Arnavutkoy este cel mai frumos loc din Istanbul

Cartierul meu preferat din Istanbul este…. Arnavutkoy. Știu ca probabil toți cei care ați fost deja în Istanbul măcar o data, o sa va uitați lung la mine….si o sa spuneți:
Cum asa!? Este loc mai frumos decât Sultanament, Galata, Eminonu și Taksim? Toate centrele populare, încărcate de istorie si turistice din Istanbul!! Ei bine, frumusețea e subiectiva și gusturile nu se discuta. Pentru mine Arnavutkoy a fost cea mai frumoasa surpriza, poate de aceea s-a prins atât de tare de sufletul meu. Arnavutkoy e exact Istanbulul la care visam, dar nu știam exact unde se ascunde. Știti imaginile acelea ce mintea le creionează fără sa vrei, când încă nu ești acolo, un colaj de secvente scoase din telenovelele turcești, înfrumusețata de imaginație.

Arnavutkoy-turism-turcia-istanbul-obiectiv-turistic

Vacanta in Istanbul am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
Pe site-ul de unde mi-am luat eu biletul de avion gasiti deseori oferte de la  ~100 euro dus-intors Romania-Istanbul. Incercati si voi >>> AICI

Hotelurile in care m-am cazat in Istanbul l-am rezervat pe  >>> ACEST SITE unde am prins mereu oferte cu 50% reducere. Daca mergeti in grup mai mare sau cuplu va recomand cazarea la localnici, prin AirBNB, site pe care primiti un cupon de 20Euro din partea mea, la prima rezervare daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI
1. Apoi am ajuns în Arnavutkoy si m-am îndrăgostit
Arnavutkoy este cartierul perfect, situat pe malul Bosforului, la 30 de minute de agitația de pe continent. Se afla tot în partea Europeană, dar puțin mai retras, un fel de suburbie frumoasa, populata doar de localnici.

Arnavutkoy-Istanbul-cartier-frumos

2. In Arnavutkoy se ajunge foarte usor cu un ferry ce costa doar 3 lire turcesti (50 centi)
Drumul dureaza aproximativ 30 de minute din Eminonou si practic ai o calatorie cu barca, cu peisaje frumoase, pe malul Bosforului, la pret de nimic. Am savurat toate privelistile sorbind incet un ceai cu mere si rontaind un covrig turcesc.

Istanbul-priveliste-Bosfor

3. In Arnavutkoy nu era nici un turist (este cel mai bine pastrat secret al orasului)
Stiu ca e greu de crezut, dar n-am văzut nici un turist. Poate asta mi-a plăcut cel mai mult, zici ca am avut un cartier doar pentru noi, in comparatie cu celelalte cartiere populare, unde turistii colcaie la orice ora din zi si din noapte. Oh, am fost atât de fericita pentru o zi!!!

4. Arnavutkoy ne-a întâmpinat cu un șir de case colorate. Majoritatea in stil Art Nuveau
Pe malul Bosforului toate casele sunt adevărate opere de arta, in nuante pastel. Majoritatea au 3-4 etaje si sunt inguste, foarte diferite de restul caselor vazute in Istanbul, cu toate ca multe isi pastreaza stilul otoman, doar ca sunt mai moderne. O arhitectura unica, pe care eu am gasit-o doar aici.

Arnavutkoy-Istanbul-Turcia

5. In Arnavutkoy este atmosfera de statiune
Am continuat apoi plimbarea pe malul Bosforului. Am privit pescăruși, localnici ce se odihnesc pe băncile cu vedere la mare și bărcile pescărești ce se leagănă încet, prinse de mal. M-am simțit ca într-o stațiune de vacanta, nicidecum într-un oraș de 20 milioane de locuitori, câti sunt in Istanbul. Tineri pe biciclete, domnisoare cu castile in urechi, ca si cum si-ar face antrenamentul de dimineata. Nimeni nu se grabeste, toti oamenii sunt relaxati, parca ar fi in vacanta.

6.Am explorat Arnavutkoy o după-masă întreaga (merita acordat macar 2-3 ore)
E mic, dar nu-i plictisitor, fiindca la fiecare pas e un cadru interesant de făcut poze. Case acoperite de verdeață, drumuri în panta pavate cu piatra cubica, galerii de arta, magazine de designeri printre prăvălii mici cu mâncare și murături. Câteva graffiti enorme, scări colorate, baruri cool și multe restaurante luxoase.

7. Arnavutkoy e un fel de Soho al Istanbulului, cu numeroase localuri și cocktail lounge-uri pentru pretențioși
Restaurantele au in principal meniuri cu peste si fructe de mare. Preturile sunt mari fiindca majoritatea sunt din clasa de lux. Trei restaurante extrem de populare din acest cartier sunt: Sur Balık Restaurant, Mira Balik si Arnavutköy Balıkçısı. Exista si un supermarket cu preturi normale pe bulevardul central si cateva taverne de familie cu kebap si mancare traditionala. Barurile preferate de localnici sunt: `Whisper`, `Any` si `Luzia`.

8.Arnavutkoy pe limba turca înseamnă “sat armenesc”
Atmosfera din Arnavutkoy e mai mult europeana, decât asiatica, poate fiindcă aici și-au făcut baza comunitățile de greci, armeni și evrei.

9.In Arnavutkoy au studiat toti Prim Ministri turci
Prietenul nostru turc ne-a povestit, ca e și un fel de complex de lux pentru tinerii din Istanbul, fiindca aici se afla cel mai prestigios colegiu din Istanbul “Robert Collage”. Este o școală americana, înființată în '83, la care au studiat toti Prim Miniștri turci. Așadar și preturile localurilor sunt pe masura.

10. In Arnavutkoy nu este nici un obiectiv turistic
Mda, nu este nici o biserica, nici o moschee importanta, nici un muzeu, practic nu este nimic cu valoare istorica sau culturala, in afara de arhitectura frumoasa. Cu toate astea, eu tot il consider cel mai frumos loc din Istanbul si va recomand sa veniti dimineata (pentru a vedea activitatea din port si viata pescarilor) sau dupa-masa/seara (daca doriti sa faceti turism culinar). Atentie, pana la pranz majoritatea restaurantelor sunt inchise!

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului