Primele impresii din Nisa, Coasta de Azur

Anul acesta în sfârșit am reușit să fac o vacanță pe Coasta de Azur la care visam de cel puțin cinci ani. Am tot amânat-o fiindca nu aveam avion low-cost din Cluj și mi se părea greu și costisitor sa fac o vacanță acolo. Din fericire am găsit în luna februarie un bilet cu 60 de euro dus-întors Cluj-Nisa ce coincidea perfect cu întoarcerea din Cipru și perioada de concediu a prietenilor mei, asa ca am zis sa profitam ca toată stele se alineaza.

De îndată ce am aterizat în Nisa ne-am dat seama ca nu s-au aliniat chiar toate stelele fiindca era foarte frig. Evident mai cald decât în Cluj în 10 februarie, dar cu 10 grade mai puțin decât în Cipru, asa ca entuziasmul meu a fost știrbit de vânt pe toată perioada vacantei. In fine, ne-am cazat rapid în Antibes într-un apartament de lux luat prin Airbnb, apoi ne-am întors în Nisa sa profitam de prima zi știind ca avem multe locuri de văzut pe Coasta de Azur și nu vroiam sa pierdem aiurea nici un minut din vacanta.

impresii-Nisa-orasul-in-care-marea-chiar-e-azur
Vacanta pe Coasta de Azur am facut-o pe cont propriu. Informatii utile:
*Zborul m-a costat 60 de euro din Cluj in Nisa luat de aici >>>Bilet de avion ieftin Nisa . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine pe Coasta de Azur  Noi am stat  timp de 7 nopti intr-un apartament inchiriat la localnici,  prin AirBNB, pt care am platit 25 euro/apartament/pers/noapte. Puteti citi detalii despre el in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.

IMPRESII DESPR NISA

Promenade des Anglais - in Nisa marea chiar e azur

Am coborât din bus pe Promenade des Anglais, un bulevard lung de de 4 km ce oferă un stil de viata frumos localnicilor din Nisa, cu piste pt bicicliști late și multe bănci poziționate cu vedere la mare. Plimbându-mă pe promenada m-am gândit ca nici nu puteam începe mai bine vacanta pe Coasta de Azur. Aici m-am conectat instant la atmosfera de leneveala și relaxare. Am privit oamenii, am ascultat valurile marii, am salutat copii și am trăit un moment magic înconjurată de pescăruși.

am-fost-acolo-Nice

Promenade-des-Anglais-Nice

de-vazut-Nice-Franta-obiective-turistice

Acum înțeleg de ce se numește Coasta de Azur. Pe Promenade des Anglais sunt literalmente pe coasta și ma bucur de marea azur, o culoare fantastica cum n-am mai văzut vreodată. Ce mi se pare interesant e faptul ca marea are culoarea aceasta (ce zici că-i trecuta printr-un filtru Photoshop) doar la mal, apoi trece brusc la o nunta închisă, zici ca sunt doua ape diferite… ce nu vor sa se amestece.

Un pranz delicios la Le Koudou

Toate ghidurile de turism serioase recomandă să iei masa la unul din restaurantele de pe Promenade des Anglais dacă vrei o experienta totala, asa ca ne-am rezervat în avans o masa la restaurantul Le Koudou pentru prânz, fiindca citisem pe TripAdvisor ca e favoritul localnicilor. Într-adevăr este full la prânz, însă înțeleg și de ce. Meniul zilei este din categoria de lux și costa doar 20 de euro (un chilipir pt preturile practicate pe Coasta de Azur). În acest preț am primit un prânz bogat, rafinat și gustos ce a inclus cartofi piure cu legume și o friptura cu sos de trufe, un pahar de vin Rose (specific pe Coasta de Azur), iar la desert cafea și 5 gustări dulci (mouse de zmeura, meringue, brownie creme brule si cafea).

Am plecat foarte mulțumiți de la Le Koudou, urmând harta spre centru istoric, cu o scurta oprire în fata Hotelului Negresco, un palat impunător, ce se afla pe un colt de strada, cu o fațada superba în stil art-deco.
Hotel-Negreso-Nice-Franta

Am avut Nisa la picioare

Am trișat, dar nu a fost intenționat. Mai exact n-am mai urcat dealul pentru priveliște, ci am preferat sa ne dam în roata turistica din centrul orașului (era în Piata Massena) ce ne-a urcat pentru 7 euro undeva mult deasupra orașului, într-un ritm legănat, perfect pentru a putea savura momentul având Nisa la picioare și o panorama de 360 de grade. Partea buna e ca ne-au învârtit de 5 ori, asa ca am avut suficient timp sa fac fotografii ce sa le iau suvenir cu mine acasă, dar si sa traiesc momentul si sa-mi intiparesc in suflet aceasta experienta.

Piata-Massena-de-vazut-Nice

Nice-de-vizitat-Franta

Shopping pe Avenue Jean Medecin

Din Piata Massena aveam doua variante. Fie sa mergem la dreapta, intr-o plimbare pe bulevardul central, fie sa o luam la stânga și sa ne pierdem pe străduțele din centrul istoric. Am ales să incepem cu o tura de shopping (chestie ce o regret puțin) fiindca o data ce am dat de căldură, reduceri de 50-70% și muzica buna nu ne-am mai dat plecați. Am petrecut ore întregi în Zara, H&m, C&a, Mango, buticuri de designeri, mi-am luat cercei, inele, lenjerie, blugi etc. Bulevardul e pietonal (doar tramvaiul trece din când în când amintindu-ne ca suntem într-un oraș mare) în rest atmosfera e ca de sâmbătă după-masă. Plin de tineret, familii ce plimba copii în cărucioare, cupluri cu pungi de hârtie mari de shopping, multe zâmbete, o fericire ce plutește în aer. Tot ce pot sa ma gândesc ca terapia prin shopping chiar funcționează!

Stiati ca si in Nisa este Catedrala Notre Dame?

Aproximativ la jumătatea bulevardului se afla Basilica Notre Dame ce pare o construcție noua și ignorata de mulțimea de dependenți de shopping ce trec pe langa ea.
Într-adevăr nu e la fel de impunătoare ca cea de la Paris, dar totuși are o istorie în spate, fiind ridicata în 1864 în stil neo-gotic. Interiorul e la fel ca toate bisericile, nimic deosebit, dar pentru mine a fost un refugiu bun pentru câteva momente de odihna pe banca, în pace și liniște.

catedrala-Notre-Dame-Nisa

O scurta plimbare prin centrul istoric din Nisa

Deja se insera cand am intrat în centrul istoric. Asta e dezavantajul de a călători iarna, la 5 e intuneric. S-a instalat simțitor frigul și oboseala, telefonul îmi indica 4 grade, asa ca ne-am rezumat la câteva străduțe, ce păreau foarte animate pentru o zi oarecare. Am văzut multe baruri istorice, vitrine cu produse tradiționale, biserici, uși cu decorațiuni din fier forjat, cateva cladiri superbe și pancarde antique.

centrul-istoric-din-Nisa

Cina servita 231 East Street

Am luat cina în acest fast-food pe care îl recomand tuturor. Au burgeri adevărați, suculenti și buni (încercați cel cu bacon miamy miamy) și cartofi prăjiți cu brânză cheddar din belșug.
Dacă nu sunteți fani fast-food oricum salvați adresa pentru ca au cel mai bun cheese cake creation ce l-am mâncat vreodată. Și acum salivez când imi amintesc.

231 East Street- Nice

Piata Massena era decorata de sarbatoare

Noaptea se poate vedea cel mai bine Piata Massena, decorata de sarbatoare. În luna februarie are loc în Nisa cel mai mare carnaval al anului, asemănător cu parada din Rio de Janeiro, asa ca orașul se pregătea pentru marele eveniment. Din păcate noi n-am fost atat de inspirați sa rezervam cu câteva zile în plus, ca să vedem parada asadar am rămas în cap doar cu agitația pregătirilor pentru eveniment: străzi blocate, trafic dirijat, muncitori, scene amplasate și multe construcții la care se lucrau.

parada-din-Nisa

Nisa-Coasta-de-Azur-am-fost-acolo

Asa am încheiat prima zi de vacanta. Fericiți, super obositi (ne pica capul în autobuz spre casa) și pregătiți sa vizităm cât mai multe orașe de pe Coasta de Azur.