Budapesta pe cont propriu

Prima zi a circuitului nostru Castelele Bavariei s-a incheiat pe la 7 pm cand ne-am cazat la Hotel Ibis 3* din Piata Eroilor, Budapesta, Ungaria! Deci a urmat Budapesta pe cont propriu, fiecare dupa bunul plac, putea face ce doreste! Unii cred ca s-au culcat devreme sa fie fresh pt ziua de maine in Viena, altii au mers putin prin P-ta Eroilor si imprejurimi, poate un restaurant, siesta de seara! Iar eu am iesit sa vad Budapesta by night pe cont propriu, singura!

Budapesta este un oras de tranzit pentru foarte multe circuite, practic la Hotel Ibis eram cazati cel putin 4 autocare! Eu am mers prin agentia ViaRomania care pe langa circuite vinde si city break la Budapesta la preturi avantajoase! Cu transport inclus sau fara! De exemplu doar cazare 3 nopti/camera dubla au de la 44 euro/pers/sejur la Hotel 2 stele

Itinerarii pe cont propriu
Ce sa faceti cand ajungeti seara la Budapesta

Pe cont propriu se pot face  trasee prin Buda (orasul de sus) cu opriri obiectivele turistice:  Biserica Matyas,  Bastionul Pescarilor, Palatul Regal ce gazduieste azi Muzeul de Arta!

Puteti merge la SPA, Budapesta fiind orasul Apelor termale! Baile Gellert si Baile Szechenyi sunt cele mai cunoscute! Dar si Ramada Hotel are un AquaWorld de toata frumusetea

Tot pe cont propriu (mai ales daca aveti copii) merita sa mergeti pe Insula Margareta (se pot inchiria biciclete - e super fun) la Gradina Zoologica (care mie mi se pare chiar mai frumoasa decat cea din Viena) la Parcul de distractii si Circul permanent de vis-a-vis!

Forinti si transport

La receptie am primit o harta (la cerere) cu toate informatiile necesare! Aveam cam 3 euro in forinti, din vacantele trecute! Forintul se foloseste inca in Budapesta, iar euro nu e acceptat
Metroul din Hosok Ter (care e chiar langa Hotel) pana in centrul istoric (ultima statie de metrou) costa 350 forinti, aprox 1 euro! Apoi in centru sunt case de schimb valtur non-stop (pe Vaci Utca) de unde am schimbat mai multi bani ca sa am sa mananc! fiind tarziu pt orice eventualitate mi-am luat bilet si pt intoarcere! Am vazut apoi ca nu sunt toate ghiseele deschise! Iar metroul circula cel putin pana la ora 23, cel cu care m-am intors eu :)

Eu am ales sa fac un
Traseu de seara prin PESTA (orasul de jos)

Nu pot sa zic ca m-am dus dupa harta, am mers mai repede la nimereala, genul de hoinareala care imi place mie foarte mult, ghidata de lume, de lumina, de lucruri interesante vazute pe drum!

La iesire din hotel am facut cateva poze la ceas de seara in P-ta Eroilor!
Vad ca zoom-ul merge bine si-mi place :)

Budapesta-Ungaria-piata-eroilor

Ungaria-budapesta-piata-eroilor-statuie

Am luat metroul si am coborat  la statia "Vorosmarty ter" care e chiar in centrul istoric si am inceput sa fac poze (multe, multe) fiindca e prima vacanta cu noul meu aparat foto! Bonus, toate vor fi pe timp de noapte asa ca ma distrez cu setarile, fac mai multe incercand sa gasesc setarea potrivita din meniu!

Ungaria-Budapesta-centru-istoric-cladire-primarie

Ungaria-Budapesta-centru-istoric-terasa

Ungaria-Budapesta-centru-istoric-statuie

Zaresc Dunarea la capatul unei stradute asa ca ma intrept incolo! In Budapesta Dunarea este exploatata la maxim! Malul Dunarii gazduieste cele mai frumoase cladiri din oras, Parlamentul, singurul Hotel de 6 stele care acum e al lui Silvester Stalone, privelistea asupra dealului numit Buda, cu Bastionul Pescarilor si Palatul Regal in prin plan fac din acest loc un loc de promenada cu peisaje foarte frumoase! Statui cocotate pe dealuri pe malul opus, tramvaiul ce merge fix pe malul Dunarii, cele  7 poduri splendide!

Pe unde ma plimb eu acum vad ca s-au facut multe imbunatatiri din 2009 cand am fost ultima oara cu sotul meu! Au aparut multe statui, aleea de promenada e mai bine marcata, mai multe restaurante si mai multe tarase!

Ungaria-Budapesta-malul-Dunarii-statuie-interesanta

Ungaria-Budapesta-malul-Dunarii-statuie-clovn

Ungaria-Budapesta-malul-Dunarii-romantic-indragostiti

Ungaria-Budapesta-malul-Dunarii-panorama

Cand ajung la Podul cu Lanturi observ distrugerile facute de inundatiile din saptamanile trecute! Strada din fata Parlamentului e inchisa si deteriorata foarte tare! aleg sa-mi continui drumul prin Centrul Istoric!

Noutatea e aceasta roata mare!
In care m-as da daca nu as avea rau de inaltime :)

Ungaria-Budapesta-centru-istoric-roata

Trec printr-un pasaj cu vitrine
In care la fiecare colt stau ascunsi oameni ai strazii

Ungaria-Budapesta-centru-istoric-pasaj
Si ajung la Catedrala Sf Stefan de care am ramas profund impresionanta date trecuta, Are un interior SUPERB!

Ungaria-Budapesta-centru-istoric-catedrala-sf-stefan

Imi place acest joc de cercuri

dale-budapesta-pavaj-interesant

Si cladirea asta ce seamana cu cele din VENETIA!

Ungaria-Budapesta-centru-istoric-cladire

Cand vad masinuta asta imi amintesc instant de Italia
Asa promovau ei un restaurant italian! super tare :)
Ungaria-Budapesta-restaurant

Cladiri istorice frumoase

Ungaria-Budapesta-centru-istoric-cladire

Si ultima intersectie inainte de

Ungaria-Budapesta-centru-istoric-noaptea

Vaci Utca - un fel de Corso Italian

Ungaria-Budapesta-vaci-utca

Unde sunt multe magazine cu suveniruri
ATENTIE - deschise si la ora 23!

Ungaria-Budapesta-magazin-suvenir-haine-traditionale

perne-decorative-frumoase

Dar si vitrine care mai de care mai fancy

Ungaria-Budapesta-centru-istoric-vitrina

Ma grabesc sa prind metroul de la "Ferenciek Tere"!
Ma teleporteaza din nou in P-ta Eroilor de unde am inceput
Acum e noapte

Ungaria-Budapesta-piata-eroilor

ASTA A FOST PRIMA ZI DIN CIRCUITUL CASTELELE BAVARIEI care se organizeaza in 29.07.2013/  26.08.2013/ 09.09.2013 si il puteti rezerva AICI

Toate articolele le gasiti aici --> CIRCUIT AUSTRIA SI GERMANIA

Urmareste-ma pe Facebook Click Aici! /Mersi

1. Nici mie nu-mi vine sa cred ca n-am vizitat Budapesta
    Dar nu e pe lista nici acum si nici in viitorul apropiat. Cu toate astea ma minunez de imaginile superbe si mai calatoresc cu tine prin locurile neumblate :)

2. Foarte frumos, seara, noaptea.. imi place! In Italia am facut cateva escapade prn Milano, de atunci am dezvoltat o pasiune, bine eram si cu masina. Tu esti curajoasa, mai ales sngura in pasajul ala sau cand imi aduc aminte de faza cu tine din Spania cand te-a urmarit tipul pana la hostel.

3. Hapi de ce? Cred ca Budapesta o sa-ti placa! e pt romantici ...

Mihaela Budapesta e un oras pasnic, e plin de grupuri de tineri, oameni ce-si plimba cainele, in parcuri oamenii stau pana tarziu la o bere, e alta mentalitate!
    Mi-e frica tot timpul insa daca m-as lasa condusa de ea nu m-as duce nicaieri :) Oricum ca si siguranta Budapesta e de 10x mai ok decat Barcelona, nici nu-mi aminti :))

4. Ce frumoasa e Budapesta noaptea, nu am mai vazut poze pe timp de noapte de acolo. Aparatul vad ca face treaba buna,dar mai important e ca ai tu ochiul format si te pricepi. Sa-l stapanesti sanatoasa si sa ai parte de el. Ce aparat ti-ai luat pana la urma ? Abia astept restul povestii, imi place asa de mult cum scrii, reusesti sa ma relaxezi de fiecare data cand citesc articolele tale.

5. E prima data cand vad Budapesta intr-o lumina chiar romantica. Surpinzatoare pentru mine si aceste imagini, e drept ca nu am fost si nici nu cunosc multe informatii legate de acest oras, insa ma tenteaza sa-l vizitez.

6. Aliceee, din simplul motiv ca nu avem drum intr-acolo si nici city breakuri nu (prea) facem. De obicei drumurile mele duc intr-acolo unde avem treaba cu execptia perioadelor de toamna iarna in care intr-adevar trag catre locurile calde din orientul apropiat

In septembrie imi doresc sa ajung la Predeal sa folosesc voucherul acela. Si pt asta imi trebuie ceva planificare....

7. Si eu sunt indragostita de Budapesta inca de toamna trecuta. Mai ales de cum arata orasul pe timp de noapte... Fotografiile tale sunt senzationale, ce aparat ai? Mi-as dori un city break aici, mai ales ca preturile sunt modice. Multumim de recomandare, Alice. :)

8. Draga Alicee,
    in 22-24 iunie 2013 am revazut si eu Budapesta; asa ca mi-a facut placere sa citesc randurile tale; in zona Parlamentului erau acuma lucrari mari (mari de tot;) era imprejmuit; se sapa la greu) insa partea dinspre Dunare care se observa de pe vasele de croaziera este renovata si este minunata; eu am prins in 22 iunie noaptea muzeelor; cazarea am avut-o tot la Ibisul din piata eroilor asa ca am reusit sa vad cele doua muzee de arta din zona; am prins cald...pe la 34 de grade...Cred ca Budapesta se numara printre orasele frumoase ale Europei... am reusit sa fac o croaziera pe zi si una seara...superb...

9. Unul dintre cele mai frumoase orase europene :)

10. imi doresc sa vad budapesta de cand ai povestit tu amanuntit excursiile trecute, dar am rabdare, se brodeste cumva si o voi face si pe asta. sanatoasa sa fiu.
    super pozele, pe timp de noapte e destul de dificil sa faci sa nu iasa miscate. astept cu drag continuarea povestii cu poze si amanunte!

11. Am fost de mai multe ori la Budapesta, recunosc multe din imaginile tale, dar recunosc ca la SPA n-am fost :) Cel mai mult insa mi-a placut la Bor Katakomba :)

12. ai avut o plimbare foarte placuta...si noi cu tine !

13. Unul dintre oraşele mele preferate din Europa, de fiecare dată când îl revăd şi de fiecare dată când văd alte imagini îl descopăr la fel de fascinant. Frumoasă alegere ai făcut, Budapesta noaptea!

14. Ai drepatate Mira, de fiecare data cand il vezi te indragostesti mai tare de el!

Coco ms

Natural asta e ceva bar???

Aa pai trebuie neaparat sa ajungi, mai ales ca e atat de aproape de tine :)

Confesiuni interesant, eu am facut una la apus, in colo inca era ziua si inapoi pe noapte, aste anii trecuti :) Am vazut si pozele tale, f frumoase!

15. Nice in curand o sa scriu un articol despre aparat pe blog, ma tot pregatesc :)

Hapi sper sa ajungi la Predeal! daca aveti masina nu e asa greu de ajuns la Budapesta (din Cj vreo 5-6 ore noaptea)

Adriana chiar sa stii ca Budapesta e un oras f romantic mai ales prin programele turistice pe care le are!

Georgiana mersi mult, esti o draguta, voi scrie si despre aparat! curand :)

16. Nu am fost prea interesata de Budapesta...insa m-ai facut curioasa. :P Am trecut pe acolo, dar mereu noaptea, niciodata n-am apucat sa vad mare lucru.

17. Foarte faine pozele si orasul seara :). Ador sa ma plimb seara prin orase ... parca au cu totul alt chip :)

18. Planuim si noi o mica vacanta in Budapesta, Viena si Amsterdam insa nu stiu exact cum o sa fie cursul vizitelor. Oricum, m-ai facut tare curios cu articolul asta in privint capitalei Ungariei :D

19. Laurentiu cred ca o sa-ti plata mai mult decat Viena! de Amsterdam nu zic nimic ca nu am fost

Ana Maria mersi! si ai dreptate :)

Mihaela si noaptea e ok daca mergi prin centru!

20. Budapesta e superba. Am fost acuma 8 ani doar ca nu am apucat sa vizitam tot. Norocul nostru e ca stam aproape de vama in TM.