Suvenir - discutii turistice

Orice vacanta se termina cu un suvenir! Fie el chiar si fotografiile de pe aparatul foto, ele sunt amintirile tale pastrate pe hartie, in obiecte, in piese vestimentare, creme, sticle, parfumuri! Fiecare dintre noi avem un mod diferit de a stoca amintirile de vacanta! Pe vremea cand eram un turist novice imi aduceam suveniruri tot felul de lucrusoare dragute ce le gaseam din intamplare: o pusculita din Safi-Maroc, un album foto de la Disneyland -Paris, o lingurita de argint de la Shonbrunn -Viena, o corabie in miniatura din Satul de Vacanta-Mamaia, un set de cesti prentru ceai din Casablanca, ilustrate din Paris, palarii din Paris si Florenta, scoici din Costanta etccc!  Pe atunci imi umpleam geanta pana la refuz cu tot ce imi cumparam! A fost cand mi-am luat si haine si pantofi, D-ne ce vremuri :)
Iar cand geanta era plina, incepeam cu suvenirurile si cadourile pentru prieteni! Ah si niciodata nu uitam sa cumpar vederi!  Vederi care acasa le lipeam pe un carton mare pe perete, faza care a tinut pana a crescut fiul meu si a luat drept jucarie coltul meu cu amintiri!
De cand am inceput sa calatoresc mai des si mai light (adica doar cu bagajul mic ) suvenirurile ce mi le aduc din diverse tari sunt mereu aceleasi: parfumuri in sticlute mici, inele, cercei, de obicei nu imi duc geanta de umar fiindca imi iau tot timpul una de acolo! asa ca amintirile mele au devenit suveniruri-necesitati-mofturi  :)))
Cat despre vederi, am renuntat la ele fiindca blogul a devenit acum coltul meu cu amintiri :)

-Ma intreb voi:
Redsky, Smalldot, Hapi2233, Mihaela, Lady S, Apollo .... completati

ce suveniruri va aduceti intotdeauna din calatorii? cumparati si prietenilor sau nu?-

Unul din lucrurile care imi plac cel mai mult cand vine vorba de calatorii e sa vorbesc despre ele! Asa ca va invit sa va asezati confortabil, alaturi de un pahar sau un snack si sa incepem sa povestim ... astazi despre suveniruri! Fiecare e liber sa raspunda la orice comentariu, va cer doar ca raspunsurile ce le dati sa fie de bun simt!
Si sa nu credeti ca am uitat de promisiunea facuta inca de la inceput: Fiecare participant la discutii turistice va  primi un link in articolul urmator din aceeasi serie!

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

Discutii turistice 1: Luna de miere
Discutii turistice 2: Frica de a zbura cu avionul
Discutii turistice 3: Bucatarii internationale
Discutii turistice 4: Amintiri memorabile din vacanta
Discutii turistice 5: Calatoriile din trecut vs prezent
Discutii turistice 6: Caut Muzica, Muzica Noua pt Playlist-ul meu de vacanta
Discutii turistice 7: Despre moda, haine si obiceiuri in alte tari

1. Pliante despre locurile vizitate, iar amicilor ceva specific locului respectiv.

2. Ei bine eu inca nu am trecut de faza umplerii geamantanului de suveniruri. Cand vad ceva care imi plce il cumpar, nu ma tin din loc. Si da, iau suveniruri si pentru prieteni pentru ca si ei ne aduc la randul lor, un fel de... schimb pe schimb, dar mie imi place acest obicei :) Niciodata nu lipsesc pliantele cu locurile vizitate si pastrez si biletele de intrare la diverse puncte turistice. Asta este un hobby pe care il am inca de mica. In rest, depinde de situatie - poate sa fie un simplu magnetel, ori o felicitare, ceva de imbracat sau ceva de purtat, ceva decorativ, etc.

3. Eu caut sa cumpar mereu magneti :D Dar daca sunt urati nu iau :P A, si calendare, atat pentru mine, cat si pentru prieteni. Mda, nu exista sa plec undeva sa nu ma intorc cu magneti si calendare :P Uneori mai iau si esarfe, cred ca o sa fac colectie in curand :)

4. eu nu prea apuc sa ies pe afara, cand o fac ma uit dupa carti postale, brelocuri, maruntisuri. magneti am facut chiar eu, plus fluturi, suporturi lumanari si am scris Brasov pe spate si anul, le-am tiplat si gata suvenirurile din Brasov. Unele au iesit destul de reusite, am facut si ceva poze, tre sa caut. fac de ceva vreme niste schite cu diverse locatii din jud Brasov, dar nu sunt multumit, ies standard, trebuie sa gasesc un tip de grafica sa-mi placa si mie.

5. Da, da, calendare :).
    Si mai iau ceva deosebit al locului doar daca se poate integra in viata mea banala. O roata de cascaval Gouda, de ex. Sau ma rog, din astea diverse care odata ajunsa acasa, inca mai pot savura.

6. Întotdeauna aduc de pe unde călătoresc poze, cartoline, cadouri pt. prieteni şi mai npo, filmuleţe pe care le postez pe Youtube şi la mine pe blog.u

7. Din fiecare oras vizitat am tinut neaparat sa am cate un pix. Din pacate, cand am ajung in Bruges, in jur de ora 3-4, pana m-am invartit pe la magazinele cu haine, pana am luat masa si am servit o cafea, mi-am dat seama ca toate magazinele cu suveniruri se inchisesera. Normal ca regret enorm ca nu am reusit sa-mi achizitionez nimic de acolo. Mi-am cumparat insa cateva din Bruxelles si am tot scris cu ele pana s-a terminat mina...si erau de unica folosita. Si cu cele aduse din Grecia am patit la fel. Mai am unul din Girona si tot trag de el in speranta ca va tine cat mai mult. In afara de pixuri mai am mania cu magnetii de frigider. Deja, toti prietenii care vin din straintate imi aduc in dar cate unul... :D A, da, si vederi imi place sa-mi cumpar, ultimele le-am achizitionat din Figueres si ma tot uit nostalgica la ele. :P

8. magneteii de frigider, insa cei mai deosebiti si reprezentativi (neaparat), apoi orice altceva imi face cu ochiul (din Roma mi-am luat un soldat roman din acela care balangane din cap- e tare haios; din Corfu am luat o statueta de alabastru simplu, nevopsit, infatisand 2 indragostiti intr-o imbratisare atat de patimasa, cu ea tinand capul lasat pe spate si el saruntand-o, din Barcelona mi-am luat o oglinda a carei rama este in stil Gaudi) etc

9. mersi,draga mea. eu iau intodeauna magneti, altceva nu iau, nu vreau sa umplu casa cu suveniruri. nu iau nici cadouri nimanui. cel mai mare ''suvenir''- multe fotografii. te imbratisez cu drag!!!

10. Îmi place să iau vederi cu locuri frumoase.
    Păstrez biletele de intrare și pliantele de la diverse locații turistice.

Iau și lucruri specifice zonei, dacă sunt într-un oraș mare cumpăr haine, când am fost în Salzburg de pildă am luat cutii ciocolată la toți apropiații.... în general 70-80% din lucruri sunt pentru alți. :lol:
    Depinde mult de loc, de zonă.

11. Cel mai mult si mai mult cumpar magneti, de regula unul din fiecare oras pentru mine (daca sunt orase pentru care am o slabiciune, de ex. Londra, sunt sanse se imi iau magneti de la mai multe obiective) si 2-3 pentru prieteni. Deja am frigiderul plin pe ambele laturi, deci e colectie serioasa, nu gluma :-)))

Mai cumpar albume de arta si carti despre obiective turistice sau despre personaje importante din sfera culturii, beletristica (de regula carti in germana de pe unde apuc), CD-uri si DVD-uri (muzica, balet, muzee etc.) si uneori, mici obiecte simbolice din locurile pe care le vizitez - in general astea le iau doar pt mine si/sau mama).

A, uitam sa zic de carnetele si pixuri. Ma rog, pixurile le culeg de prin hoteluri (geanta mea e ticsita de pixuri), imi place sa le adun ca amintire, iar carnetelele le cumpar de peste tot, chipurile pentru a-mi nota impresii din calatorii :-))). Practic, impresiile mi le notez pe un singur carnetel, evident, iar celelalte isi asteapta cuminti randul pana si-o da carnetelul curent ultima...pagina :-P

12. :) draguta tema! Pentru ca tocmai m-am întors din Italia, mi-am cumparat ca amintire din Casa Julietei - Verona, o palarie de soare cu emblema "Romeo si Julieta" pe care am purtat-o si o voi purta mândie si o pereche de slapi de baie. :) Am mai cumparat ulei de masline, Balsamico, Parmesan, Grissini si Pasta Fiore d'olivo, pentru ca macar câteva zile/saptamâni, sa ne amagim dorul de concediu :))
    Nu este regula, dar din când în când cumpar câte ceva si pentru prieteni, dar doar atunci când acel "ceva" mi se pare ca se potriveste exact acelei persoane :)
    Am mici amintiri din fiecare concediu... kitsch-uri dragi :) Nu mi s-a întâmplat niciodata sa vin acasa, fara vreun flecustet macar!

13. magneti, pasiunea asta e de curand, am doar cativa si doar daca am vizitat personal locul ma intereseaza. aduc dar in numar mic cate ceva pt oameni dragi,cumpar lucruri care au preturi bune si imi sunt utile din zona respectiva, dar in cantitati mici. ma intereseaza mai mult privitul decat shoppingul, oriunde merg.

14. Bineinteles nelipsitul magnet de frigider pentru noi si prieteni,dar intotdeauna un tablou cu un peisaj/obiectiv turistic important din locul respectiv.
    Deasemenea imi place sa pastrez harti/pliante/carti.De obicei le mai frunzaresc cand mi se face dor de vacanta.

15. mai nou magneti :D, dar si prostiute gen bratari sau cercei, nimicuri ieftine, dar dragute :)

Hm, promit sa scriu zilele astea despre suveniruri,pana una alta, sa stii ca intamplator am vazut "provocarea" pentru ca nu apare pingback la mine
    Raspund deocamdata aici:
    Pentru mine cumpara aproape intotdeauna suveniruri. Dar din pacate unii prieteni sau chiar rude pot considera ca le ofer chitibusuri ieftine asa ca de multe ori aleg pentru ei chestii personalizate pe care eventual le pot utiliza.....o esarfa, un colier cu pietricele semipretioase, un vas sau o statueta frumos ambalate si inscriptionate, mici chestii din argint
    Am dus odata unei prietene apropiate o statueta egipteana pe care am dat cam 35 de euro.....deci nu fusese ieftina........dar nu a fost apreciata. Si eu am avut atat de mare grija de ea, credeam ca o sa fie o bucurie.....
    Acum iau suveniruri ptmine iar lor le iau chestii practice
    Cu turnulete, brelocuri si magneti de frigider nu mai cochetez demult.......(desi nici acelea nu sunt ieftine dar nu toata lumea stie!)

17. Eu din pacate nu prea am vizitat nimic :(, n-am avut inca sansa sa parasesc granitele tarii si nici tara nu prea am vizitat-o. Despre fotografii nu se pune problema fiindca inca n-am un aparat foto, implicit nu am avut... doar amintirile si fireste mici suveniruri, o palarie din aia de capitan de la mare, o vedere, mici chestii...

18. Turisticus prietenii vostrii sunt norocosi :)

Irina pana in Liceu si eu pastram toate biletele de intrare la obiectivele turistice, le tineam intr-o cutie cu amintiri. Mama la o curatenie mare a considerat ca tin degeaba hartiile astea si le-a aruncat crezand ca sunt gunoaie :((( de atunci nu am mai pastarat nici un bilet

19. Alexandra si eu am prins boala esarfelor in Maroc si apoi mi-am luat in fiecare tara in care am fost dar acum NU mai am unde sa le pun, am minim 50 si oricum port tot aceeleasi!

Roxy vad ca toata lumea cumpara magneti, cred ca merge bine industria asta :)

RobertN si mie mi-ar placea sa am timp si inspiratie sa imi fac singura suveniruri, mai ales cadou pentru altii :)

20. Liliana si eu mai aduc daca am loc ciocolata si alte bunatati specfice locului

Tibi la partea cu filmulete sunt dezastru :)

Nice: Uite ca la pixuri nu m-am gandit niciodata! oricum cred ca e frustrant cand se termina pasta si nu il mai gasesti nefolositor :)
    Cat despre vederi asa ma aduceau si pe mine, intr-o stare nostalgica dar si de bucurie!

21. Raphaelly stiu oglinzile alea, te invideiez .... Si eu vroiam una dar tipul mi-a cerut peste 30 euro! acum serios, sa nu exageram:))

Modnitza vezi ca ne mai asemanam la ceva: suntem amandoua practice :)! eu am devenit de curand

Diana foarte frumos, si mie mi-ar placea sa am bani mai multi ca sa cumpar la toata lumea :)
    Ciocolata din Salzburg suna bine!

22. Ioana si eu mi-am luat carnetele din Viena, vroiam sa imi scriu pe ele impresiile 'live' dar am ajuns sa imi scriu pe ele banii cheltuiti si cati mai am, si pe ce am cheltuit ca sa nu imi bat capul mai apoi :))))

Cat despre magneti, ca idee si mie mi-ar placea un frigider plin :) dar cu fiul meu nu cred ca ar fi posibil :))

Carmen si eu imi luam mereu paste din Italia, nu fiindca la noi nu ar exista, ci fiindca alea sunt luate de acolo :)! si limoncello si tot felul de delicatese ce sa imi aminteasca de vacanta! dar daca ma fac sa ma simt bine, de ce nu? cred ca multa lume face asta, nu doar noi :)))

Aa si eu sunt mare amatoare de privit vitrine si nu numai! tare imi place sa le analiez, sa visez, sa asortez in capul meu ... si cand termin sa plec mai departe :)

23. CMO eu tablouri nu am decat de la Paris, dar visez ca intr-o zi sa am din toate locurile pe unde am umblat :)

Zazuza vad ca ave amandoua pasiunea cerceilor, ultimii i-am luat acum cateva zile din Vama Veche, o pereche micuta cu 6 lei :)

Hapi nu primesti pingback fiindca esti pe wordpress si eu pe blogger :).
    Cat despre suveniruri eu zic ca de un cadou te bucuri si atat! nu e loc sa il judeci, nici sa te gandesti cat e de valoros! fiecare cu pretentiile lui, pentru sine, dar la cadouri nu ar trebui sa facem nazuri, zic eu! asa ca nu lasa micile rautati sa te necajeasca

Pato esti tanar, si eu am inceput sa calatoresc prin tara, mai mult in clasa a 12-a si in strainatete am inceput in anul 1 de faculta! si tot atunci mi-am luat primul aparat foto, unul ieftin, a fost 200 ron! :)

24. Ei al meu costa 500 :D dar sper sa-l am mult timp!

Alice, teoretic de un cadou te bucuri si atat ;)
    Am raspuns si pe blog.....:)

26. Pato eu am aparatul acela si acuma, desi l-am schimbat acum 2 ani cu unul putin mai bun (adica 100 euro)!

Hapi asa e :) intru sa vad acum!

27. Pentru noi luam vederi de peste tot (avem un album in care le punem, si ne mai uitam prin le cand ne apuca nostalgia), si magneti de frigiderm care mai inveselesc peisajul. Mai aducem cate un suvenir pentru persoanele foarte apropiate, dar in ultima vreme am dat-o pe dulciuri, am observat ca sunt mai apreciate decat alte minuni pe care lea duceam pana acum.
    A, si bineinteles (mult prea) multe fotografii. Ne ia zile intregi sa le sortam, dar ne rascolim amintirile cu mare placere.

28. Apollo si in cercul meu de prieteni si familia dulciurile sunt foarte apreciate! Mai ales ciocolata, e cel mai bun suvenir pentru tata si mama! apoi ei se uita la poze, si e suficient :)))

In Romania cam greu sa gasesti suveniruri, mai ales in Bucuresti ... 90% din ele made in China. La Carturesti am vazut ceva facut de Atelier AMB, nu stiiam ce fac, dar dupa cateva cautari pe google mi-am dat seama ca sunt tari oamenii. Pt cei interesati : www.atelieramb.ro