Din nou in Barcelona - Ziua 1

Stiu ca am promis jurnal live din Barcelona dar va spun sincer ca nu ai cum. Nu ai cum sa stai cu capul in laptop cand sunt atatea de vazut si de facut. Cand stii ca Barcelona iti ofera sute de oportunitati de distractie si relaxare e criminal sa stai si sa incarci poze pe blog! Nu am putut sa intorc spatele Barcelonei, insa nici nu v-am parasit chiar de tot, unii ati calatorit alaturi de mine pe Facebook ...
Am avut doar cateva zile de vacanta, dar tot ma intreb cum reusesc bloggari de travel nomazi sa calatoreasca full time si in accelasi timp sa scrie pe blog! Probabil ca au un ritm mai incet stiind ca nu se termina totul in 5 zile ....
Acum ca mi-am cerut scuze oficial sa incep cu jurnalul de calatorie, prima zi, facand abstractie ca v-am scris deja o parte din el .

plaja-barcelona

Asadar prima dimineata in Barcelona a venit cu o surpriza. Dupa cum v-am spus am stat in Apartament Lux Barcelona (asa se numeste) in cartierul Gracia. Zona e cu strazi ca la New York, bulevarde mari si late taiate de strazi perpendiculare, dupa fiecare "Block". Cred ca si ei masoara strazile dupa Block-uri ...
Barbatii au coborat sa ne cumpere suc si cirese (s-au si intors cu niste cirese imense, carnoase, negre) primele ce le-am mancat anul acesta, e drept ca au si un pret pe masura 7 euro/kg.
Cum stateam eu la masa  am revelatia ca nu e cald pentru luna mai si ma bucur ca NU  mi-am pus asa multe haine de vara. Ma imbrac ca la Cluj dar cand iesim din casa ma simt ca la Polul Sud. O caldura de ma iau ametetile, bine macar ca e multa umbra de la blocurile inalte si platinii batrani. Deabia acum am realizat ca in apartament aveam aer conditionat programat la termperatura ideala pt mine :)

1.Rambla
Stam intre 2 statii de metro: aproximativ 5 block-uri de mers pe jos pana la statia de metro Joanic si cam tot atatea pana la statia de metro Sagrada Familia. Azi alegem Joanic, fiindca vreau sa incepem vacanta in Barcelona cu Rambla si e mai usor de ajuns pe directia asta. Pe Rambla am inceput si vacanta trecuta ( >>>Citeste Barcelona de la extaz la groaza) fiindca acest bulevard te baga in spiritul catalan, te activeaza instant, ca sa spun asa. Localnicii amestecati cu turistii, toate suvenirurile, tarabele cu ciocolata si flori, domnisoara ce pozeaza drept Marlyn Monroe de la balconul Muzeului Erotic si Piata Boqueria...

rambla-barcelona

rambla-barcelona-arhitectura

2. Piata Boqueria
Deabia am asteptat sa imi iau micul dejun in Piata Boqueria. Visam inca de acasa la smottie cu gheata, la aromele exotice de fructul pasiunii in lapte de cocos, mango cu suc de morcovi, zmeura si afine proaspete... Toate fructele portionate perfect incat sa le iei cu tine, in pahare mici de plastic cu capac. Totul pentru doar 1 euro! Orice suc doresti, orice fruct doresti! Pateuri umplute, fructe de mare si pesti prajiti pe loc, capusuni trase in ciocolata, chorizo pe frigarui, piata asta e o nebunie! Pana sa ajung in Londra o gaseam unica in lume, un spectacol de culori si savoare dar acum ma rezum sa spun ca e cea mai exotica piata vazuta de mine pana acum.

rambla-barcelona-piata-boqueria

barcelona-piata-boqueria

ciocolata-barcelona-piata-boqueria
Dupa ce am pus burta la cale si ne-am hidratat din belsug am continuat pe Rambla, unde cumnata a ramas surprinsa ca nu exista Mango, Zara, H&M si alte nume mari fiindca i-am spus ca Rambla e un fel e Champ Elysee :). Ei bine nici pe departe zice ea, dar totusi, exceleaza si Barcelona cu ceva, oamenii statui care i-au captat rau de tot interesul. Imi pastrez opinia, ca nicaieri nu-i ca la Barcelona. Sunt atat de multi, costumati atat de frumos, in pozitii atat de interesante, incat e pacat sa nu te pozezi cu ei :)

statui-umane-barcelona

statui-umane-barcelona-rambla

3.Plaja Barceloneta
Din Rambla am intrat in centrul istoric sa ne ascundem putin de soare, traversand un amalgam de strazi inguste,umbroase, intortocheate si-am iesit ghidati de localnici in Placa Pau Vila unde am luat directia litoralului.
>>> Citeste Barcelona aproape live - senzatii unice de pe plaja Barceloneta

Ne-am luat o sangria si o salata de fructe si am stat cateva ore la povesti pe terasa. Apoi ne-am plimbat pe faleza dar si pe malul marii. Apa era rece desi afara era foarte cald. Cum am stat fix la pranz am reusit sa ma ard pe fata si pe brate asa ca seara eram ca un rac fiert.

barceloneta

salata-de-fructe

Pe la 5 ne-am pus la coada la telegondola si am stat pana ne-au luat ametetile. Era foarte multa lume, drept urmare randul nostru a fost printre ultimele ture dupa 7 pm. Tot "zborul" deasupra marii si a portului dureaza vreo 10 minute.
4.Telegondola ne-a lasat cumva in aer desi eram pe Pamant! Eu ma asteptam sa ma duca sus la Castelul Montjuic (mai ales ca din departare asa se vedea) si am fost socata cand am ajuns la 'capat de linie' si n-am vazut nici un castel in fata ochilor doar o gradina, ce se vrea a fi parc public pe marginea drumului ce coboara in serpentine. Probabil castelul era mai sus, MULT MAI SUS fiindca nu se vedea deloc! Am asteptat o vreme autobuzul dar deja era 8 pm si eram obositi asa ca am coborat zicand ca sigur vom ajunge in Piata Spania pe la 9, la fix sa prindem spectacolul fantanii Montjuic. Doar ca nu a iesit nici planul asta fiindca panta e foarte mare si practic chiar de vrei sa o iei incet nu poti asa ca in 10 minute ne aflam deja jos. Am ramas dezamagita in sensul ca dai 10 euro pe telegondola pt 10 minute de extaz si cateva poze frumoase (nu contest frumusetea peisajelor pt care se merita) dar chiar asa? sa te lase in mijlocul drumului?

telegondola-barcelona

telegondola-barcelona-mare

barcelona-de-sus

montjuic-barcelona

Seara ma simteam deja rau din cauza arsurii asa ca ne-am intors la Apartament unde m-am tratat bine cu iaurt si creme, am facut un dus, am luat mancare de la "turcii" de jos si ne-am uitat la un film (New York se numeste, foarte bun). Partea buna a fost ca nu mi-am distrus picioarele din prima zi (cum imi e obiceiul) asa ca am lasat loc sa le distrug a doua zi :)

Citeste aici mai multe articole despre-->  BARCELONA

Propuneti mai departe: Dati si voi un Like si un share/Mersi Click Here!
 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

1. Superbe cadre, sa stii ca si mie mi se pare destul de greu, ba chiar ireal sa poti calatori si sa scrii articole din calatorii in timp real, iti trebuie mai multi oameni care sa se ocupe cu textul, pozele si tot ce tine de munca asta de blogger, ah sa posteze poze pe siteuri de socializare & co e mult mai usor.
    O sa revin sa citesc pe indelete, acum sunt presata de timp. Seara frumoasa!

1. Mihaela da, e foarte greu! Dar si daca lasi prea mult timp sa treaca nu e bine.
      Acum mi-e greu sa scriu despre vacante de acum 3-4 ani! Am pierdut detaliile care dau farmec vacantei!

2. Ce frumos, ce frumos ! Am zis ca daca voi avea de ales dintre toate orasele lumii, as alege sa ma mut la Barcelona pentru tot restul vietii ! Ador orasul asta ! Pentru mine e ideal !

1. Ai dreptate e orasul ideal, mai ales pentru tineri.
      La batranete insa nu stiu daca mie mi-ar placea toata "nebunia" de acolo :)

3. Cred ca o sa regret toata viata ca am fost pe Rambla si nu am intrat si in piata lor faimoasa. Chiar ca o nebunie a simturilor. Cred ca daca as locui in apropiere m-as duce zilnic (sau oricum foarte des) sa-mi cumpar fructe proaspete pentru smoothie. Gata curatate, inteleg, tocmai bune de pus in blender. Desi imaginile urmatoare sunt ravasitoare, eu nu am putut sa merg mai departe, am ramas la spectacolul culorilor si formelor din Piata Boqueria. :D

1. Nice eu sunt sigura ca daca iti doresti suficient de mult poti sa revii acolo pe Rambla si sa intri in Piata Boqueria!

4. Eu personal nici nu vad rostul de a scrie jurnale live, de la fata locului. De ce sa nu profiti mai bine de ce ai in jur cat esti acolo, sa-ti traiesti vacanta la maxim si sa scrii acasa cand ajungi, mai ales ca atunci o poti face in tihna, deci articolele pot fi mult mai caltitative.
    Imi place cum se vede orasul de sus!

1. Larisa pana acum si eu scriam dupa ce ma intorceam din vacanta dar anul trecut am facut 7 vacante si am scris deabia despre 3! De fapt in fiecare an imi raman restante si mi-e greu sa scriu despre ele dupa mult timp!

5. Barcelona, Barcelonaaaa! Wow ! Superbe pozele ! In special cele din piata Boqueria; din ce sunt facute chestiile alea care imita fructele din poza a doua din piatza : fondant sau martzipan ? si , asa, pentru comparatie , cam cat costa kg de fructe la piata ? ma refer la capsuni, banane, ananas ?

1. 1 kg costa 2-3 euro, echivalentul preturilor de la noi. Daca iei ceva extraordinar, cum ar fi cele mai imense cirese, cand nici nu e perioada, atunci te costa 5-7 euro! :))
      Dar un pahar mare, plin cu orice fruct sau salata de fructe e 1 euro!