Dupa 2 saptamani - In Safi- ganduri la gramada

Dupa 2 saptamani - In Safi-  ganduri la gramada






-In Safi sunt la fel de multi nebuni ca inainte. Au facut soselele, au pus semafoare mai moderne decat cele din Romania, fantani arteziene in fiecare intersectie dar nebunii i-au lasat in oras. L

-Un procent mult mai mare de femei se acopera pe fata. Sotul meu imi zice ca e vorba de traditie, de ce zice lumea mai mult decat crezul in Allah. Inca tot nu sunt dumerita.

-          Fermeile in pijamele pe strada. Si nu sunt nebune. Azi doua, maine trei, si tot asa. Citisem pe un blog ca si in China se practica. Intr-un final l-am intrebat pe sotul meu. Raspunsul : Se spala la hammam !! deci daca le vedeti in pijama, cu galeti si o geanta pe umar sa nu va speriati, sunt doamnele ce ies de la baia locala, traditionala marocana. Asa e aici.

-          Sufar cand vad oceanul atat de aproape de mine. Si nu ma pot scalda in apele lui. Nici macar sa-l ating cu varful degetelor de la picioare. Plajele sunt in afara orasului ! 

-          Sufar cand stiu cat de aproape e desertul de mine, si simt ca iara nu o sa il vad. Si nu o sa ma scufund in nisip si nu o sa ajung  in lumea camilelor, a palmierilor si a oazelor cu apa cristalina ! Si nici drafting nu o sa fac. Si nu voi dormi sub cerul liber sub 1000 de stele. Sufar

-          Sufar ca socrul meu mi-a plasat zugravii care stau pana la apus ca sa isi termine treaba cat de repede. Si eu stau si ma uit prin gratiile de la geamuri la oameni. Ma simt ca in inchisoare . Sunt irascibila si fac ture ca un leu inchis in cusca. Later edit : dupa 2 zile au terminat. Destul de repede pt o fatada de 3 etaje.

-          Biscuiti dulci cu chimen. In Romania mancam saratele si covrigei cu chimen, supa de chimen (in copilarie) deci chimenul imi e greu sa il asociez cu ceva dulce ! Cred ca de aceea nu imi plac biscuitii astia.

-          Fereastra la strada. Pana acum nu am mai locuit niciodata la parter cu geam pe strada. Si cand zic fereastra la strada imi amintesc de Sighisoara, Venetia, Brugge, Obidos si alte locuri din lume unde se practica. E ciudat. Auzi toti trecatorii ce vorbesc (noroc ca eu nu ii inteleg) unii se opresc la povesti exact langa geamul tau (damn !!) cand deschid geamul la bucatarie (si trebuie ca altfel nu e lumina) copii se joaca prin preajma si se distreaza de mama focului, unii nebuni se maimutaresc in geam (noroc ca avem gratii) Uh, fereastra la strada, la parter, it’s not funny !!!

-          In Safi magazinele se inchid devreme. In Casablanca in cartierul meu la 11 seara sunt deschise mai toate magazinele si e plin de lume pe strada. In Safi la 8 seara e pustiu, iar magazinele sunt inchise demult L Parca suntem la tara, acolo unde lumea se culca o data cu gainile !  Magazinul Marjene ce e deschis pana la 22. Ma mir :)

Cam atat despre Safi, orasul gazda a acestei saptamani.
Sper ca v-am convins sa dati un Like si un share/Mersi :)) Click Here!




Thanks for visiting,

  Am locuit 1 an in Maroc citeste jurnalul aici --> MAROC
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

18 comentarii:

  1. Si la noi in Est sunt femei in pijamale prin preajma spitalelor :D.
    De ce nu te duci la ocean si desert acum cand ai scapat de zidari? Fa-le pe toate. Pur si simplu nu te gandi ca nu se poate. Incepi sa le faci si ai sa vezi ce repede se transpun in trecut si ce usor se fac toate. Ce-i greu e primul pas, o data ce l-ai facut cine stie unde ajungi? :)
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai si de ce nu poti merge in desert si la ocean? Cine te retine? Mai ales ca tare mi-ar mai placea sa citesc despre asemenea experiente(si eventual sa vad niste poze de la fata locului)?
    Sincera sa fiu, poate pentru ca e 5 dimineata(desi am citit pe la 4) nu am inteles prea bine cand stai in Safi si cand in Casablanca. Sunt confuza. :(
    PS
    Nu-mi place deloc chimenul, nici in combinatie cu dulcele, nici cu saratul. :P

    RăspundețiȘtergere
  3. E bine ca incalzesti atmosfera, la noi s-a facut cam frig :)

    RăspundețiȘtergere
  4. macar in weekend bucura-te de ocean !...si eu merg pe malul marii...dar e friiigggg....

    RăspundețiȘtergere
  5. Ca si Nice, si eu as face tot posibilul sa ajung si la ocean, si in desert. Si da, cred ca e aiurea tare geam la parter, eu din fericire stau la etajul 1, dar ii compatimesc pe vecinii mei de jos, nu pot niciodata sa lase un geam deschis daca sunt plecati din casa. Si nu numai ca ar intra hoti, dar mai intra si pisici de afara. :) Dar din cate ai zis tu, voi aveti gratii, deci tot e bine.

    RăspundețiȘtergere
  6. nu fi necajita, sunt convinsa ca ai sa gasesti cumva o varianta sa faci si iesirile alea dupa care oftezi. ai facut tu altele mai grele!
    am citit tot din urma, esti ca seherezada!!! hugs!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt convins ca o sa gasesti o metoda ca sa-ti implinesti dorintele. Abia astept sa vad poze din desert :-)

    RăspundețiȘtergere
  8. este mult farmec in povestile tale

    RăspundețiȘtergere
  9. Alice, de ce nu te duci la ocean cu barbatul tau si cu baietelul, in weekend macar? Am impresia ca te simti cam incorsetata acolo, asa-i? Probabil ti se impun niste reguli,ceva....
    Incearca sa comunici mai mult cu el, sa-i spui dorintele tale, ca ai vrea sa petreci putin timp cateodata numai cu el si baiatul, sau chiar numai cu el, daca soacra poate avea grija o zi de piciulica. Si daca nu aveti masina puteti inchiria una o zi, cat poate sa coste? Nimic nu este de neatins atat timp cat iti doresti. Refularile nu sunt bune, vorbeste cu el. te pup si nb

    RăspundețiȘtergere
  10. Vraji la ocean nu ma pot duce ca e in afara orasului si nu avem masina si nu stim nici conduce, cu taxi e prea departe nu o sa vrea nimeni sa ne duca. Deci pur si simplu nu puteam in Safi dar in Casablanca e in oras si o sa il vad.
    In desert nu ma pot duce cu copil de 2 ani jumate deci mai astept ativa ani :)Si singura nu mi-ar placea

    RăspundețiȘtergere
  11. Nice i-am raspuns lui Vraji de ce nu ma pot duce :))
    Cat despre Safi si Casablanca uita-te la articolele trecute ca sunt cu 2 saptamani in urma cu jurnalul fata de prezentul actual :))) Nu pot sa scriu exact in ziua in care ies etcc ca trebuie sa editez poze sa scriu, nu am timp

    RăspundețiȘtergere
  12. Natural la noi azi au fost 27 de grade :))

    Coco o sa ma duc in Casablanca :)

    Mihaela da cu gratiile nu pot fura dar altfel e aiurea. :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Aa mersi :)

    Apollo in desert cred ca o sa ajunbg cand fiul meu va mai creste fiindca imi doresc mult sa il duc si pe el :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Sophie ma bucur sa aud asta

    Raphaelly nu ma simt incoltita dar din motivele enumerate la comentariul lui Vraji nu ma pot duce. Oceanul o sa il vad, desertul nu cred :(((

    RăspundețiȘtergere
  15. Asteapta linistita si creste-ti in pace copilasul ! Toate la timpul lor... Nici oceanul si nici desertul nu se muta de la locul lor ! :)
    PS Ai un ping la ARTE.

    RăspundețiȘtergere
  16. te pui cu trafitia? ea este insamantata in creierul fiecaruia din genenratie in generatie, devine ceva genetic la un momentdat, si nu ma refer aici la musulmani!

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim9:51 a.m.

    Te citesc si ma relaxez.... Am luat ultimele articole pe rand desi aici in Ro, timpul ma preseaza mereu
    Pacat ca n-ati ajuns lacirc dar bananele alea aratau bine :)
    Ploua in Maroc.......noi mergem in Egipt la mijlocul lui decembrie si sper sa prindem timp frumos ca anul trecut

    RăspundețiȘtergere
  18. Hapi si eu sper, sa faci multe poze si sa vii cu multe impresii, si eu vreau in Egipt!!!

    RăspundețiȘtergere