Vizita la Moscheea din Edirne - Circuit in Turcia

Edirne se afla imediat ce intri in Turcia, la nici 30 km de granita cu Bulgaria. V-am povestit ca am facut oprirea in Edirne in prima zi a circuitului in Turcia, desi pe program aparea in ultima zi adica la intoarcere. Insa mie mi s-a parut de bun simt sa incepem circuitul in Turcia cu o oprire la Moscheea Selimiye Camii fiindca iti da asa, un mic preview cu ce urmeaza sa vezi zilele urmatoare. A fost o scurta initiere in lumea Orientala ca apoi socul cultural sa fie mai mic.

moschee-din-edirne-turcia-alice

Autocarul a oprit chiar la intrare in Moschee, unde am avut timp liber (45 de minute) ca sa o vizitam.

*Prima intrare a fost in curtea interioara unde musulamnii faceau ritualul spalarii (obligatoriu inainte de rugaciune).

*Dupa cateva cadre am intrat in interior (in Turcia poti vizita moscheile chiar daca nu esti musulman). La intrare toata lumea se descalta si isi lasa pantofii intr-un dulap sau chiar pe covorul de la intrare. Apoi o femeie ne da sa alegem o esarfa, dintr-o cutie imensa cu esarfe, pe care sa o punem pe cap (Nu stiu cat e de igienica treaba asta ... dar e bine ca nu m-am ales cu paduchi).

turcia-moschee-de-vazut

*In interior musulamnii se prosterneaza, spunand rugaciuni in grupuri mari. Moscheea este imensa asa ca turistii sunt condusi in cealalta parte, pentru ca localnicii sa nu fie deranjati, chiar daca ii poti vedea de la distanta. E bine ca e asa. Ar fi aiurea si din punct de vedere turistic sa te impiedici de oameni in timp ce faci poze, dar si din perspectiva localnicilor, sa se fereasca de turistii aiuriti in timp ce isi spun rugaciunea.

*Si ai la ce sa faci poze fiindca Moscheea are cea mai mare cupola din Turcia si e una din cele mai frumoase din tara. Dupa cum stiti in arta musulmana sunt decoruri fara chip pictat (mai exact multe caligrame, detalii florale, compozitii ample din forme geometrice si abstracte care descriu aspiratia spre perfectiune).In interior sunt 999 de geamuri, iar in exterior sunt numeroase miniarete care simbolizeaza inaltarea rugii sau inaltarea spre paradis....

moschee-edirne-turcia-frumoasa

*In exterior este o gradina frumoasa cu trandafiri, iar de jur imprejur este  ca o cetate, care pe o latura gaszduieste Muzeul artelor Turcesti si Islamice, pe o alta latura Muzeul de Arheologie si Etnografie, iar pe latura din fata este un mic bazar ce face parte din Moschee. Chiar interesant sa vezi un bazar intr-o Moschee!

*In Edirne sunt caracteristice sapunurile in forma de fructe pe care le gasesti aproape la fiecare stand din micul bazar, alaturi de magneti cu Moscheea, diverse tesaturi, parfumuri din plante, multe ornamente si evident rahat turcesc. Nu cumpar nimic dar fac multe poze. Acum sincer regret ca nu am luat sapun, costa in jur de 1 ron unul si aveai garantia ca sunt naturale.

edirne-bazar-turcia

In final, ma intorc la timp la autocar si va spun sincer ca cele 45 de minute au fost suficinte! Ba mai mult, am avut timp si sa intru la baie (evident in Turcia peste tot sunt toaletele turcesti).

😍ps: Apreciez comentariile voastre pe blog
si mesajele voastre in privat aliceee_traveler@yahoo.com 😍

» Urmeaza sa calatoresti in TURCIA??? Citeste toate articolele aici

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!

1. Wow, tu povestesti in detaliu fiecare moment al circuitului!
    Mie mi-a placut mult moscheea asta(de fapt e preferata mea dintre toate cele vazute), dar nu am apucat sa o vizitez si pe interior pentru ca i-am facut exteriorului cca 200 de poze. :)) Imi doream enorm si cateva imagini ceva mai artistice si, in primul rand, fotografii fara oamenii. In micutul bazar nu am ajuns, asa ca acum vad pentru prima data acele sapunuri. Cat de simpatice sunt, cu siguranta mi-as fi cumparat daca as fi stiut de existenta lor.
    As fi vrut sa am mai mult timp pentru a explora orasul Edirne. Dar la fiecare colt de strada erau cativa turci care se uitau lung la mine cand ma vedeau cu DSLR-ul si nu ma simteam deloc confortabil.

Sincera sa fiu am renuntat sa ma scriu despre calatoriile mele pe blog cand am observat dezinteresul total de care se "bucurau" astfel de articole.

1. Nice eu fiecare calatorie o povestesc in detaliu, dar cea in Turcia va fi chiar mai pe larg fiindca vreau ca oamenii sa aiba o idee mai clara despre ce inseamna un circuit. Pacat ca nu ai vazut interiorul, e impresionant.

Cat despre interesul fata de articolele de travel, ideea e ca tu ai un blog nisat pe altceva. Oamenilor le place stilul tau, ideile tale, discutiile lungi pe anumite teme. Impresiile turistice sunt ale tale, nu provoaca `dialog`.

2. Frumoasă Moscheea atât în interior cât şi în exterior. Cât despre săpunuri, aşa păţesc şi eu. La faţa locului nu-mi prezintă interes anumite lucruri, iar când ajung acasă regret că nu am cumpărat mai multe, sau chiar deloc.Acum ştiu bine, că dacă mai ajung în Turcia o să procedez altfel. Începând de la geamantan, cu care nu voi mai pleca de acasă( îmi voi cumpăra de acolo la preţuri mici) şi până la condimente, ulei de măsline( mult mai bun decât cel din Grecia), ceaiuri, săpunuri ( cele din pozele tale sunt faine rău), materiale de toate felurile etc. De regula la a doua vizită devenim mai inspiraţi în tot ceea ce facem. :).

1. Asa fac si eu. Uneori ma zgarcesc prosteste ca apoi sa-mi para rau ca nu mi-am luat :))