Locuri cu plata si locuri gratis in avion - noua politica Wizz Air

Sa vezi si sa nu crezi ... Wizz Air doreste sa isi imbunatateasca serviciile asa ca incepand din 19 mai 2015 fiecare pasager va sti locul lui in avion chiar din momentul rezervarii. Teoretic ai un loc gratuit, practic acesta e un nou serviciu cu plata la Wizz Air.
Partea buna: Gata cu imbulzeala de la usi, gata cu statul in picioare 30 de minute inainte de imbarcare (doar ca sa prinzi un loc bun, eventual la geam), gata cu urcatul treptelor in fuga.
Partea rea e ca daca preferi un anumit loc (de exemplu eu mereu aleg partea dreapta, randurile de dupa aripa, la geam) si in ultimii 3 ani am prins de fiecare data un loc pe placul meu, de acum inainte cel mai probabil va trebui sa platesc pentru el. O strategie foarte buna de a te face sa scoti banul din buzunar, ceea ce probabil voi face avand in vedere cat sunt de stresata la fiecare zbor. In concluzie pentru mine vestea e mai putin buna, dar macar ma bucur sa stiu ca de azi inainte vom urca civilizat in avion.

locuri-in-avion-contra-cost-wizz-air

Cum functioneaza: 
Incepand de azi, o data cu rezervarea va este alocat un loc. (Daca aveti deja un bilet cumparat si calatoriti dupa 19 mai, locul o sa va fie atribuit o data ce faceti check-in). Daca calatoriti in cuplu sau grup mare, cei de la Wizz Air promit sa va ofere pe cat posibil locuri alaturate. Daca nu va place locul care vi s-a dat automat puteti sa il schimbati contra cost dupa cum urmeaza (pretul variaza in functie de numarul locurilor cumparate). 

pretul-unui-loc-preferential-in-avion-wizz-air

locuri-cu-plata-wizz-air

Pretul unui loc intr-un avion Wizz Air incepand din 19 mai 2015
Un scaun pe randul 1 costa intre 5 si 23 euro/loc
Un scaun pe randurile 2-4 costa intre 3 si 17 euro/loc
Un scaun pe randurile 5-11 costa intre 2 si 5 euro/loc
Un scaun pe randurile 12-13 costa intre 5 si 23 euro/loc
Un scaun pe randurile 14-30 costa intre 1 si 2.5 euro/loc
---------------------------------------
Puteti sa va cumparati locul pana cu 3 ore inainte de zbor, iar pe randul 1 si pe randurile 12-13 puteti sa platiti si in avion (daca e disponibilitate) la pretul maxim.
--------------------------------------
Pasagerii ce au cumparat Wizz Premium sau Wizz Reserved Seat pot alege gratuit pe toata perioada anului scaunul dorit.

De acum inainte Priority Pass costa 2 euro/zbor
Sincer eu nu prea mai vad deloc rostul la Priority Pass. Adica platesti 2 euro ca sa urci primul in autobuz? Fiindca oricum in avion locurile sunt distribuite/vandute deci nu te mai poti aseza unde vrei. Si atunci de ce sa te grabesti sa ajungi in avion? Intreb si eu ...

Pareri personale
*Probabil locurile de la geam vor fi cele la preturi maxime, in timp ce locul din mijlocul randului va fi varianta cea mai ieftina.
*Imi pare rau pentru parintii ce calatoresc cu copii. Inainte aveau prioritate la imbarcare si un loc in primele randuri asigurat. Acum ma gandesc cu groaza ca voi vedea bebelusi pe ultimele randuri fiindca vor fi destui care sa-si cumpere locuri in primele randuri.
*Daca doresti un loc la geam sau in primele randuri probabil ca va trebui sa iti cumperi biletul de avion cu jumatate de an in avans, sa te asiguri ca ai o sansa sa prinzi unul. 
*Preturile sunt foarte variabile si parerea mea e ca 10-15 euro pe un loc anume e scump avand in vedere ca sunt zboruri unde atata costa biletul de avion. Adica pt acest `lux` poti sa ajungi sa iti dublezi costul biletului de avion dus-intors. Daca mai cumperi si un bagaj de mana mare (troller mic) ajungi sa ti-l triplezi.

Asadar Wizz Air s-a scumpit din nou. Ca in fiecare an ... astept sa vad la anul ce mai inventeaza.

Voi ce ziceti? Laudati noua initiativa? 
Pentru voi conteaza locul din avion sau va este indiferent?
--------------------------------------------------------------

Toate articolele esentiale pentru calatori aici -> 100 Informatii utile


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!


7 comentarii:

  1. Si eu tot la geam prefer sa stau, dar de exemplu maica-mea "vaneaza" mai mereu locurile de la margine :)). In rest, n-am zburat niciodata cu wizzair si nici nu o sa am ocazia prea curand, asa ca nu prea sunt la curent cu schimbarile lor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu prea am preferinte cand e vorba de distante mici. 2-3 ore stau oriunde :) La distante mai lungi devine problematic, desigur, ca sa stai in fata usii de la buda, ingramadita intre 2 oameni 6-7-8 ore e cosmar!
    Noi in ultima vreme am zburat cu Blue Air ( si am mai gasit si la non-low-cost oferte foarte bune, daca cauti din tip si vanezi perioadele de reduceri la diverse linii) si acolo singura problema e ca uneori te desparte de partenerul de calatorie, dar se rezolva la fata locului, la mica-intelegere :)

    RăspundețiȘtergere
  3. E bine ca au introdus alocarea de locuri, desi nu prea e normal sa o faca contra cost. In ritmul asta, biletele or sa devina la fel de scumpe ca cele de la o companie de linie. Eu am dezvoltat o preferinta pentru locurile de la margine, pe partea dreapta. La geam mi se pare claustrofobic, plus ca merg des la toaleta si nu am chef sa-i deranjez pe ceilalti :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Din punctul meu de vedere este o decizie excelenta tinand cont de tigania care era la fiecare imbarcare wizz. referitor la familiile cu copii: exista priority pass in continuare. La zborurile de linie nu exista imparcare proritara familii cu copii...

    RăspundețiȘtergere
  5. Din punctul meu de vedere este ok

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim4:38 p.m.

    Nu am cuvinte ! Pai daca platesc 3 locuri de ce nu se dau una langa alta ? Trebuie sa mai achi o alta taxa daca le vrem toti 3 unul langa altu? Nu mi se pare ok...din moment ce aveti inca locuri disponibile unul langa altul !!!!Complet dezamagit !

    RăspundețiȘtergere