5 Impresii despre Insulele Parga si Paxos

Azi m-am trezit la 7 dimineața și tot într-o fuga mi-am aranjat rucsacul pentru excursia ,ce am plătit-o aseară la agenția de turism de lângă hotel. Sunt fericita ca am prins un preț de extra-sezon (doar 27 de euro) pentru o excursie de o zi din Corfu, cu vaporul in Parga și Paxos. Știam ca va fi o excursie grea, cu 7 ore petrecute pe transport (5 pe vapor, 2 in autocar) și doar 4 ore pentru a vizita cele doua insule, însă iubesc marea, iar plimbările cu vaporul m-au făcut mereu fericita. Totuși, ca să fiu sigura ca nu ma plictisesc mi-am descarcat rapid o aplicație de remy pe telefon, ce sa ma tina ocupata.

impresii-excursie-Insulele-Parga-si-Paxos-pareri

5 Impresii despre insulele Parga si Paxos
Merita excursia?

1.Călătoria cu vaporul a fost lunga și obositoare

Autocarul m-a luat la ora promisa din fata hotelului, apoi a colectat și alți turiști de la celelalte hotel-uri din stațiunile Sidari, Roda și Achavari, iar când am ajuns în Corfu Port am avut surpriza de a vedea ca suntem în jur de 5 autocare. O mulțime de turiști, adunați din toate stațiunile din Corfu, în jur de 300 de persoane, gata sa se îmbarce pe același vapor Sarris, ce ne duce în Parga și Paxos. Treaba asta m-a dezamăgit, fiindcă am stat atât de înghesuita pe ponton, încât nici n-am reușit sa fac o poza spre centrul vechi din Corfu, în timp ce ne îndepărtăm de port. Toată lumea se împingea pe partea cu priveliștea, vaporul ne legăna ba în dreapta, ba în stânga și brusc mi s-a făcut rău. Am renunțat la locul meu de pe ponton și m-am dus în zona de restaurant, unde mi-am luat o gogoașă enorma la preț normal (1.2 euro) și m-am jucat remy, pana mi s-a descarcat telefonul. Timpul a trecut greu, agitația de pe vapor, cu atâta lume, mi-a întors stomacul pe dos și de-abia am așteptat sa ajung în Parga. După 2 ore, ce mi s-au părut o eternitate, am ajuns!

excursie-Parga-Paxos-impresii-pareri-Grecia

2. Parga seamănă mult cu Cinque Terre

Asta a fost prima impresie, în timp ce vaporul nostru se apropia de micul port. Stațiunea îmi amintește de un sat pescăresc, cu multe vile frumoase vopsite în toate nuanțele posibile, în stil venețian, ce au la parter câte un restaurant cu vedere la mare. De îndată ce am coborât din vapor, am fost asaltați de localnici, ce vor sa ne ducă pe plajele private din stațiune, unde se poate ajunge doar cu taxi boat.

Doar ce-am ajuns și voi vreți sa plec deja!?

Glumesc cu ei, în timp ce îmi scot aparatura foto (obiectivele) și trec la fotografiat. Priveliștea ce o am în fata ochilor, e ca o vedere postala. Ma așez pe o bordura sa asimilez toată aceasta frumusețe, privesc indelung castelul Venețian din vârful muntelui, apoi ma avânt în oraș.

Insula-Parga-Grecia-de-vazut-pareri

3. Parga e o stațiune foarte mica

Am văzut nenumărate fotografii pe net și de fiecare data mi-au lăsat impresia, ca stațiunea e mare, însă acum că-s în Parga, ma simt înșelată. Trei străduțe la dreapta, trei străduțe la stânga, toate burdușite cu suveniruri și case transformate în restaurante. Totul e orientat către turiști, asa ca în 15 minute am terminat de explorat centrul stațiunii. Recunosc, sunt dezamăgită! Dacă inițial doua ore în Parga mi se păreau prea puține, acum mi se par prea multe. Hai ca-s răutăcioasa, uite ce restaurante frumoase sunt pe faleza, iar plaja statiunii (Kryoneri) e în proporție de 70% cu nisip. De ce nu pot sa fiu fericita!?

4. Preturi mici si plaja buna in Parga

Îmi setez creierul sa vad doar partea pozitiva, de exemplu preturile în Parga sunt mai mici decât în Corfu, asa ca îmi iau un gyros de pui în pita (cu 2.8 euro) și îl mănânc incet pe malul marii. În timp ce îmi savuram sandwiciul, vad copiii cum se distrează în apa, parca dorind sa ma invite la o balaceala. Ma tot gândesc dacă merita sa ma ud, ca apoi sa îngheț sub aerul condiționat de pe vapor…. Dar apa asta cristalina ma cheama!!!!
Îmi dau jos hainele și intru încet în apa, fiindcă primii doi metri sunt cu pietre și stanci, apoi nisip fin ..si incep sa inot. Apa e atât de curata ,încât vad peștișorii cum se ascund în crăpăturile stâncilor și ca să încheiem relatarea pe latura pozitiva, apa e super calda!

gyros-Parga-preturi-Grecia

cum-e-plaja-din-parga-Grecia

A fost frumos in Parga, nu-i genul de stațiune în care m-aș mai întoarce, dar pentru câteva ore, mi-a plăcut.

Pont de la Alice: Dacă căutați liniște, o stațiune mai puțin aglomerata decât Corfu și cu preturi mai prietenoase, din care sa faceți zilnic excursii pe plaje sălbatice,merita sa va cazați în Parga.

Ma urc înapoi în vapor la ora stabilita și exact cum ma așteptăm, lumea se așează unde dorește, locurile nu sunt respectate, asa ca pic la o masa cu un grup mare de britanici ce joaca cărți. Privesc și încerc sa înțeleg jocul, timp de o ora, pana ajungem în Paxos. Datorita lor timpul a trecut mai repede, asa ca în gand le mulțumesc.

5. Cum am petrecut doua ore pe Insula Paxos

Tura trecuta am reușit sa cobor rapid din vapor, însă de data aceasta ușa restaurantului e blocata de un domn ce nu pare sa se grăbească , asa ca pierd 15 minute prețioase, așteptând în coloana, ca să cobor. Ma enervez la culme, însă conștientizez ca sunt irascibila și încerc sa ma calmez. Sa vad doar părțile frumoase…

Cum ar fi șirul de yacht-uri și bărci pescărești pe lângă care trecem, în timp ce ne îndreptăm spre centrul stațiunii, în grup.

yacht-uri-Insula-Paxos-Grecia-de-vazut

Ma opresc sa privesc un banc mare de peștișori, ce înoată chiar la suprafață. Sper sa reușesc sa ma desprind de toată mulțimea coborâtă din vapor.

pestisori-Paxos-Grecia

Insula Paxos e foarte verde, plina de arbuști și măslini, la fel ca insula Corfu

Insula-Paxos-verde-de-grecia

Din nou, localnicii ne invita în boat taxi și ne arata un pliant cu 30 de plaje, in care ne pot duce. De data asta ma gândesc, ca poate nu-i o idee rea, având în vedere ca nu vad nici o plaja la orizont. Cred, ca pe latura asta a insulei, e doar portul.

yacht-uri-Insula-Paxos-Grecia-de-vazut

Dar pana la urma ajung în centru, unde ma lovește un chef de leneveala la terase. Găsesc cea mai autentica terasa, în stil grecesc, cu floricele roz și picturi pe pereți, pe care le admir în timp ce aștept la coada la înghețată. Va dați seama ce înseamna 300 de turiști ce coboară dintr-un vapor pe o insula micuța!? Aglomerație peste tot! Cred, ca asta e motivul irascibilitatii mele. După 20 de minute primesc o porție dubla de îngheață cu fistic și alune, pe care o savurez la terasa.

centrul-istoric-Paxos-Insula-de-vazut-Grecia-am-fost-acolo

Prima ora a trecut fără sa îmi dau seama și acum, e prea puțin timp sa mai plec undeva departe, la plaja. Drept urmare întru în fiecare magazin si restaurant din sat.

Vad multe vederi frumoase, bluzițe de in, numeroase suveniruri din scoici și bijuterii frumoase. Le-aș lua pe toate, dar ma opresc la fotografiat, fiindca imi amintesc ca bagajul meu mic de calatorie nu e suficient de incapator.

Într-un final, ma întorc înapoi pe malul cu bărci, beau o bere rece leganandu-mi picioarele în apa și gândindu-mă, ca viata decurge lent în Grecia, sub soarele mediteranean.

yacht-uri-Insula-Paxos-Grecia-de-vazut

La final nici nu știu dacă a meritat excursia asta

Partea negativa: Excursia a fost obositoare, din cauza asta nu am reușit sa ma încarc cu toată energia pozitiva la care speram. Drumul e totusi putin prea lung!
Problema e ca nici pe cont propriu nu scapi de oboseala asta fiindca depinzi de ferry, orarul lor si boat taxi pentru plaje, asa ca nici cum nu e bine. Poate doar daca ai foarte multe zile in Grecia si iti permiti sa te cazezi in fiecare insula, macar pentru o noapte.
Partea pozitiva: Oricum sunt fericita ca am vizitat ceva diferit, am vazut alte insule din Grecia, am o impresie mai ampla despre ce inseamana viata in aceste locuri, deci nu-mi pare rau!

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului

1. Ce frumoase poze, mi s-a facut dor iar de Grecia.
    Parga nu e o insula in sine, e un orasel de coasta pe partea continentala a Greciei. Asta daca nu cumva o fi si o insula Parga si le confund.
    Am ochit-o demult pentru o viitoare vacanta.

1. Mulțumesc Sorin. Mi-au vândut excursia numind Parga insula și ajungând cu vaporul chiar nu mi-am dat seama ca ar putea fi pe partea continentala a Greciei. Ma voi documenta și voi schimba și în text, ca sa nu induc lumea în eroare. 🤗🤗🤗

2. Aglomeratia aia a stricat toata placerea, locurile sunt frumoase, si ma gandesc ca daca oamenii ar fi civilizati nu s-ar mai creea probleme. Paxos am vizitat-o, pe langa o alta insula, Parga nu, in "luna de miere" si a fost superb. Corfu a fost singura si prima bucatica vazuta din Grecia. Speram la mai mult.
    Iti urez cu ocazia zilei de nastere un calduros La multi ani! Sanatate, armonie si tot ceea ce te bucura!
    Xox

1. Mulțumesc pentru urări Mihaela 😘😘😘 Probabil ai vizitat Paxos și Antipaxos o excursie foarte populara din Corfu, din câte îmi amintesc. Cred ca e o varianta mai buna, decât aceasta, poate de asemenea mai scurta și mai relaxanta.

3. Trebuie sa incercam si noi o vacanta in Grecia, cred ca sunt multe locuri frumoase de vizitat.

1. Oh Mihaela, Grecia e superba și eu doar ce am început sa o vizitez. Am ajuns doar în Salonic și în Corfu. Urmează și celelalte insule cât de curand. Sunt o prioritate în anii ce urmează.

4. Mereu gasesc destinatii frumoase la tine! Zona asta n-am vizitat-o, dar pare a fi linistita. Sa tot fii inconjurata de albastru si verde! ^_^

1. Exact!!! Grecia se dezvăluie în culorile fericirii. Merita descoperita încet, cu răbdare.

5. Sunt bune excursiile acestea pentru diversitate, nici eu nu m-as caza aici, doar daca as vrea liniste insa Grecia are atatea de dezvaluit...:)

1. Daca as fi avut 1 luna la dispoziție, as fi luat toate insulele la picior, câteva nopți în fiecare. Sper sa reușesc sa fac asta o data în viata 🤗

6. Vizitezi numai locuri superbe �� mulțumim pentru toate recomandările ��

1. Mulțumesc de vizita Ștefania. Sper sa va folosească 😀

Nici nu stiu ce concluzie sa trag din articol , a fost sau nu frumos ? Va spun eu care le-am vizitat : sunt paradisiace ! Daca ati avut rau de mare , ati mers cu multi turisti si ati acordat cateva ore obiectivelor , asta nu inseamna ca locurile nu sunt absolut ireale - in special Paxos si Antipaxos ! Invit cititorii sa afle din alte surse ce impresii lasa aceste locuri , ca de altfel toata Grecia ! Probabil nu v-a placut nici Cinque Terre pomenit , si acolo e navala de turtisti , iar raul de miscare vine de la soselele intortocheate...