Prin Trani, prin ploaie

Eram in tren cand Mary ma anunta ca poate era mai bine sa nu mai mergem in Trani. Ca are un presentiment rau. Ca va ploua si o sa-i para rau. Dar era deja prea tarziu fiindca ne aflam in tren si oricum stia ca eu voi fi Batman, nu si nu, daca am zis ca mergem ... apoi mergem. Unele fixuri e greu sa mi le scoti din cap, cu atat mai greu daca include ceva din latura calatoriei, a aventurii, a noutatii. Asa am ajuns in Trani suspendata intre frica de a nu fi gresit si speranta ca o sa fie bine.

trani-statiune-puglia-impresii
Vacanta in Bari am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Cred ca vacanta in Bari a fost cea mai ieftina ce am facut-o vreodata. Zborul Cluj-Bari in extrasezon a fost doar 25 euro dus-intors, luat de aici  >>>Bilet de avion ieftin Bari . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in Bari  Noi am stat la >>> Hotel Bari Stazione Centrale unde am platit 35 euro/3 nopti/pers in camera dubla cu mic dejun la discretie inclus. Daca mergeti in cuplu sau cu o gasca de prieteni recomand cazarea la localnici, prin AirBNB. Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
Doar ca o data ce am iesit din gara nimic nu anunta o plimbare frumoasa. Pe jos era inca ud de la ploaia ce se oprise, nu era nici un om si orasul arata parasit zici ca toti oamenii se adapostisera in casa simtind parca ce va urma. O ploaie cu bulbuci pe care am prins-o tocmai in centru, intr-un parc cu arbori batrani. Ne-am adapostit rapid sub arborele cu frunzele cele mai stufoase si am asteptat. Ploua atat de tare incat nu vedeai la 3 m decat linii verticale de apa cazand si lovindu-se putenic de asfalt, saltand in cercuri si facand un sunet asurzitor. Evident nu era nici un om pe strada, nici un magazin deschis, doar noi, arborii si ploaia. Cred ca am stat acolo, asa, cel putin 20 de minute. A fost unul din cele mai stranii momente din calatoriile mele. Nu ziceam nimic fiindca nici nu stiam ce as putea zice. `Ca a avut dreptate? Ca poate era mai bine sa ne fi intors la hotel?`
`Oare ce cautam noi aici? Si oare vom gasi ce cautam?`

gara-din-trani

Am simtit ca am stat acolo o vesnicie si pana la urma am zis ca-i mai bine sa vizitam Trani prin ploaie. Nu mai aveam rabdare sa stau si nici nu puteam parasi orasul decat peste 2 ore cand aveam urmatorul tren, deci cel mai bine era sa ne punem in miscare. Citisem ca Trani este una din cele mai faimoase statiuni ale regiunii Puglia, cunoscuta printre localnici pentru zona Marinei, unde yacht-uri si barci pescaresti sunt acostate si ofera privitorilor privelisti frumoase cu marea si fragmente din oras pe fundal. Pe o tablita citesc mesajul ce caracterizeaza orasul `Trani Cita Slow - città del vivere bene`. Un program prin care vor sa protejeze si sa inspire localnicii si turistii pentru un stil de viata frumos. Astfel turistilor ajunsi in Trani li se recomanda o masa la una din tavernele de pe malul marii (care din pacate noi nu le-am prins deschise, datorita vremii), o degustare de vinuri (Moscato de Trani e vinul alb, dulce si bun cu care se mandreste orasul) o plimbare prin parcul suspendat deasupra marii si o scurta introducere in istoria orasului, vizitand Catedrala (simbolul orasului) dar si Sinagoga si vechile mosterniri evreiesti, orasul fiind centrul evreilor din Sudul Italiei, in sec XIII.

port-ul-din-trani-puglia-italia

trani-statiune-italia


impresii-trani-blog-calatorii

Acum as vrea sa va spun cum am facut noi Slow Travel in Trani, dar as minti. Adevarul e ca datorita ploii ne-am grabit sa `bifam` orasul. Am facut o plimbare rapida prin parc, unde am scos aparatul foto doar ca sa imortalizez peisajul. Totul arata straniu. Valuri mari, un vant de-ti tiuiau urechile, un cer ce prevestea apocalipsa si nici urma de oameni. Eram singurele ciudate ce se plimbau prin parc .... prin Trani .... prin ploaie.

trani-parc-puglia

parc-trani-italia

trani-italia-primavara

pin-inalt-italia

trani-italia-am-fost-acolo

Sincer n-am vazut Sinagoga, nici Catedrala in interior, in schimb v-as putea povesti despre un pub dragut, cu interiorul din lemn masiv, unde proprietarul ne-a adus rapid doua paturi groase pe care ne-a rugat sa le folosim sa ne incalzim, nu conteaza ca o sa i le inapoi ude leaorca. Ne-a turnat intr-un bol chipsuri din partea casei si am rontait din ele pana la ora plecarii, grabindu-ne apoi spre gara sa nu pierdem trenul.

pub-bar-trani-italia

Asta mi-a ramas mie din scurta excursiune in Trani. Amintirea unui port parasit, un parc unde simteam ca vom prinde sfarsitul lumii, un pub unde am simtit ca oamenilor chiar le pasa si binenteles cele 20 de minute in care am vazut ploaia, am simtit ploaia, am respirat ploaia :)))

 😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍



Mai multe ponturi bune cititi aici >>> ARHIVA VACANTE IEFTINE

Urmareste vacantele ieftine ->>> Aboneaza-te prin E-mail
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol dati un Like pe pagina de Facebook, iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!

8 comentarii:

  1. O experiență pe sufletul meu. Iubesc plimbările solitare prin ploaie. Italia este o destinație pentru orice anotimp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie chiar nu imi place sa ma plimb pe ploaie :((( Cred ca starea de spirit nu ma ajuta in zilele mohorate.

      Ștergere
  2. Ce trist, urasc ploaia si vremea mohorata, cum imi strica intr-o clipa buna dispozitie si cum are puterea sa faca dintr-un loc frumos, viu si colorat - unul trist si depresiv...

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie nu mi-a mai ajuns timpul sa merg in Trani;
    dar am gustat vinul lor Moscato di Trani; am cumparat 2 sticle din Bari ;-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Un oras frumos ramane frumos in orice conditii climatice. Chiar si pe furtuna. :))

    RăspundețiȘtergere