Totul despre Dorchester, vacanta in Anglia

Am impresia, ca am vizitat Dorchester in alta viata. Ceva trebuie sa fie, fiindcă numele orașului îmi suna extrem de cunoscut. Cu toate astea, nu îl pot lega de nimic. Poate mi-a rămas în cap de la orele de literatura, în care învățam despre Thomas Hardy sau poate e un club de fotbal cunoscut. Cert e, ca m-am lăsat ghidata de curiozitate și m-am dus sa vizitez Dorchester, un alt orășel micuț din regiunea Dorset, cu o populație de doar 20 000 de locuitori. Fiind atât de mic nu aveam cine știe ce pretenții, dar spre surprinderea mea, Dorchester îți poate ocupa liniștit o zi ... mai ales vara!

Dorchester-Anglia-oras-Doreset-turism-am-fost-acolo

Cea mai potrivita zi sa vizitezi Dorchester este miercuri

Asa scria în ghidul meu turistic, drept urmare m-am conformat. Ideea e ca miercuri, pana la ora 13:30 se organizează aici targul săptămânal a regiunii. Acest târg are loc în fiecare zi în alt oraș, însă cel din Dorchester, se spune ca ar fi cel mai mare. Într-adevăr se tine într-o încăpere acoperita, imensa. Piata din Dorchester a fost inființată în 1860 de către Thomas Ensoreste. Este un târg cu istorie și farmec, cu o selecție mare de produse, oferite de 200 de comercianți locali. Unele sunt antichități de valoare, bijuterii scumpe, vase de porțelan, jucării și puzzel-uri vechi, pe când altele, sunt vechituri ieftine și prostioare strânse dintr-o casa prăfuita de timp.

piata-de-anticariat-Dorchester

Am făcut degustări in piața alimentara

Piață alimentara de alături e și ea plina de bunătăți. În special selecția de cașcaval e impresionanta și degustările sunt încurajate, asa ca m-am servit din fiecare bol.
Prăjitura cu mere atât de faimoasa în Dorset, cidru artizanal, dulceață, miere, muștar, în diferite borcanase, le-am încercat pe toate. Evident am profitat și de oferte (4 cutii de zmeura la 2 lire - 3 cutii de afine la 2 lire, 10 portocale pt 1 lira, 2 bucăți de mango la 1 lira). Iubesc Anglia pt preturile din piețe!!!!

piata-din-Dorchester-degustare

M-am plimbat prin centrul istoric din Dorchester

Vis-a-vis de piață din Dorchester se afla Brewery Center, fosta fabrica de bere, transformata acum într-un centru de shopping și distracție. După atâtea degustări nu îmi mai ers foame asa ca am făcut câteva poze, apoi mi-am continuat traseul turistic pe strada pietonala.

Brewery-center-Dorchester

dorchester-flowers-Uk

Cred ca azi e oarecum zi de sărbătoare în Dorchester, probabil datorita târgului,fiindca sunt mulți oameni pe străzi, iar bulevardul pietonal al orașului e plin de tarabe cu produse handmade. Chiar am ajuns în Dorchester in cea mai buna zi! Am prins și lichidări de stoc la câteva magazine cu articole vestimentare, asa ca iar ma trezesc făcând shopping. Nu știu cum ma mai întorc în România știind limitele la bagaje, dar o să-mi bat capul cu asta mai tarziu….

piata-Dorchester

Charity shops sunt și în Dorchester la mare căutare, câte 10 pe o strada. Practic sunt una lângă alta. Unele sunt chiar dragute…

charity-shop-Dorchester

Am trecut pe sub arcade și străzi cu tablouri ce m-au introdus în atmosfera orașului de alta data.

Vizita-in-Dorchester-Anglia

Am întrat în Catedrala St Peters de pe High Street, singura moștenire din perioada medievala.

catedrala-St-Peters-Dorchester

M-am plimbat pe “Aleea elevilor”, aflata în spatele bisericii. Aceasta e flancata de grădini secrete și clădiri istorice.

Dorchester-Anglia-vacanta-calatorie-obiective-turistice

Am făcut o poza artistica turnului cu ceas de alături, probabil cea mai reprezentativa poza din Dorchester.

corn-exchange-turn-Dorchester-Dorset-obiectiv-turistic

Am găsit cea mai drăguță casa din Dorchester. Nu m-ar deranja sa ma mut mâine în ea.

am-fost-acolo-Dorchester-Anglia

Cu ce e diferit Dorchester de celelalte orașe din Dorset

Am descoperit! Toate orașele turistice din Dorset sunt pe coasta, mici stațiuni cu plaja. Dorchester e dezavantajat din punctul acesta de vedere, fiindca se afla înconjurat de dealuri. Nu are plaja, nu are mare, în schimb peisajele cu dealuri și hanuri istorice îl face foarte pitoresc. Din autobuz nu am putut face poze, dar va las o imagine de pe site-ul oficial ca să înțelegeți ce vreau sa zic.

Dorchester-Anglia-oras-Doreset-turism-am-fost-acolo

Obiectivele turistice din Dorchester sunt închise iarna

La capitolul turism situația e cam grava. Cred, ca orașul e cam ocolit de turiști, astfel nu înțeleg de ce nu mai exista birou de informare turistica. Muzeele principale ce le găsesc pe TripAdvisor sunt și ele “nevizitabile” pe perioada asta:

*“The County Museum" e in renovare

* “The Keep Military Museum” e deschis doar începând din aprilie

* “Woldtown house” e deschisa turiștilor doar vara din iunie în septembrie

*”Sculpture by the lakes” este un parc creat de un arhitect foarte ingenios, dar e nevoie de mașină ca să poți ajunge la el, fiind în afara orașului.

MAIDEN CASTLE - e probabil cel mai vizitat obiectiv turistic din Dorchester. Este gratuit chestie ce ma bucura, dar din nou ma lovesc de problema transportului iarna. Se afla la 2 mile de Dorchester și nu am cum ajunge la el. As putea sa umblu 3.5 km pana la el dar 7 km dus-întors parca nu mi se mai pare amuzant. Renunt.

Ma duc în schimb sa vad cottage-ul in care a crescut Thomas Hardy și nu îmi pare rău. E lângă un heleșteu drăguț cu o priveliște frumoasa, desprins parca dintr-un tablou vechi. Atmosfera rurala îmi intra la suflet. Stau pe o banca sa ma îmbăt de toată aceasta poezie britanica! A meritat sa vin în Dorchester.

Thomas_Hardy's_casa-Dorchester

Pont de la Alice: Dacă vizitați Dorchester vara, rețineți, ca puteți face turul locațiilor la care a făcut Thomas Hardy referire în poveștile și poeziile lui. De asemenea puteți viziona filmul “Far from the Madding Crowed” ca să întrați în atmosfera acelor vremuri.

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului

1. Mi-a placut cum ai inceput: parca ai fost acolo în alta viata. Stii ce cred? Că e un deja vu de la incercarea de atunci, demult, curajul tau de-a pleca si de-a te stabili acolo. Sincer? Cred că nici eu nu m-as fi obisnuit. Germania da, Anglia nu. Sa o vizitez, mai visez, n-am fost decat in Scoția, probabil ca sunt locuri si oameni care se aseamana. Abia astept sa citesc ce-ai mai facut, mi-am cautat si eu timp sa-i revad pe vechii bloggeri si ma bucur cand citesc de bine. Multe bloguri au disparut, de 8 ani de cand scriu eu. Sau or fi deja 9? Si nici nu m-am mobilizat sa monetizez. Poate ca asta trebuia s-o fac... în alta perioada. Anyhow, te admir Alice!

1. Mulțumesc de vizită Hapi. Așa este, grupul de prieteni pe care ii aveam in lumea virtuala s-a tot micșorat, majoritatea s-au lăsat de scris. Îmi e dor uneori de vremurile alea....
      Eu incerc să rămân constanta, dar mi-e și mie din ce in ce mai greu. Călătoriile lungi și dese îmi ocupa prea mult timp, proiectele, familia, prietenii ... Sincer de 2 luni nu am reușit să scriu nimic, semn că e greu sa fac blogul o prioritate, ca odinioară.

2. Vai cât de frumoasă este această locație .

3. Am vizitat o mica parte din Anglia si mi-a placut la nebunie, targurile lor sunt minunate, fiecare orasel este fascinant. Mi-ar placea sa avem timp sa vizitam mai multe locuri din Anglia.

1. Târgurile lor mă fascinează și pe mine. Mi-ar placea să descopăr unul în fiecare weekend

4. Locurile astea-s superbe , Anglia trebuie vizitată are o multime de locuri frumoase

5. Nu am ajuns pe acolo, insa imi plac tare mult peisajele pe care le-ai fotografiat.

6. nu am iesit prea departe de tara, dar acest loc pe care l-ai descris pare minunat! as vrea sa merg acolo mai ales pentru cidrul acela artizanal de care spuneai!

1. Oh cidrul e o băutură tare păcătoasă, eu prefer să rămân la stadiul de degustare😃😃😃

7. Nu stiam de unde imi parea cunoscut Dorchester, pana la sfarsitul articolului cand ai zis de Tomas Hardy. Pare un orasel minunat si linistit.

1. Este minunat și liniștit. Cred că vara e și mai frumos

8. Nu, nu am ajuns in Anglia. De fapt, unde nu am ajuns eu :-)) prea putin am calatorit si regret...Timpul, insa, nu e pierdut. M-am delectat cu fotografiile tale. Minunat!

9. Ai avut parte de experiente interesante in Anglia. Imi doresc sa ajung si eu acolo pentru ca pana acum n-am reusit

1. Acum sunt numeroase variante de zbor la preturi accesibile. Doar bani, timp și dorința sa fie 😃😃😃

10. I liked this line which you have been written- "I've also got stock picks at a few outfit stores". So I wake up shopping.
    "I do not know how to go back to Romania knowing the limits of luggage". -- But you find the way go back to romanis. I'm going to get my head on it later- it is good things.