Impresii Polignano a Mare - cel mai spectaculos oras din Puglia, Sudul Italiei

In a doua zi de vacanta in Bari aveam in program doua orasele despre care citisem numai de bine: Polignano a Mare si Trani, statiunile de top ale italienilor ce prefera sa-si petreaca vacanta de vara in Puglia, Sudul Italiei. Evident sunt mai multe statiuni la litoral insa acestea sunt considerate cele mai frumoase si chiar daca ne-am dus in extra sezon vroiam sa le vedem. Vremea nu a tinut cu noi fiindca de cum ne-am trezit si am ridicat obloanele am vazut ca noaptea ploase si afara erau deja formate balti imense. Dar chiar si asa nu ne-am descurajat si la ora 9 dimineata eram in gara asteptand primul tren spre Polignano a Mare.

polignano-a-mare-impresii-blog-calatorii
Vacanta in Bari am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Cred ca vacanta in Bari a fost cea mai ieftina ce am facut-o vreodata. Zborul Cluj-Bari in extrasezon a fost doar 25 euro dus-intors, luat de aici  >>>Bilet de avion ieftin Bari . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in Bari  Noi am stat la >>> Hotel Bari Stazione Centrale unde am platit 35 euro/3 nopti/pers in camera dubla cu mic dejun la discretie inclus. Daca mergeti in cuplu sau cu o gasca de prieteni recomand cazarea la localnici, prin AirBNB. Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
Cum se ajunge in Polignano a Mare
Orasul se afla la 30 de km de Bari. Se poate merge cu masina (dar e o problema cu parcarea in zona), cu autobuzul sau cel mai usor cu trenul. Trenurile pleaca din ora in ora din gara Bari Centrale, biletul costa 2.7 euro dus sau 5 euro dus-intors si ajungeti in Polignano a Mare in 30 de minute. Din gara am mai avut de mers pe jos circa 10 minute pana in Centrul Istoric.

Ce e de vazut si de facut in Polignano a Mare
Ei bine, Polignano a Mare e tot genul de orasel in care sa numeri momentele si clipele de fericire mai mult decat obiectivele turistice bifate. Zona asta a Italiei e dupa cum am spus, frumoasa de vazut dar si mai frumoasa de simtit. Motivul principal pentru care ne-am dorit sa vizitam Polignano a Mare a fost privelistea aceea de revista si plaja micuta ce se formeaza intre stanci. Orasul este spectaculos datorita panormelor citadine, cu pereti si case varuite in alb ce pica vertical in mare. Daca ai o minte sinucigasa ma gandesc ca te poti arunca de pe fereastra direct in mare (uitati ca am spus asta :)))) Oricum ce vreau sa spun e ca peisajele sunt unice si fiind atat de aproape de Bari ar fi fost pacat sa nu le vedem. Privelistile se pot admira din patru unghiuri diferite si zic ca merita incercate toate:

1. De pe balcoanele special amenajate din Centrul Istoric se poate admira plaja Cala Paura, ce se formeaza intre stanci. Este o plaja cu pietricele dar apa e cristalina si cica e foarte calda vara fiind ca intr-un mic golfulet, iar culoarea apei verde smarald face toti banii. Pentru cunoscatori este o plaja `Blue Flag` (un titlu dat plajelor ce indeplinesc o serie de standarde stricte de calitate, securitate, infrastructura etc).

polignano-a-mare-italia-puglia

polignano-a-mare-plaja-frumoasa

2. A doua priveliste este de pe Podul Monachile Lama care este pietonal in weekend. Acesta e un pod roman, impresionant datorita inaltimii si a arcului ce se formeaza sub el. Avand norocul (sau ghinionul?) de a merge intr-o zi cu ploaie am avut parte de doua privelisti complet diferite, din oras am vazut plaja, apoi a inceput o ploaie mocaneasca timp in care am stat in cafenele, iar cand am ajuns pe pod plaja era practic inghitita de ape. Totul in mai putin de o ora. Destul de ciudat, nu?

polignano-a-mare-poze

polignano-a-mare-plaja

3. A treia priveliste se poate vedea din zona mai `salbatica` cu stanci si grote de sub Mirraduoro de Polignano. De aici se poate vedea cel mai bine zona centrului istoric cu casele ridicate pe stanci si o noua perspectiva asupra plajei. In aceasta zona se tine anual un spectacol de sarituri in apa ce este cunoscut sub numele de `Red Bull Cliff Diving World Series`

mare-italia-polignano-a-mare

polignano-a-mare-puglia-impresii

polignano-a-mare-vacanta-italia

4. Diverse privelisti de pe terasele restaurantelor. Zona este renumita pentru pesterile sale, grote si caverne cu stalactite si stalagmite. Sunt mai multe astfel de terase chiar dupa ce treceti podul, insa cel mai faimos restaurant ramane Grotta Palazzese ale carei privelisti si decor a facut  demult  inconjorul internetului. Noi nu l-am incercat, dar daca sunteti interesati gasiti detalii AICI.

polignano-a-mare-restaurant-terasa

Centrul Istoric desi micut ofera multe calatorilor ce cauta frumusetea in detalii. Este orasul perfect pentru hoinareli matinale cand orasul inca nu s-a trezit la viata. Sau poate fiindca era o zi innorata de duminica am gasit centrul istoric destul de pustiu si ne-am putut bucura de el in liniste, zici ca era tot al nostru. La fiecare pas gasesti cate un colt decorat artistic, in stilul italienilor ce stiu sa traiasca bine si sa-si decoreze casele si micile spatii pe care le detin intr-un mod creativ. Magazine vand produse culinare traditionale si suveniruri mestesugaresti din zona. Inca ceva ce mi-a placut mult, mult de tot in Polignano sunt citatele si poeziile ce sunt scrise pe zidurile orasului, pe pereti vechi de sute de ani, pe scari si chiar pe jos. Majoritatea sunt in italiana insa nu sunt greu de deslusit, chiar daca nu cunosteti limba, citind mesajele vedeti orasul cu alti ochi. Se simte atmosfera aceea specifica oraselor pescaresti de alta data, in care mai poti respira aerul marinarilor, nostalgia unor alte vremuri.

centru-istoric-polignano-a-mare1

polignano-a-mare-vacanta-italia

magazin-suveniruri-polignano-a-mare

citate-italia-polignano-a-mare

Inca o curizotate a orasului e melodia `Volare` pe care o sa o auziti aproximativ in fiecare bar din oras. Scriitorul acestui cantec Domenico Mugondo s-a nascut in Polignano a Mare si este foarte promovat in regiune. Asadar asteptati-va sa parasiti orasul fredonand “Volare, oh, oh … Cantare, oh, oh, oh, oh … Nel blu dipinto di blu … felice di stare Lassú … “.

bar-polignano-a-mare

prajituri-italia

Din Polignano a Mare e usor de ajuns in Ostuni (circa 20 min) sau daca vreti sa mergeti mai departe puteti incerca orasul Lecce (se afla la 1h 20 min). Noi ne-am intors in Bari si apoi am luat un tren in directia opusa, spre statiunea Trani.

Mai multe ponturi bune cititi aici >>> ARHIVA VACANTE IEFTINE

Urmareste vacantele ieftine ->>> Aboneaza-te prin E-mail
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol dati un Like pe pagina de Facebook, iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!