Impresii Kuala Lumpur - Un fel de Londra cu preturi de Romania

Asta e a treia zi in Kuala Lumpur si pentru prima data ma trezesc devreme. Ceilalti calatori din camera dorm inca, asa ca imi iau hainele in brate, fug la dus si apoi la micul dejun ce se serveste pe terasa de pe acoperis. Micul dejun este inclus in pretul cazarii, dar Joosy mi-a spus ca nu e nici o tragedie daca-l ratez. Adevarul e ca painea cu gem si ceaiul la plic nu sunt preferatele mele.
Singurul motiv pentru care m-am dus a fost intalnirea cu Simona (prietena din Italia) cu care sper sa merg sa vizitez astazi KLCC (Kuala Lumpur City Center), Petronas Tower si celelalte cladiri de tip zgarie nori. Nici nu ne dam bine `neata buna` ca Simona ma anunta deja ca s-a razgandit, n-are chef sa iesim fiindca vine ploaia. Spre surprinderea mea azi e innorat.Trebuie sa stiti ca in Kuala Lumpur daca prinzi o zi fara ploaie este ca un cadou, avand in vedere ca ploua peste 200 de zile pe an. Pana acum am avut parte doar de vreme frumoasa, asa ca ma consider o norocoasa.

Kuala Lampur-impresii

Vacanta in Malaezia am facut-o pe cont propriu.

Biletul de avion l-am luat cu 450 euro dus-intors Cluj-India/Malaezia-Cluj de >>> AICI .
Toate noptile in Malaezia  le-am rezervat din mers, pe drum, folosind >>> Acest site unde am prins mereu oferte last minute cu 50% reducere. Eu am calatorit singura, insa daca mergeti in cuplu sau cu un grup de prieteni e mult mai avantajos sa inchiriati un apartament prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare, daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI
KLCC - Plimbare printre zgarie norii din Kuala Lumpur
Dupa micul dejun mi-am downlodat o harta cu Kuala Lumpur pe telefon si m-am pregatit psihic sa merg sa ma plimb singura prin oras. M-am descurcat in India, cu siguranta ma voi descurca si aici, unde totul e mai ordonat si indicatiile turistice sunt peste tot in engleza.
Singura problema este caldura. Cu toate ca e innorat, caldura si umiditatea au ramas aceleasi, daca nu cumva chiar mai mari. Disconfortul creat de vreme ma scoate din sarite. Venitaltorul ce l-am cumparat ieri, ma ajuta doar in clipa in care dau la manivela, insa cum ma opresc, cum un val de caldura imi trece prin corp, mai rau decat daca nu-l folosesc.
Cand am iesit pe partea cealalta a strazii Petaling din ChinaTown, gps-ul telefonului imi indica inca aprox. 3 km pana la turnurile Petronas. O nimica toata, daca nu m-as simti atat de obosita deja de la caldura. Ma opresc langa standul cu fructe feliate destinate turistilor si imi iau o punga cu felii de mango, una cu felii de pepene rosu si a treia cu felii de fructul dragonului. Platesc pe toate 5RM/Ron fetitei din spatele tejghelei. Sper sa ma hidratez cu ele.
Dupa ce le termin pe toate ma gandesc sa iau MonoRailul, acel metrou suprateran ce zboara printre zgarie norii din centru. Singura problema e ca nu gasesc nici un indicator spre vreo statie pe harta de pe telefon, asa ca ma enervez si total spontan opresc un taxi rosu pe strada. Soferul a pus taxatorul din clipa in care m-am urcat si am platit multumita 8RM/Ron la finalul calatoriei. A fost mult mai simplu decat imi imaginam.

*Prima impresie, taxiul costa cat in Romania

In centrul orasului cladirile inalte sfideaza gravitatia, urcand indraznet spre cer. Petronas Towers, cladirile in fata carora m-a lasat taxiul au fost cele mai inalte cladiri din lume pana in 2003 (cand cele din Dubai i-au batut recordul) dar au ramas cele mai inalte turnuri identice din lume, avand 452 de m si fiind conectate printr-un pod suspendat la etajul 41 unde turistii pot urca intr-un numar limitat pe zi. Am citit pe net ca intrarea costa 72RM/Ron si urcarea se face cu programare facuta dimineata pt ziua in curs. Ma gandesc ca panorama cu sute de zgarie nori trebuie sa fie frumoasa de la inaltimea aia, dar imi amintesc ca de pe acoperisul Hostelului am o panorama cu zgarie norii ce domina prin avergura lor metropola orasului, total gratuit.

Petronas-Towers-Kuala-Lampur

Interiorul cladirii este un mall (cel putin la primele etaje) unde produsele de lux se intrec intre ele in preturi. Vad magazine cu 10 articole vestimentare care se pot sustine financiar la asa nivel incat sa-si plateasca chiria, angajatii si sa scoata profit. De altfel am impresia ca designarii de moda au mai multe reprezentate in Kuala Lumpur decat la Paris sau Milano. Ma intreb daca sunt chiar atat de bogati malaezienii sau mall-urile acestea ce le-am vazut peste tot in centru, sunt locul de intalnire a bogatasilor din toata lumea. Cred ca a doua varianta e mai plauzibila.

*Magazine sunt cate-n Londra, cel putin

Mall-Kuala-lampur

Kuala Lumpur este primul oras de genul acesta pe care il vad. Imi aminteste mult de Londra, de Inner City, desi varianta englezeasca e in miniatura pe langa multitudinea de zgarie nori ce ii vad aici. Kuala Lumpur pare un oras proaspat construit. Imi lasa impresia de oras fara istorie, avand in vedere ca orasul numara 217 zgarie nori.
In spatele turnurilor Petronas este o esplanada si un parc cu o panorama larga, cu zgarie nori, evident. M-am asezat pe o banca si am reflectat asupra stilului modern in constructii - figuri geometrice si colturi rotunjite, metal alb, negru si gri, sticla colorata in nuante fumurii, acelasi model pe fiecare cladire si totusi diferit in perspectiva.

Parcul pare mic la prima vedere, dar imi i-a peste doua ore sa fac inconjorul lui. Evident totul e construit sub semnul modernismului. Fantani arteziene, locul de joaca pentru copii, poduri si arcade verzi, plante exotice atent alese, spatii de intalnire si recreere, un plaman verde construit in centrul orasului pentru locuitorii din Kuala Lumpur. Brusc ma gandesc ca poate nu ar fi o idee atat de rea sa locuiesc aici. Kari ar fi probabil la fel de fericit ca si copiii pe care ii vad razand in balansoare si trecand pe langa mine pe trotinete. Ma trezesc din visare cand simt din nou caldura, oboseala, umiditatea si gandul ca ploua 7 luni din an. Ei bine, Kuala Lumpur, mai bine nu!

*Parcuri si spatii verzi ingrijite la fel ca in Londra

Incepe sa picure asa ca grabesc pasul spre bulevardul central de unde sper sa prind un taxi fara probleme. Am noroc ca unul se elibereaza fix cand ies din centrul comercial al turnurilor Petronas. Urc in taxi si ii spun soferului sa ma duca la Hostel. Deschid harta si ma uit peste ce as mai putea vizita in Kuala Lumpur astazi. Privirea imi ramane fixata pe un spatiu verde enorm pe care scrie Gradina de Orhidee si Ibiscus, Parcul cu caprioare, Parcul cu pasari, Gradina Botanica ... toate ocupa pe harta un mare sector al orasului. M-am saturat de cladiri de sticla asa ca il intreb pe sofer daca ma poate duce acolo. Primesc un raspuns pozitiv. Imi spune ca ma duce la Gradina cu Orhidee fiindca e cel mai sus pe deal si de acolo pot sa cobor pe jos spre urmatoarele sectoare. Ii multumesc la final si ii dau 22RM/Ron pt cursa.

Gradina cu Orhidee are intrarea Gratuita
Sincer ma asteptam sa platesc, dar se pare ca nu e nimeni aici. E pustiu. Sunt singura turista si foarte rapid realizez ca sunt unica persoana din Kuala Lumpur ce se afla acum, aici. Mi se pare atat de ciudat incat simt ca e ceva necurat la mijloc. In orice clipa ma astept ca cineva sa apara de undeva, sa-mi spuna ca nu am voie sa fac fotografii, sa ma atentioneze sa stau mai departe de orhidee, sa nu le ating, sa plec fiindca de fapt e inchis ... dar toate aceste lucruri sunt doar in capul meu. In realitate ma plimb fara probleme prin gradina cu 800 de specii de orhidee.
Iubesc orhideele si frumusetea lor imi aduc multa fericire. Se spune ca fericirea e in lucruri marunte, asa ca va las doar sa va imaginati cata bucurie va poate produce atunci 6000 de orhidee.

Gradina-cu-orhidee-Kuala-Lampur

gradina-cu-orhidee

Cel mai mare parc din lume unde pasarile sunt complet libere
N-am coborat 5 minute pe aleea centrala ca am ajuns la Parcul cu Pasari. Acesta nu mai e gratuit, din contra, biletul mi se pare de-a dreptul scumput, mai exact 48RM/Ron. Am ajuns la ghiseu exact la ultima strigare de intrare, e ora 5pm si la 6 se inchide. Am fix 2 secunde sa ma hotarasc daca vreau sa intru sau nu. Nu prea am timp sa analizez situatia, as intra si n-as intra. E scump daca imi amintesc ca in India plateam o excursie de o zi pe banii astia. E acceptabil cand ma gandesc ca jumatate de suma am dat doar pe taxi ca sa ajung aici. Decid sa nu ma zgarcesc si sa-mi para rau mai tarziu, asa ca platesc tichetul si intru.
Parcul cu pasari e impartit in 3 sectoare ce numara peste 3000 de pasari din diferite specii (90% fiind originale din Malaezia), acopera o suprafata de 10Ha de vegetatie luxurianta cu izvoare naturale, iazuri, cascade, un peisaj frumos ce este aproape un paradis pentru iubitorii de pasari.
In primele doua sectoare pasarile zboara libere (dar toata gradina e acoperita cu plasa asa ca nu pot iesi). Paunii se plimba pe alei, pe ramuri sunt pasarele, unele zboara direct prin fata mea si stau foarte aproape de mine. In mod normal pasarile sunt fricoase, dar aici s-au obisnuit de atata timp cu vizitatorii. Am avut noroc ca m-am dus la ora inchiderii fiindca am simtit ca am avut tot parcul pentru mine. Inauntru am mai intalnit doar cativa turisti si doua cupluri pe care i-am rugat sa-mi faca niste fotografii. Cand am intrat in sectorul cu papagali am fost intampinata cu un `He-lloouu - Hoowww are youu` din partea papagalilor. M-a pufnit rasul dar le-am raspuns zambind. La lacul cu flamingo am intalnit o ingrijitoare care mi-a spus ca pasarile ce stau intr-un picior dorm. Mi s-a parut interesant. Va spun sincer ca n-am studiat detalii despre fiecare pasare fiindca aveam doar 1 ora la dispozitie sa vad tot parcul. Drept urmare m-am rezumat la plimbari si multe fotografii.
+++ Mi-a placut mult modul in care au creat un habitat cat mai aproape de cel natural pentru pasari
---- Nu mi-a placut numarul mare de soricei (mai ales in unele zone sunt mai multi soareci decat pasari) si mizeria facuta de pasari (e dezgustator mai ales in jurul lacului cu falamingo).

parcul-cu-pasari-Kuala-Lampur

Concert pe acoperis si planificarea vacantei
Seara am ajuns rupta si nemancata la Hostel, dupa ce m-am intors pe jos de la Parcul cu Pasari. Nici n-am intrat bine pe usa Hostelului ca in capatul scarilor ma astepta gasca. Joosy e super incantata fiindca a rezervat o masa la un concert malaezian pe acoperis. Pffff, speram sa raman la Hostel si sa-mi planific zilele viitoare de vacanta, dar nu reusesc nici cum sa ma sustrag. In definitiv, cine refuza un concert pe un zgarie nor? Asta este spiritul in Kuala Lumpur, trebuie sa traiesc fiecare clipa la maxim, asa ca ma grabesc la baie sa ma spal un pic, rontai cativa biscuiti ce ii aveam in bagaj si ma reunesc cu gasca in camera comuna a Hostelului. O rog pe Joosy sa mergem sa mancam ceva, fiindca nu o sa pot sa beau altfel. Fata asta e super de treaba, o organizatoare de nota 10 si partea buna e ca stie toate locurile din Kuala Lumpur. Am avut un noroc fantastic cu ea!

*Mancarea e mai ieftina decat in Romania

Ma duce la un All You Can Eat de langa Hostel unde mancarea e gata pregatita si portiile le platesti dupa marimea farfuriei. 5RM/ron e farfuria mica, 7 RM/ron e farfuria medie, 11 RM/ron e farfuria mare pe care o poti umple cu tot ce-ti doresti. Legume la gratar, pui/porc/vita/peste in diferite sosuri, e un festin. Imi pun un bol de orez si cel putin jumatate de kg de creveti in sos dulce-picant. Mancarea a fost delicioasa asa ca iesim fericite si pregatite de petrecere.
Am luat un taxi pana in centru unde ne astepta restul gastii. Prima parte a serii am petrecut-o ascultand concertul (melodii pop-rock), iar a doua parte planificand zilele mele viitoare de vacanta. Angelo insista sa merg cu el pe Insula Borneo. Joosy incearca sa ma convinga sa nu renunt la Jungla Taman Negara. Jilan imi spune sa merg mai bine in Penang si sa-mi petrec weekendul in George Town. Sunt in dilema si in intarziere. In mod normal asta ar trebui sa fie ultima mea seara in Kuala Lumpur. Practic nu am nici un plan facut, habar n-am incotro sa ma indrept, imi place mult gasca de aici si vreau sa mai raman cu ei, asa ca ma hotarasc sa mai stau 2 zile in Kuala Lumpur (o zi in oras + o zi voi face ceva excursie in imprejurimi) si voi plati excursia in Jungla cu plecare de vineri.
Cu planul facut, ma simt mai bine sa dau din cap nebuneste pe ritmurile muzicii, sa beau bere dupa bere, sa joc biliard. Iubesc zilele astea in Kuala Lumpur. E atat de bine incat n-am mai vrea sa plec niciodata. Ma simt ca in Londra cu preturi mai mici decat in Romania. Stiu ca poate comparatia e exagerata, in sensul ca Londra are istorie, are arhitectura, are mai multe de oferit, dar atmosfera de aici per general si numeroasele cafenele/restaurante/cluburi/magazine/parcuri sunt ca in UK.
Din pacate realizez ca nu toti sunt atat de fericiti in orasul acesta. In taxiul cu care ne-am intors la Hostel aud la radio in fiecare 5 minute reclama sa fim mai generosi si sa aratam mai multa afectiune celor din jur, fiindca suicidul este cauza principala a decesurilor in Kuala Lumpur! Adorm ganditoare ....

Concert-pe-acoperis-Kuala-Lampur

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Citeste toate articolele despre Malaezia (click pe titlu pt a citi)