Hostel Bar Ramblas - 6.5 euro in centrul Barcelonei

La inceputul anului va-m scris 2 articole (aici si aici) cu filme care va pot inspira vacantele din 2011. In cel de al doilea am pomenit de L'Auberge Espagnol. Cand am vazut filmul mi-am amintit de viata de student, cu fetele din camin: peripetii, distractie, excursii etc. Despre asta e si filmul L'Auberge Espagnol  depre 6 studenti care au mers toti cu bursa Erasmus la Barcelona si stau intr-un apartament ca sa le iasa ma ieftin chiria. Descrie frumos viata de student din Barcelona, despre diferentele culturale, distractie etcccc.

Chiar inainte sa plec l-am revazut fara sa stiu ca eu insami voi trai intr-un L'auberge Espagnol (apartament spaniol) cand voi ajunge acolo. Mi-am facut rezervare la Hostel Bar Ramblas din 2 motive (1 era cel mai ieftin hostel in perioada aceea si 2 fiindca e la cinci pasi de Bulevardul Rambla despre care v-am tot povestit. 

Din prima clipa cand am intrat in hostel am observat atmosfera. Un apartament cocotat la etajul 4 al unei cladiri vechi, cu scari atat de inguste ca trebuia sa imi ridic bagajul in fata mea sa il urc, inalte si inclinate de mai mult aveam impresia ca ma dau pe spate decat ca merg inainte. Inauntru un tinerel, genul skiny imi face primirea, intr-un stil indiferent, obisnuit, un fel de bine te-ai reintors acasa. Nu zambim fals, nu ma pune la interogatoriu (ce faci, de unde esti, cat stai, nimic), imi zice scurt ca nu stie o boaba de engleza si ca sa-i spun pe spaniola sau franceza sau daca nu sa ii scriu pe o foaie in ce camera stau. Eu nedumerita nu inteleg nimic. Pai hostelul asta, pardon apartamentul asta nu are receptie? In fractiunea doi mi-am raspuns singura, nu! nu are! Receptia, vb vine, e barul de jos. Imi las bagajul pe holul apartamentului, dupa ce imi scot banii si pasaportul in timp ce el se uita ciudat la mine. Cobor, primesc cheile (3 la numar: de la intrare in cladire, in apartament, in camera) primesc o fraza de instructiuni: poti fuma oriunde, poti folosi cand vrei bucataria, micul dejun se serveste in bar, te asteptam sa cobori mai tarziu sa ne cunoastem. Ok!

Cand urc in bucatarie era dezastru, inchipuiti-va cum ar arata dupa un after party, well era cam asa. Un tip imi zambeste frumos de dupa masa si-mi zice no parlo ingles, hablas espanol? E italian si locuieste aici. Permanent! Repede aflu informatiile de care am nevoie: avem o camera de asteptare, poti sta acolo sa citesti etc, avem 2 bai una cu dus si una cu vana, si camere cu 4 si 7 pers. (nu mai mult de 10 ). Si nu stim nici unu engleza !! Ok!

Camera e aranjata modest, 2 paturi suprapuse, o chiuveta, oglinda, 2 dulapuri, geam la strada, camera normala cu marime normala pt 4 pers. Later edit: prizele nu functioneaza decat uneori, au ceva probleme cu curentul ceea ce e neplacut daca aveti baterii reincarcabile, sau telefon. Dar daca aveti curaj le puteti lasa in baie sau in bucatarie unde merg non-stop! Cu nervi ... dar e si asta OK!

Locatia:  doua negre una alba. Infractiuni multe pe Rambla si prin imprejurimi, destul de periculoasa zona dar macar e trafic non-stop, cu localnici si politie. Galagie din zi pana'n noapte, Barcelona nu doarme niciodata! Sau cel putin nu aici! Bila alba e pt metroul ce e la doi pasi distanta, care te teleporteaza urgent oriunde vrei, iar night-busul e la 2 minute, asa ca zi-noapte ai acces la mijloc de transport usor. Si-ar mai fi si restaurantele, barurile si magazinele alimentare din jur, lipite de caldirea cu hostelul, deci nu pierzi timpul cu alimentatul/cautatul!

Personalul: avand in vedere ca am locuit impreuna 5 zile ne stim. Doi italieni (Sicilia & ..... nu-mi amintesc), baiatul ce m-a intampinat e din Franta (Coasta de Azur), inca o fata din Franta, un baiat din Argentina, inca unu din Mexic, ah si inca o fata, origine necunoscuta. Sunt toti intre 18-25 de ani, veniti sa studieze/munceasca in Barcelona. Toti lucreaza acolo, cu schimbul la bar, curatenie in hostel, check in, check out, care cum au chef. Nu castiga mult dar le e asigurata chiria.  Sunt prieteni si daca ajungi sa vb cu ei te introduc in gasca. Avand in vedere ca eram singura a fost situatia perfecta! 5 baieti care sa aiba grija de mine, pe care sa stiu ca ma pot baza, care sa ma indice spre restaurante, baruri si locuri numai de localnici stiute. Cu care sa beau linista la bar (gratis, sau cu discount) si apoi noaptea tarziu sa intru pe usa alaturata in hostel. Asa ca daca sunteti prietenosi si treceti peste primele impresii (sunt nonconformsti, italienii imbracti mai casual, restul mai hippy, fiecare cu stilul si caracterul lui) te vei alege cu o mana de prieteni ce-ti pastreza micul dejun in cosulet pt cand vii dupa-masa obosit de pe drumuri, au facut in asa fel incat sa raman singura in camera (si i-au pus pe toti noi venitii cu restul), la check out m-au lasat sa plec seara, cand vreau, eu ma declar multumita!

Desi nu e lux, e curat (bucataria a fost o exceptie atunci), personalul, adica colegii de apartament mi-au devenit prieteni, pretul a fost de 35 euro pe 5 nopti, si chiar daca Rambla si in general centrul istoric e periculos, eu m-as intoarce oricand acolo. Oricum la pretul aceasta nu as fi visat niciodata sa stau in centrul Barcelonei! Am avut noroc ca am mers in februarie, vara preturile sunt duble sau chiar triple!

Insa sunt convinsa ca sunt alte variante putin mai scumpe dar cu confort mai mare! Si sincer eu m-am atasat de locul acesta datorita celor ce lucrau/locuiau acolo fiindca m-au facut sa vad Barcelona cu alti ochi, m-au facut sa simt hostelul ca o a doua casa ... a fost unul din acele momente speciale: omul potrivit, la momentul potrivit, in contextul potrivit!


Citeste aici mai multe articole despre--> Spania - BARCELONA

Propuneti mai departe: Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Here!

 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

7 comentarii:

  1. doamne, Alicee >:D<
    De cate lucruri si locuri frumoase ai avut parte sa vezi, sa simti, sa traiesti!
    Cat de norocoasa esti!
    si noi suntem ca avem oportunitatea sa ne impartasesti atat de multe aici!

    RăspundețiȘtergere
  2. mda, interesant, insa nu as avea vreodata curajul sa stau la un hostel. De fapt niciodata. Mai ales in vacanta. Eu daca nu pot sa ma plimb in pielicica goala prin camera daca vreau, nu ma simt bine :)
    Iar cu igiena sunt exigenta. Nu as putea sa dorm intr-un pat are nu este PERFECT curat si nu suport sa impart baia decat cu familia. Plus ca imi place sa dorm in liniste, pt ca nu prea mai pierd noptile de ceva ani si consider somnul important, fara un somn bun sunt morocanoasa rau.

    Eu zic PAS aceste experiente, chiar daca tu ai prezentat-o intr-un mod atat de exotic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ana daca ai citit articolul, ai vazut ca am dat 35 euro pe 5 nopti! Asa ca sunt o norocoasa fiindca reusesc sa fiu foarte flexibila, fiindca ma informez si fac rezervari din timp! Toata lumea poate calatori, daca chiar vrea! :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Ha ha :). Bine ca te-ai hotarat sa mai dai exemple :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Raphaelly eu dorm la hostel doar cand calatoresc singura, din doua considerente: 1 e mai ieftin, 2 nu sunt singura in camera si mai am cu cine povesti si cu cine ma imprieteni de varsta mea.
    Cand calatoresc cu sotul sau cu familia totdeauna dormim la hotel :)

    Liliana mai dau exemple dar nu am asa multe :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce experienta inedita, ma bucur ca ai impartasit-o cu noi. Conteaza ca tu te-ai simtit bine acolo!

    RăspundețiȘtergere
  7. Nice pentru mine a fost un raport bun calitate-pret :)

    RăspundețiȘtergere