Ruinele din Chellah, vechiul Rabat

Astazi am sa va povestesc despre ultima oprire facuta in Rabat, la Chellah. Este un site arheologic ce se afla la 2 km de centru (se poate ajunge la el pe jos sau cu taxiul). Intrarea costa 1 euro.

Construit pe ruinele orasului antic roman numit Sala Colonia, Chellah e  locul unde s-a nascut orasul Rabat. A fost construit in secolul VIII pentru a fi apoi abandonat in doar 100 de ani.
In secolul XIV Sultan Abu Al-Hassan s-a gandit: de ce sa nu construim ceva pe ruinele astea? Asa ca a ridicat o moschee, o pensiune pentru studenti si pelerini, o scoala islamica si un cimitir. Din pacate toate au fost distruse in 1755 de cutremurul din Lisabona. Astazi e casa berzelor, a pisicilor,e casa a sute de plante exotice, si locul in care se tine anual Festivalul de Jazz din Rabat.


Intrarea se face prin aceasta poarta imensa

rabat-maroc


Dupa ce trecem pe parteacealalta a portii ne aflam intr-o imensa gradina. Coboram pe aleea pavata frumos, cu arbori si flori parfumate pe ambele parti. Ne-am simtit ca in parc. Am citit ca primavara locul abunda in culori si parfumuri asa ca pentru o exeperienta magica, vizitati locul primavara :)


Vechea Moschee, casa unei berze :)


Ziduri si ruine





Zidurile orasului mort fotografiat din departare, dupa-masa tarziu :)

apus-in-rabat

Thanks for visiting,

  Am locuit 1 an in Maroc citeste jurnalul aici --> MAROC
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

9 comentarii:

  1. frumoooos de tot, Aliceee!
    Uite, asta e o destinatie turistica pe care mi-ar placea sa o vizitez, eu le am cu ruinele. Desi trebuie sa recunosc, ruinele astea se tin destul de bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Superbe locuri! Ai avut ce vedea. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. vai cat de superba este poarta! extraordinara!

    RăspundețiȘtergere
  4. Un astfel de loc trebuie sa fi inspirat povestea Califului-barza, nu? :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar frumos! Ai verdeata si istorie si nu mai este inghesuiala aia de bazar care mie nu-mi place :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata foarte interesant zidurile alea, mi-ar placea sa le vad mai de-aproape.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce m-as mai plimba si eu printre ruinele alea. :) Frumos loc. Cumva...de neuitat.

    RăspundețiȘtergere
  8. ce efect interesant are cerul! trebuie sa fie o atmosfera linistita extrem de placuta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumos! Mi-ar placea sa-l vad primavara, cand infloreste totul si e colorat. :)

    RăspundețiȘtergere