Amintiri din Rio de Janeiro [Guest Post]

Amintiri din Rio de Janeiro
Un articol scris de Andrei

• Atunci cand te gandesti la Rio de Janeiro, prima imagine care iti vine in minte este cea a lui Iisus imbratisand orasul... si exact asta reprezinta Rio, o oaza de natura plina de localnici prietenosi care te primesc cu bratele larg deschise.
  • Calatoria mea spre aceasta tara indepartata s-a realizat impreuna cu un grup de cunostinte si prietena mea. Zborul Paris – Rio s-a desfasurat fara turbulente, dar a fost foarte lung si obositor. Ajunsi acolo de dimineata, am fost luati in primire de un ghid localnic care ne-a facut turul orasului.
  • Atunci am observat izbitoarea diferenta dintre cartiere. In centru economic se inaltau zgarie-nori si la mai putin de 2 km, favelele(cartiere cu case la rosu si oameni saraci) puneau stapinire pe dealuri. O alta cladire turistica a fost biserica in forma de palnic care, sa fiu sincer, nu m-a impresionat. In final am ajuns pe o strada pavata cu mozaicuri facute de un amator local. Asta da hobby...

De la ghid am retinut o povestioara care explica numarul destul de mare de biserici din piatra. Colonistii luau din Brazilia diverse obiecte pretioase si le duceau spre Portugalia si Spania. Atunci cand se intoarceau, isi umpleau barcile cu pietre ca sa aiba balast. Pe scurt, pietre pe aur.
      • In aprope toate zilele am facut excursii catre locuri exotice (de la gradina botanica la niste insule misterioase), dar cel mai mult ne-a impresionat atmosfera locului. Rio inseamna viata, iar tot orasul zumzaie de activitate. M-au impresionat cluburile de dans care erau foarte frumos decorate si unde se canta doar „muzica traditionala”, adica SAMBA. Acest lucru a fost ca un fel de gura de aer proaspat dupa nenumaratele melodii in limba engleza auzite in cluburile din Romania si Europa.

Exista doua sporturi locale: fotbalul si surfingul. Cum fotbal am jucat de nenumarate ori, m-am hotarat sa incerc surfing. Pentru ca nu exista sau sunt foarte rare centrele de invatare/inchiriere, am vorbit cu un localnic (prin desene pe nisip), caruia i-am oferit niste bani ca sa imi imprumute placa si sa ma invete(pe valuri de 1,2m). Experienta a fost una scurta pentru ca nu am reusit sa ma ridic cum trebuie pe placa si un val mi-a dat o lovitura de m-a dus pana pe fundul oceanului.
      • Mancarea este foarte gustoasa (carnea de vita este nemaipomenta) si abundenta (multe restaurante all inclusive), ceea ce este bine pentru un turist, dar demonteaza mitul ca braziliencele sunt femei frumoase. Am fost pe o plaja in care se duceau localnicii si initial am crezut ca acolo se organizeaza un meeting pentru persoane grase.
      Brazilia este o tara a extremelor in care saracii traiesc aproape de miliardari, iar Iisus se uite parca dojenitor catre plaja, unde mai multi homesexuali joaca fotbal in rochite roz.
      Cireasa de pe tort a fost seara de Revelion, cand, de pe Copacabana Beach am vazut cel mai impresionant spectacol de artificii din viata mea. Efectiv, pentru 30 de minute, noaptea a devenit zi.

In concluzie, Brazilia este frumoasa, dar Brazilia alaturi de prieteni da un nou inteles termenului „distractie”.

Din partea mea un spectacol de Samba a la carte' : )

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. hmmm, prefer relatarile cuiva care se bucura din tot sufletul cand gusta din frumusetile altei tari, asa cum o faci tu.este clar ca fiecare locatie are si parti negative, oameni saraci si femei grase, dar eu sunt o idealista prefer sa vad doar ce-i frumos! duminica superba!

2. interesant articol.
        Sa ai o seara de duminica tihnita! :)

3. Eu as vrea sa ajung la Rio pentru celebra "Capatana de zahar " - Muntele Corcovado si pentru cea mai faimoasa plaja din lume, Copacabana. Ah, dar si pentru padurea Tijuca, cea mai mare padure urbana din lume. :)

4. Hmm, interesant, niciodata nu m-am gandit sa ajung in Brazilia. Acuma m-ai facut curios :D
        O saptamana frumoasa va doresc!

5. Wow, ce frumos. Tare as vrea sa ajung si eu acolo!

6. Multumesc tuturor pt comentarii si eu sper sa ajung in Brazilia, si sper sa ajungeti si voi!
        Zilele astea nu prea am acces la internet voi trece si pe la voi cat pot de repede