10 atractii turistice si Plaje din Corfu pentru o vacanta de vis

Vacanta in Corfu a fost una din cele mai reusite din viata mea! Acum in sfarsit inteleg de ce aleg romanii sa mearga in Grecia,an dupa an. Insula Corfu mi-a placut la nebunie si as fi putut sa petrec linistit o luna aici, fara sa ma plictisisesc vreodata. Cine se poate plictisi avand nenumarate plaje la dispozitie, atractii turistice, peisaje, restaurante ce servesc fructe de mare. Serios acum, Corfu e cel mai apropiat paradis de Romania, asa ca faceti un efort si ajungeti macar o data in viata. Mai jos va povestesc itinerarul meu de o saptamana, facut in mod relaxat, fara masina, deci prin excursii sau cu transportul public. Sper ca acest ghid sa fie o sursa de inspiratie pentru voi.

Obiective turistice vazute in cadrul excursiei de o zi in Paleokastrita si Bella Vista (excursia a costat doar 9 euro, cumparata din agentiile locale)

1. Am petrecut o dupa-masa in Paleokatrita - cea mai populara statiune din Corfu

Puteam sa vizitez Paleokatrita si pe cont propriu (sunt autobuze locale) insa mie mi s-a parut mai usor intr-o excursie de o zi organizata. Autocarul ne-a lăsat în parcare, iar șoferul ne-a anunțat, ca avem 4 ore libere în Paleokastritsa. Inițial mi s-a părut puțin, ca să apuc sa vizitez mănăstirea (e în vârful muntelui), sa fac baie în mare și sa ma plimb prin stațiune, eventual sa iau si prânzul. În realitate, cele 4 ore au fost calculate la fix, pentru mine. Am urcat la mănăstire pe jos (în trecut se urca cu autocarul, însă recent s-a surpat o parte din teren, de aceea pentru protejarea șoselei, nu mai dau voie mașinilor mari). Urcarea am făcut-o în 15 minute, destul de lejer. Drumul e presărat cu peisaje extraordinare asupra stațiunii și a marii, ce are o culoare deosebita, verde smarald aici. La fiecare 10 pași ma opream pentru fotografii, poate de aceea mi s-a părut ușor de urcat, chiar dacă erau vreo 30 de grade afara. Tot ce pot spune e, ca in Paleokastritsa m-am simțit în paradis.
Pont de la Alice: Din pacate Manastirea am gasit-o inchisa (la pranz) asa ca atentie sa ajungeti la orele bune.

2. Impresii despre Plaja din Paleokastrita
Plaja din Paleokastrita e destul de lunga, ceea ce e bine. Găsesc repede un loc pe plaja, scot cearșaful, ma fac cu crema și fug spre apa. De îndată ce intru, îmi dau seama, ca nu exista nici un loc pe lumea asta, ce sa fie perfect. Paleokastritsa ne-a fost vândută, ca fiind cea mai frumoasa stațiune din Corfu și totuși, apa aici e atât de rece, încât am impresia, ca am intrat în frigider, iar întrarea în mare e cu pietricele (multe, multe) ce îmi dau senzația, ca ma scufund. Sincer nu prea ma simt confortabil. Înaintez greu fiindcă pielea mea încălzită de soare și transpirata după urcarea pe munte, se adaptează greu la răcoarea apei. După 5 metri apa îmi e deja pana în gat, iar înaintarea trebuie sa o fac înot, deasupra stâncilor, o zona foarte renumita pentru snorkeling în Corfu. Personal n-am făcut snorkeling doar in Egipt, cred ca lui Kari i-ar plăcea mai mult în Paleokastritsa decât mie, îl și vizualizez mintal făcând ture cu capul în apa, în căutarea pestisorilor. Reușesc sa stau în apa vreo 30 de minute și asta doar fiindcă iubesc sa ma bălăcesc. Apa mi se pare in continuare extraordinar de rece. Îmi petrec restul timpului pe plaja, întorcându-ma pe toate părțile și rugându-mă sa nu ma ard la soare, fiindcă oprirea noastră în Paleokastritsa e exact în orele proaste de la 12 la 4 pm.

Cum-e-Plaja-din-Paleokastrita-Corfu-Grecia

3. Am facut degustari de lichior din fructul Koum quat ce creste pe insula Corfu

Ghidul ne povesteste pe autcar despre Koum Quat fructul insulei Corfu, supranumit `golden fruit`.O data ajunsi la fabrica, ne este prezentat procesul de realizare a lichiorul din acest fruct, apoi ne-au invitat în magazin, unde am gustat lichiorul. Cel portocaliu închis e făcut din coaja fructului, iar cel deschis la culoare din pulpa fructului. Ambele au 20% alchool. Personal mi-a plăcut mai mult cel deschis la culoare. Mi-am cumpărat o sticluță, în forma insulei Corfu, ca suvenir. Din categoria de dulciuri am ales varianta mai sănătoasă, alune trecute prin marmelada de koum quat și semințe de susan. Au fost foarte bune, nu atât de dulci precum îmi imaginam. In total am lasat aprox. 5 euro la magazinul fabricii, o afacere buna, dupa parerea mea.

fructul-Koum-quat-Corfu-Grecia(3)

4. Am admirat cea mai frumoasa priveliste din Corfu la Bella Vista

Autocarul a ieșit din stațiune și urca tot mai sus pe munte. Drumurile sunt super înguste, uneori este semafor, fiindcă nu pot trece doua mașini una lângă alta. Cel mai adesea trecem pe lângă casele din sat, la 10 cm distanta, cocoțați în autocar, pe buza muntelui. Mi s-a cam urcat adrenalina în vârful capului, dar ajungem la Bella Vista exact, pe când începeam sa ma simt deja inconfortabil,din cauza înălțimii. Culmea, sus este o parcare mare, unde stau parcate `caravanele` turistice. E clar, Corfu zici ca a fost proiectata special pentru turiști.

Bella Vista este o terasa cu priveliști ca în povesti asupra tuturor golfurilor din Paleokastritsa. Ghidul ne asigura, ca e cel mai frumos punct de belvedere de pe insula, iar eu fiind pentru prima data în Corfu , nu pot să-l contrazic. Ma bucur de peisaje, fac 100 de selfie-uri, apoi ma așez la coada formata pentru înghețată, unde plătesc 2.5 euro pe un glob, cu fistic, preferata mea. Sincer, înghețata nu reușește sa se ridice la nivelului așteptărilor mele (auzind-l pe ghid cum o lauda), dar măcar am savurat-o având un peisaj gen tablou în fata ochilor. Genul de moment unic, ce-mi incalzeste sufletul, pe care doar in vacante reusesc sa-l creez..

Bella-Vista-obiectiv-turistic-Corfu-de-vazut

5. Am incercat toate produsele traditionale din Corfu in Piata satului Makrades

In 99%  din cazuri urasc opririle la magazinele cu suveniruri, din simplul motiv ca eu nu am loc in casa sa-mi adun suveniruri din vacante (mai ales daca calatoresc lunar) asa ca cel mai adesea le consider pierdere de timp. Insa in Corfu, fiindca nu ma grabeam nicaieri si stiam ca am o saptamana la dispozitie sa cutreier insula, m-am bucurat ca am ajuns in acest sat traditional, unde se afla cea mai mare piata in aer liber din Corfu. Partea cea mai placuta pentru turisti, e faptul ca absolut toate produsele sunt traditionale si cu degustari gratuite. Astfel am incercat vreo 5 feluri de gemuri si miere, ouzo, vinuri seci si dulci, rosu si alb, masline cu numeroase combinatii de ierburi, creme naturiste made in Greece, etccc. Dupa jumatate de ora, eram satula si fericita ca am gasit cel mai bun gem cu smochine ever. Evident, i-am facut rapid loc in bagaj.

produse-traditionale-Corfu-Grecia

fructe-Grecia

Obiective turistice vazute in cadrul excursiei de o zi in CORFU TOWN (excursia a costat doar 7.5 euro, cu transportul public)

6. Am fotografiat vapoarele din Port

Spre surprinderea mea zona Port-ului din Corfu nu este foarte aglomerata, precum am vazut pe alte insule din lume. Din contra, as spune ca sunt chiar puține yacht-uri și bărci.  Sincer ma așteptăm la ceva mai pitoresc, ca în Cannes sau Antibes, insa in Corfu doar un vapor a reușit să-mi atragă atenția, o imensitate futurista, scoasa parca din filmele din viitor.

Obiectiv-turistic-portul-din-Corfu-Grecia

7. Am vazut Fortareata din Corfu Town

Deasupra portului este, ca un balcon, o zona de promenada, cu o priveliste frumoasa asupra fortăreții. Dimensiunile ei enorme, ma ispitesc sa intru, doar ca fac o greseala enorma, când ma opresc pe o banca, la umbra (sunt 34 de grade în mijlocul lui septembrie), fiindca n-am observat autocarele turistice ce se opresc fix în fata intrării. Dacă mergeam cu 5 minute mai repede, intram fără probleme. Acum sunt în jur de 300 de persoane, coborâte din 4 autocare și toate așteaptă la coada. Ma enervez și renunț sa intru, fiindca nu am răbdare sa aștept atâta, sub soarele arzător de la prânz. Regret deja, ca ratez priveliștea asupra orașului, văzută de sus.

Pont de la Alice: Pentru a evita autocarele, încercați sa ajungeți cât mai devreme,poate 8 am (ora de deschidere).

obiectiv-turistic-Corfu-Fortareata-impresii

8. Am pasit pe cea mai mare esplanada din Europa

Cand am citit in ghidul turistic, am fost super entuziasmata ca voi ajunge intr-un loc atat de mare. Din nou, spre surprinderea mea, nu e cine stie ce, doar un spațiu acoperit cu gazon, lângă o parcare enorma, peste drum de intrarea la Fortăreață. Eu ma așteptăm la agitație, terase, artiști stradali, ceva asemănător cu Piața San Marco din Veneția, ca tot au fost cuceriți de venețieni….

Vezi de treaba, pustiu! Ma întreb cine a scris ghidul turistic în care numeau esplanada “cea mai frumoasa piateta din Grecia” serios??? Spațiul e atât de mare, încât de abia observ clădirea emblematica din partea de nord (Palatul Royal ce găzduiește Muzeul de arta asiatica). Nu am de gând sa îl vizitez, fiindcă am văzut destulă arta asiatica în British Museum acum câțiva ani, dar daca doriți sa intrati, mergeți înainte de 4 pm (ora închiderii).
Facand un tur de jur imprejur am gasit totusi un artist ce vindea tablouri vechi, ce ne dezvaluie putin viata de zi cu zi in Grecia, in trecut. Va arat tablourile fiindca esplanada, e doar un gazon verde.

istorie-viata-de-zi-cu-zi-in-Grecia

9. M-am plimbat prin centrul istoric din Corfu Town (înscris în Patrimoniul UNESCO)

Mno bun, astea au fost obiectivele turistice de top din Corfu Town! Le-am cam bifat (Port + Esplanada + Fortareata) și nu prea…. In fine, următoarea parte îmi place mai mult, centrul istoric îmi induce sentimentul de lucru văzut și trăit. Încep sa vântur prin minte toate orașele lumii prin care am trecut. Asta nu, nu… nici asta, nu… si deodată ma strafulgera un set de imagini.

Rue de Rivoli din Paris, îl găsesc pe Liston Street in Corfu Town

Corfu-Town-Liston-street-obiectiv-turistic

corfu-suveniruri-oras-vacanta

Străzile îngrămădite, clădirile înalte în culori pastel, toate magazinele ce își prezintă marfa pe strada, îmi amintesc de Italia, de Portovenere, mai exact.

Corfu-town-de-vazut-obiective-turistice-vacanta

Însă aici lipsește gălăgia și exuberanta meridionala, oamenii sunt mai reținuți, chiar și la terase, se vorbește aproape în șoaptă. Tot centrul e presărat cu taverne grecești, însă majoritatea fac parte din traseul turistic, localuri unde aceștia sunt aduși sa trăiască pentru o ora atmosfera și spiritul “ cu adevărat grecesc”. Majoritatea au meniul afișat afara, iar preturile sunt exorbitante pt standardul grecesc. O bere 5 euro, un meniu cu fructe de mare 15-20 euro (dublu fata de Sidari, stațiunea în care sunt eu cazata). Nu ma grăbesc nicăieri, asa ca trec din bulevardele principale, pe străduțele lăturalnice, unde găsesc o taverna greaca în sensul original al cuvântului. Nu e nici restaurant, nici bodega, nici bistro, nici pub, o combinație de cârciumă cu mese, unde beau o bere locala, Mytos, la prețul corect (1.5 euro) și doua Souvlaki (frigărui de porc) cu 1.2 euro bucata, servite cu cartofi prăjiti și pita din partea casei, pe fundalul muzicii grecești. Ce ți-e și cu muzica asta, uneori ma adoarme, uneori ritmul săltăreț ma umple de energie și pofta de viata.

Corfu-restaurante-cafenele-am-fost-acolo

Plajele mele preferate din Corfu se afla in zona Sidari

10. Am facut baie in cel mai romantic loc din Corfu, la Canal d`Amour

Am ales foarte bine baza vacantei in statiunea Sidari, tocmai fiindca aveam acces la plaja statiunii (cu nisip), dar si la zona aceasta splendida numita Canal d`Amour. Pentru cine ajunge prima data in Corfu, e neaparat sa vizitati acest loc. Zona e superba, cu peisaje de vis si o plaja micuta, pe care puteti inchiria un sezlong cu 10 euro. Pe zona de coasta ce imprejmuieste plaja se poate sta pe cearsaf, gratuit. Apa e calda si intrarea in apa e lina. In plin sezon am citit ca e foarte aglomerat, de aceea va recomand sa mergeti dupa-masa, cat mai tarziu. Eu am fost la final de septembrie si a fost chiar ok, fara prea multi turisti. Chiar langa plaja este un restaurant mare, iar daca mai mergeti 5 minute pe jos, gasiti o multitudine de restaurante!

canal-d-amour-corfu-de-vazut-obiectiv-turistic-plaja

BONUS: Am descoperit o plaja mica, secreta, in Melitsa si m-am indragostit (Apotripiti Beach)

Am descoperit o plaja mica, secreta, in Melitsa si m-am indragostit! Canal d`Amour este doar una din formatiunile stancoase din zona, insa daca esti explorator, asa ca si mine, vei merge mai departe putin ca sa vezi ce se gaseste dupa celalalt brat stancos. Asa am descoperit plaja aceasta, care e o idee mai mare (cam tripla) fara de Canal d`Amour. Este cu nisip, jumatate cu sezlonguri, jumatate pentru cearsafuri. Am fost pe aceasta plaja aproape in fiecare zi si niciodata nu a fost aglomerat. Intrarea in mare lina, dar nu enervant, incat sa trebuiasca sa umbli prea mult pana ajungi la apa mare. Dupa parerea mea e perfecta! Are cateva stanci exotice ce ies din mare in larg, magazin este in apropiere la 5 minute de mers pe jos, in Melita, daca aveti nevoie de apa sau de mancare. Restaurante sunt fara numar de indata ce ajungi pe bulevardul principal al satului.

Melita-Corfu-plaja-impresii-am-fost-acolo

😍Ati fost in Corfu??? Ce obiective turistice recomandati? 😍

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului

1. Ce locuri absolut superbe! Si ce culoarea minunata are apa, m-as teleporta acum acolo.

1. Sincer, as avea și eu nevoie de o teleportare instanta în Corfu. Mai ales ca e doar început de octombrie, dar e atât de frig

2. Vai ce vacanta frumoasa, mereu alegi destinatii superbe, multumim pentru pozele minunate.

3. Mare parte dintre prietenii nostri au ales anul acesta, Grecia, si au avut doar cuvinte de lauda. Trebuie sa mergem si noi in Grecia, cred ca vom alege Corfu, am mare incredere in recomandarile tale.

1. Mulțumesc de vizita și de încrederea acordata Mihaela. Sper sa nu va dezamăgesc 🤗

4. Inca nu am ajuns in Corfu, dar este pe lista, asa ca merci de tips & tricks!

5. Ce frumos! O sa tin cont de recomandarile tale atunci cand o sa ajung pe insula Corfu!

6. Omg iubesc Grecia, peisajele, mâncarea, tot 😍

7. Cand faci vacante in grup? Nu de alta, dar as veni cu tine tot fuga... alegi locuri minunate si vezi altfel vacantele. ;)

1. Alexa, m-am tot gândit sa fac, multa lume îmi cere asta, însă necesita mult timp planificarea și e o responsabilitate mare pe care mi-e greu sa mi-o asum....

8. Am o prietena care a fost in vara aceasta in Corfu si a fost foarte incantata, eu ador Grecia iar Corfu este pe lista. Multumim pentru informatii.

9. Eu în plus am vizitat și Akileon. Este super ����

1. Am citit și eu despre Akileon dar nu am ajuns de data asta

10. Cu fiecare articol de-al tau, mai adaug cate ceva de vazut. :D Foarte faine peisajele.

1. Sper sa folosești listele cu recomandări cât de curând 😁🤗

11. Am fost si eu in Corfu acum foarte multi ani si am luat cateva excursii cu vaporasul si am reusit sa vad si plaje precum Paleokastrita

12. Ce frumoasa este apa. Cred ca as sta toată vacanta pe o plaja de acest gen.

1. Oh daa, culoarea apei e superba mai ales în Paleokastrita 😁

13. Nu am fost in Corfu, dar arata minunat acest loc.

14. Iti iubesc blogul! De fiecare data când fac o vizita doar lucruri frumoase vad aici la tine! Si fotografiile, de vis!
    Spor la cat mai multe calatorii!

15. Corfu e minunată! Spectaculos e și Angelokastro, precum și satele Lakones și Krini. Mănăstirea din Paleokastritsa este un loc minunat, unde ai parte și de niște priveliști încântătoare. Mai e Issos, plaja cu dune, sau plaja Glyfada sau Kassiopi. Să nu uităm de Palatul Achilleion, unde a locuit Sissi, sau palatul Mon Repos unde s-a născut Prinţul Filip, Duce de Edinburgh, soţul Reginei Elisabeta a II-a. Sunt multe locuri de vizitat în Corfu.

1. Îmi pare rău că am ratat Palatul și plaja cu dune suna foarte bine. Data viitoare am sa încerc sa merg cu prietenii și sa închiriem o mașină. E mai ușor de colindat insula și de văzut locurile unice ce le oferă, dincolo de zona turistica.

16. Cu ajutorul articolelor tale calatoresc si eu virtual in pandemia asta. Cand s-o termina nebunia asta nu stiu unde o sa aleg sa plec pentru ca am vreo 20 de destinatii in cap.

Sunt Pervulovici Lizoneta și îți mulțumesc mult pentru a ne fi ghid.sanatate!