Toamna e anotimpul perfect pentru Italia

Am ajuns in Italia in toate anotimpurile. Am vrut sa gust la maxim din ea. Sa stiu ce inseamna caldura insuportabila din mijlocul verii (vacanta in Cinque Terre) dar si targurile de Craciun fara zapada (Craciun la Milano). Iubesc Italia si dupa 5 ani si 5 vacante va spun sincer ca toamna e anotimpul meu preferat pt Italia! Si am sa va spun si de ce:

1. Prima data am ajuns in Italia, in Pisa intr-o zi friguroasa la sfarsitul lui februarie. Ploua usor! Era frig si ceata. Totul era invaluit intr-un aer dens, gri. Dupa 3 zile de ploi marunte non-stop am zis ca nu ma mai intorc niciodata in perioada asta in Italia. Doar pt carnavalul de la Venetia si sper sa il prind intr-un an bun, cu soare! Atata umezeala, m-a scarbit! Imi venea doar sa dorm si sa privesc Florenta prin geamul de la hotel. Majoritatea pozelor au picuri pe ele.

pisa-toamana-italia

Dupa cativa ani am ajuns la Pisa Toamna! Diferenta e ca de la cer la pamant, pana si pozele reflecta asta!

2. Dupa cateva luni am mers in mijlocul lui iulie in Cinque Terre. In mai putin de 4 ore am devenit rosie ca un rac. E normal, nu degeaba toti italienii au o piele bronzata tot timpul anului. Am suferit teribil o saptamana cu media de 40 grade la pranz! As fi vrut sa explorez zilnic cate o insula, sa ma plimb mai mult, sa vad mai multe dar credeti ca puteam? La fiecare 5 minute scoteam limba de cald, de haine lipite de mine, consumam 5 l de apa pe zi si apa costa 2 euro litrul! Nu, vara Italia nu e o afacere buna, pe langa ca-i scump, e aglomeratie, e si al naibii de cald!

3. Si a venit Toamna!

Toamna am vazut Roma, Napoli, Coasta Amalfi,
Insula Capri, Pisa,  Bologna,Venetia .....

Si daca ar fi sa aleg eu perioada pentru urmatoarea vacanta in Italia as alege tot toamna! Septembrie sa fie mai clar. Septembrie zic ca e perioada ideala fiindca temperaturile nu mai sunt atat de mari, dar totusi inca se mai poate face baie in mare. Copiii incep scoala, gradinita, multi aventurieri s-au intors  acasa, deci de aglomeratie am cam scapat, in Toscana in septembrie se strang strugurii, se pot face excursii tematice pe la podgorii, cu degustari ca-n filmul "Letters for Juliet". Ah, cat de frumos ar fi!
In plus dupa 15 septembrie si Wizz Air arunca cu oferte bune!

Toamna in Venetia

Sa mergi toamna in Venetia e ca si cum ai juca la jocurile de noroc! Sunt 3 variante:
-Daca e cald si senin poti spune ca ai extras lozul castigator! O sa ai parte de o Venetia mult mai putin aglomerata decat vara, cu preturi poate si la jumatate, cu temperaturi suportabile ca sa te plimbi de dimineata pana seara pe stradutele labirintice ale Venetiei. Sa-i descoperi misterul! Nu rata Turnul Clopotnitelor pentru  o priveliste asupra orasului de 360 de grade! Sa nu risipesti ziua senina si calduroasa poate fi unica din vacanta ta!
-Daca ploua si e ceata poti sa consideri ca asa e normal in Venetia, toamna. Sa nu spui inca ca ai avut ghinion. Dar nici noroc. Venetia invaluita in ceata are un farmec aparte, nu neg, dar ai o vizibilitate redusa, as spune "Venetia cu handicap". Stai pe un mal si nu vezi celalalt doar banuiesti cum arata de peste pod! Te urci in barca si ai impresia ca calatoresti spre infinit, prin patura alba a cetii! Nu pot sa zic ca e o incantare, e doar o alta fata a Venetiei! ce te invita sa o descoperi
-Daca prinzi inundatii, foarte probabil prin octombrie-noiembrie, atunci poti spune ca ai avut ghinion. In acest caz toamna la Venetia inseamna o baie prin apele reci ale marii si privelistea unui oras scufundat. E pana la urma si asta o experienta pe care nu o poti trai decat la Venetia!

venetia-toamna-italia

Toamna la Roma

Caldurile sunt suportabile. E inca atmosfera de vara, terasele isi intind scaunele pana aproape in strada. Femeile mananca tot la fel de multa inghetata, poarte rochite, sandale si conduc cu vrednicie cate o Vespa pe strazile inguste din centrul istoric. Daca nu le-ai vedea seara cum isi arunca cate un sal peste spate sau un bolero nu ai stii ca nu mai e inca vara. Cartierul Trastevere se transforma toamna intr-un tablou cu casele acoperite in frunze de vita-de-vie visinii! Mai am in minte cateva "tablouri" cu  Podul Sant Angelo acoperit cu frunze aramii. Si toate culorile arborilor ce se oglindeau in Tibru! D-ne cate amintiri .... avem la Roma!
Apusul de toamna are un colorit mai puternic, mai patrunzator si parca la Roma a fost cel mai "frumos exmplar" vazut de mine! Cand a tras soarele niste raze misto peste tot orasul, imbracand toate vestigiile intr-o aura aurie si-a terminat intr-un curcubeu de culori calde de la portocaliu intens la roz, insasi apusul a facut spectacol la Roma!

roma-italia-toamna

Toamna la Napoli

E cald. La sfarsitul lui septembrie era atata de cald ca puteai sa te bronzezi (arzi)  linistita si sa faci baie in mare din 2 in 2 ore sa te racoresti. La pranz oamenii isi fac siesta ca in oricare zi din an. Imigrantii vand din greu marfa de vara, la super preturi! Reduceri ca in Napoli nu ai sa mai vezi! Costum italian cu "cusaturi de Milano" la 50 de euro de la 150! Vitrinele magazinelor sunt burdusite de oferte. Uneori atat de multe ca dibuiesti cu greu ce se vinde inauntru. Napoli e un oras comercial, un fel de mana a doua dupa Milano! Ce nu se vinde in Nord se transporta in Sud si se vinde aproape la pret de nimic. Chiar merita sa mergeti in septembrie in Napoli, daca vreti shopping in stil italian!

napoli-italia-toamna

Toamna pe Coasta Amalfi

Pe Coasta Amalfi toamna e sezonul ideal. Si s-au cam prins multi turisti, in special italieni, de varsta a-2-a probabil fac tratamente de soare pentru reumatism. Ii vezi cu grupul sau singuri pe cate o banca cum ridica fata spre cer si zambesc soarelui cu ochii inchisi. Pe Coasta Amalfi toamna e festival. Prin Sorrrento vedeam balcoane incarcate cu legume de sezon (la fel si in Napoli) in semn de multumirie pentru roadele bogate culese si anul acesta. Prin Minori, Ravello etc unde sunt terase cu vita-de-vie pana in cer, in septembrie e sezonul culesului, zile de sarbatoare pentru italieni! In plus sunt si cateva sarbatori oficiale in perioada asta cum ar fi:
*in Septembrie are loc Festivalul Strugurilor si a Vinului in Tramonti, oraselul de pe Coasta Amalfi cu cel mai apreciat vin
*in Octombrie are loc Festivalul Castanelor in Scala ( tot pe Coasta Amalfi)
*La Sfarsitul lui Noiembrie pe Coasta Amlfi se sarbatoareste Ziua Sf. Andrea cu care se si deschide sezonul de iarna!

coasta-amalfi-italia-toamna

Toamna pe Insula Capri

Insula Capri are un farmec aparte si chiar nu conteaza anotimpul in care o vezi! Doar daca iti doresti din tot sufletul sa intri in Grota Albastra ar fi bine sa te mai gandesti daca mergi toamna fiindca in perioada asta sunt  furtuni in larg si atunci nu se poate intra inauntru. Spun din experienta, eu asa am reusit sa NU intru in Grota albastra! Mai bine mergi vara, cand ai probabilitatea mai mare pentru o zi cu soare! Dar daca Grota Albastra nu e chiar visul tau merita sa mergi pe Insula Capri toamna. Eu am fost la sfarsitul septembrie cand inca nu se poate numi extra-sezon. Ceva mai putini turisti decat vara, temperaturi ceva mai blande, preturi putin mai mici, dar totusi aglomeratie. In autobuz ne inghesuim ca in niste conserve cu sardine pe roti. Insa toamna pe Insula Capri florile au aceleasi culori si parfum ca in mijlocul verii. Acelasi cer albastru deschis! Aceeleasi lamai imense! Acceasi mare cu reflexii azur si smarald, cu apa limpede si calda ca si in iulie! Aceleasi pietre te astepta pe plaja si aceleasi roci Faraglioni le vezi in larg. Probabil ca spre noiembrie peisajul se schimba ...

insula-capri-italia-toamna

Toamna in Pisa

Spectacol de culori asa as descrie Pisa toamna, in 3 cuvinte! Temperaturi optime pentru plimbari lungi, zambetele si veselia studentilor ce se reintorc la scoala, pizza tocmai scoasa din cuptor, imaginea cladirilor ce se oglindesc in apa! Multe amintiri frumoase dintr-o zi de toamna la Pisa. Am avut o escala de cateva ore dar in urma careia am ramas cu un set frumos de amintiri. Kari si sotul meu plimbandu-se sincron pe aleile inguste din centrul istoric, imbracati cu palton. Biciclete accesorizate cu flori de toamna, crizanteme in mai multe culori. Si expozitia lui Piccaso, cum era sa uit, faimosul pictor spaniol si operele sale erotice care m-au facut sa rosesc dar si sa zambesc cu gura pana la urechi, intr-o zi frumoasa de toamna!

pisa-italia-toamna

Toamna in Bologna

Cred ca Bologna cu cladirile ei aramii reflecta ea insasi toamna! Poate de aceea prin tot centrul istoric nu vei vedea un arbore plantat!Culorile cladirilor fac tot decorul. Cred ca italienilor nu prea le place sa mature frunze. :) Cu alte cuvinte si vara poti simti ca-i toamna in Bologna daca faci abstractie de caldurile sufocante.
Toamna in Bologna se degustau vinuri. Am vazut cel putin la 3 baruri tablite cu "Degustazioni di vini". Alaturi de vin, Bologna imi aminteste de vitrinele pline cu pulpe de porc ca in desenele cu Tom si Jerry! Multe crame cu butoaie de lemn pe post de masa. Cosuri cu legume ce prevesteau toamna. In special buchete de chilli rosu si portocaliu marunt.De studentele imbracate "fashion"! Pe strazile din Bologna toamna te poti simti ca pe podium, cu toate d-soarele emancipate, ce tocmai s-au intors la facultate!
Chiar mi-a placut toamna la Bologna.

bologna-italia-toamna

Citeste aici mai multe articole despre --> Italia (click)
Propuneti mai departe: Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Aici

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. Cum esti tu cu toamna sunt eu cu primavara :P, am fost la Roma in aprilie iar la Venetia in mai si mi s-a parut perioada si vremea perfecta, fara ceata, ploaie sau vant. Dar cred ca e vorba si de noroc. In septembrie mi-a placut in Grecia, nici canicula dar nici frig, vreme de plaja si deloc aglomerat. Offf,,,,ce dor imi e macar de o ecapada de-un wkd...oriunde dar sa fie cald :D.

2. Pe sufletul meu articolul acesta ;) Știi tu :*

3. Italia este frumoasa in absolut orice anotimp, Alice! Cel putin eu asa am vazut-o...
    Am observat tartacutele si mi-am amintit ca ale mele zac nebagate in seama prin bucatarie...

4. Federova eu nu am fost niciodata in perioada aprilie-mai in Italia deci nu pot spune care imi place mai mult. Doar primavara devreme (martie) vara, toamna si iarna. Insa m-as duce oricand, la drept vorbind :) Oricum mi-au mai ramas Sicilia, Sardinia, imprejurimile orasului Milano, mai la Nord, chiar si in Toscana mi-au mai ramas destul de vazut si coasta de est!
    Deci destinatii pentru o VIATA!

Madalina mersi :)

5. Bia ma bucur! noi doua impartasim iubirea pentru Italia! probabil mai sunt si altii dar nu o zic atat de des :)

Vienela, Italia e frumoasa! asta e clar Doar ca mie imi place in septembrie!
    Nu iubesc caldura sufocanta din mijlocul verii, nu imi place sa schimb 5 tinute pe zi si sa ma simt tot uda, nici nu imi doresc sa impart accelasi metru patrat cu 20 de persoane si cu atat mai putin sa arunc cu banii pe un hotel ce stiu ca nu merita mai mult de 25 de euro. De aceea prefer toamna :)

6. frumoasa prezentare ai facut Aliceee! ne-am plimbat cu tine :)

7. Coco draga mersi. Ma bucur ca ti-a placut plimbarica :)

8. Buna,multumesc mult pentru plimbare:) Merita sa-mi inving prejudecatile despre Italia si sa-i fac o vizita !

Ne mai scriem:)
    Little

9. Anonim Italia e o tara superba. Chiar nu ai de ce sa te lasi condusa de prejudecati.

10. Daaaa! Toamna e frumoasa oriunde, eu am gasit si un Paris in ploaie care nu m-a intristat deloc pentru ca atmosfera era superba, cu umbrele colorate si domnsioare cochete. Eu ca si alti zeci de turisti eram inarmati cu pelerine si aparate foto:)

Frumoasa plimbarea ta tomnatica!

11. Cris-Mary visez sa vad Parisul toamna, singurul anotimp in care nu am ajuns acolo!
    Chiar ieri povesteam cu sotul meu ca ar fi frumos sa mergem la anul, pe la sf lui septembrie. Sa prindem poate si ceva raze de soare dar si frunzele cazute din parcuri :)
    Vom vedea ...

12. Eu am fost in Italia doar in luna Mai, fara intentie, asa s-a nimerit...Si prin urmare, luna Mai, primavara si vara mi se par perioadele ideale de mers in Italia. Toamna m-as plimba mai degraba prin: Berlin, Dublin, Tarile Nordice etc. deci in tari unde oricum nu prea sunt temperaturi ridicate in general.

13. Sa stii ca mai convins sa vizitez Italia toamna asa de fain ai scris, iar eu i-am citit cu incantare sotului ce se uita la meci :)
    Stii ca as vrea sa ajung in Venetia, dar nici celelalte destinatii enumerate ma tenteaza, intreaga Italie ma fascineaza.

1. m-ai*
      Mi-am adus aminte ca eu am vazut prima oara vara Italia, am prins perioada de sfarsit si inceputul de toamna, chiar ultima oara cand am fost in club aveam un pulover la mine.

14. Eu cred ca toamna este cel mai frumos sezon pentru calatorii oriunde! Mai putina aglomeratie, mai multa liniste, peisaje frumoase, colorate si de ce nu, preturi mai mici.

15. Eu as merge fix invers, Tarile Nordice, Berlin, Dublin vara cand e cald dar nu foarteee cald! Toamna ploua si e cam frigggg in tarile astea ... parerea mea

Mihaela Italia e una din cele mai accesibile tari din Ro :) Asa ca iti dau toate sansele sa ajungi acolo!

16. eu am fost in italia doar vara si primavara, dar cred ca o toamna italiana mi-ar prinde tare bine :D

17. Şi eu am fost toamna la Roma şi a fost superb, vreme perfectă! Pe coasta Amalfitană am ajuns prin primăvară, iar vara am fost în Sicilia. Uite că n-am vizitat niciodată Italia iarna, ar fi o idee pentru anul ăsta :D