10 Atractii turistice din Columbus, Ohio

Va întrebati care a fost prima mea impresie când am ajuns sa vizitez Columbus? Mama…. ce mișto e! Pana și doar ideea aceea ca sunt în America, la mii de km de casa, ma face sa ma simt vie, fericita, plina de adrenalina și cu chef de explorat. Am stat 4 zile în Columbus și inițial m-am gândit ca o sa apuc sa vad totul. Columbus e capitala statului Ohio, însă nu e un oraș foarte mare, o idee mai mic decât Bucureștiul, are doar 1.7 milioane de locuitori. Va zic din start ca nu e un oraș turistic, ci mai mult academic. Cele mai bune facultăți din tara se afla aici. Cu toate astea, ziarele scriu ca Ohio e un stat subapreciat și are nevoie de mai multa promovare. Acum ca l-am vizitat sunt total de acord!

Ce mi-a plăcut în Columbus? Citiți mai jos 10 experiente și locuri pentru care merita sa însemnați orașul in itinerarul vostru prin America.

obiective-turistice-Columbus

1. Sciato Mile Promenade  pentru o vedere panoramica

Dacă cauți imagini cu Columbus, chiar și Ohio pe net, o să-ți apara rapid o poza cu o priveliște frumoasa cu zgârie nori. Imaginea aceasta am găsit-o în realitate pe "Sciato Mile Promenade". Va vine sa credeți ca acesta e singurul loc din Columbus cu o vedere panoramica? Am cautat zile întregi baruri pe acoperiș, un turn, ceva de unde sa vad orașul de sus. N-am găsit nimic! Dacă vrei priveliște vii aici. E curat, suprafață mare, potrivit pentru o plimbare pe malul apei și evident, o ședință foto, ca doar n-am venit degeaba pana în America. Zâmbesc când îmi amintesc acum, ce ma gândeam când eram acolo. Dacă locul acesta ar fi în Europa, ar fi plin de oameni si as aștepta 30 de minute ca să fac o poza bună de Instagram. Ei bine în America n-am avut niciodată problema asta fiindcă peste tot e pustiu!

Sciato-Mile Promenade-atractii-turistice-Columbus-Ohio

2.Columbus stăpâneste arta topiara la perfectie

De la simple grădini, la cel mai mare parc a orasului, Columbus se mândrește cu o arhitectură peisagera de înaltă clasa, cele mai frumoase spatii verzi pe care le-am văzut în aceasta excursie, în US. Dar haideți sa va spun ceva și mai tare: "Topiary Park" este singurul parc din lume bazat în întregime pe o pictură. Wow! Rezultatul? O poveste din arbuști verzi, oameni și bărci, o adevărată opera de arta din arbuști, în natura.

Topiary-Park-Columbus-Ohio-USA

3.German Village este centrul istoric din Columbus

In Columbus centrul modern se afla în "Downtown" , in timp ce centrul istoric se afla în "German Village". Cum e acest cartier? Pentru mine a fost ca o întoarcere în Toscana, doar cu magazine și restaurante din Bavaria. O combinație de zile mari cu alei pavate cu piatra, vile imense cu grădini dichisite, arbori seculari, case împodobite de Halloween (ca deh, am prins perioada), mobilier vintage și multe atractii turistice pe o distante relativ mica, pentru standardul din US.

German-Village-Columbus-Ohio

German-Village-Columbus-OhioGerman-Village-Columbus-Ohio
German-Village-de-vazut-Columbus-Ohio

German Village este categoric cel mai frumos cartier în care sa te plimbi în Columbus. Aici am găsit cel mai mare anticariat independent din US "The Book Loft" , are 38 de camere, sectorul de Travel e enorm cu cărți, ghiduri, jurnale de calatorie, o adevărată comoara.
The-book-Loft-Columbus-Ohio

O alta minunăție am găsit-o la " Schmidt's Fudge Haus" unde turiștii pot vedea gratuit cum se face "fudge" aceste caramele cu lapte moi și ciocolata belgiana. Înăuntru miroase divin, asa ca nu m-am putut abține sa nu-mi cumpăr. Restaurante sunt la fiecare colt și magazinele concept găsești pe fiecare strada.

Fudge-House-in-German-Village-din-Columbus

4.Cu capul in nori in Downtown Columbus

Downtown e evident plin de zgârie nori, inclusiv hotelul meu era din aceasi categorie. Majoritatea nopților le-am petrecut la Hotel Renaissance 4* din Columbus, chiar în centrul orașului. Se afla la 2 pași de City-Hall (primăria) statului Ohio ce se vrea a fi atracție turistica, dar eu nu sunt un fan pasionat de politica, în asa măsură, încât sa fac o vizita. Priveliștea din camera mea, de la etajul 18, era interesanta într-o oarecare măsură, că-mi dădea senzația ca dorm printre nori. Însă vederea era opturata de alți zgârie nori. Pe acoperiș aveam piscina, dar era închisă în perioada asta. Cred ca e un trend, majoritatea cladirilor înalte au gradini și piscine pe acoperiș, doar ca degeaba, priveliștea nu e foarte wow fiindcă în jur sunt alte clădiri și mai înalte.

Downtown-Columbus-ohio-poze-blog-calatorii

5.Kelton House a fost cea mai frumoasa surpriza

Credeați ca doar în Franța sunt castele cu decoruri interioare ca în povesti? Ah mi le amintesc pe cele de pe Valea Loarei, credeam ca nu o sa mai vad în veci asemenea bogăție și design interior în stil antique. Ei bine, surpriza a fost acest muzeu, casa memoriala a familiei Kelton, păstrată intact, cu mobilier din perioada victoriana. Sufrageria, covoarele, pianul, mult porțelan, măsuțe de cafea, canapele tapisate, o masa pregatita pentru cina… absolut toate sunt deosebite, însă ce mi-a plăcut și mai mult este povestea, spusa prin audio ghid ce întregește toată atmosfera acelor vremuri. Zici ca m-am întors înapoi în secolul 18. Dacă o sa ajungeți vreodată în Columbus, neapărat sa vizitați acest muzeu.

atractie-turistica-ohio-columbus-kelton-house

6.BrewDog Franklinton e locul în care am luat masa în fiecare zi în Columbus

Nu era o obligativitate sa mananc la Brewdog, având program liber puteam sa iau pranzul unde doresc. Insa eu am vrut aici, nu ca să "susțin compania" cum ați crede, ci fiindcă am devenit dependenta de Tacos.

Să facem o paranteza (Am doua prietene din US ce locuiesc în Bulgaria și de fiecare data cand vorbeam cu ele și le întrebam cum se simt, îmi ziceau ca sunt bine, e frumos în Europa, doar ca suferă ca aici nu sunt Tacos.) - eu niciodată n-am înțeles nemulțumirea lor, ma întrebam "ce-i atata tragedie", pana ce n-am ajuns în America, am mâncat Tacos și am devenit dependenta instant. Mai ales crispy Tacos, oh my GOD! Într-o zi o sa zbor în US, 10 ore doar pentru Tacos de la BrewDog! E greu de înțeles, pana nu gustați :)

7.Piata publica din Colubus e un rai culinar

North Market este piata publica a orașului, un rai culinar, la nivelul celor din Spania. Mi-a amintit oarecum de Boqueria din Barcelona, doar ca aici sunt mai multe restaurante. Este o piață publica acoperita, deschisa din 1876 ce evidențiază diversitatea și vibrația comunității, atât din punct de vedere economic, cât și cultural, prin promovarea unor afaceri locale independente. Am văzut macarons ca in Paris, stand cu bomboane de ciocolata belgiana, beri artizanale, brânză și cașcaval, mâncare din India, Maroc, Peru, Vietnam etc. Eu am mâncat Momos de la restaurantul Tibetan. E o adunare de oameni și restaurante din toate colturile lumii. In definitiv sa nu uitam ca populația Americii e un mix din toate popoarele și aici am văzut cel mai bine asta.

8.DogHouse Hotel un paradis pentru pasionatii de bere

Știti ce am descoperit în America? Faptul ca la ei e o întreaga cultura în jurul berii. Nu e ca la noi doar o bautură ieftina, destinata în special bărbaților. La ei sunt micro-berarii la fiecare colt, mii de sortimente și lumea e înnebunită după berile "ieșite din comun" adică cele cu arome sau combinații de arome. Iar o bere din aceasta artizanala nu e deloc în categoria "alcool ieftin" , fiindcă trec lejer de 10-15 dolari pe pahar.

O experienta interesanta pe care am avut-o în acest sens, e Doghouse Hotel care nu e un hotel pentru câini, cum probabil ați crede, ci un rai pentru fanii berii BrewDog și nu numai. Hotelul se afla în mijlocul fabricii de bere (unde culmea nu miroase deloc a hamei), în camera găsești bere la tap dar și cel mai tare mini bar ce l-am văzut vreodată, cu diverse sortimente de bere inclusiv cu ciocolata, rubarba, scortisoara, bere din ediția de Halloween etc.

Ah și "Beer Shower" e o chestie americana, sa ai un frigider plin cu bere, lângă dus. Cam la asa nivel de "pasiune" e berea în US.

9.Turul Fabricii de Bere BrewDog

Ca să înțeleg mai bine cultura asta, în jurul berii, am ales sa fac turul ghidat a fabricii BrewDog din Columbus. Se face de doua ori pe zi și e destinat turiștilor, pasionaților de bere dar și fanilor Equity Punks, un club in care sunt înscriși 130 000 de persoane ce au ales sa investească în berea BrewDog. În cadrul turului am fost în toate camerele de procesare a berii. Am început cu laboratorul unde se nasc ideile si se combina aromele, apoi am făcut degustări de mai multe sortimente de bere, am trecut la camera cu calculatoare (fiindcă fabrica asta e 100% automata, adică cu toate ca-i mare, lucrează doar o mana de oameni ce programează toate mașinile), au urmat camerele cu cisterne de bere și am ajuns în final la sectorul de ambalare. Totul e uimitor de curat și ordonat. Iar librăria de bere numără peste 100 de sortimente, un fel de muzeu.

10. Franklinton tour - Tur ghidat intr-unul din cele mai sarace comunitati de albi din America

Cartierul acesta e la polul opus. Va întrebați de ce m-am dus sa fac un tur într-un asemena loc? Fiindcă vroiam sa vad toate aspectele vieții în US, sa întorc America pe toate părțile. Ei bine, spre surprinderea mea n-am găsit în Franklinton nici boschetari, nici mizerie, nici măcar case dărăpănate, cum mi-am imaginat. Sunt câteva fabrici dezafectate, în care s-au construit studiouri de locuit, ce au fost puse la dispoziție cetatenilor gratuit în schimbul muncii în folosul comunității. Munca e sub forma artistica, fiindcă acest cartier vrea sa se ridice din cenușă cu ajutorul artei. Asa ca clădirile vechi au fost acoperite cu graffiti uriase, biserica a fost transformata într-o galerie de arta, o alta fabrica a fost modificata în cel mai mare centru de meșteșuguri din US, iar guvernul a incurajat companiile sa investească aici, fiindcă e un cartier cu mare potențial.

Brewdog a deschis un bar, imediat lângă mai sunt 2 baruri, asa ca zona a devenit printre cele mai "alternativa" din oraș. E în trend sa mergi sa bei în Franklinton. Chiar dacă unele zone sunt tot rău famate (prostituție, furturi și droguri) , partea aceasta din Nord a cartierului e safe. Iar aici am făcut la final un tur mișto a barurilor unde evident am băut multă bere. Cred ca începe sa îmi intre la suflet cultura asta. Cel puțin în sânge, cu siguranță. Ma mir ca nu ma trezesc cu mahmureli de când am venit aici.