5 Impresii si experiente pe Insula Printilor, Istanbul

Dacă tot am stat o săptămână un Istanbul, m-am gândit, ca n-ar fi o idee rea sa mergem într-o excursie de o zi pe Princess Island (Insula Printilor) pentru a scăpa de haosul și gălăgia din Istanbul. Prima data am cercetat oferta agențiilor de turism, dar m-am lăsat păgubașa. O excursie de o zi o găsești la 50-70 de euro, în timp ce feribotul local costa 5 lire (mai puțin de 1 euro) cu Istanbulkart. Așadar, e simplu de înțeles ce-am ales. Insula Printilor este o aglomerare de 9 insule micuțe, dintre care 4 deschise publicului, pe care se ajunge cu ferry din Eminonu, în 1h - 1.5 h.

Pont de la Alice: Dacă vreți sa vedeți toate insulele mergeți cu feribotul cât mai devreme, întrucât este doar unul pe ora. Fac oprire pe toate 4, dar ca să apucați sa le vedeți aveți nevoie de minim 3 ore pe fiecare și un program riguros, ca să nu ratati următorul feribot.

Insula-Printilor-Turcia-am-fost-acolo

Vacanta in Istanbul am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~100 euro dus-intors Romania-Istanbul. Incercati si voi >>> AICI

Hotelul in care m-am cazat in Istanbul l-am rezervat pe  >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI

Noi am decis sa nu alergam de pe o insula pe alta, mai ales fiind în extra-sezon, când orele cu lumina sunt mai puține. De aceea ne-am hotărât sa coboram la ultima stație (Burgazada Island) care e și cea mai mare.

1. Călătoria spre Insula Printilor e ca la teleshopping

Urcam in feribot, cautam rapid doua bănci libere (se ocupa repede și e neplăcut sa călătorești 1 ora in picioare pe punte, mai ales din cauza vântului), apoi a început programul de shopping. Vrei sa citești sau sa povestești? E puțin mai greu, fiindcă pe fundal cineva își prezintă marfa non stop. Vând ceai, halva, covrigi, etc și pana la demonstrații lungi ale razatoarelor magice, storcătoarelor de fructe etc. Ultima reprezentare e cea a artiștilor locali, care ne canta ultimele 20 de minute. Pe mine nu m-a deranjat atât de tare, parca având un asemenea show a trecut mai repede timpul, însă am văzut alți turiști exasperați de aceasta abordare. Oricum, când ma gândesc la cât am dat pe bilet… e okay!

2. Pe Insula Printilor se circula doar cu bicicleta sau cu caleasca turistica

De îndată ce am coborât din feribot am observat, ca insula aceasta e car-free. Singurele mașinuțe ce le-am văzut sunt cele mici, precum cele de golf, ale localnicilor.

După o scurta documentare am decis, ca nu merita sa luam nici biciclete, nici caleasca fiindcă accesul e interzis cu ele pe străduțele înguste, pline de magazine, de lângă port. Restul insulei e cu dealuri in panta abrupta și ar fi prea obositor cu bicicleta, iar caleasca face turul insulei cu 100 lire turcești - 15 euro (3 persoane) însă traseul lor nu te duce decât la o biserica veche…. Ne-am gândit, ca putem trai și fără sa o vedem, mai ales după ce am citit un articol, în care scria despre maltratarea animalelor de pe Insula Printilor. Sunt în jur de 1500 de cai, cu o medie de viata de 2 ani. Într-adevăr caii arata super slabi și pricăjiti, în comparație cu alte orașe Car-free în care am fost (cum ar fi Zermatt, unde caii arata puternici și sănătoși).

Insula-Printilor-Caleasca-cu-cai

3.Insula Printilor e un conglomerat de străduțe turistice

Știti care e problema cu Insula Printilor? Faptul, ca aleile turistice sunt doar câteva (vreo 10), pe care se aglomerează toată grămada de turiști veniți în vizita. Insula e mult mai mare, dar centrul e foarte mic. De aceea recomand sa mergeți în timpul săptămânii, dacă aveți de ales și cum am fost noi în octombrie, a fost numai bine. (in sezon cred, ca e mai rău decât la New York). Pe străduțele acestea atmosfera de vacanta plutește în aer, cu alei pietonale, ropotul cailor ce îl auzi în depărtare, multe magazine de suveniruri, restaurante și cafenele colorate, narghilea și foarte multe coronițe cu flori, pentru ca doamnele sa se simtă într-adevăr prințese. Nu m-am putut abține și mi-am luat și eu una. Undeva pe mijlocul bulevardul central este și un supermarket, dacă vreți sa cumpărați înghețată și apa fără adaosul turistic, aplicat de micile buticuri.

4.Dincolo de centru liniștea domnește pe Insula Printilor

Frumusețea insulei și caracterul ei am descoperit-o dincolo de centrul turistic. O data ce ne-am aventurat pe străzile pustii, ale localnicilor, am observat arhitectura otomana, vile imense în stil victorian, căsuțe de lemn istorice, mulți portocali și verdeață, un adevărat paradis pentru aristocrații din Istanbul, ce detin aici o casa de vacanta. Pe acest perimetru este o liniște monumentala, n-am văzut nici un turist, iar străzile sunt populate doar de pisici. Cred ca n-am mai văzut in viata mea atâtea pisici la un loc, practic pe fiecare pervaz de casa, la fiecare colt de strada, chiar și pe mașinuțele localnicilor se odihneau pisicile.

5. Insula Printilor nu are nici un obiectiv turistic remarcabil

Dupa plimbarea prin cartierul localnicilor și zeci de fotografii, ne-am gândit, ca e cazul sa intră-n pe TripAdvisor sa vedem ce putem vizita.

Surpriza!!!

Pe Insula Printilor singurele obiective turistice sunt lacasele de cult: o sinagoga, o moschee și o biserica (aceasta e departe la 12 km de port,, se ajunge doar cu caleasca).
Am înțeles rapid, ca aici nu vii sa faci turism, ci sa te relaxezi, sa mănânci un prânz bun pe baza de peste la unul din restaurantele aliniate în Port, sa fumezi o narghilea, sa cumperi suveniruri pentru prietenii rămași acasă, sa privești marea, sa faci zeci de fotografii artistice cu pisici, calești, străzi și case, iar apoi sa te întorci seara, înapoi în Istanbul, tocmai pe când se întunecă, sa  poți sa îl vezi luminat, în timp ce feribotul traversează  Bosforul.

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului