5 atractii turistice pe Calea Victoriei din Bucuresti

Prima zi a sejurului nostru am petrecut-o in mare parte in Garsoniera Uptown 44, (super pret pentru o garsoniera de lux in regim hotelier >>> cititi articolul si faceti rezervare pe >>> www.RoCazare.ro ), iar dupa-masa am ales sa fac o plimbare de cateva ore pe Calea Victoriei si sa vizitez/fotografiez tot ce imi iese in cale. Apoi urma sa ma intalnesc cu Alexandra la o cafenea din Centrul Istoric. 

traseu-turistic-calea-victoriei-bucuresti

Stiu ca pentru cei din Bucuresti, Calea Victoriei reprezinta doar inca una din arterele principale din oras, probabil o strada la fel ca oricare alta, pe care o traverseaza in graba in timp ce merg la birou. Iar pentru majoritatea dintre turisti e mai interesant un traseu prin Centrul Vechi, asa cum mi-au recomandat si mie doamnele de la biroul turistic. Cu toate astea cred ca o plimbare pe Calea Victoriei ar trebui sa fie un `traseu obligatoriu` pentru turistii ajunsi in Bucuresti asa  cum in Barcelona lumea se plimba pe Rambla sau in Paris toti turistii merg pe Champ Elysee. 

  Calea Victoriei din Bucuresti vazuta cu ochi de turist

Info: Calea Victoriei este bulevardul cuprins intre Piata Victoriei si Piata Natiunilor Unite, in total 2.7 km. Daca vreti sa o vedeti pe indelete, sa intrati in toate muzeele, alocati timp minim 5-6 ore, in timp ce calatorii grabiti o pot vedea intr-o plimbare de 2 ore. 

1. Am inceput plimbarea cu Palatul Cantacuzino care gazduieste Muzeul `George Enescu`. Nu aveti cum sa ratati aceasta cladire, dupa parerea mea e cea mai frumoasa de pe Calea Victoriei, cu fatada in stil Roccoco si Art Nuveau. Am vizitat si interiorul care ma asteptam sa fie imens (cladirea are 4 etaje) insa doar 3 camere de la parter sunt deschise pentru turisti. Destul de putin, insa de ajuns cat sa spuna povestea marelui compozitor George Enescu. In interior am putut vedea vioara acestuia primita cadou la 4 ani, partituri, citate frumoase despre pasiunea lui pentru muzica si multe medalii si diplome primite de-a lungul carierei aranjate frumos in camerele bogat ornamentate. Intrarea a costat 6 ron/adult, iar taxa foto e 30 ron.

`Muzica oglindeste toate misterioasele ondulatii ale sufletului, fara putinta de prefacatorie`- George Enescu
palatul-cantacuzino-bucuresti
muzeul-george-enescu-bucuresti
muzeul-george-enescu-interior


2. Peste drum am vazut Biserica Sfantul Vasile cel Mare. Arata ca o manastire din exterior, e in stil neoclasic, iar interiorul e bogat ornamentat. A fost ridicata inainte de 1804, iar interiorul a fost restaurat de curand (in 2012).

biserica-calea-victoriei-bucuresti
calea-victoriei-bucuresti
detalii-calea-victoriei-bucuresti

3. Am mai facut cativa pasi si am ajuns in fata fostului Palat Regal care m-a ademenit instant cu curtea plina de statui. Am aflat ca gazduieste Muzeul National de arta al Romaniei asa ca am intrat sa il vizitez. Intrarea a costat 15 ron/ adult (e gratis in fiecare miercuri), insa nu am platit taxa foto de 100 ron. Sincer cand am vazut pretul mi-am amintit cum la Muzeul Louvre intrarea a fost gratuita pentru tineri si nu percep taxa foto. Nu inteleg de ce in Romania peste tot trebuie sa scoti bani grei ca sa fotografiezi...
In fine, trecand peste asta Muzeul gazduieste doua galerii (una cu arta europeana si alta cu arta romaneasca). Am fost surprinsa sa vad multe picturi si sculpturi ale celebrilor Monet, Rembrandt, Rodin si chiar picturi religioase ale vestitului El Greco. In galeria de arta romana sunt multe icoane si picturi biblice dar si picturi ce ilustreaza viata la tara sau sculpturi ale faimosului Constantin Brancusi.

muzeul-national-de-arta-a-romaniei
muzeul-de-arta-calea-victoriei

Cladiri vechi pe Calea Victoriei

casa-veche-frumoasa-calea-victoriei-bucuresti

Magazine la moda

magazine-cu-haine-calea-victoriei

magazine-cu-pantofi-calea-victoriei

Coltul indragostitilor
coltul-indragostitilor-calea-victoriei

afise-pe-calea-victoriei-bucuresti


4. Ajunsa la mijlocul Caii Victoriei am vazut o biserica care mi-a captat instant atentia. Este vorba de Biserica Cretulescu pe care nu ai cum sa o ratezi datorita exteriorului din caramida. E in stil brancovenesc, a fost ridicata in 1722 iar interiorul e plin de frece frumoase.

biserica-cretulescu-calea-victoriei

fresce-biserica-cretulescu-calea-victoriei

biserica-cretulescu-fresce

Statui interesante pe calea Victoriei

arta-contemporana-calea-victoriei-bucuresti
statui-calea-victoriei-bucuresti

Vestitorul primaverii- Sakura in centrul Capitalei

sakura-in-bucuresti

Cladiri moderne pe Calea Victoriei

cladire-moderna-bucuresti-calea-victoriei

Detalii istorice pe Calea Victoriei

detalii-istorice-calea-victoriei


5. In continuare am vazut Ateneul Roman, cea mai frumoasa sala de concerte si spectacole, un edificiu cultural de mare valoare pentru Romania. E vechi de 120 de ani, dar e foarte bine intretinut. Exteriorul e in stil neoclasic si impresioneaza prin cupola de sticla.  Mie mi s-a parut ca seamana bine cu un templu roman, iar mica gradina din fata arata chiar bine datorita arborilor infloriti. Mi-ar placea ca intr-o zi sa merg la un concert in Ateneul Roman, din pacate de data asta vizita a fost prea scurta si nu m-am interesat din timp de program.

Ateneul-roman-calea-victoriei-bucuresti

6. Pasajul Macca-Villacrosse este un alt obiectiv turistic interesant, o strada acoperita cu sticla pe care se afla numeroase cafenele si buticuri de lux. Pasajul face legatura intre Calea Victoriei si strada Lipscani (centrul Vechi)  si am trecut prin el in drumul meu spre Hanul lui Manuc unde aveam intalnirea cu Alexandra. 

pasajul-macca-calea-victoriei-strada-lipscani

😍ps: Apreciez comentariile voastre pe blog 
si mesajele voastre in privat aliceee_traveler@yahoo.com 😍

» Vezi toate articolele aici >>>ROMANIA  !!! Citeste toate articolele cu Bucuresti


 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

6 comentarii:

  1. Uitandu-ma la pozele tale Bucurestiul pare un adevarat oras turistic :)). Obisnuiam sa ma plimb pe Calea Victoriei cand eram copil cu mama, in ultimii ani treceam pe acolo doar cu treaba, rar imi ridicam ochii sa observ cladirile din jur. Totusi cred ca o data am mers la o plimbare foto cu aparatul. Ma bucur ca Bucurestiul arata din ce in ce mai bine :).

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Aliceee,m-a bucurat faptul ca mi-ai trimis postarea cu calatoria ta prin Bucuresti,recunosc ca desi locuiesc aici nu prea am intrat in muzee decit foarte rar (fortata de imprejurari;in anii de scoala am intrat in grup organizat cu clasa ,in Muzeul de Istorie si in Muzeul Antipa)recunosc ca mi-a placut desi initial am strimbat din nas.. :) de atunci am m-ai fost o data tot la Muzeul Antipa chemata de o prietena;este intr-adevar o experienta unica(ssst nu mai spune la nimeni ca mi-a placut ;) ) Imi place sa merg pe strazile Bucurestiului atunci cind am ocazia,in rest sint cam comoda...:) Mi-au placut fotografiile tale,sint reusite. O sa iti urmaresc si celelalte calatorii.O seara frumoasa sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte faine pozele ;)
    Nu am fost in Bucuresti decit de doua ori, si niciodata nu am apucat sa vad cladiri.
    Dar le vad acum prin blogul tau ;)
    Cum e calatoria in jurul lumii?

    RăspundețiȘtergere