Impresii despre Cappadocia - Circuit in Turcia

Azi e a-5-a zi de circuit in Turcia si ma trezesc super fericita, fiindca urmeaza sa facem o excursie de o zi in Cappadocia. Nici nu stiu cum a zburat timpul, uneori ma intreb si eu daca traiesc, daca chiar am fost acolo sau visez. Tot circuitul asta mi se pare un miraj, totul se intampla atat de repede. Sper sa pot sa ma bucur din plin de Cappadocia fiindca asta a fost motivul pentru care am ales circuitul acesta, sa vad tinutul magic, lunar, ireal al regiunii, un vis pe care il am dinainte sa incep acest blog. Ne aflam in Anatolia Centrala si azi vom vedea orase subterane, manastiri ca musuroaiele de furnici, biserici sculptate in stanca, fresce vechi de mii de ani, case daltuite in piatra (in care mai traiesc peste 20 000 de oameni) si evident Cappadocia numita si `Tara Cailor Frumosi` cu conurile ei, frumusetea divina a naturii.

cappadocia-turcia-excursie-blog-impresii

Incepem excursia in Cappadocia la ora 9 dimineata si desi nu vom strabate azi doar 150 km (prin regiune) avem un program incarcat cu numeroase opriri:
1. Vizita orasului subteran Kymakli (in casele trogloditilor)
2. Deplasare la Uchisar unde vedem Valea Porumbeilor ( priveliste superba aspra vaii plina de formatiuni, cel mai inalt punct din Cappadocia)
3. Degustare gratuita de rahar turcesc (lokum) intr-unul din cele mai vechi magazine de gen din Turcia
4. Popas de o ora la Goreme (tinutul crestinismului, peste 3000 de biserici sapate in stanca)
5. Magazin de onix, cu demonstratie live ce include tot procesul, de la piesa bruta la un frumos bibelou si apoi shopping in magazin.
6. Popas pe Valea Pasaba (tot formatiuni sculptate in roca, dar sub forma de ciuperci)
7. Popas pe Valea Dervent (unde natura se intrece cu niste sculpturi ce au prins forma unei camile si alta cu un cuplu de dansatori).
8. Popas la o pielarie unde vom vedea o prezentare de moda cu ultimele geci din colectia de iarna 2014 si apoi shopping in magazin
9. Pranz cu bufet All you can Eat cu preparate traditionale turcesti (optional)
10. Dupa 6 pm timp liber sau Optional Seara Turceasca (3 ore de program artistic si bauturi All you can drink).

Ne instalam toti in autocar, soferul ne pune muzica turceasca, grupul vesel azi e super vesel si discutiile curg lant dar nici nu ajungem bine sa ne prindem in discutii ca trebuie sa coboram la Kaymakli.

1. Kaymakli - oras subteran
Ghidul ne spune ca in  regiune se afla peste 400 de orase subterane dar acesta e cel mai mare si bine administrat, pregatit pentru turisti. Are 8 etaje in subteran (din care 4 se pot vizita). Legenda spune ca oamenii locului sunt numiti trogloditi fiindca merg pe sub pamant, prin labirinte, crapaturi, gauri ca vizuinele. Oamenii aveau nevoie de intimitate, dar orasele subterane erau folosite si pe post de aparare. O lume ireala ascunsa in adancuri, in catacombe inchise, spatii inguste sapate in roca si multe scari. Din punctul meu de vedere inauntru nu ai mare lucru de vazut, fiindca e intuneric, pozele ies prost, e frig si spatiile sunt greu de patruns (in multe locuri se merge buburez). Daca nu vreti sa intrati puteti face shopping in micul bazar de alaturi sau sa beti o cafea la terasa.
Info: intrarea costa 20 lire turcesti (aprox 7 euro)

Kaymakli-oras-subteran-turcia

2.Uchisar - Valea Porumbeilor
Aici vad prima data tinutul acesta de basm si ma bucur ca un copil. E o lume ireala, supranaturala. Conurile ce se intind la infinit par de nisip dar de fapt sunt roci din calcar, tuf, lava si noroi ce s-au modelat in forme ciudate. Se numeste valea Porumbeilor fiindca aici nu au locuit oameni niciodata si toate fisurile sunt facute de porumbei.

Uchisar-cappadocia-turcia-calatorie-turist

3. Degustare de rahat turcesc
Chiar peste drum de aceasta panorama se afla casele oamenilor si un magazin specializat pe rahat si mirodenii. Gazdele ne-au pregatit o masa plina de recipiente cu rahat si suntem invitati sa gustam. Un alt domn ne imparte cate un pahar cu ceai de mere. Doamna din spatele tejghelei ne vorbeste despre rahat dar nimeni nu o baga in seama, toti fiind concentrati sa gustam cat mai mult. In final descopar aroma mea preferata. E rahatul invelit in ciocolata, de altfel specialitatea lor. Ne spune doamna ca nu vom mai gasi nicaieri in Turcia rahat ca la ei si desi nu am crezut atunci tind sa ii dau dreptate. Fiindca in Istanbul am cautat sortimentul cu ciocolata si nu se asemana deloc la gust. Pacat ca nu mi-am cumparat atunci numai 200 de grame (fiindca era foarte scump).

cappadocia-rahat-turcesc-circuit

4. Popas la Goreme
Inca 10 km si ne aflam in Goreme, locul in care ajung toti turistii. Majoritatea celor ce fac excursii de o zi in Cappadocia se rezuma la acest loc fiindca e cel mai mare, pana la orizont se intind doar formatiuni dar are si biserici cioplite in stanca. Peste 3000 de biserici se ascund in toata regiunea si aici se pot vizita intr-o concentratie mare (mai exact 30). Este un loc ce emana spiritualitate, multi crestini ce au vrut sa gaseasca adevarul au venit sa stea aici in singuratate. Si in zilele de azi mai sunt cativa eremiti.
Intram in interiorul complexului (20 lire turcesti biletul/7 euro) si descoperim o alta lume. Aici s-a dezvoltat iconografia crestina in perioada bizantina. Peretii sunt acoperiti cu scene biblice, iconografie grafica, desene pe roca si pe ipsos ud. Cele mai interesante biserici sunt: Biserica cu Sarpe, Biserica cu Mar, cu Sabii si Biserica Intunecata. Merita vazute dar trebuie sa stiti ca nu aveti
voie sa pozati in interior si ca accesul e destul de greu (se urca pe scari abrupte).

cappadocia-goreme-biserici-piatra-turcia

5. Magazinul de onix
Aici a fost o chestie turistica, o demostratie in care ne-au slefuit un ou si in final un coleg din circuit l-a castigat. Apoi am fost invitati in magazin, unde din nou ne-au servit cu ceai dupa ceai in timp ce priveam prin vitrine. Piatra turcoaz e cea mai folosita in bijuterii si trebuie sa recunosc ca-s frumoase. Dar si pretul e pe masura.

cappadocia-magazin-onix-demonstratie-turcia

6. Popas pe Valea Pasaba
Pe durata excursiei am descoperit ca toata regiunea e plina de formatiuni. Nu mi se mai parea nimic nou, dar cand am ajuns pe Valea Pasaba si am vazut pietrele care cresc am zis ca merita sa cobor. Sunt niste ciudatenii pietrele astea, fiindca tot cresc, apoi se subtiaza si in final le cade `palaria`.

Cappadocia-valea-pasaba-formatiuni-peisaj-turcia

7. Popas pe Valea Dervent
Deja majoritatea batranilor erau irascibili de la atata urcat si coborat din autocar. E frumos dar te oboseste. Cand a spus ghidul ca oprim si aici am auzit un val de nemultumiri. Multi au refuzat sa coboare dar eu zic ca merita fiindca poti sa-ti folosesti imaginatia, sa vezi chipuri stranii si diverse figurine. Doua sunt cele mai celebre (formatiunea sculptata de vant sub forma de camila si inca una deosebita cu doi dansatori). Eu am vazut si un elefant, iar doamnele din fata vorbeau despre niste iepuri.
cappadocia-turcia-dervent-formatiuni-camila

8. Prezentare de moda si magazin de pielarie
Sincer nu inteleg de ce a spus ghidul ca pielea e traditionala in partile astea a locului fiindca nu am vazut piele intinsa nicaieri. De fapt n-am mai vazut nici un magazin cu piele si tind sa cred ca e doar o capcana turisticaAm fost invitati toti intr-o incapere lunga, unde pe margini erau scaune asezate si in mijloc o pasarela, ca la orice prezentare de moda ce se respecta. Un turc vine cu tava cu ceai (oare cate ceaiuri am baut astazi? 5? 10?). Chiar daca nu le-am dat credit, prezentarea a fost un succes. Hainele de piele au fost impecabile, bine realizate, in combinatii ciudate cu blana si culori indraznete. Dar tot show-ul l-au facut manechinele, un turc inalt si frumos si o domnisoara draguta. In final au fost alese doua persoane din circuit, le-au dat haine de piele si au defilat pentru noi. Distractia zilei. Bun si acum sa trecem la chestii serioase, cumparaturi, cu 50% discount (``doar pentru voi``). Sunt sigura ca stiti povestea, dar chiar si asa au fost vreo 10 doamne din circuit care si-au luat haine noi de piele cu 500 de euro/bucata. Treaba asta chiar m-a socat. Nu credeam ca pensionarele din circuit, majoritatea modeste, ar da banii pe asa ceva, dar m-am convins din nou ca aparentele inseala.

cappadocia-prezentare-moda

Aici s-a incheiat programul turistic inclus in circuit. Urmatoarea oprire a fost la restaurantul All You Can Eat care a fost optional si a costat 20 lire turcesti (7 euro), iar seara a fost program liber sau optional Seara Turceasca intr-un restaurant din roca in Cappadocia si a costat 25 euro/persoana.
Eu am optat pentru ambele si urmeaza sa va povestesc in articole separate.

😍ps: Apreciez comentariile voastre pe blog
si mesajele voastre in privat aliceee_traveler@yahoo.com 😍

» Urmeaza sa calatoresti in TURCIA??? Citeste toate articolele aici

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!