Impresii de la Seara Turceasca din Cappadocia

Dupa excursia in Cappadocia am fost invitati sa ne inscriem la seara turceasca, pentru a gusta din magia regiunii pana la capat. Vom avea parte de un show pe cinste cu muzica folk, dansuri traditionale, dansul dervisilor rotitori si binenteles dans oriental din buric. Vom fi serviti cu mici gustari si bautura va fi la discretie (atat cea alcoolica cat si non-alcoolica). Seara turceasca a costat 25 de euro si eu zic ca a meritat cu varf si indesat, mai ales ca transportul e asigurat cu autocarul si spectacolul tine 3 ore.

seara-turceasca-impresii

Am coborat la autocar la ora 20, unde ma astepta grupul vesel. Ne-am imprietenit atat de bine pana la urma. De doamnele din Arad ma simt cel mai apropiata, cu ele iau micul dejun si cina in fiecare zi. La obiectivele turistice merg cu doamnele mai in varsta, doamna din Bucuresti si cu colega de drum (fiindca ele umbla incet si mi-e mila sa le las singure, in plus asa pot face si eu poze pe indelete). Acum suntem toate in autocar, imbracate in haine de gala si foarte curioase de ceea ce va urma.

Seara turceasca se tine in restaurantul subteran Yasar Baba, facut din roca, asa cum sunt casele in Cappadocia. Cand intram avem surpriza sa gasim inca cel putin 7 grupuri de turisti. Fiecare grup are rezervata o masa. Scena si mesele sunt dispuse in forma de soare. Scena e rotunda si mesele sunt razele. Dansatorii se invart constant ca sa vada toti spectacolul. Noi prindem o masa din lateral, asa ca suntem privilegiati fiindca vedem totul bine.

Nici nu apucam bine sa luam loc, sa ne turnam vin in pahare ca incepe primul dans, dansul dervisilor rotitori. Un alt mod de rugaciune prin care dervisii se inchina la maestru, o elevare spirituala a mintii prin cautarea extazului. Intra pe rand 4 dervisi rotitori cu hainele lor albe si incep sa se invarta cu o palma inaltata spre cer pentru a primi binecuvantarea Domnului. Pe fundal se aude muzica instrumentala de percutie si se incheie cu o strofa din Coran, pentru odihna sufletului tuturor credinciosilor. La numarul acesta ne-a facut semn ghidul ca nu se aplauda, fiindca nu e spectacol, e rugaciune ...
dervisi-rotitori-spectacol

Al doilea numar a fost un fel de sceneta a nuntii traditionale in Turcia. Mireasa imbraca intr-o rochie rosie sta pe un scaun si urmareste dansul pretendentilor care se intrec pentru ea. La final il alege pe cel mai bun dansator (Sa fie oare chiar asa?sau e doar o sceneta pentru turisti? cred ca mai repede a doua varianta)

nunta-in-turcia-traditii

Urmatoarele numere sunt dansuri populare. Pe muzica turceasca folk, cu multe invarteli, pe perechi, solo, dansul fetelor, dansul baietilor, cu sabii etc. Dupa care suntem toti invitati la dans si ne scot in curte, unde gasim un imens foc de tabara in jurul caruia toata lumea danseaza. E atmosfera frumoasa si dupa cateva pahare deja lumea s-a incalzit.

dans-traditional-turcia

seara-turceasca-cappadocia

seara-turceasca-turcia

dans-turcia-traditii

seara-turceasca-impresii-pareri

Ultimul numar a fost dansul mult asteptat, dansul cadanei cu miscari din buric. Aceasta a coborat din tavan, printr-un lift transparent si ne-a facut un numar de zile mari. Dupa care a ales de la fiecare masa cate un barbat (mai tinerel, mai batran, alb, asiatic, negru, slab si cu burta) si rand pe rand i-a invatat o miscare de dans oriental pe care apoi, in aplauzele noastre, trebuiau sa il faca. Va dati seama ca asta a fost culmea distractiei, cu rasete lungi ce se auzeau cu ecou. Unii chiar si-au dat interesul, asiaticul saracul mai ca a lesinat de emotii (era timid ca toti asiaticii), iar batranul cu burta a fost cel mai comic. In final cadana a mai dansat cateva melodii pentru noi, apoi a ridicat toata sala in picioare si ne-a invitat la dans.

seara-turceasca-dans-buric

dans-din-buric-spectacol-turcia

Seara s-a incheiat cu o discoteca pe muzica retro, in care grupul vesel (pensionarii mei) s-au simtit cel mai bine. Tineretul de la restul meselor rand pe rand au plecat.

Credeti ca aici s-a incheiat seara? Va inselati. Pe autocar am dansat si am baut in continuare, dupa ce ghidul a dat startul petrecerii. Eram singurii nebuni ce dansam in autocar si cantam de mama focului, nici nu ma mir ca ne-a oprit politia (doar sa ne zica ca soferii trebuie sa conduca prudent si ca putem dansa in continuare, dar ne punem in pericol siguranta noastra si a celor din jur) dupa care ne-au urat drum bun si distractie placuta. Va dati seama ca atunci s-a spart `cheful`. La 12 noaptea am ajuns la hotel si toti ne-am imprastiat in camere la somn.

circuit-cu-autocarul

Impresii personale de la Seara Turceasca
Cel mai mult mi-a placut dansul dervisilor rotitori si dansul din buric. Poate nu ma credeti dar e primul spectacol oriental la care particip (vedeti daca nu m-am dus prin agentie in Maroc, pe cont propriu nu prea ai acces la asa ceva). Bautura a fost intr-adevar la discretie, am avut sucuri racoritoare, naturale, 1 bere de fiecare, mult vin rosu si alb produs in regiune si rachiu turcesc. In pauzele dintre numere am primit 5 gustari reci (ceva aperitiv din foitaj, fructe, alune, migdale si desert). Per total chiar daca e `un program turistic` si poate prea putin real, a fost frumos. Asta a fost inca o amintire frumoasa in Turcia. Dupa atatea zile pe autocar, cu program rigid, chiar aveam nevoie de seara asta, de muzica, de dans, de distractie! Ca sa simt ca-s in vacanta!

Citeste tot jurnalul de calatorie aici ->>> Circuit in Turcia

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. Super fain!
    Imi plac astfel de activitati, ai ocazia sa cunosti mai bine tara pe care o vizitezi. E drept ca multe sunt, cum spui si tu, turistice, dar daca ai ocazia sa participi de ce nu.

1. Da, mi-a parut rau ca in Maroc nu am avut ocazia sa vad un astfel de spectacol, chiar daca obiceiuri de nunta/botez etc am vazut `the real thing` tot ar fi fost interesant.

2. Foarte frumos!!Imi place ca v-au prezentat cate putin dintre cele mai importante obiceiuri!

3. Mie nu mi-a placut deloc seara turceasca la care am participat. Au fost cateva dansuri traditionale(super plictisitoare), trei cadane si o cantareata care a incercat sa mai destinda atmosfera si sa ne invite la dans. Nimic spectaculos insa. Noua nu ni s-au oferit bauturi la discretie, dimpotriva. Fiecare a avut de ales intre o sticluta de cola de 0,25 ml si o sticluta de vin. Eu am ales cola aia mica si atat am avut de baut toata seara. Daca mai voiam trebuia sa platesc. Mancarea a fost foarte putina si deloc gustoasa. Practic am murit de foame. Abia asteptam sa parasesc localul(in stil comunist). Seara turceasca la Istanbul e un adevarat fiasco. Nu recomand. Decat, desigur, daca mergi in vacanta sa tii dieta.

1. Dupa ce mi-ai povestit m-am dus cu minime asteptari. Adica ma asteptam sa fie un spectacol ieftin, bauturi ieftine etc. Dar acesta chiar a fost reusite, bautura a fost bunasi atmosfera chiar a meritat banii.

4. Cand am fost in Grecia, Corfu, am preferat sa mergem doar la grote, seara greceasca nu cred ca mi s-ar fi potrivit, tot asa spuneau de mancare si bautura la discretie. La cat mananc si beau eu, si mai ales cat sunt de emotiva erau sanse mari sa ma distrez doar in sinea mea si sa dau bani pe asta iti dai seama ca nu-mi convine.
    M-am distrat copios citind despre seara ta, ai transmis atat de bine incat am simtit si parca m-ai transpus acolo! Foarte fain!