Singura in Portugalia

Cu Portugalia a fost altceva! Nu seamana nici cu Italia nici cu Barcelona! Portugalia m-a surprins intr-un mod foarte placut! Nu mi-a fost niciodata frica sa merg in Portugalia (dovada ca m-am dus) dar de la inceput am avut o strangere de inima! Nu stiu limba, nu am prea auzit multi sa calatoreasca acolo, oare cum o fi? In plus citisem si niste impresii pe net, scrise de alti calatori, cum ca nu are nimic frumos (ceea ce mi-am dat seama ca e gresit inca inainte sa plec de acasa, fiindca am cautat poze pe net) ca e murdar, ca oamenii sunt aiurea, ca unii mai ales negri si batranii vin si te servesc cu droguri pe strada, ca se fura, ca hau si ca bau! Stiti voi, cred ca aceeleasi chestii care le puteti gasi despre orice oras daca veti intalni un turist nemultumit! Dar parca despre Portugalia zicea prea multa lume chestiile astea!

Vacanta in Portugalia am facut-o pe cont propriu:
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~75 euro dus-intors Romania-Lisabona. Incercati si voi >>> AICI
 Toate hostel-urile si hotelurile in care m-am cazat le-am rezervat pe  >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI
Singura in Portugalia nu m-am confruntat cu nici o problema de aceea am sa incerc sa va lamuresc si sa imi dau si eu cu parerea despre Portugalia, asa cum am vazt-o eu

''Murdarie?'' Este, nu neaparat pe strada insa casele sunt scorojite, sunt cartiere intregi unde cladirile nu au fost vopsite din perioada comunista, si asta da impresia de murdar, neingrijit, vechi! In plus oamenii sunt mai modesti, nu vor sa iasa asa mult in evidenta si atunci accentueaza cumva aceasta impresie! Oameni sarmani, case darapanate!

''Negri si batrani care sa imi vanda droguri?'' Negri da, multi! Dar cu joburi serioase, oameni care m-au ajutat daca le-am cerut ajutorul, care m-au servit la bar, care faceau parte din grupul vocal al clubului! Nu homeless people! Din aia nu am vazut! Ca se drogheaza? Da, chiar si cei seriosi fumeaza iarba, dar nu mai putina decat albii portughezi! Batrani care sa se drogheze sau sa vanda droguri nu am vazut! Doar atunci cand am intrat in barul de reagge unde toata lumea era drogata, acolo am fost intrebata de mai multe ori, dar pt ei probabil doar aia puteam cauta acolo, Droguri!

''Oamenii sunt aiurea, nepoliticosi, si aroganti daca ii intrebi ceva!'' Aici nu pot raspunde chiar subiectiv fiindca eu stiu spaniola si am invatat si minim de portugheza necesara inainte sa plec, deci am putut vb incat sa ma intelega si atunci toti au fost foarte foarteeee draguti si saritori! Dar daca nu stiam limba poate ca ma ignorau!

''Ca Portugalia si mai ales Lisabona nu are farmec, nu e nimic interesant de vazut''- Ok Lisabona nu are cine stie ce monumente impresionante (poate doar Manastirea Jeronimo, care nu e unica manastire din Portugalia) insa are farmec, are atmosfera, are caldura, are mancare buna, are oameni de distractie, are multe cartiere vechi in care vei gasi niste peisaje urbane nemaipomenite! E drept ca nu e pentru oricine! Nu e pentru oamenii pretentiosi! E pentru un ochi format pe detaliu, e pentru cei care vor sa descopere singuri ceva, nu e pentru cei care se urca in sightseeing si spun ca au vazut un oras! Pentru aia Lisabona e neinteresanta! Cat despre Portugalia, numai de bine! Puteti citi articolele cu Sintra si Obidos, si va veti convinge ca sunt destule locuri frumoase in Portugalia! Doar sa vreti sa le vedeti!

Ok va-m povestit impresiile mele generale despre Portugalia fiindca nu am avut experiente nasoale care sa ma fi marcat!

Ce am invatat in urma vacantei in Portugalia

-limba
-ca oamenii sunt tot oameni oriunde chiar si la marginea Europei, peste tot
-ca nu trebuie sa bagi la cap toate prostiile ce le citesti pe internet, care pana la urma nu sunt prostii, sunt tot impresii, dar nu trebuie sa generalizati si sa luati totul de buna! Ce li s-a intamplat lor, nu o sa vi se intample neaparat si voua!
- a fost prima vacanta pe care am respectat-o dupa planul facut acasa, care m-a ajutat foarte mult.Concluzie: chiar merita sa investesti timp sa iti pregatesti vacanta in detaliu!
- ca orasele si locurile despre care lumea zice lucruri urate si nu sunt foarte vizitate pot fi foarte frumoase, in plus pentru a mia oara: frumusetea e relativa!
- in Portugalia singura a fost usor fiindca sistemul de transport, de informatii si oamenii te ajuta!E calm si pace, oamenii sunt relaxati, stau si 20 de minute sa iti explice ceva, nu le place sa se bage peste tine, au rabdare, nu se imping in autobuz .... nu seamana deloc cu Romania!

La final va zic ca in Portugalia singura a fost perfect! M-am distrat (si nu am parut o ciudata sa fiu singura intr-un club sau bar fiindca asa erau foarte multi, pt ei era ceva normal) am vizitat ( noroc cu programul ce l-am facut acasa, fiindca acolo mi s-ar fi parut foarte greu sa vizitez asa,la nimereala), nu m-am simtit singura fiindca oamenii povesteau cu mine peste tot, erau curiosi, vreoiau sa stie daca sunt prima data in Portugalia (ca aratam cam familiara), daca imi place, daca ma intorc, de ce m-am dus, februarie nu e sezon turistic si atunci lumea era mai interesata sa intre in discutii cu mine. Atat femei, cat si barbati, tineri, batrani! Am primit de la un cuplu o invitatie la spectacolul lor de circ (for free) dar era in ziua in care plecam, altii m-au invitat cu ei la discoteca, altii au vb cu mine ore in sir in statia de autobuz, am facut un party cu tineri din Paris, Munchen si New York ...... sincer Portugalia a fost foarte buna cu mine si deabia astept sa revin in aceasta tara!

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Toate articolele le gasiti aici -> Jurnal de calatorie PORTUGALIA

1. N-am fost in Portugalia si probabil ca nici n-o sa ajung degraba, nu e pe lista mea de prioritati.

Alicee, depinde, iarasi - :) - de ceea ce e mai important pentru tine: sa te simti bine sau sa inveti ceva nou, sa progresezi. Daca e mai important sa te simti bine, excursia in Portugalia e mai valoroasa decat, sa zicem, cea din Cinque Terre + Barcelona ratata. Daca e mai important ca acum stii mult mai bine sa-ti organizezi o calatorie ca sa eviti situatii neplacute, poate e mai valoroasa cealalta. Omul asa-i facut, sa invete mai ales din experiente neplacute, esecuri, suturi in fund. Prin urmare, poate ca tarile/orasele/oamenii/situatiile care nu-s "bune" cu noi ne sunt mai de folos ca sa progresam. De acord, nu si ca sa ne simtim bine pe moment.

2. mda, asta cu prejudecatile legate de un anumit loc e o chestiune destul de dificila, care pune probleme serioase unora. exact cum se spune si despre Romania :)

3. Alicee, cu Portugalia chiar m-ai nimerit.
    N-am vazut tara, fiind tara oceanica nu cred ca m-ar fascina, insa dupa franceza, ador limba portugheza.
    Mi se pare si mie mai dificila decat spaniola,
    tocmai de aceea am sa te rog sa ne mai spui cate despre vorba lor : vorbeau la fel de iute ca spaniolii? Cam cat intelegeai din ce spuneau?
    Cat despre prejudecati, chiar nu e bine sa pleci la drum cu ele niciodata ! Despre orice loc se poate vorbi de rau.

4. noi ne-am descurcat si cu engleza

5. aaa.. am uitat de portugalia.. sa zic..
    mancare buna.. buna rau...
    portugheza, spaniola, brazilina, combinatie de astea trei..
    prajituri tare bune am mai mancat, in straturi.. frunctele erau fructe..
    spume de ciocolata

6. Coco exact asa o consider

Ioana pt mine Portugalia a fost una din cele mai educative vacante! In Cinque Terre treaba a mers prost dar nu din vina mea! nu fiindca nu m-am documentat ci fiindca cei de la gara mi-au dat informatii gresite si fiindca apoi m-am blocat in tren! A fost o intamplare nefericita ....

7. Zazuza acum depinde, in unele tari prejudecatiile s-au adeverit

Mihaela in Portugalia oamenii vorbesc incet, rar, linistit! nu seamana cu spaniolii din punctul acesta de vedere! Multe cuvinte sunt ca si pe spaniola .... eu intelegeam cam 70% din ceea ce mi se spunea!si vb si eu pe spaniola si portugheza (am invatat cateva cuvinte) si ma intelegea lumea .... cand nu stiam ziceam pe engleza, mima, etcc
    Nu e neaparat mai dificila doar ca noi nu am luat contact cu ea asa des, ca si cu spaniola ....

8. Mi-as dori sa vad Portugalia...
    Inca o data iti spun ca esti tare curajoasa sa mergi singura intr-o tara straina, mie mi-ar fi teribil de frica. :)

9. Smalldot intradevar mancare superrrr buna!!! eu nu am facut diferenta dintre portugheza si braziliana :((

Mihaela nu ai de ce, cu o documentatie buna in prealabil, treci peste toate problemele

10. Se pare ca ai avut o experienta frumoasa. Fiecare tara e diferita in felul dar oamenii oricum sunt diferiti. Sunt civilizati, sunt altfel. In orice caz noi mai avem mult de mancat pana ajungem la nivelul ala.

11. Dani ai dreptate, fiecare tara e diferita! avem si noi frumusetile noastre, e drept ca civilizatia nu e punctul nostru forte :)

12. Foarte util articolul tau, Aliceee, m-a pus pe ganduri, ce anume imi doresc de la o calatorie. Pana acum ma rezumam exclusiv la vizitarea unor locuri frumoase, locuri noi. Nu doream o experienta complexa...de genul celor traite de tine. Subscriu la ce a scris Mihaela mai sus.Am ajuns ca pe blogul ei sa subscriu la comentariile tale, iar pe al tau la ale ei. :)) Hehe. :D

13. Nice poate ca dupa ce vei face multeee vacante in care sa vizitezi, iti vei dori si alte experiente, si vei lua in calcul o vacanta pe cont propriu :)

14. m-ai facut de prima oara curioasa de portugalia, cand ai povestit ca ai fi dorit mai multe zile aici, decat in barcelona. ramane pe lista la mine!

Perioada comunista in Portugalia? Nu prea cred, vezi ca la ei a fost alt fel de dictatura (Salazar).