Ghid culinar Tel Aviv - Restaurantele mele preferate

Tel Aviv, acest oraș vibrant și elegant și-a construit reputația de centru al gastronomiei din Israel, cu peste 700 de restaurante bune, pe un perimetru destul de restrans. Practic timp de 5 zile m-am simtit ca in rai, savurand preparate dupa retetele culinare din Europa, Orientul Mijlociu și din Asia de Est, ce sunt interpretate cu ambiție, fler și cele mai proaspete ingrediente locale. Mai jos gasiti review-urile mele personale, recomandari din meniu si multe informatii, asa ca tot ce trebuie sa faceti e sa salvati adresele si mergeti la sigur, pentru o calatorie culinara de exceptie in Tel Aviv :)

Tur-Culinar-Tel-Aviv

RESTAURANTE  DE TOP DIN Tel Aviv

• ARIA  restaurant cu meniu fusion international ( Adresa: Nahalat Binyamin 66, Tel Aviv)
  • Salva Vida restaurant foarte bun cu vedere la mare (Adresa: HaYarkon 88, Tel Aviv)
  • Benedict  restaurant specializat pe mic dejun  (Adresa: Rothschild 29, Tel Aviv )
  • Vicky Cristina  restaurant spaniol specializat pe tapas ( HaTachana, Old Train Station Tel Aviv)

Salva Vida restaurant de exceptie din Tel Aviv

Când te duci la Salva Vida așteaptă-te să fii tratat ca o regină și un rege (servierea este cea mai buna  pe care am văzut-o până acum într-un restaurant) și mâncarea este la cel mai înalt nivel de extravaganță. Bucatarul a fost initiat in numeroase restaurante cu stele Michellin din Franta si Italia, iar acum s-a intors acasa, unde si-a deschis propriul restaurant, in Tel Aviv. Aflat intr-o vila cu vedere la mare, ne-am facut rezervarea la cea mai buna ora (7 pm) cand are loc apusul in Tel Aviv vara. Asadar, am inceput cina intr-o ambianta frumoasa, bucurandu-ma de apusul soarelui cu un cocktail (recomand Mojito, Daiquiri Special și Bitter Mai Tai. Am continuat apoi degustarea cu cateva aperitive in stil fusion:

* "Somon sashimi" pe o felie de portocala care a fost surprinzatoare, dar s-au completat perfect

* "Sashimi de ton" servit cu felii de mere și sumac este o opțiune proaspătă, fresh perfectă pentru serile de vară

* "Salata endive" si  "Salata Salanova" cu brânză albastră au gusturi divine (vegetarienii vor fi fericiți)

* "Grilled shrimps" vine într-o portie mare de creveti cu un sos divin

* Starter-ul meu favorit "Roast Beef" - carne perfectă, care a fost pastrata la soare timp de 48 de zile).

* Cele mai bune paste pe care le-am incercat până acum intr-un restaurant și pentru care bucătarul merită un trofeu, se numesc "Pici Pasta".  Trebuie neaparat sa le incercati.

* Peștele cu cartofi dulci și ghimbir este al doilea fel de mâncare preferat al meu. Nu plecati fara sa-l gustati.

* Orice cina buna ar trebui sa fie terminata cu un desert bun, si exact asta am primit la restaurantul  Salva Vida. Atât Banana bread, cât și creme Brule au fost fantastice !!!!

Salva-Vida-Restaurant-Tel-Aviv-Review

Benedict restaurant pentru cel mai bun mic dejun din Tel Aviv

La Benedict se servește micul dejun toată ziua. Oamenii spun, că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, așa că nu am vrut să il ratam  în vacanta noasta din Tel Aviv. Rezervările sunt o necesitate, dacă doriți să vă bucurați de un mic dejun în orele de vârf, dar credeți-mă că merită. Restaurantul se afla pe bulevardul principal al orasului (foarte usor de gasit), atmosfera este prietenoasă, comanda este adusa foarte rapid, mâncarea este delicioasă și farfuriile arată la fel ca cele din revistele de înaltă clasă. Intr-o dimineata am comandat cateva aperitive delicioase (vă pot recomanda "Jalapeño Poppers" și "Smoked Salmon" somon afumat condimentat cu capere și ceapă roșie (o delicatesă).

*Tot la Benedict am gustat cea mai bună "Shakshuka" (o tigaie calda, mancare traditionala in Israel), servită cu salată și brânză feta bulgărească.

* Un alt mic dejun de proportii, pe care vi-l recomand daca va este foarte foame se numeste  "Scandinavian Breakfast" (file de somon uriaș servit cu sparanghel, sos olandez și câteva placinte de cartofi crocante, gatite  foarte bine).

*Din categoria, mic dejun cu paine am incercat "Avocado Bagel" (jumatate de covrig cu avocado si ierburi, jumatate cu branza gouda si papara).

*Un alt motiv bun ca sa mergeti la Benedict sunt selectia de clatite americane, dulci, pufoase, servite cu toppingurile voastre preferate. Am primit 3 clatite (este varianta mini si varianta mare) insa eu cred ca cea mini e suficient fiindca sunt groase si satioase. Daca poftiti la ceva dulce si foarte consistent incercati Kinder pancakes, iar favoritele mele sunt cele putin acrisoare cu afine si sirop de artar. Tot ce pot sa spun e, ca după 5 zile in  Tel Aviv ma declar dependenta de Benedict si sufar deja ca nu avem si noi un restaurant similar la Cluj. Sper, sa se extinda cat mai curand si in Europa, fiindca in Tel Aviv sunt deja 3 Benedict.

Restaurant-Benedict-Tel-Aviv-Review

restaurant-Benedict-Tel-Aviv-review

Aria restaurant pentru preparate in stil Masterchef

Acesta este un restaurant de lux, din categoria `fine dinning`, asa ca ne-am facut rezervarea din timp pentru a ne asigura, ca vom prinde o masa la ei. Meniul este cel ce ne-a atras cu adevarat atenția (fructe de mare, preparate asiatice și europene, cu o notă de inovație care oferă un aspect și un gust special felurilor de mâncare). Bucătarul stapaneste foarte bine arta detaliilor culinare sofisticate, serviciul este rapid și doua chelnerite dragute au avut grijă de masa noastră ca și cum am fi singurii clienți, cu o mulțime de recomandări într-o manieră cu adevărat profesională.
*Am inceput cina cu un aperitiv asiatic "Salmon tataki" servit cu tamarind, vinegreta de lemongrass & caju caramelizat, care ne-a luat pur si simplu mintile.

* "Octopusul mediteranean" este tentacul de caracatiță, cu o cremă delicioasă de lamaie și mustar, servit intr-o farfurie in stil Masterchef

* "Coquilles Saint Jacques" este starterul pe care l-am savurat  nu numai cu gura, ci și cu ochii.

“40 Yolk Fetuccini pasta” are un factor wow (vă sugerez  să nu plecați fără sa-l descoperiti)

“Purple Calamari with rissoto” este un risotto cu cerneala de sepie si calamar gatit la gratar super bun. Aceasta a fost cea mai frumoasa farfurie, scoasa parca din reviste direct pe masa mea. Gustul de asemenea demential.

"Fetoush Salad" prietenul nostru vegetarian a fost fericit

* Toate asociate cu cateva cocktail-uri delicioase, infuzate  (“Say hello 2 heaven”, “Around the world” si  “Kalispera”)

Aria-Restaurant-Review-Tel-Aviv

Vicky Cristina restaurant - pentru o calatorie completa prin bucataria spaniola

Când mergi la restaurantul Vicky Cristina, asteapta-te sa te imbarci intr-o calatorie prin bucataria spaniolă, desfășurată în grădina lor magică, cu delicioase Tapas, deserturi spaniole, vinuri bune și atmosferă frumoasă cu muzica flamenco live. Este ca un mic colt de Andaluzia, intr-una din cele mai frumoase locatii din Tel Aviv (HaTachana).In cultura spaniola in aceste restaurante se merge cu familia sau prietenii, pentru a degusta si imparti cu ei mai multe feluri de mancare. Meniul lor este destul de stufos, asa ca am putut face o degustare pe cinste. Desi portiile par mici, la final de abia ne-am ridicat de la masa.
Vă recomand sa incercati cu incredere:
*Esparragus a la plancha (sparanghel perfect gatit, cu un sos de vinete si migdale prajite)
*Tapas-ul meu preferat este Queso Frito (brânză crocantă într-un sos divin)
*Camarones a la valenciana (creveți într-un sos de roșii servit intr-o tigaie fierbinte)
*Pan con tomate (painea chabatta este uimitoare impreuna cu rosii taiat marunt  si mujdei de usturoi) *Patatas bravas servit intr-o oala de ceramica cu multa branza
*Ensalads de tomate este o salata buna cu ingrediente de inalta calitate
*Pentru o degustare spaniola nu putea lipsi nici paella cu fructe de mare, portie mica dar delicioasa
 *Variantele de desert nu sunt foarte multe, insa tot ce am gustat a fost mai bun decat variantele incercate in Spania. Cel mai mult mi-a placut Crema catalana (brule congelat), `Ciocolate oscuro` a fost  cea mai buna prajitura de ciocolata ce am mancat-o pana acum, iar inghetata e un deliciu.  Servirea a fost excelenta, iar cocktail-urile sunt delicioase !!!!

1. Ce bine arata toate, la anu planuiesc si eu sa merg la Tel Aviv, sper sa se întâmple

1. Îți țin pumnii draga Camy sa ajungi în Tel Aviv ☺

2. Am un restaurant turcesc în oraș, unde am mâncat ceva specific lor. Arată foarte bine tot ce ai prezentat aici. Din păcate, nu o să ajung curând pe acolo

1. Preparatele din Israel nu prea seamănă cu cele din Turcia fiindcă se bazează în special pe peste și mâncarea kosher sau vegetariana.

3. Wwooww ce bine arata, un tur culinar as vrea sa fac si eu pe undeva😍😍

1. Mulțumesc, sper sa reușești în următoarea vacanta

4. Buna. Niste prieteni recent întorși din Tel Aviv au spus ca e putin scump din punct de vedere al mâncării. Comparabil cu orice capitala europeana. 50 eur pt o cina pt 2 pers. In ce categorie de preturi sunt restaurantele de mai sus?

1. Este adevărat, Israel este în top 5 cele mai scumpe tari din lume. În aceste restaurante o porție variază de la 10 la 25 de euro. Oricum pt Israel trebuie alocat un buget considerabil mai mare decât în Europa.

5. De fiecare data cand mergem in vacanta, incercam sa mancam cat mai variat si cat mai traditional. Sunt tentata mereu sa incerc bucataria tarii in care ne petrecem vacanta.

6. Buna, Alice!
    Toate preparatele arata si suna incantator. M-ai facut curioasa cu acele paste Pici Pasta, ce contin?

7. Chiar este pe lista mea de calatorii viitoare. Ma bucur sa descopar ca sunt atat de multe de facut!

8. Doamne ce minunatii! Daca nu aveam Tel Aviv pe lista cu orase de vizitat, acum sigur e :D

9. Toate recomandările tale arată de-li-cios! Cu siguranță că pot spune care m-a atras cel mai mult: Vicky Cristina! Numai bunătăți care mi-au furat privirile! 😘 Miroase prin monitor bunătatea preparatelor!

10. Deci...aproape mereu cand iti vizitez blogul, raman cu gura cascata, mai ales in privinta mancarii... Atat de apetisante par. Si eu as vrea sa am posibilitea de a vizita mai multe restaurante.

11. Dupa cum ti-am mai spus la un alt articol, am vizitat cateva parti din Israel, dar Tel Aviv mi-a scapat. Mi-am delectat si eu papilele gustative cu diverse mancaruri de-ale lor dar cine le mai tine minte numele?! 😀 Super experienta ai avut!

12. Tel Aviv-ul sta extraordinar de bine la capitolul culinar. Am vazut niste farfurii absolut exceptionale

13. ce de bunataturi.. cat de bine si apetisant arata toate..