Cincinnati - Oras colorat si plin cu Graffiti

In Cincinnati am ajuns în cadrul campaniei BrewDog, într-o excursie de o zi din Columbus. Aveam un obiectiv clar, sa vizitam noul bar BrewDog ce urma sa se deschisa în câteva zile și multe ore libere pe care puteam sa le petrecem cum vrem. "Cincinnati este un oraș frumos; vesel, înfloritor și animat ”, asta a scris Dickens în "American Notes" asa ca aveam ceva așteptări. Mai ales ca numele orașului imi place mult "Cincy" după cum l-au prescurtat localnicii. Majoritatea au ales sa facă turul micro-berariilor, însă eu am făcut turism. Am scos lista obiectivelor turistice și am încercat sa vizitez tot ce mi-a permis timpul.

Cincinnati-Ohio-am-fost-acolo

Prima oprire la Findley Market

Piata asta îmi amintește de piețele din România de cartier. Nu e foarte wow ca să zic asa, doar ca e acoperita, e veche și probabil de mare ajutor pentru comunitatea locala ce nu vrea sa își cheltuie banii pe "plastic" din magazine și prefera carne de la măcelar și brânzeturi aduse de la ferme. Însă la capitolul mâncare gătită, sta destul de prost, nici nu se compara cu piața din Columbus. În afara de câteva produse de panificație, nu prea ai ce sa îți cumperi ca turist aici. Poate doar bere artizanala sau sosuri în sticle amuzante.

Findley-Market-piata-Cincinnati-Ohio
Piata-din-Cincinnati
Piata-Ohio-Cincinnati

Shopping in magazine concept

Zona in care se afla Findley Matket e exact pe gustul meu. Cladiri colorate aliniate, îmi amintește instant de Europa, îmi da senzația de familiar. Tot perimetrul e împânzit cu restaurante și magazine mici, independente, unde poți sa îți cumperi suveniruri, bijuterii, vinyluri, haine, săpunuri și alte chestiute handmade etc. E o placere sa privești și chiar doar pentru decor merita sa intri în ele. Ceea ce m-a șocat în America sunt preturile, la magazinele astea nu prea cumperi mare lucru cu 50 de dolari. Preturi de 2,3 ori mai mari decât în Anglia, ma fac sa ma întreb cum reușesc oamenii sa trăiască aici.
Strazi-Cincinnati-Ohio-blog-calatorii
magazine-Cincinnati-Ohio-blog-calatorii
suveniruri-Cincinnati-Ohio-blog-calatorii
Magazin-Cincinnati-Ohio-blog-calatorii

`Banana bar` pentru un mic dejun sanatos

Zilele astea de când sunt în US mănânc doar fast-food. Tacos, burgers, cartofi prăjiți…sa nu-mi săriți în cap. Asta e cultura… Drept urmare în dimineața asta am trecut pe lângă toată fast-food-urile din zona, fără ca măcar sa clipesc și m-am oprit în fata la `Banana Bar`, unde pare-se au câteva opțiuni sănătoase. Am ales `Gorilla Bowl` cu lapte din ovăz, banane, nuci braziliene, proteine din plante și câteva topping-uri delicioase. A fost atat de consistent, încât era sa prind rădăcini în Cincinnati. Mi-a luat 1h sa îl termin, dar nu l-am putut lasă acolo, ar fi fost păcat la cât a fost de bun.

2 ore pe străzile din centru în Cincinnati

Cincinnati nu e un oraș foarte mare, mie mi s-a părut cam cât Clujul, mai ales în zona centrului. Probabil o fi mai răsfirat. Evident nu exista termen de comparație între cele doua orașe, Cluj- Cincinnati, fiindcă aici clădirile înalte sunt la putere. Printre clădiri sunt câteva magazine de designer și câteva baruri populate cu oameni dubioși. In Cincinnati la fel ca în celelalte orașe din America ce le-am văzut, m-am simțit straniu fiindcă nu sunt oameni pe strada. Zici ca e un oraș fantomă. Ai impresia ca zilnic e duminica sau Sărbătoare. Pe drum e plin de mașini, pe trotuar doar oamenii străzii. Mi-a luat ceva timp pana sa ma obișnuiesc și sa fac fotografii știind ca sunt permanent privita.

Downtown-Cincinnati

In Cincinnati am simțit ca fac un Graffiti Tur

Haideți totuși sa vedem partea frumoasa. Cincinnati crede în potențialul uman și luptă pentru îmbunătățirea comunităților locale prin puterea artelor. Sunt 180 de graffiti în oraș, câte 4-5 pe fiecare strada. Sincer pot sa spun cu ușurință ca sunt printre cele mai mari și mai frumoase ce le-am văzut în viața mea. Unele sunt imense, acoperă un perete de bloc de 4 etaje. Altele sunt în parcări, pe uși de garaje sau pe magazine. Asta da un farmec aparte orașului, îl face colorat și primitor,cu o alura artistica, cu toate ca n-am prea văzut studenți sau tineri lucrând la ele. Mi-a amintit oarecum de Penang, doar ca acolo se face turism serios din graffiti. Acolo au harta unde sa le găsești. De Cincinnati nu a auzit nimeni :) și nici pe harta nu-s semnalate.
Graffiti-tur-Cincinnati-Ohio
grafitti-cincinnati

In Cincinnati sunt 100 de parcuri

Wow, asta chiar e ceva! Cică orășelul acesta este cel mai verde din America. Bag seama sigur e răsfirat, fiindcă în zona centrului predomina clădirile, asfaltul și betonul. Din păcate nu știu sa va zic care sunt parcurile alea mișto, fiindcă eu am fost doar în parcul central, Washington Park. M-am plimbat pe peluza mare verde din fata Sălii de Muzica, am văzut un spațiu mic de joaca pentru copii, un parculet pentru câini și cam atât. Nimic ieșit din comun, similar cu parcurile din spatele blocului, în tarile dezvoltate din Europa.
Cincinnati-Parc-Ohio

Pauza de energizare la BrewDog Bar Cincinnati

Barul urmează sa fie deschis în cateva zile, asa ca noi am fost primii oaspeți. O scurta vizita de informare, câteva beri consumate pe acoperiș, vedere la oraș, bucurându-ne de soare. Vremea a ținut cu noi, unica zi în care a fost călduț și frumos.

Brewdog-bar-Cincinnati

Seara am petrecut-o in Northside Cincinnati

Rectific. Cincinnati e un oraș mare, însă foarte răsfirat. Ca sa ajungem aici am făcut 30 de minute cu autocarul. Zona aceasta a orașului e mai liniștita, un cartier rezidential, cu case și o biserica înaltă ce seamana bine cu cele din Europa.

Surpriza? A fost sa descoperim ca pe toată suprafata bisericii, în zona de subsolul, era un local imens, o micro-berărie cu bere artizanala! Evident colegii mei au ocupat rapid locurile de la bar și aici i-a uitat Domnul. Eu am mers sa iau cina într-un loc mai puțin aglomerat, gândindu-mă ca nu-i o afacere buna sa aștept 30 de minute comanda. Pe bulevardul principal am găsit numeroase restaurante cu meniuri ok. A fost greu sa ma decid, dar pana la urma am ales restaurantul Django (Mexican) ce m-a ispitit cu "Tacos" și "Crispy Mac & Cheese". A fost o alegere inspirata! Oricum toate au meniu de fast-food sa nu va imaginati altceva….
NorthShire-Cincinnati-tacos-mexican-restautant

Beer Garden - sa bifam cultura americana pana la capăt

Excursia noastră s-a încheiat exact ca în filme, pe o terasa mișto, într-o gradina rezidențială, consumand evident bere, ca deh, sa nu uitam de ce-am venit :).

cultura-americana-bere-biserica-cincinnati
Impresii la final: Cincinnati e drăguț tare! Poate dacă aveam mai mult timp vizitam și câteva muzee (sunt vreo 20, majoritatea de arta). Oricum merge bine de excursie de o zi, nu merita stat mai mult. Mi-a plăcut vibe-ul orașului și toate graffiti-urile imense! Ah și faptul ca centrul e destul de mare încât sa nu te plictisesti, dar destul de mic încât sa te poți plimba peste tot pe jos.