-un oras rigid, cu robotei in costum ce se plimba pe strada, un oras prea modern pentru gustul meu, dar prea popular ca sa-l ocolesc.
Frankfurt-am-fost-acolo-de-vazut-atractii-turistice

Vacanta in Frankfurt am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:* Biletul de avion spre Frankfurt il gasiti deseori la oferta, la pretul de 50 de euro, din Timisoara sau Sibiu luat de aici  >>>Bilet de avion ieftin Frankfurt . Cazarea in Frankfurt este destul de costisitoare. Eu am stat la Five Elements Hostel, situat in centru, foarte modern si cu un mic dejun generos. Alte trei hotel-uri bune in Frankfurt sunt: A&O Frankfurt OstendHotel Amadeus Frankfurt si Favored Hotel Plaza
Cauti o varianta de cazare mai ieftina? Inchiriaza o camera sau un apartament la localnici, prin AirBNB. Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
1.Asadar am inceput explorarea direct pe bulevardul central Zeil

Vreti sa stiti cum e strada pietonala, principala din Frankfurt? Inchipuiti-va un Champ Elysee, dar cu cladiri moderne, in stilul clasic, ciudat, al germanilor. Mai precis tot bulevardul e plin de arbori, lasati doar cu coturi (zici ca au cicatrici), ce dau impresia de parc artistic bulevardului.

bulevardul-Zeil-Frankfurt-Germania

Magazinele sunt înșirate pe dreapta și pe stânga, la parterul clădirilor înalte, în stil futurist.
Ps: unele clădiri au și fereastre decupate spre cer, adevărate opere de arta….

Intru în Dacheiman, NYC, H&M, primesc o ședință de make up gratuita de la Dior, după care termin ritualul de frumusețe în Douglas, unde ma parfumez in excces cu noua mea obsesie “Scandalous” by Jean Paul Gaultier. Mai jos cateva instantanee la minut. Atmosfera din Frankfurt.

Frankfurt-turism-blog-calatorii-de-vazut-atractii-turistice

2.Am urcat in turnul Eschenheimr

In capatul bulevardului, vad la dreapta turnul Eschenheimr, o dovada vie ca Frankfurt a fost candva un oraș medieval. Turnul are 43 de m și îmi găsesc drumul spre vârf, prin cafeneaua de la parter. Urc un șir lung de scări în spirale, pana ajung la punctul de panorama. E mai mult un balcon, cu geamuri acoperite cu sarma, asa ca privelistea mi se dezvaluie fragmentata rău. Sa fiu cinstita, nu e cine știe ce panorama, dar ma chinui totuși sa fac câteva poze, prin gaurile mici, ale sarmei.

turnul-Eschenheimr-medieval-Frankfurt

priveliste-Frankfurt-oras-modern

3.St Paul`s Church- o biserica ce nu e biserica

Intorcandu-ma in zona centrala, mai pierd timpul puțin prin magazine, apoi ma îndrept spre Paul's Platz… Din nou arbori cu coturi și o terasa plina de lume. Am prins o vreme perfecta, deși e inceput de martie, afara sunt 19 grade. Soarele ma invita la o bere rece, dar spun pas tentației. Prefer sa ma răcoresc în biserica Sfantul Paul…
Biserica aceasta e una foarte importanta in Germania, din punct de vedere politic.  Importanța sa provine în special de la Parlamentul din Frankfurt, care a fost găzduit aici în 1848/49 pentru a elabora o constituție pentru o Germanie unificată și democratică. Astazi biserica nu mai este folosita ca loc sacru, ci ca sala pentru expozitii si intruniri importante. Mi s-a parut cel putin interesant sa intru intr-o biserica, dar sa nu vad icoane, altar si nimic religios inauntru. In schimb sunt cateva opere de arta imense, exponate si marturii istorice.

Pauls-Platz-de-vazut-Frankfurt

In fata bisericii o alta clădire istorica frumoasa, cu un pod suprapus pe sub care trec tramvaiele. Dincolo de arc se vad zgârie norii. Este ca o fereastra spre viitor, frumos încadrată.

Frankfurt-oras-medieval-frumos-am-fost-acolo

4.Centrul orasului se afla in zona Primariei, Romerberg

Chiar vis-a-vis de St Pauls Platz se afla cea mai frumoasa piateta din Frankfurt. Un spatiu deschis enorm, pietonal, unde stau înșirate un șir de căsuțe din secolul 14, ce au la parter terase cu preturi exorbitante. O bere e 7 euro. Lasand preturile la o parte, arhitectura aceasta cu căsuțe de lemn și grilaje colorate ma bucura. Îmi amintesc instant de celelalte vacante și orașe în care am văzut ceva asemănător: Rouen (Franța) Lausanne (Elveția) Bruxelles (Belgia). Magazinele cu suveniruri din piață, îmi amintesc totuși ca sunt în Germania. Ceasuri cu cuc, îmbrăcăminte tradițională, clopote, căsuțe de lemn și multe alte obiecte caracteristice acestei tari.

suvenir-Germania-ceas-cu-cuc

magazin-de-suveniruri-Germania

Langa Primarie se afla biroul de turism, asa ca intru sa iau harta gratuita și sa întreb de unde pot vedea orașul de sus. Agentul din spatele tejghelei a răspuns prietenos pana în clipa în care am întrebat de muzee gratuite. Am primit un răspuns sec și dezgustat ca în Frankfurt sunt 13 muzee si toate  sunt cu plata.
Vreti ghidul muzeelor???  NU MERSI! (Cu asta mi-a trecut si cheful de a mai vizita Muzeul lui Goethe, singurul de care as fi fost interesata, oricum)

Romerberg-Germania-am-fost-acolo-Frankfurt

Romerberg-Frankfurt-Primaria

5.Pentru doza mea zilnica de biserici europene vizitez si Biserica Sf Nicolae din Romerberg

Revenind în piateta intru în biserica de lângă căsuțe, ca sa îmi odihnesc puțin picioarele dupa circa 7000 de pași parcurși pana acum. (atâta indica telefonul). Văzând biserica asta protestanta și rece, îmi trece prin cap, ca toate orașele din Europa sunt la fel și apoi tot eu ma minunez, ce aberații pot sa gândesc… Cum pot sa compar multitudinea de cladiri colorate de pe coasta Amalfi, cu orasul artelor Florenta, cu orasele medivale Toledo si Segovia, cu capitale ce se intrec in istorie precum Roma, cu capitale non-conformiste precum Amsterdam si Copenhaga. Doar ca Frankfurt nu stiu unde sa-l incadrez.

vacanta-in-Frankfurt

6.Unicitatea orasului Frankfurt l-am descoperit pe malul raului Main

Frankfurt e diferit și farmecul lui l-am găsit pe malul râului Main, având imaginea cu zgârie norii oglindindu-se in apa. Se vede ca e un oraș business, dar totuși emana o atmosfera relaxata. Tineri beau bere cu picioarele atârnând în apa. Alții hrănesc lebede. `Robotii la costum` de care pomeneam la inceputul articolului si care imi imaginam eu, ca populeaza orasul, lipsesc. Frankfurt e o combinatie reusita de oras medival-modern. Cu toate astea, nu as putea spune neaparat ca e un oras frumos, mai ales ca n-am simtit deloc nevoia sa fac o croaziera pe rau.

Frankfurt-oras-Germania-obiective-turistice-de-vazut

7.Trec podul cu lacate Eiserner Steg

Podul de Fier din Frankfurt, este destinat exclusiv pietonilor, cel mai vechi pod suspendat din Europa.
Numărul lactatelor e mult mai mic decât la Paris pe Pont des Arts sau pe podul din Koln. Tot ce pot sa ma gândesc e ca în Frankfurt ajung mai putini îndrăgostiți. Oamenii de afaceri n-au timp de romantism, fiind ocupați cu zerourile din banca.

podul-cu-lacate-Eiserner-Steg-Frankfurt

8.Domul nu a reusit sa ma impresioneze

De pe pod zăresc turnul Domului, pe care realizez, ca l-am ratat în timpul plimbării mele, asa ca ma îndrept direct spre el, trecând pe străduțe înguste, cu terase formate din butoaie de bere și scaune mici.

Frankfurt-obiective-turistice-Dom

Domul e într-o piateta mica și înghesuite de alte clădiri. Nicidecum opulenta și grandoarea din Koln. E greu sa fac o fotografie, mai ales ca imaginea e opturata de o casa și mai frumoasa, pictata in întregime. Bursa și casa de valori,ce are doua talere agățate pe colt.

Sa revenim la Dom, ei bine interiorul e mai mare decât pare din exterior, dar aceeași atmosfera sumbra și rece. Raman la parerea initiala, ca nici nu se compara cu frumusețea Domului din Koln

9.Când am ieșit am auzit sunetul de muzica hangdrum al unui tânăr din Chile ce făcea un adevărat spectacol

Muzica lui se auzea cu ecou peste clădirile înalte, zici ca tot orașul vibra pe ritmul lui. L-a inceput parea ignorat, singur pe bulevard, dar destul de rapid mi-am dat seama ca e o afacere buna.  In urmatoarele 10 minute a strans mai bine de 20 de euro. Interesant era, ca facea mai multi bani de la biciclistii ce se opreau pt o clipa, sa arunce o moneda in pusculita artistului, decat de la turistii ce formau un semicerc in jurul lui, cu telefoanele indreptate spre el.  Am stat acolo 30 de minute, bucurandu-ma de muzica si gasind oportun momentul pt o binemeritata pauza. In final aplauzele nu au întârziat sa apară. Singurul artist ce a reușit sa sparga liniștitea și monotonia din Frankfurt.

hangdrum-Frankfurt

10.Vizitez parterul Muzeului de Arheologie

În spatele casei frumos pictate, chiar langa Dom, este muzeul de Arheologie. La parter se poate intra gratuit (chestie ce nu mi-a spus-o ``dragutul`` de la biroul de turism). Rămășițele fostului oraș sunt la vedere, alături de câteva machete. Turiștii asiatici au dat buzna, asa ca i-am ocolit frumos pe lângă șirul de statui istorice și m-am dus sa mănânc.

Muzeul-de-Arheologie-Frankfurt

11.Cartierul ROSU se afla in mijlocul cladirilor tip zgarie nori

Din centru, m-am intors spre gara, condusa de google maps, pe un bulevard principal flancat de zgarie nori. Senzatia? Tot drumul am inghetat de frig printre cladirile inalte, ce tin umbra si formeaza un curent ingrozitor. Daca ma uitam in sus, simteam ca ametesc! Stomacul mi se intorcea pe dos, probabil fiind nemancata. In fine, vreau sa spun,  ca nu am savurat deloc senzatia inaltimilor din Frankfurt.

zgarie-nori-Frankfurt

In plus, am ramas complet socata sa descopar, ca acolo, in centru, se afla cartierul Rosu! Treaba nu e chiar atat de evidenta ca la Amsterdam, doamnele nu stau in vitrine, ci in cladiri inalte ce dezvaluie identitatea bordelurilor prin picturi sugestive.

Frankfurt-cartierul-rosu

N-as avea nici o problema cu asta (desi la Frankfurt, recunosc ca nu m-am asteptat) dar, cu cat m-am apropiat mai tare de gara, cu atat numarul de drogati si oameni ai strazii crestea. Bine macar, ca Spiderman era acolo, sa ma salveze la nevoie!

12. Ultimele impresii - de ce nu mi-a placut atat de tare in Frankfurt

Trebuie sa recunosc ca Frankfurt nu m-a impresionat. Cred ca preturile exorbitante la cazare, restaurante si baruri nu se justifica din punct de vedere turistic. Un kebap era 8 euro in zona centrala! Fara sa spun ca, in asemenea centru financiar, mi-a luat 1 ora sa gasesc un schimb valutar (aveam lire cu mine). Restaurantele nu accepta toate plata cu cardul, iar cireasa de pe tort a fost ca n-am gasit nicaieri WIFI Gratuit (din partea primariei). La localuri, au! Pe scurt, aveam pretentii putin mai mari, macar pe partea de servicii pentru turisti.

Frankfurt-atractii-turistice

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului