Unde si ce sa cumparati in bazarurile din Maroc

M-am gandit ca pont-urile mele de insider trebuie scrise pe blog mai des. Azi va fi unul din acele articole cu secrete despre Maroc. Mai exact unde si ce sa cumparati in bazarurile din Maroc. Sfaturi pentru cei ce doresc suveniruri 3 way : folositoare+autentice+ieftine !! Ma voi referi doar la produsele marocane, traditionale (evident) chinezariile o sa va sara in ochi peste tot si sunteti liberi sa decideti daca merita un loc in bagaj sau nu. 

Despre produsele marocane numai de bine. 

Pana acum nu am mai fost in nici o tara in care sa se puna atat de mult accent pe traditional, pe lucru de calitate, pe handmade. Si dupa multe zile petrecute prin bazarurile marocane am ajuns la concluzia ca toti talentatii Pamantului s-au adunat in aceasta tara. Dea lungul anilor in Maroc s-a pus multa baza si s-au investit multi bani in scolile de arte si meserii. Nu au lasat traditiile sa se piarda. Din tata in fiu se pastreaza si astazi tehnicile de lucru in prelucrarea pielii, a lemnului, a ceramicii, a metalalui etcccc.
Deci reteta Marocului din punctul meu de vedere e Talent + Investitie in slefuirea talentului =  obiecte atat de diferite calitativ fata de cele de la noi. La ei nu se lucreza pe banda, se lucreaza cu mana de om ! Ca si calator prin Maroc cu un buget redus e important sa stiti unde si ce sa cumparati ca sa iesiti ieftin dar sa nu pierdeti din calitatea obiectelor. Nu de alta dar produsele marocane le veti gasi la un loc in toate bazarele din tara, doar preturile vor face diferenta ! Si uneori acesta diferenta de pret o poti da pe  zile de vacanta, excursii obtionale, mancaruri in restaurante de lux ....... Devizia mea : waste less, travel more ... si sa incepem

Piele – in Fes
Daca doriti sa va cumparati haina de piele, genti de piele, geamantane, incaltaminte etccc trebuie sa le luati din Fes ! In Fes puteti vedea toti pasii de  prelucrarea a pielii. Eu am vazut-o. Am vazut si cum se vopseste pielea, cu vopsea naturala. Am vazut si niste cizme de piele pe care apoi le-am revazut in mod obsesiv in picioarele d-soarelor din Milano si de atunci inca imi sta capul la ele. Genti nu va mai zic, sute ......
Diferenta de pret intre produsele de piele vandute in Fes si cele vandute in Casablanca/Rabat/Essaouira/ Marrakech sunt de 5-10 euro, chiar mai mult.

pantofi-maroc
cizme-maroc


Ceramica – in Fes/Meknes/Safi
Aici atentie la culori. Asta face diferenta. Alb si albastru in Fes. Negru cu modele de argint in Meknes. Verde, galben, ocru si restul culorilor in Safi. Ceramica nu e scumpa in Maroc si sunt sute de modele. Obiecte de papetarie, vase, mici decoratiuni etccc. Ca sa intelegeti mai bine uitati-va peste cele 2 articole cu ceramica din Safi (1)  /  ceramica din Safi (2)
Preturile incep de la 1 euro in Safi si pot ajunge pana la 10-20 euro in Marrakech/Casablanca/Rabat pentru acelasi obiect

vase-ceramica-maroc

Argint – in Querzezet/ alte orase din desert
In Sud, in desert. Aici veti gasi cele mai ieftine bijuterii. Din pacate oferta e destul de limitata, dar e super autentica. Multi stiu ca argintul e ieftin in Maroc. Va zic eu in Casablanca/Essouira/Safi ca aici am intrebat cereau 8 ron pe gram. In Sud il gasiti mai ieftin .....

cercei-maroc


Lemn – in Essouira
Aici veti gasi raiul produselor din lemn. Pentru bucatarie, de decor, cutii de bijuteri mici, mari, imense, vase etccc. Cam tot ce va puteti inchipui si multe din cele care nici nu stiti inca ca exista veti gasi in Essouira. Preturile incep de la 1 euro (10 dirham) in Essouira, iar aceasi cutie de bijuterii am luat-o chiar eu (vedeti de ce trebuie sa stiti de unde sa luati) in Casablanca cu 5 euro in primul an cand am fost acolo. Acum nu mai e problema ca mi-am luat o cutie de bijuterii imensa, cea mai mare ce am gasit-o, pe 3 nivele si cate 3 compartimente, din lemn masiv de calitate (e grea ca draq) cu 27 euro, binenteles dupa lungi negocieri :)
bazar-maroc

lemn-bazar-maroc



Covoare berbere-  in Querzezet/alte orase din desert
Cocovarele astea sunt foarte renumite in Maroc si culmea am chiar vazut multi turisti cu ele in brate. Deci se cumpara. Eu nu as fi crezut. Totusi multi vor sa isi duca Marocul in case. Se cumpara multe perne colorate, huse pentru pat, felinare, abajururi, foarte multe obiecte de decoratii interioare. Si binenteles ca nu uita nici de covoare. Cu toate ca v-am mai zis eu de capcanele turistice, tocmai cea cu covorul berber care e dus in Querzezet, platit oameni pt a-l calca/uza si apoi vandut in marele bazar din Marrakesh la preturi fabuloase din 1000 toamna. Unul autentic, vechi, veti gasi doar in Sud. Restul sunt copii, unele nici nu mai duc cu nimic cu modelul original, totusi se vand din greu in Casabalanca si alte orase mari. Dar voi care imi cititi blogul, sunteti avizati de 2 ori acum, cumparati-l in Sud !

covoare-berebere-maroc

Ulei de argan – in Essouira
Uh da, in Maroc toti vin si vor ulei de argan. Ca se gaseste numai aici, ca are proprietati miraculoase ... ok ! Unul de calitate superioara si ieftin (desi nu foarte ieftin) veti gasi in Essouira. Fiindca in jurul acestui oras cresc acesti arbori si aici sunt cele mai multe coperative.  In restul oraselor e foarte scump. Chiar si pentru marocani. Litrul, din cate imi amintesc, ajunge la 80 ron (200 dirham). Asta inseamna ieftin :)

Pietre din Muntii Atlas
Este un suvenir usor, interesant si memorabil. Multi isi cumpara diverse pietre in culori sau modele iesite din comun scoase din Muntii Atlas. Nu sunt scumpe dar daca cumparati la toate prietenele veti simti o oarecare usurare a portofelului. Pe drumul spre Querzezet le puteti cumpara chiar de la oamenii ce le scot la preturi mici, pt mai multe puteti chiar negocia. Nu are rost sa dati 5 euro pe bucata in bazarul din Marrakech sau Rabat....

roci-maroc


Ok, hai sa va zic .... daca vreti chinezarii sau ma rog produse mai putin autentice (esarfe, haine traditionale, genti « Gucci/Prada » etcc, ochelari de soare, ceasuri, etccc) le gasiti in Casablanca la preturi foarte mici. In restul oraselor din Maroc sunt duse de aici deci pe langa pretul ridicat de fata de turist se adauga si pretul de transport din Casablanca !

Dupa cum v-ati prins acest articol e pentru cei ce vor sa faca un circuit in Maroc si ceva shopping !:)

😍 Apreciez comentariile voastre 😍

Am locuit 1 an in Maroc vezi tot  jurnalul aici --> MAROC
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

23 de comentarii:

  1. Că sunt obiecte minunate şi ieftine, m-am convins încă o dată. Rămîne să mai şi ajung pe acolo. Mulţumesc, Aliceee. Tare utile sfaturi ne dai. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. nu stiu cand si daca voi ajunge acolo, dar mi-a placut articolul ca informatie si detalii, iar pozele sunt deosebite, ca de obicei. am mai calatorit putine, multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim5:09 p.m.

    Intr-adevar , am apreciat si eu foarte mult calitatea gentilor de piele si sandalelor. Cumpar mai mereu slapi din aceia cu loc pentru degetul mare , imi plac, imi sunt comozi- iar cei din prima poza sunt grozavi!
    Si argint am luat din maroc. Nu era foarte bine lucrat dar modelul a fost tare frumos si am mai facut mici reparatii la Cluj

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu personal nu ma dau in vant dupa astfel de suveniruri, dar sunt sigura ca articolul este binevenit pentru cei interesati...

    RăspundețiȘtergere
  5. las' sa ajung acolo Alicee :)....ulei sigur cumpar !

    RăspundețiȘtergere
  6. Mai, pietrele astea sunt superbe, dar nu ajungi sa ai probleme la vama cam cum am avut eu cu coralii din China?

    Daca o sa ajung vreodata prin Maroc, o sa recitesc articolul asta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Tibi sper sa iti foloseasca :) sa fii primul care merge in Maroc

    Aa, da da, calatoria virtuala nu e acelasi lucru, step out and travel!

    Hapi si eu adaug un mare plus gentilor!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Coco stiu stiu, nu uita de cel cu ulei de migdale pentru par :)

    Teo nuuu, n-are nimeni treaba cu ce bolovani cari tu, din experienta ca mi-am adus cateva :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim5:31 p.m.

    Da, si gentile!
    Cele mai pretioase genti ale mele sunt din Maroc, Tunis si Liban! Le ador. Lucrate excelent
    In Egipt nu am gasit aceeasi calitate...

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna,
    prietenul meu a fost in Maroc si a venit cu trolerul plin. A ajuns doar in Marrakech si undeva la munte. Mi-a adus o gramada te chestii si ceramica si covoare, iar gentile si bluzele le port si acum cu o mare placere. Vara desi sunt cu maneca luna nu transpir si nu imi e cald in ele. Acum ce voiam eu sa intreb, e clar ca vizitand doar o localitate nu a avut de unde alege, ce sfatuiesti un roman turist sa isi cumpere daca ajunge doar in Casablanca sau Marrakech?
    Raluca

    RăspundețiȘtergere
  11. Hapi credeam ca Egipt, Maroc, Tunis e acelasi lucru toti lucreaza la fel. E interesant sa aflu ca in Egipt calitatea nu e aceeasi! :((

    Raluk intradevar hainele sunt facute in asa fel incat ei sa poata suporta caldura, sa nu transpire ....
    Ca sa raspund la intrebare, e mai greu. Doar in Casablanca, nu stiu, esarfe!!! sunt ieftine!! E important sa nu mergi in Marele Bazar unde merg toti turistii si preturile sunt mult mai mari (poti incerca alte bazare: Darb Sultan de exemplu) mult mai popular, mai autentic si mai aglomerat
    Marrakesh din nou, e doar un oras turistic, cel mai turistic! Nu stiu sa aiba ceva original, au de toate, scumpe! In Marrkech nu e de facut shopping doar asa ca ai prea multi bani si diferenta nu conteaza :))
    Oricum eu sper sa ajungi in Fes! e mult mai autentic,traditional, sau Essouira cu totul altceva! In Fes zboara RyanAir la acelasi pret cu Marrakech ...

    RăspundețiȘtergere
  12. Interesant articolul. Eu daca as merge acolo mi-as lua cu siguranta ceramica, servicii de ceai mai ales. Si pernute colorate, nu strica pentru decorarea interiorului.
    Dar aurul nu este mai ieftin? Sau macar lucrat f frumos?

    RăspundețiȘtergere
  13. mihaela8:49 p.m.

    este totul foarte frumos, ma fascineaza orientul, locuiesti acolo?mult succes, multumesc

    RăspundețiȘtergere
  14. Mihaela nu. Am neamuri acolo din partea sotului si am fost de multe ori. Ultima oara in iarna lui 2011 am stat 2 luni. Si inca voi mai scrie despre Maroc

    RăspundețiȘtergere
  15. Mihaela ba da, e lucrat foarte frumos. Ieftin nu neaparat. Dar asta il gasesti peste tot, nu doar intr-un anumit loc, unde sa fie mai ieftin. E doar dupa noroc :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Revin pe-aici :D
    Mi se pare ok pretul la uleiul de argan. In cluj am dat 80Ron pe 150 grame sau 200 (nu mai stiu sigur) de ulei autentic. Partea buna e ca m-a tinut vreo doua luni si chiar am folosit des
    Referitor la beneficii, in pot folosi oriubde dar nu pe fata. Multe i-au laudat calitatile deosebite asupta tenului.Mie-mi apar cosuri daca dau cu ulei de argan
    In schimb vara-mea a avut o eczema uratica la gura dupa ce-a nascut si ea zice ca de la uleiul de argan i-a trecut

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim3:13 p.m.

    Buna,
    4 oameni nebuni vom merge in maroc de reveloin....road trip din spania....vrem sa mergem pe coasta sa vizitam Marrkech si Casablanca apoi, dar acum parca suna mult mai interesant sa mergem prin centru si sa vizitam orasele mai sus mentionate...
    Vreau neaparat sa imi iau multe chestii colorate si frumoase din maroc...sper sa imi incapa in bagaj :)
    mersi de articol...

    RăspundețiȘtergere
  18. Casablanca nu e atat de interesant si nici turistic.
    In functie de cate zile aveti recomand mai repede Fes (cel mai traditional oras din Maroc) Rabat 1 zi, Marrakesh, mie mi-a placut la nebunie Essouira ....

    RăspundețiȘtergere
  19. Wauuu, ce de lucrusoare faine! Numai cizmulite din alea cu cusaturi daca aduci ,dai lovitura !!!! Ar fi greu sa aduci sa- ti deschizi un butic ??

    RăspundețiȘtergere
  20. În Maroc puteți cumpăra lucruri de calitate.Am foarte multe lucruri și sunt incantata de ele.Parfumuri,haine,bijuterii sunt ffff bune.Medina este de vis.Găsești oameni zâmbitori,calzi care te invita politicos sa cumperi de la ei.Unii dintre ei vorbesc românește deoarece au copii care studiază Medicina și Farmacia la noi.Gecile de piele sunt super bune calitativ.Îmi plac caftanele,babusif și mirosurile parfumurilor de la Moschee. Mergeți în Maroc ptr o vacanta de vis.Eu as vrea sa locuiesc acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, tot ce este din piele in Maroc este de foarte buna calitate. Parfumurile din Maroc le folosesc si acum cu drag.

      Ștergere
  21. Anonim2:09 p.m.

    Bravooooo.Îmi este dor de Maroc.Anul acesta sper sa ajung.Merg în Kenitra,acolo locuiește sora mea.Este un oraș american.De acum simt mirosul Oceanului.Ador terasele de pe țărm care te îmbie cu frigărui,calamari fripți,sosuri cu kammun și salate asortate.
    Deasemenea ador hammam ul,săpunul Beldi ,henna și apa de trandafiri.Superb.

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna! Ti-am citit articolul acesta si pe celalalt referitor cu lucruri de facut in Casablanca! Suntem pentru putine zile aici si cu o fetita de 4 ani dar am reusit sa bifam ceva de pe lista ta. Intrebare totusi- de unde cumpar un ulei de argan bun? Sotul mi-a cumparat acum cativa ani din Casablanca, dar nu mai stie de unde, nu din bazar oricum. Multumesc mult de raspuns!

    RăspundețiȘtergere