Ghid culinar in Bruxelles - restaurantele mele preferate

Dupa cum v-am spus, am petrecut trei zile in Bruxelles si daca tot am facut aici vacanta de 1 Mai am zis sa ne rasfatam cu cateva restaurante bune. Stiti ca iubesc restaurantele, care imi imbogatesc cu adevarat vacanta, descoperiri culinare pe care sa mi le amintesc toata viata. Mai jos gasiti review-urile mele personale, recomandari din meniu si multe informatii, asa ca tot ce trebuie sa faceti e sa salvati adresele si mergeti la sigur, pentru o calatorie culinara de exceptie in Bruxelles :)

RESTAURANTE  DE TOP DIN Bruxelles

• Publico  restaurant cu meniu traditional belgian ( Adresa: Rue de Chartreux 32, Brussels)
  • Le Zinneke restaurant specializat pe scoici (Adresa: Place de la Patrie 26, Bruxelles)
  • Star of Asia restaurant indian, vegetarian (Adresa: Rue de Treves 8, Ixelles, Bruxelles)
  • Osteria Romana  restaurant italian in stil fusion ( Adresa: Avenue Legrand 11, Bruxelles)

Osteria Romana restaurant - pentru o calatorie completa prin bucataria italiana

In prima seara am dorit sa ne rasfatam intr-un restaurant de lux, asa ca ne-am dus la Osteria Romana. Cum am intrat pe usa, doua domnisoare frumoase ne-au intampinat si ne-au indrumat spre masa noastra. Acest restaurant este unul din cele mai bune din Bruxelles asa ca rezervarea este obligatorie. Meniul este compus in special din aperitive si paste, specialitati italiene transformate in arta, ce le primesti in stil Masterchef. Am ales o masa completa ce include 5 feluri de mancare si are un pret fix.

*Primul fel au fost doua masline afumate, ce le-am primit intr-un abur dens cu rozmarin. N-am mai incercat niciodata asa ceva, dar mi-a placut mult.
*Apoi am primit o anghinare prajita in mod ebraic, in baie de ulei, servita pe o bucata de lemn, foarte ingenioasa. Bucatarul stapaneste tehnicile de prajit foarte bine, fiindca am primit o aghinare gatita perfect!
*Aperitivul meu preferat a fost `Eggplant Parimigiana`, musaca de vinete cu aroma bogata de cascaval, servite cu bruschete.
*Cea mai cool farfurie a fost branza din Piedmont adusa pe o capcana pentru soricei din lemn
*Ca si fel principal am avut de ales dintre numeroase sortimente de paste. Am mers pe specialitatea casei Carbonara si “L’Amatriciana”. Ambele le-am primit intr-o tigaie calda, proaspete, cu paste de casa gatite al dente, delicioase. Carbonara mea a avut un bacon taiat in bucati mari la care ma mai gandesc si acum. OMG!
*Desertul nu ne-a dezamagit, Tiramisu delicios ce mi-a amintit de vacanta la Roma!

restaurant-osteria-romana-bruxelles-review

Le Zinneke restaurant - pentru cele mai delicioase scoici din Bruxelles

Fructele de mare sunt preferatele mele si stiam ca in Bruxelles scoicile sunt printre specialitatile locale, asa ca trebuia sa aleg cel mai bun restaurant pentru o degustare ca la carte. Dupa o lunga cautare, am decis sa rezervam o masa la `Le Zinneke` fiindca citisem pe TripAdvisor ca meniul lor contine nu mai putin de 69 de sortimente cu scoici! WOW! Intr-adevar am primit o coala A4 pe care sunt afisate toate variantele de scoici, iar in meniu sunt nenumarate feluri de fripturi cu sosuri speciale. Am ales “King Size Beefsteak” cu un sos demential (se numeste Poivre Vert Creme) si o portie de scoici varianta 64 (am primit o oala de 1.6 kg de scoici cu un sos din smantana groasa, picanta, cu sunca si branza belgiana ce au completat perfect scoicile. In viata mea n-am mancat scoici asa de bune ca cele de aici!
ps: Fiecare meniu include si 1 portie mare de cartofi prajiti belgieni + doua sosuri.

Greu sa pleci fara un desert, asa ca am ales o waffa belgiana cu frisca si ceva nou pentru mine “Cuberdon sweets ice-cream with violette syrup”. Am primit 2 globuri de inghetata violet, cu un sirop ce contine alcool. Inghetata avea textura perfecta, foarte cremoasa (asemnatoare cu cea italiana) si un gust surprinzator de delicios, dar greu de descris.

Le-zennike-restaurant-bruxelles-review

______________________
Publico restaurant - pentru mancare belgiana in centrul Bruxelului

Publico este dupa parerea mea cel mai bun restaurant in care sa incercati mancare belgiana la un pret rezonabil, in centrul orasului Bruxelles. Meniul include 4 feluri de mancare belgiana (unul cu pui, unul cu vita, unul cu carnati si unul cu porc) asa ca fiecare isi va gasi ceva pe gustul lui, in functie de preferinte. Noi am ales varianta de mancare belgiana cu vita Tender Beef stew in beer (flamande) si cea cu pui “Vol au vent with salad and fries”. Comanda a venit super repede (in mai putin de 10 minute) practic doar cat am apucat sa cer recomandari chelnerului pentru o bere aromata si buna. Cu ocazia asta va anunt ca cea mai buna bere cu cirese din lume o gasiti la Publico. Cand am primit farfuriile am fost fericita. Portii sanatoase, ambele avand cartofi prajiti belgieni, perfect aurii in exterior si moi in interior. Tocana mea de vita a fost delicioasa, bucati de carne fragede ce se topesc in gura, intr-un sos aromat cu bere, iar puiul a fost piept de pui intr-un sos alb pe un pat de foitaj cu o salata gustoasa.
***Pont: Acest restaurant este un gastro-pub, asa ca il recomand atat pentru mancarea rapida cat si pentru bauturi (au un bar enorm cu selectii masive).

Publico-restaurant-review-Bruxelles

Star or Asia restaurant - pentru mancare indiana ca la ea acasa

Am vrut sa vizitam Parlamentul European si acest restaurant aparea ca fiind cel mai bun din zona pe TripAdvisor, cu o istorie de peste 20 de ani, asa ca am facut o rezervare pentru pranz.
De indatata ce am intrat am fost uimiti de designul clasic, specific indian. Pur si simplu impresionant! Chelnerul a venit de indata la masa noastra cu meniurile, gata sa ne explice despre bucataria indiana. Din fericire eu stiam cu ce se mananca, asa ca am comandat rapid un Trivadras Madras Curry cu creveti si unul cu miel + 2 portii de orez, unul basmati si unul prajit.
Pana sa ne vina felul principal ne-am domolit foamea cu naan cu usturoi si naan cu branza belgiana (paine pufoasa, specialitate indiana) servita cu 3 sortimente de chutney primite din partea casei (unul picant, unul cu mango si unul cu menta).
Am fost incantati de aperitiv, insa si mai bucurosi cu portiile de curry primite. Ambele au fost delicioase cu o textura cremoasa data de laptele de nuca de cocos. Carnea a fost din belsug, iar portia mea a avut creveti mari si carnosi. Pentru desert am ales un Lassi de Mango la care visez si acum!
***Pont: Recomand acest reataurant mai ales pentru cina, fiindca mesele au lumanari si toata incaperea emana o atmosfera romantica cu muzica buna pe funal.

star-of-asia-bruxelles

Star-Of-Asia-Bruxelles-Review

» Urmeaza sa calatoresti in BRUXELLES? Citeste tot jurnalul meu de calatorie
» CITESTE >>> Tur culinar in Bruxelles - restaurantele mele preferate

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului