Excursie in Durham - Oras de poveste din Nordul Angliei

Durham l-am trecut în itinerarul turistic o data ce am ajuns în Nordul Angliei și am aflat de la prieteni ca ar fi o comoara de orașel, inclus în Patrimoniul UNESCO, cu peste 500 de edificii istorice listate. 'The Independent' l-a recomandat ca fiind unul dintre cele mai bune orașe turistice de vizitat anul acesta, iar cititorii revistei 'Condé Nast’s Traveler' au votat Durham „Cel mai frumos oraș din Anglia”. Fiind atât de lăudat, era culmea sa plecam fără să-l vizitam.

am-fost-acolo-Durham-Anglia-vacanta

Am început vizita in Durham cu o plimbare pe malul râului

Ne-a luat aproximativ o oră, mergând încet, făcând o mulțime de poze cu rațele ce se racoreau în râu, nuferii ce pluteau pe apa, flori sălbatice ce cresc peste tot și pești ce saltau în cascada. Durham e parca desprins din povesti, văzut de aici, cu Podul istoric, Castelul și Catedrala in prin plan. Peisaje pitorești ce ma încarcă de energie pozitiva și ma fac să-mi doresc sa călătoresc mai mult în UK.

Durham-poze-Anglia-am-fost-acolo

Continuăm vizita în Durham cu o oprire pe podul Framwellgate

Acesta este un pod pietonal istoric, construit în secolul al XV-lea, un loc minunat pentru a face o pauză înainte de a pași în agitația din centrul orașului. Priveliștile sunt încântătoare și muzica unui violonist răsună peste oraș. Ma simt, de parca tot ce vad este o pictura, cu cadre din mediu rural englezesc. M-aș putea materializa in orice clipa într-un tablou. Sunt doar un personaj, ce trăiește un vis.

podul-Framwellgate-Durham

Am urcat dealul pentru a explora centrul istoric din Durham

Nu ma așteptăm la un centru foarte mare, în definitiv Durham are doar 100 000 de locuitori. Evident, am rămas din nou surprinsa când am văzut ca piața orasul este atât în interior, cât și în exterior, un mic paradis al cumpărăturilor, cu peste 50 de comercianți independenți. Se vând de toate aici de la consumabile pentru hobby-uri, la idei de cadouri, produse de înfrumusețare, săpunuri și creme organice, bijuterii, antichități, uleiuri esențiale și o gamă largă de alimente și dulciuri artizanale delicioase.

vacanta-in-Durham-Anglia

Bulevardul central l-am găsit transformat într-o frumoasă alee acoperita cu umbrele, o surpriză frumoasă

Centrul orașului din Durham este un labirint încântător de străzi înguste, pietruite, pe care se afla clădiri de patrimoniu istoric, magazine independente cu produse aduse din ferme, chioșcuri cu suveniruri și mici pub-uri tradiționale. Durham e genul de orașel in care in orice direcție privești vezi ceva frumos, ceva de fotografiat, de memorat și păstrat în sertarul cu amintiri.

atractii-turistice-Durham-centrul-istoric

O binemeritata pauza in `Palace Green`

Următoarea pauză a fost pe iarbă, în acesta piateta scăldata în soare, admirând clădirile din jurul meu. Catedrala și Castelul sunt pe doua laturi opuse, iar Muzeul și alte clădiri de interes arhitectural formează celelalte două laturi. Bateria telefonului se va descarca în curând, având în vedere nr mare de fotografii, pe care l-am făcut de când am ajuns în Durham. Însă orasul acesta, piateta aceasta, chiar merita!

Palace-Green-Durham-Anglia

1000 de ani de istorie în cea mai frumoasa Catedrală Normandă din lume

Am lăsat cea mai importanta atractie turistică din Durham pentru finalul turului, magnifica Catedrală, sit inclus în patrimoniu UNESCO. Ma bucur ca am ajuns după masa fiindcă coada de la intrare e rezonabila. Întrarea e Gratuita, însă donațiile sunt încurajate încă de la intrare, prin plata cu cardul.

Din exterior, am fost uimiți de amploarea acestei clădiri. În interior bogăția este evidentă și spiritualitatea este prezentă. Coloanele de piatră care susțin acoperișul, sunt ca un șir de arbori gigantici care ajung până la cer, fiecare cu un design diferit. Ne-am minunat de tavanele spectaculoase, icoanele pictate pe sticla și sculpturile religioase ce se găsesc la fiecare pas. O adevărată opera de arta.

Catedrala-din-Duram-impresii

Durham din perspectiva de localnic

Din păcate, nu am reușit să vizităm Castelul, fiindcă nu vroiam sa pierdem cina cu prietenii. Ieșind din centrul orașului ne-am dat seama că Durham este un oraș pe dealuri, destul de obositor dacă nu ai mașina fiindcă conexiunile cu autobuzul sunt proaste. Nu-i ca la Londra unde la fiecare 5 pași este o stație de autobuz. Nu ma plâng, am avut o seara pe cinste si o cina delicioasa însă mă bucur că nu locuiesc în Durham si am văzut totul doar prin ochi de turist. Ah și culmea norocului, a fost vreme buna și soare pana la final!!

vacanta-in-Durham

Sunt curioasa, voua ce impresie v-a lasat Durham?