Cum va potoliti cheful de calatorii? - discutii turistice

La mine e simplu!  3 luni rezist! nu fara sa ma gandesc la calatorii, ci fara sa calatoresc! Apoi incep sa o iau razna. A devenit un drog ... stiu. Totusi partea buna e ca nu simt nevoia sa calatoresc continuu. Dorinta de a calatori vine treptat .... ca sa intelegeti cam asa:

-2 saptamani dupa ce m-am intors dintr-o vacanta: nu am nici un chef sa plec in alta! deabia ma acomodez si intru din nou in ritmul normal al vietii, vad poze, imi limpezesc mintea si trupul dupa cele experimentate in vacanta! Imi refac picioarele, uneori cu creme, masaje si bai!

-1 luna dupa ce m-am intors din vacanta: citesc cu drag bloguri de calatorii dar nu simt nici o invidie fata de cei care calatoresc, sunt fericita ca impart cu mine impresiile, pozele si trairile lor. In plus eu sunt implinita cu vacanta pe care am avut-o si asta ma tine fericita!

-2 luni dupa ce m-am intors din vacanta: incep sa mai trag un ochi la Wizz air sa vad ce oferte mai au, desi numai imi fac rau ca stiu ca nu voi pleca, citesc si mai multe bloguri de travel, si mai multe articole, scriu si mai multe impresii din vacantele mele si incep sa ma imaginez prin diferite locuri! sa visez uneori cu ochii dechisi!

-3 luni dupa ce m-am intors din vacanta: deja sunt rau! Ma mananca talpile, incep sa caut informatii, preturi mici, oferte de tot felul. Incep sa ii propun sotului vacante, pe maica-mea incep sa o bat la cap cu festivaluri si chestii ce mi-ar placea sa le vad, cu prietenii vb despre vacante! Ma uit la Discovery si alte emisiuni de turism! O pun pe bunica-mea sa ma sune cand e o astfel de emisiune la televizor ( ca eu nu am acces la tv din cauza lui fiumi-o si ale lui desene animate). Daca dupa 3 luni nu calatoresc incep sa devin irascibila, trista, nemultumita!

-4 luni dupa ce m-am intors din vacanta! Daca inca tot nu am mers nicaieri din cauza lipsei de bani (de obicei asta e motivul principal) atunci fac o iesire de 2-3 zile in tara! In concluzie imi potolesc cheful de calatorie cu o alta calatorie mai scurta, mai ieftina, in locuri mai apropiate! Dupa o astfel de iesire sunt ok iara 1 luna-2! Cu precizarea ca dupa una din asta niciodata nu voi refuza o alta! chiar daca e dupa 2 zile dupa ce m-am intors!

Oricum pofta de calatorii o combate si blogul meu, aici imi iau doza zilnica de turism, scriind sau citind articole! Si va spun sincer ca asta inseamana minim 2-3 ore pe zi dedicate acestei pasiuni!

Acum va intreb pe voi:

AncaZazuzaLiliana AaNaturalAlexTibi HapiModnizaMihaela ,
Turisticus ApolloNice NickroDani Ioana DianaShakuka

(Completati) cum va potoliti pofta de calatorii? si cum se manifesta la voi aceasta dorinta?

Unul din lucrurile care imi plac cel mai mult cand vine vorba de calatorii e sa vorbesc despre ele! Asa ca va invit sa va asezati confortabil, alaturi de un pahar sau un snack si sa incepem sa povestim ... astazi despre pofta de a calatorii si remedii. Fiecare e liber sa raspunda la orice comentariu, va cer doar ca raspunsurile ce le dati sa fie de bun simt!
Si sa nu credeti ca am uitat de promisiunea facuta inca de la inceput: Fiecare participant la discutii turistice va  primi un link in articolul urmator din aceeasi serie!

Daca v-a placut acest articol dati Like pe pagina de Facebook : Click aici !!!

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. eu inca n-am prins gustul de calatorii... sincer ma simt tare rau cand ma intorc din una fiindca ma intorc complet epuizat, contrar asteptarilor fiindca plec sa-mi incarc bateriile si ma intorc obosit in ultimul hal vreo 4-5 imi trebuie sa-mi revin. Sper ca o data cu varsta cu timpul sa incep si eu sa vad tara, europa si de ce nu lumea!

2. In ultimii ani, din cauza crizei, mi-am pus pofta-n cui. :D Mai intru pe diferite site-uri, pe bloguri(cum ar fi cel de fata) mai citesc cateva impresii de calatorie, mai vad cateva poze frumoase...si cam atat. Calatoresc ai mei si pentru mine. Azi cand i-am sunat erau in Gradinile Luxembourg.

3. calatoriile ma fac sa ma simt mai bogata interior dar niciodata nu imi pare rau cand vin acasa:) in rest,ma manifest aproape la fel ca tine dar nu imi permit excursiile de 2-3 zile din timpul anului din cauza programului :| :| :|

4. Citind despre alte calatorii :D

5. Eu calatoresc zilnic, dar virtual (din pacate), pe site-ul la care lucrez de ceva vreme: www.turisticus.ro (scuze de reclama).
    Mai mult decat atat, cand am timp mai adaug cate un oras sau un obiectiv turistic (ultimul a fost Genova).
    Va astept cu drag si sunt deschis la orice fel de critici sau sugestii.

6. Eu am chef de o noua vacanta si la o zi dupa ce m-am intors. Mi-ar placea sa plec odata un an continuu prin lume.

7. Pato asta se intampla fiindca nu mergi undeva la munte sa fii izolat sau undeva la un resort de 5 stele all inclusive unde sa stai la piscina toata ziua si sa mananci :))) Asa sa-r putea sa te intorci relaxat

Nice imi pare rau ca nu ai plecat cu familia la Paris :((((
    sper totusi sa accepti sfatul meu si sa mergi pana la urma undeva anul acesta

Shakuka inseamana ca ne intelegem una pe alta :))

Liliana ce bine ar fi daca as scapa si eu asa usor ....

Turisticus si virtual e bine dar uneori e frustrant sa nu poti sa fii acolo

George eu cred ca nu as putea, voi incerca sa fac o vacanta de o luna (candva) dar mai mult probabil numai prin Asia m-ar tine! 1 an mi se pare foarteeee mult ... dar succes in indeplinirea visului! Deabia astept sa citesc un astfel de jurnal de calatorie scris de unul dintre noi (bloggari calatori)

8. De cele mai multe ori imi potolesc pofta de calatorii...calatorind :-))) Numai ca pe mine efectul unei calatorii ma tine mult mai putin decat pe tine, adica intru in sevraj mult mai rapid :-(. A fost o perioada destul de lunga in care am calatorit in fiecare luna pe undeva...de vis, iti dai seama! Acum de pilda sunt in sevraj, insa deocamdata nu se intrevede nimic la orizont, asa ca imi potolesc pofta de calatorii (vorba vine) citind bloguri de travel si, mai ales, scriind despre calatorii :-)

9. Pai imi potolesc pofta calatorind. Dar nu simt nevoia sa calatoresc asa de des, cred ca pe mine ma apuca cheful cam la 6 luni. Dar tot din cauza banilor putini reusim sa calatorim cam o data pe an. Chiar a fost un mic noroc sa apuc anul asta sa vad si Maramures, ca nu ma gandeam ca o sa mai am bani si de altceva decat vacanta la mare.

10. Asta e un chef ce nu-mi trece in veci... imediat ce ma intorc de undeva as pleca altundeva, mi-e asa de rau cand se termina o calatorie ca sunt la un pas de depresie, numai gandul ca de a doua zi pot sa visez la alta calatorie ma tine in viata :)) Da... probabil putin imi domolesc cheful cu planuri luuuungi ale altor vacante si calatorii. Eh... nu mi se arata foarte des sa calatoresc, dar atunci cand o fac sunt in al culmea fericirii :)

11. Una din cele mai triste zile pentru noi e ziua cand ne intoarcem din vacanta. De obicei incercam sa tragem cat mai mult de zilele libere, si ne intoarcem la ore tarzii (s-a intamplat sa ajungem la 3 dimineata, si la 7 sa plecam la munca). Dupa cateva zile de odihna deja incepem sa facem planurile pentru data viitoare. Weekendurile in care stam acasa sunt destul de rare, asa ca ne mai potolim pofta de umblat prin lume pe la noi prin tara. Intr-un fel mi se pare un pic nepotrivit sa plecam in toata lumea fara sa cunoastem tara in care locuim.
    Si nu in ultimul rand, ne mai trece dorul de duca atunci cand povestim pe blog. In general ne-am intors numai cu amintiri frumoase, si e tare placut sa le retraiesti. Ma gandesc cum o sa fie sa le recitesc peste vreo 20 de ani :-)

12. Eh... nu se potolește deloc până nu plec în următoarea.

13. Ioana, in fiecare luna e chiar de vis! sper sa gasesti ceva toamna asta, sunt atatea locuri, doar ca uneori timpul si bugetul nu ne lasa sa plecam de acasa! ;(((

Mihaela pentru cineva mai putin pasionat de calatorii si o data la 6 luni e ceva, acuma 1 data pe an merge cam toata lumea .... de 2 ori deja trebuie sa iti placa putin mai mult, eu ma duc de 3-4! :)))

Bianca si mie imi place sa fac planuri si sa ma pregatesc multttt, fiindca am impresia uneori ca deja sunt acolo, atat de bine stiu si simt un loc, inainte de al vedea :)

Apollo aveti noroc cu masina, mie personal nu imi place sa calatoresc la noi, fiindca 1-2 vacante de cateva zile la noi e aceelasi lucru cu 1 vacanta in afara ( la cost ma refer), si peisajele nu se pot compara, oamenii sunt altfel etc. Dar daca as avea masina probabil m-as mobiliza sa calatoresc mai mult si la noi ....
    Peste 20 de ani cine stie ..... cred ca ne vom uita cu mandrie!

Diana asta nici nu stiu daca e rau sau bine ...

14. Nu stiu daca-i vorba chiar de noroc, ca n-am castigat masina la concurs, desi ar fost bine, nu zic :-) Am luat-o tocmai ca sa putem umbla mai mult. In legatura cu peisajele, da-mi voie sa te contrazic, si la noi sunt peisaje superbe. Intr-adevar, trebuie sa stii unde sa te duci, in general nu-i usor de ajuns, dar ai ce vedea.

15. Si pentru mine calatoriile reprezinta o sursa de "incarcare a bateriilor", dar pacate in ultimul timp nu s-a mai putut. Te felicit ca reusesti sa calatoresti mult, probabil ca nu numai banii iti sunt de ajuns dar si timpul.

16. Apollo nu la asta m-am referit cand am zis de noroc. :))))
    Cat despre peisaje avem si noi, mai ales la munte, manastirile, Delta! Dar candva am sa povestesc chestiile ce ni se intampla noua cand calatorim in Ro de ce nu imi place sa merg aici si uneori prostia oamenilor ma face sa nu mai vad frumusetea locurilor.

Marycix timp am, bani asa si asa, nu ma pot plange :)))

17. La mine regula era cam asa: 2 saptamani vara (iunie) in Thassos si o saptamana iarna (sfarsit de decembrie) la Straja. Restul zilelor de concediu erau mici iesiri pe care nu le luam in considerare. Stiu, cam lunga perioada de 6 luni intre vara si iarna. Poate de-asta anul asta am fost si 1 saptamana in aprilie la Budapesta si Viena, iar in august 5 zile la Paris.
    Acum ca 5 zile la Paris costa cat 14 in Thassos e alta treaba.
    Alt revers? Mai am doar 3 zile de concediu pentru iarna :(

Intre aceste vacante mai sunt mici iesiri de weekend ocazionate de concursurile de dansuri ale Dariei, dar nu le-as numi chiar "incarcare a bateriilor" ci mai mult antrenament :) Mai sunt si iesiri la tara, la iarba verde si gratar incins, si la munte ... daca fac socoteala se mai aduna :)

Ca o incarcare a bateriilor (nu doar d.p.d.v. al calatoriilor) pot sa consider cele 6 intalniri anuale Success Day Forever.

18. Mmmm, nu stiu altii cum sunt, dar la mine e greu de tot. As pleca in orice clipa. Uneori imi fac planuri pentru o noua calatorie in ultima seara petrecuta undeva, cand e momentul sa trag niste concluzii si imi dau seama ca nu am vazut tot.

De obicei dupa 2 saptamani sunt deja in sevraj si am nevoie de locuri noi ca sa imi treaca. In acest an am avut doua vacante frumoase, dar amandoua au fost in locuri pe care le-am mai vazut si nu sunt prea satisfacut. Sper sa iasa ceva nou in toamna asta pentru ca am acumulat prea multa energie.

Dar e un an greu. Cel mai greu si totul merge prost. Ca sa ma inveselesc simt nevoia sa visez si mai mult decat o fac in mod normal. Adica ma plimb cu degetul pe harta si imi organizez in cap tot felul de circuite. Apoi incep sa citesc despre locurile alea ca si cum ar trebui sa plec saptamana viitoare. Ajung sa caut pana si hoteluri sau restaurante.

Alteori ma uit in raftul cu ghiduri din biblioteca si scot ceva aproape la intamplare, in special din colectia de la National Geographic. Dupa ce termin, trec la colectia personala de pdf-uri LP. Fac asta noaptea, cand nu pot sa adorm. Nu stiu de ce; nu ajuta niciodata. Dar mi se pare mai relaxant sa fac un traseu pe un alt continent decat sa dorm 6 ore.

E imposibil sa imi potolesc cheful de calatorii. Si nici nu vreau. Vreau doar sa fug si sa colind si sa cunosc si apoi sa scriu.

19. Chiar nu ştiu cît aş călători dacă aş dispune de mijloace materiale nelimitate dar, un ocol al pămîntului, tot aş face. :)
    Aşa, mă mulţumesc măcar cu o săptămînă sau două pe an petrecute pe alte meleaguri iar între timp, visez.
    Mă ajută foarte mult şi lectura pentru că şi lectura este un excelent mijloc de a evada din epocă, din timp, este o cale de a te sustrage cenuşiului cotidian.
    Nu sufăr pentru ce nu am, mă bucur pentru ceea ce AM!

20. Natural lasa ca e bine si cu 2 vacante plus o gramada de weekend-uri! Si ai dreptate Parisul e scump, dar sunt alte tari si orase mai ieftine :)))
    Si eu am fost la Paris 10 zile in mai si mi-a dat tot bugetul de vacanta pe anul acesta peste cap :((((

Alex e bine fiindca inseamana ca tu cunosti multe parti din lume in detaliu si asta e bine!!!
    Mie mi-ar fi greu sa imi doresc continuu si sa pot calatori atat de rar :(((

Tibi si eu as vrea in jurul lumii, de fapt asta si fac, doar ca nu dintr-o bucata! Pe rand , in fiecare an 3-4 locuri noi, ma declar fericita

21. Uite un Blog and roll aniversar din care faci parte :) Dar numai de sambata, incepand de la ora 10:09 :) Multumesc si ... spor!