Timisoara vazuta intr-o zi de iarna friguroasa

1 Februarie 2012.
Am baut ceaiul fierbinte oferit de cei de la pensiune, am platit camera pentru noaptea precedenta (am gasit cazare in Timisoara super ieftina, 70 ron -camera la Hotel Andronik) mi-am luat bagajul si am iesit.
 La 5 minute de pensiune ma astepta Oana, o bloggarita foarte draguta si de treaba care si-a luat liber de la servici pt a putea fi ghidul meu in dimineata aceea. Ii multumesc pe aceasta cale inca o data.
Ne-am inceput traseul in P-ta Victoriei, locul in care Timisoara a fost proclamata Primul oras liber din Romania la data de 20 decembrie 1989. Oana imi arata urmele Revolutiei, a gloantelor din peretii cladirilor istorice, care vor ramane asa pt totdeauna, marturie a vremurilor ce au trecut! M-as aseza pe o banca, sa privesc pe indelete arhitectura cladirilor, dar e prea frig, asa ca fac cateva poze in graba, una spre Catedrala Metropolitana, si cateva cu cladirile istorice, adevarate bijuterii arhitecturale. Intram la unul din birourile C.F.R pt a-mi lua bilet spre casa, si ne continuam traseul turistic.

Ne indreptam spre P-ta Unirii, in drumul nostru privesc in sus, admirand detaliile! Intram la biroul de informatii turistice, pentru a-mi lasa bagajul, unde ni se spune ca pe motive de siguranta nu pot avea grija de el. Si nu se poate niciunde, in Timisoara. Se vede ca orasul nu e pregatit indeajuns pentru turisti. La intrebarea ce pot sa vad in Timisoara? nu mi se raspunde mare lucru, Muzeul Satului e prea departe, cica ar fi un autobuz ce te duce acolo in 30 de minute dar Oana zice ca se face mai mult. Oricum e prea frig .... autobuzele sunt rare. Muzeul Banatului e in renovare.....ar fi Muzeul de arta, la care zic pas.

Destul de rapid ajungem in P-ta Unirii. Cea mai veche Piata din Timisoara. Cladirile in Stil baroc se alineaza in fata mea, zici ca-s la concursul de frumusete. 2 din ele, sunt in renovare :(. Printre care si simbolul Timisoarei, cladirea ce o gasesti la toate cautarile pe google:(. Am "noroc". Dar mai bine sa vedem partea buna a lucrurilor, se renoveaza!! Avem Palatul Baroc, proaspat renovat, foarte frumos,un liceu, Domul Romano-Catlic in care intram sa aruncam o privire.

Palatul Baroc

Dupa care mergem in vizita la Anca, o alta bloggarita din Timisoara ce ne invita la jobul ei, la un ceai fierbinte, ce pica numai bine dupa mega-frigul de afara!!! Povestim vrute si nevrute, Timisoara, Paris, si alte cele ...... Picam toate de acord ca Timisoara e un oras frumos dar prea putini il cunosc cu adevarat. Nu prea gasesti informatii despre el, nu e promovat din punct de vedere turistic.

Ultima oprire e la Bastion (care s-a refacut curand) intr-un stil prea modern ... completeaza Oana. Si eu sunt de acord. In zilele astea (nu stiu daca mai este) dar in 1 Februarie era deschisa o expozitie cu lucrari alea lui Leonardo Da Vinci, obiecte construicte dupa proiectele lui, si nu Numai.

Colectia Leonardo Da Vinci

Alte exponate

Arta decorativa

Picturi

Cam asta e Timisoara mea,daca era vara cu siguranta ar fi fost si mai frumos, as fi vizitat si parcurile .. etc
dar asa  ca si  parere personala de incheiere, aveti un oras frumos! Promovati-l!

Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Here!

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. frumos oras. dar asta e problema in Romania in general si in Bucuresti, nu ai prea multe ce vedea si nu sunt ghiduri turistice si turistii rari sunt bulversatisi de transport. multumim pentru prezentare

2. Timişoara. nici pe acolo n-am mai fost de cînd nişte prieteni foarte buni, au emigrat în Canada... Am nişte poze şi nişte amintiri grozave de pe acolo.

E grozav de frumos ca toate orasele din Tansilvania. Casele din poza doi parca-s din Barcelona :).
    Vladimir

4. te asteptam o data si vara, sa-ti faci o impresie completa ;)
    pana atunci promit sa "fac" eu muzeul satului si gradina zoologica, mai la vara si sa-ti povestesc cum a fost.

5. Hi, hi, sper sa mai ajungi si vara si sa ai mai mult timp. Si sa fie gata renovat Muzeul Banatului. Si mai e in lucru si Parcul Rozelor si al Copiilor, deci orasul promite.

6. Frumoase instantaneele timisorene surprinse de tine, Alicee. Ai cunoscut oameni si locuri...

7. Sunt multe lucruri de văzut în Timișoara ( precum și în București și, probabil, și alte orașe ale țării), dar nu sunt făcute cunoscute publicului, turiștilor. Păcat că ai omis construcțiile cu caracter religios, adevărate muzee, unele dintre ele.

8. Foarte frumos, dar m-a uimit ca n-am vazut deloc zapada. :) Stiu ca era 1 februarie, dar parca pe 1 ninsese deja.

9. Mie in Timisoara mi-a placut cel mai mult atmosfera relaxata a orasului si a locuitorilor.

10. arata foarte bine Timisoara, am un singur regret... timisorencele nu erau la plimbare? :-p

11. Modniza cu transportul in Bucuresti ai dreptate, habar nu am cum se foloseste, nu sunt bilete, numai carduri, oh cata bataie de cap pt o calatorie cu busul, mai bine am luat un taxi....

Tibi inseamana ca trebuie sa revii cat de curand, mai ales ca orasul se renoveaza si va fi foarte frumos!

Vladimir asa e! Chiar da cu atmosfera din Barcelona, in poze, in realitate mai putin :)

12. Anca asa asa, sa vad si eu ce am ratat!

Oana sper si eu, acum o data si o data tot voi ajunge, e doar o notiune de timp ...

Nice da, a fost o vacanta de aceea in care se potriveste citatul: o calatorie nu se masoara in km ci in nr de oameni pe care ii intalnesti pe drum! Si nu vb doar de Oana si Anca, ci si pasagerii cu care am calatorit pe avionul Paris-Timisoara, pe trenul Timisoara-Cluj etccc

13. Zina am intrat in Dom, lasa ca la urmatoarea vizita in Timisoara nu o sa le mai ratez :)

Mihaela tocmai deaia era asa frig. Fiindca atunci cand ninge nu e chiar atat de racoare...

Daniel pe frigul ce l-am prins eu nici un om nu era relaxat. Nici nu aveau cum ....

Pato era prea frig ... si intr-o zi de miercuri dimineata

14. Ce postare frumoasa!:) Ma bucur tare mult ca ti-a placut Timisoara!

Pupici!

15. intotdeauna mi sa parut frumoasa Timisoara. L-am vazut cand eram foarte mica si nu mai imi aduc aminte prea multe lucruri. Tare mult mi-ar placea sa am ocazia sa-l vad din nou.

hehehe...Timisoara merita a fi revazuta !!! haide in aprilie - mai :-) ; ...orasul se vede mai frumos mergind pe jos !!! asa cum zpune si zina...nu rata Biserica romano - catolica Millenium ; Biserica romano-catolica Piata Balcescu ( frumos iluminata seara) ; Biserica ortodoxa din Iosefin ( de asemenea iluminata ) ; Biserica Piarista Catolica; Biserica de lemn din incinta resedintei mitropolitane; inteleg ca pe acestea le-ai vazut...deja Catedrala Mitropolitana si Domul Catolic...; iar la capitolul parcuri....rozelor, botanic, carmen sylva, parcul din incinta politehnicii. parcul din zona traian...; intra si la teatrul national si opera; felicitari ca ai fost si al expozitia "leonardo da vinci"

vise implinite !!!! samino

clopotul surprins de tine in Domul din Piata Unirii....a fost amplasat cu succes in Turn....