Quinta da Regaleira - o gradina mistica si misterioasa

Al doilea obiectiv turistic vazut in Sintra a fost Quinta de Regaleira un conac cu o gradina impresionanta! Am plecat in graba de la Muzeul National unde am zabovit mai mult decat imi planificasem insa am avut noroc fiindca drumul pana la castel este bun si se ajunge repede din centrul istoric pana la el (circa 10 minute plimbare usoara)!  Nu stiam prea multe despre acest loc doar ca am vazut inainte de a pleca cateva poze cu gradina, iar eu fiind peisagist de meserie am zis ca nu strica sa ma abat de la traseul sightseeing si sa intru pentru jumatate de ceas!

Cand am vazut din departare cladirea mi-am dat seama ca aceste 30 de minute se vor transforma rapid intr-o ora sau chiar mai mult! La intrare nu era decat d-na de la ghiseu, nici un vizitator, nimic! Mi-a dat tanti un pliant cu o harta 3D si un tichet care a costat 6 euro (nu tin minte daca am avut reducere cu Lisboa Card sau nu)!

Am urcat direct la conac! Silul maur, neogotic si gotic se intalnesc aici formand un ansamblu impresionant! Din pacate in interior nu este cine stie ce. Cateva picturi, o prezentare a domeniului in trecut, nimic interesant. Am iesit repede si m-am asezat pe o banca sa studiez putin harta, timp in care am facut si cateva poze!

Banca aceasta mi s-a parut formidabila!

Am studiat harta si wow! Atunci am realizat ca gradina aceasta este pe verticala! Ca sa ajungi sus urci pe alei,  pe scari, prin turnuri, prin galerii subterane, ajungi pe podete, treci prin grote, apoi te intorci fiindca iti dai seama ca asta e inchisa, altele sunt deschise dar tu nu ai cum sa stii asta de pe harta! Te zgribulesti de frica in pesteri, apoi zambesti cand iesi si vezi aleile pietruite pline de muschi, te plimbi printre flori viu colorate, de primavara si nici nu stii cand la un colt te asteapta un parau sau o mica cascada.

Cand am ajuns la aceste turnuri (poza de jos) eram deja la milocul gradinii (adica urcasem jumatate de distanta pana in varf)! Aici am inceput sa am acel feeling ca ma plimb printr-un loc mistic de legenda! Dupa cum vedeti in poza de mai in jos sunt 3 turnuri! Nu ai cum sa urci sus decat prin ele, intri in primul, urci dar de fapt este o capcana fiindca sus e perete si e facut cumva ca nu poti sa iesi, al doilea turn face parte din terasa de deasupra care de jos nu o vezi iar al treilea turn e singurul prin care poti sa urci sus! De fapt prin celalat se poate doar cobora!

Mai fac cateva poze dar nu prea multe fiindca mai am de vizitat in Sintra si nu vreau sa ma lase bateriile! Pietre imense ce au devenit banci cu muschi, ziceti si voi nu arata ca in filmele SF? genul Harry Potter! In continuare o laguna pe care o traversez pe pietre (in stil japonez), o apa plina de alge ca un covor verde ... imi simt ude picioarele! Continui sa urc pe scari inguste, sa trec podete pe langa cascade!
Ajung sus, sus sus de tot! Vegetatia e prea deasa, nu pot sa fac nici o poza din cauza crengilor!

Vad un loc, ca o usa, de piatra, ma apropiu sa vad daca e chiar o usa sau deja aberez! O ating, nu se intampla nimic, daca o imping si cade? Totusi nu e nimic altceva, iar pt o gradina ca aceasta ar fi ciudat sa se termine asa, adica sa urci pana sus si sa nu vezi nimic! Nu mai e nimeni aici! Pe drum am mai intalnit cateva familii si cateva grupuri de tineri dar aici sus nu e nimeni! Mi-e frica, dar in aceelasi timp mor de curizitate asa ca imping usor piatra si incepe sa se deplaseze! Imping cu ambele maini (stiti usile alea din filme pe care le invarti si ascund in spatele lor un secret?  Ei bine aceasta ascunde un turn! Un turn subteran de 28 de metri cu scari in spirale pe care daca le cobori si treci prin niste galerii subterane ajungi din nou jos, la conac! Din pacate pe mine ideea de a ma plimba prin astfel de locuri intunecoase cu apa si inguste nu ma prea incita asa ca am coborat pe afara, dar daca as fi avut o lanterna ar fi putut fi interesant!

Ca si concluzie trebuie sa va spun ca eu niciodata nu mi-am imaginat ca exista asa ceva, ca esti un loc atat de frumos, de interesant, de misterios !!! Daca ajungeti in Sintra il recomand ca obiectiv Must See! Iar daca sunteti cu copii  la varsta la care citesc legende si sunt pasionati de istorie si mitologie, duceti-i! Vor fi mai mult decat fericiti sa vada aceasta gradina!

Citeste tot jurnalul de calatorie aici -> Portugalia

Daca vreti sa stiti primii ponturi despre calatorii va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. Iaca aici n-am ajuns :). E singura pe care am ratat-o din fuga, asa incat ma bucura fotografiile tale :)

2. Frumos loc. Ne-ai descris atatea locuri frumoase unde inca nu am ajuns incat nu stiu incotro sa ma indrept prima data

3. impresionant. Te face sa iti doresti sa vizitezi aceste locuri pentru a trai pe viu experienta lor unica.

4. Superbe imagini ai ales,Alicee!
    Aș vrea și eu acolo pe bancă
    lângă tine..
    Să ai o săptămână reușită!
    Te pup draga mea!

5. Oau! Intr-adevar o locatie pe are am s-o trec in lista mea. deosebit de interesant. chiar imi doresc sa merg acolo! cat ma incita misterele!

6. Daaa...explorând Quinta da Regaleira te simţi un pic transpus în seria Harry Potter. Din păcate, nu ştiu mulţi de ea. A fost viziunea unui doctor excentric şi bogat. Turnul subteran e cireaşa de pe tort iar laguna e şi ea interesantă (n-am reuşit să aflu cât de adâncă este).
    Noi am luat un tur de la hostel ce a cuprins Sintra, Cabo da Roca, Boca del Inferno şi Cascais (+ alte opriri pe drum), o zi întreagă la numai 25 euro/pers (!) Iar tipul era dotat cu lanterne. Am stat aici vreo 3 ore prin peşteri şi alte alea.

7. Chiar ca-ti aminteste de Harry Potter

8. Wow, ce loc frumos! Ar trebui sa-mi fac o lista cu toate obiectivele turistice pe care le prezinti, ca sa nu uit de vreunul in caz ca merg in excursie. :)

9. Liliana stiu ca Sintra are multe obiective turistice, si eu am ratat multe din lipsa de timp! :(

10. Mircea e vara asa ca iti sugerez Portugalia fiindca preturile sunt mici si temperaturile nu sunt foarte mari! in plus sunt multe locuri frumoase, plaje si ocean! :)

11. Gabriela te cred! si eu visez la multe locuri de care imi povestesc altii!

Elena multumesc! te pup scumpo

Raphaelly ai dreptate e o destinatie pe gustul tau!

12. Modnitza multumesc

Badge sa stii ca a fost chiar ieftin! dar si pe cont propriu a fost ok, adica transportul te costa pana in 10 euro din Lisabona cu tot cu sightseeing, dar esti mai limitat!

13. Mihaela daca pleci intri si ti le scoti din Curpins! nu e mare lucru! sper sa aud cat mai curand vesti de la tine de acolo!

Apollo multumesc

14. Ultimele doua poze sunt fabuloase, nu pot sa-mi iau ochii de la ele. Chiar ca mistic obiectivul asta, pare desprins dintr-o lume de basm... La primvara am planificata o excursie in Portugalia, acum stiu ce am de vizitat! :)

15. Nice Ma bucur sa aud ca pleci spre Portugalia. Dar cum de ai ales destinatia asta?

16. Ce peisaj superb si ce stil arhitectural, nu ma satur sa privesc pozele. Un loc minunat!

17. Vroiam de mult sa mergem in Portugalia...conditia e sa strang eu banii necesari! In jur de 600 de euro...

18. 600 de euro mi se pare cam mult. Portugalia nu e o tara scumpa! Eu am cheltuit in jur de 300-350 euro cu tot cu cazarea si am stat 5 zile! e drept ca depinde unde vreti sa mergeti, Algrave, Lisabona, Nord sau Madeira?!