Bucatarii internationale - discutii turistice

Trebuie sa recunosc ca subiectul acesta vroiam sa il abordez inca de la inceput! Sunt o gurmanda, imi place sa incerc in permanenta retete noi, chiar si acasa experimentez, adaug, gust, inventez, imi place sa fac artificii in bucatarie! Uneori reusesc sa le fac la propriu, dar cel mai fericita sunt cand imi iese ceva senzational in urma unei retete inventate :)!
In calatoriile mele mancarea joaca un rol important! Intotdeauna am incercat ca fiecare vacanta sa fie de neuitat, din toate punctele de vedere! De aceea incerc bucatariile tarilor in care ajung, asa cum ma axez pe trasee si obiective turstice tot la fel de importante gasesc si pauzele pentru mese! Mai ales cina, desi stiu ca nu ar trebui sa mananc seara, cina pentru mine e cea mai delicioasa fiindca raman cu amintirea ei pana a doua zi!

De-a lungul timpului nu am scapat nici o ocazie de a gusta ceva nou, ceva cu specific international! De altfel avem un obicei in familie, ca in fiecare tara in care ajungem sa incercam cel putin 1 sau 2 preparate internationale din bucatarii pe care nu le avem la Cluj! Pe langa preparatele tarii gazda! 

De departe pt mine bucataria italiana e cea mai buna, ador pizza dar mai ales pastele: penne, fusili, tortelini, lasagna, cu ciuperci, cu fructe de mare, cu parmezan si rosii uscate, carbonara, milagnese, etccccc
Pe locul doi se afla mancarea japoneza si foarte aproape cea chinezeasca! Niciodata nu as refuza sushi, ghimbirul murat, teriyaki cu somon, orezul lor fad dar cu o textura asa placuta .... sosurile chinezesti cu bambus, pui, ciuperci, porc, legume,  uneori chiar alune! Si trebuie sa amintesc si sosurile lor picante cu ardei chilli in excess!!!
Apoi intr-o ordine aleatorie imi place mancarea marocana; tapas si paella spaniola,;mancarea turceasca,  in special cus-cusul si kebabul; gyros-ul greceasc dar si uleiul lor de masline; mancarea mexicana, deserturile , clatitele si branzeturile frantuzesti; inghetata italiana; ceaiul marocan, berea germana, shake-urile si freshul de portocaledin Maroc, mojito portughez si pastel de nata, sardinele din Safi; gulasul unguresc, sarmalele romanesti etcccc!!!

Experiente nasoale? Sa le trecem si pe astea in revista: deserturile extra dulci ale grecilor, mancarurile cu prea mult curry al indienilor, pizza hawai in restaurantul tailandez,  spaghetele zis taitei in unele restaurante chinezesti!Cam atat. Chiar nu tin minte altele :)

Thanks for visiting,


Daca v-a placut acest articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

35 de comentarii:

  1. Bună Alicee ! aş spune , soţia ideală , cine nu şi-ar dori să încerce tot timpul ceva nou ? Eu unul sunt adeptul diversităţii .
    Spui că în călătoriile tale mâncarea joacă un rol important , normal , aş zice , nu ar fi păcat să mergi undeva , oriunde şi să mănânci ca acasă ? Nu asta este una din plăcerile vieţii ? Unii ar zice nu , dar ce ştiu ei ...:) Părerea mea !

    Pentru mine bucătăria turcă mi se pare că este destul de bună iar cea chineză deosebită .

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bun subiect! Mie imi place foarte mult mancarea asiatica si de fiecare data incerc preparate noi. Cu fiecare calatorie mi-am "impins" si mai mult limitele si am ajuns sa mananc (extraordinar de bine) la niste "restaurante" in care acum cativa ani nu as fi indraznit sa pun piciorul. Inca nu mi-am facut curaj pentru gandaci sau scorpioni si sincer, nici nu cred ca imi voi face vreodata. Evident ca au fost momente cand am regretat ca nu am ales altceva, ca este imposibil sa iti placa toate felurile de mancare, dar voi tine minte toata viata cel mai bun "Nasi Goreng" (orez prajit cu pui sau creveti) din Bali sau faimosii taitei "Pad Thai" din Phuket.

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi plac foarte mult: arroz negro cu fructe de mare, prosciuto cu pepene galben, homarul, saganaki cu scoici, frappe-ul grecesc, sangria,expresso-ul italian si pizza orginala italiana, cu putine ingrediente insa cu o branza care nu se intinde ca guma arabica (pt ca este naturala, ahhh uitasem iaurtul grecesc natural!

    RăspundețiȘtergere
  4. de fapt uitasem un desert delicios grecesc, legat de iaurt: iaurt cu miere si nuci. cel mai tare ever!

    RăspundețiȘtergere
  5. desi am stomacul plin (am reusit sa fac iar niste negrese :D) postul tau mi-a facut o asa pofta de mancarurile mai netraditionale asa...

    RăspundețiȘtergere
  6. Pe mine m-a impresionat bucataria araba, sincer, dar eu nu am gustat inca multe alte tipuri de mancare deci nu ma pot pronunta absolut! Oricum, arabii au un mod atat de simplu de a gati atat de multe lucruri, incat ramai prost cand afli ce putine ingrediente contine un fel de mancare delicios!
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu prefer mancarea traditionala. :) Nu imi place sa incerc lucruri noi, prefer sa comand ceva care sigur imi place, ca sa fiu sigura ca nu raman si nemancata si fara bani. :)
    In strainatate, cat am calatorit, nu am incercat foarte multe specialitati de-ale lor. Cred ca doar souvlaki de la greci. In rest comandam ceva cat mai obisnuit.
    In Romania am mai fost la restaurante chinezesti, dar la fel, am comandat ceva cat mai obisnuit...pui, pui cu orez, pui cu legume.

    RăspundețiȘtergere
  8. mniam mniam.. papa bun.. intotdeauna binevenite lucrurile noi si bune
    ai reusit sa reti din "experimentele" facute?
    in ideea sa mai repeti sa iasa si a 2-a oara? :P

    RăspundețiȘtergere
  9. Mancarea ruseasca:D Nu conteaza ce, ador mancarea asta :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Cred ca fiecare bucatarie are ceva aparte, in fiecare gasim macar un fel de mancare care sa ne incante papilele gustative. Nu pot sa spun ca am o bucatarie preferata, tot ce pot spune este ca am mancaruri preferate.

    RăspundețiȘtergere
  11. Grea decizie! Nu stiu daca pot alege. Peste tot pe unde am mers am mancat lucruri bune si lucruri mai putin bune. Cred ca aici depinde de perceptia fiecaruia. Ceea ce mie imi place nu i-a placut si sotului meu sau invers. As manca inghetata italieneasca pana as crapa :) Si in Egipt au fost cateva mancaruri de-a dreptul delicioase, dar din pacate nu stiu sa iti spun ce contineau, pentru ca nu scria nicaieri si nici oamenii de la bucatarie nu vorbeau engleza :))

    RăspundețiȘtergere
  12. "In calatoriile mele mancarea joaca un rol important!"
    Ai perfecta dreptate, Aliceee!
    Am fost placut impresionata de spaghetele cu scoici, mancate la un restaurant din Venezia sau de pizza con funghi, papata la Bibione, tot in preajma! ;)
    In Viena, ce bunatati, ce deserturi! In Budapesta, niste delicii: gulas, dar nu ca la noi, foarte bun si placinte din foietaj.
    Referindu-ma la mancarea descrisa de tine, mie nu imi place cea japoneza, dar ma dau in vant dupa sosurile chinezesti. De asemenea, n-as refuza clatitele si branzeturile frantuzesti, din care am gustat in Paris si la Carcassonne. Cat despre paella spaniola, jos palaria, e foarte buna! Foarte inspirata tema de azi, felicitari! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. imi place sa testez ce mananca cei pe care-i vizitez, gust putin, daca e bun e ok, daca nu incerc altceva. cer referinte ce contine sa stiu sa nu ma bag in necazuri :D
    acum la o strigare rapida imi vine in cap vinul fiert de craciun cu arome deosebite din frankfurt, patiseria germana si niste antreuri delicioase de pus pe paine, mousaka-ua si bass-ul din limasol...

    RăspundețiȘtergere
  14. mmm ... un post delicios! :) Cum eu nu zic nu la (aproape) nimic, am amintiri culinare placute cam de peste tot unde am fost. De la chestiile mai clasice gen pizza, pina la unele mai exotice gen bbq coreean. Apropo de Coreea, am mincat un EEL, nu stiu cum il cheama in romaneste, care are un gust si o consistenta absolut speciale! Am mincat niste melci la Paris cu usturoi si marar care mi-au ramas in suflet. Am mincat un soi de savarina la Napoli - rum baba - cam gretos de dulce dar foarte interesanta. A doua oara nu m-as mai repezi asa si as opta doar pentru jumate :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Mama ce de raspunsuri :). Multumesc, sunteti foarte activi!

    Sorin multumesc de compliment insa sunt departe de a fi sotia ideala :)) Adica asta e asa relativ ... Ce anume iti place din bucataria turca? dulciurile, baclava? sau carnea?

    RăspundețiȘtergere
  16. Claudia stiu ca esti Asia addicted, cred ca ai incercat multe bunatati asiatice. Eu am mancat si chestii mai putin delicate cum ar fi melci sau picioare de broasca. Gandaci inca nu, dar nu zic niciodata! Cine stie :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Uite ca la capitolul iaurturi sunt si in Maroc niste iaurturi din ceva flori si plante naturale extraordinar de bune si aromate. Desi mie astea de la noi cu vanilie nu imi plac, acelea sunt foarte bune! Asa ca te inteleg. Cat despre sangria, da, am uitat sa il trec, vinul spaniol, singurul care pot sa zic ca imi place!

    RăspundețiȘtergere
  18. Ana, negrese, miami, e singura prajitura pe care am facut-o si eu cap coada, si mi-a iesit foarte buna! Ma refer din astea de ale noaste :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Alice Georgina, bun venit pe aici :)
    Sa stii ca ei gatesc mult sub abur deaia probabil ti se pare mai usor dar si mai sanatos!

    RăspundețiȘtergere
  20. Mihaela sa stii ca si eu aleg de obicei o baza ce stiu ca imi place (orez, cartofi, carne ) dar nu mi-e frica sa incerc noutati. Poate si fiindca nu m-am `prajit` prea des. Mai tot timpul am fost incantata de mancare si sa stii ca sunt o pretentioasa :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Freeseodesign ce bunatati rusesti imi recomanzi? Uite ca de la ei inca nu am mancat, dar se poate sa caut un astfel de restaurant intr-o viitoare vacanta!

    RăspundețiȘtergere
  22. Mircea si care sunt mancarurile tale preferate?
    Ca si eu am cateva bucatarii preferate, fiindca nu mi s-a intamplat de multe ori sa mananc ceva de la ei si sa nu imi placa, si apoi sunt preparate care imi plac din alte tari :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Irina pentru inghetata italiana si eu ridic mana! E cremoasa, si au o gramada de sortimente!

    RăspundețiȘtergere
  24. Smalldot sa stii ca le stiu face si a doua oara fiindca am o memorie foarte buna! Si daca imi plac le si fac, de 4-5 ori :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Mirela multumesc, se pare ca ne asemanam in gusturi culinare :). Uite ca eu am ratat placinetele din foitaj la Budapesta :) Dar raman pe data viitoare!

    RăspundețiȘtergere
  26. Aa, cum nu am fost prin Germania si in tarile nordice voi retine dulciurile si vinul, ca sa le incerc si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  27. Coolnews sa stii ca savarinele alea din Napoli le-am incercat si eu, de ma pisca gatul de la cat sunt de dulci :))
    Cat despre melci, vad ca multi mananca la Paris, si se numesc delicatese pe cand in Maroc sunt serviti la taverna pe strada pentru 2-3 lei :)

    RăspundețiȘtergere
  28. Hm, recent am schimbat total regimul alimentar asa ca nu prea mai prefer decat ce gatesc acasa la aburi...asa mult s-a obisnuit stomacul cu noile preparate. Imi place bucataria spaniola, ador sangria si paella, imi place ricotta italiana cu conopida si tzatziki grecesc. Pe de alta parte, in Grecia am mancat mai mereu gyros si pot spune a m-a dezamatit complet. :(

    RăspundețiȘtergere
  29. Nice
    Nu stiu cum e in Grecia dar in restaurantele grecesti in care am gustat gyros era bun. Ce nu iti place la el?

    RăspundețiȘtergere
  30. Si eu ma dau in vant dupa paste si bucataria italiana, dar din cea chinezeasca ma seduce mai degraba partea simpla, gen pui Shanghai sau orez cu oua :)
    O seara frumoasa iti doresc, faina tema ai abordat!

    RăspundețiȘtergere
  31. Teo si mie imi place puiul Shanghai mai ales cel facut de mine(cand nu prajesc prea tare susanul :))) )

    RăspundețiȘtergere
  32. Puiul Sanghai se numara si printre favoritele mele. :) La gyros nu mi-a placut gustul, ingredientele, mai nimic. :(

    RăspundețiȘtergere
  33. Delicios articol, ca sa zic asa :)
    Eu am fost dezamagita de mancarea din Olanda, care nu prea are o bucatarie a sa.
    In rest, in toate tarile in care am fost am mancat tot felul de bunatati. Recomand Norvegia pentru somon si caviar, Franta petru melci, scoici si branzeturi, cea mai buna inghetata am mancat-o in Turcia si Italia, de la chinezi imi place rata crocanta, dar inca nu am ajuns in China sa gust varianta autentica... Ce sa mai fie? Dulciuri turcesti, salate grecesti , Sacher Torte la Viena, un snitel mai mare decat farfuria la Budapesta, pizza la Venetia, martipan in Estonia si cea mai buna ciocolata din lume in Elvetia. La asta se rezuma placerile mele culinare. Din nefericire se numara in kilograme. :)

    RăspundețiȘtergere
  34. Vertange: Uite eu nu am incercat nici un preparat din Olanda, Elvetia, Estonia, Belgia (mai putin ciocolata si ceva biscuiti cu carmel ce se vand in mall), dar le voi lua in calcul pe viitor. :)

    RăspundețiȘtergere
  35. Pentru noi experiente gurmande va recomand nordul Italiei: vinuri alese, retete extraordinare din carne si fructe de mare, cele mai delicioase deserte.

    RăspundețiȘtergere