Ce sa vezi si sa faci in Bucuresti in 30 de momente magice (ITINERAR TURISTIC 2020)

Dupa cum probabil stiti deja, weekendul acesta am luat parte la proiectul #ExperienceBucharest, cel mai mare eveniment de promovare a Bucurestiului, la care au fost invitati peste 100 de travel bloggeri, jurnalisti si instagrameri din toata lumea, cu scopul de a face un weekend turistic in Bucuresti si sa aratam apoi lumii, ca Bucurestiul merita pus sus in topul celor mai interesante capitale din Europa.  Am primit invitatia cu 1 luna in urma si din prima clipa am acceptat fiindca vroiam sa cunosc Bucurestiul dincolo de Calea Victoriei, Muzeul Taranului Roman si parcul Herastrau. Mai facusem cateva weekend-uri in Bucuresti pe cont propriu si ceva trasee prin Centrul Vechi, dar stiam ca orasul ofera mult mai mult de atat si eram pregatita sa ii experimentez toate fetele. In plus aveam onoarea de a cunoaste personal numerosi travel bloggari international, pe care ii urmaresc de ani de zile si sa particip la conferinta de travel blogging, unde aveam sa invat cum sa scriu mai bine! Povesti care sa va mearga la suflet. Sper ca voi reusi :)

Weekend-in-Bucuresti-blog-calatorii

Un weekend turistic la Bucuresti in 30 de momente magice

Sambata  - Bucharest Walking Tour (by >>> Roaring Romania)

1.Ateneul Roman este vointa unei epoci tradusa in spatiu
Stiti de cate ori am trecut prin fata Ateneului Roman? De cel putin 10 ori. De fiecare data l-am fotografiat si am mers mai departe. De data asta fiind intr-un tur ghidat, ne-au dus inauntru si mama ce surpriza am avut. Profund impresionata e putin spus. Coloane, marmura cu gravuri istorice, scari in spirale, o sala de concert pictata si decorata din tavan pana-n podea. Nu inteleg, cum am intrat in Palau de la Musica Catalana din Barcelona acum 5 ani, dar nu vazusem poze din Ateneul Roman niciodata. Asta inseamna lipsa de promovare. D-ne, cat ma bucur, ca am venit la Bucuresti! Sa nu ratati Ateneul, e superb!

Ateneul-Roman-Bucuresti

Ateneul-Roman-Bucuresti-interior

Ateneul-Roman-Bucuresti-sala-concert

2.Am retrait istoria in Piata Revolutiei
Nu putem vorbi despre Romania, fara sa amintim de comunism si nu putem ajunge in Bucuresti, fara sa trecem macar o data prin Piata Revolutiei. Istoria locului, balconul unde a fost huiduit Ceausescu si tot ce a urmat apoi, ne-a povestit Alexandra, ghida noastra. Am facut poze cu statuia, ce sta marturie a evenimentului, pe care bucurestenii au poreclit-o `La cartof` sau `maslina de pe scobitoare`.
Interesant pentru mine a fost, sa vad interesul turistilor straini, care aveau nenumarate intrebari despre ce a insemnat comunismul in Romania si daca credem ca perioada actuala este mai buna decat atunci. Hmmm... asta e discutabil.

Piata-Revolutiei-Bucuresti

3.Nici o vizita in Bucuresti fara o plimbare prin Centrul Vechi
Va dau un pont! Daca vreti sa aveti Centrul Vechi doar pentru voi, plimbati-va prin el dimineata. Dupa-masa aglomeratia e mai mare decat la Paris. Poate fiindca e luna mai, poate fiindca e weekend sau poate fiindca era vreme frumoasa, Centrul Vechi devenea neincapator in fiecare zi dupa pranz. Din punct de vedere turistic e frustrant sa imparti spatiul mic din curtea manastirii Stavropoleos, gradina din Hanul lui Manuc, pasajul Macca-Vilacrosse cu grupurile mari de turisti.
Dimineata in schimb aleile erau goale, asa ca plimbarea a fost o adevarata incantare!

4. Graffiti pe inima si pe pereti
Pentru mine Bucurestiul e genul de oras in care din cativa in cativa metri poti vedea istoria recenta incarnata in cladiri, in arhitectura strazii. E un oras indurerat si plin de cicatrici, insa in acelasi timp fascinant.

contraste-Bucuresti

cinema-capitol-graffiti

Sambata  - Bellu Cemetery Discovery Tour  (by >>> Roaring Romania)

5. Plimbarea prin cimitirul Bellu a fost mai frumoasa decat in parc
Am avut 40 de trasee turistice in Bucuresti, din care sa alegem si eu am ales sa merg in cimitir. In drum spre locul de intalnire ma intrebam `Oare mai sunt si alti nebuni care au ales turul asta`? Cand am ajuns m-am bucurat sa intalnesc inca alte 7 persoane.
Adevarul e, ca din totdeauna mi-a placut sa vizitez cimitirele. Eu nu le vad ca fiind locuri triste. Pentru mine o plimbare prin cimitir e ca o plimbare printr-un parc verde si linistit. Am fost in cimitirul Pere Lachaise din Paris, in cimitirul Abney Park din Londra, in cimitirul vesel din Sapanta si ma bucur ca am ajuns in cimitirul Bellu cu ghid, fiindca astfel in doua ore am reusit sa vedem tot ce era de interes turistic intr-un timp relativ scurt. Cimitirul e foarte mare si pe alocuri e gri si monoton, insa printre toate mormintele si pietrele funerare, se gasesc mici comori arhitecturale, statui sugestive, mormintele poetilor si a scriitorilor romani ce dezvaluie putin despre trecutul lor. Am ascultat povestea din spatele templelor, a capelelor, a simbolurilor gotice si a legendele din spatele statuilor si am iesit din cimitir extrem de fericita, ca am ales sa fac acest tur! Daca mergeam singura nu intelegeam nimic.

Duminica - Architectural treasure Hunt in Armenian Neighbourhood (by >>> Vanatoarea de comori arhitecturale)

6. Duminica am fost la slujba din Biserica Armeneasca
Daca e duminica atunci sa mergem la biserica! N-am stat la toata slujba, doar 15 minute, dar a fost suficient ca sa-mi iau toate energiile de care aveam nevoie. Biserica armeneasca se diferentiaza de a noastra in special datorita limbii vorbite, iar corul a cantat absolut divin. Aici am ascultat muzica ingerilor, am prins aripi si m-am lasat usor ghidata spre cartier.

biserica-armeneasca-Bucuresti

7. Am gasit liniste si atmosfera ca la tara in centrul Bucurestiul
Daca mergi singur in cartierul Armenesc, o sa simti ca ai ajuns undeva departe, la tara. Aproape de Piata Univeristatii, din Bulevardul Carol am intrat in acest cartier pe strada Latina. Nici n-am facut doi pasi, ca doi batranei jucau table in plina strada. Pasarelele ciripesc, cocosul canta, strazile sunt pline de case vechi, de vile frumoase, unele acoperite cu vita-de-vie. Asta nu e Bucurestiul acela haotic si plin de trafic de pe Calea Victoriei . Asta e alta fata frumoasa a Bucurestiului, putin `in afara zonei turistice`, locul perfect pentru pasionatii de istorie si arhitectura.

strazi-Bucuresti

Bucuresti-cartierul-armenesc

8. Ne-am jucat `Vanatoarea de comori arhitecturale` in Cartierul Armenesc
Dupa cum va spuneam daca ajungi in Cartierul Armenesc singur, nu prea stii ce sa cauti, dar te bucuri de liniste si de tot ce vezi. Daca iti doresti sa intelegi mai bine cartierul, atunci te inscrii in jocul `Vanatoarea de comori arhitecturale` un mod super distractiv de a descoperi magia acestui loc. Practic frumusetea sta in detalii. Se joaca in echipa (eu am fost cu o fata din Los Angeles si una din Franta) si timp de 2 ore, am umblat prin cartier in cautarea indiciilor. Aveam o lista cu detalii ce trebuia sa le gasim si sa le fotografiem (de exemplu: `Cauta balconul cu coloane de lemn/ Gaseste doua domuri care sa nu fie a unor biserici/ fotografiaza cel mai vechi arbore din Cartierul Armenesc/ `Gaseste fetele zambitoare`) si pentru fiecare fotografie corecta primeam puncte. La final castiga echipa cu cele mai multe puncte. Ce pot sa spun e ca a fost cel mai interactiv tur ce l-am facut, un joc de echipa ce ne-a testat atentia si ne-a facut sa ne conectam intr-un mod total personal cu acest loc. La final ne-au ramas fotografiile, amintirile si prietenia ce s-a legat intre noi.

casa-cartierul-armenesc-Bucuresti

Fotografie-de-strada-Bucuresti

Vanatoarea-de-comori-arhitecturale-Bucuresti

crama-cartierul-armenesc-Bucuresti

9. Va trimit o vedere cu Romania
Una din cerintele jocului care mi-a placut mult a fost `Trimite o vedere prietenilor tai cu Romania`. Practic trebuia sa ne plimbam prin cartier si sa gasim o imagine reprezentativa si apoi sa explicam de ce am ales-o. Eu am ales imaginea asta `o casa veche, imbracata in vita-de-vie, in fata careia e parcata o Dacie` :)))) 100 % romanesc, nu?

vedere-din-Romania

Duminica  - Discover Mogosoaia Summer Palace (by Bucharest Urban Adventures)

10. Relaxare pe malul lacului, printre sute de flori de iris
Duminica dupa-masa am petrecut-o la Palatul Mogosoaia. Am avut o ghida foarte buna care ne-a povestit despre Palat pe autocar, pana acolo. Multe detalii despre arhitectura in stil brancovenesc pe care tin minte ca am regasit-o si la o biserica de pe Calea Victoriei. In fine, ce am retinut si m-a surprins a fost sa aflu ca Palatul e resedinta scriitorilor, un loc unde fiecare scriitor se poate refugia intr-o camaruta si sa caute inspiratie in curtea Palatului. Insiratie ce sigur iti vine stand pe malul lacului si privind gradina cu sute de flori de iris. Hmmm ... parca mi-as inchiria si eu o camera la Palat!

Palatul-Mogosoaia-Bucuresti-gradina-lac

Palatul-Mogosoaia-gradina

11. Vino cu mine in Palatul Mogosoaia
Interiorul Palatului in schimb m-a dezamagit. Partea de muzeu .... e poate cel mai plictisitor si neinteresant loc pe care l-am vazut din Romania. Galeria de arta contemporana mai salveaza putin situatia, cu cateva tablouri interesante. Noroc cu tinerii creatori.
PS: fotografiatul costa 15 ron

Palatul-Mogosoaia-Bucuresti

Palatul-Mogosoaia-Bucuresti-interior

Luni  - Beautifull Decay Tour (by >>> Interesting Times)

12. Cladiri abandonate in centrul Bucurestiului
Acesta a fost turul meu preferat. Total `off the beathen track` vorba englezului, adica un tur alternativ, ce nu poate fi facut pe cont propriu fiindca majoritatea locurilor vazute sunt cu lacatul pus pe usa. Prima cladire a fost a Trustului Adevarul, o imensa ruina in Centrul Vechi ce cred ca la primul cutremur o sa cada, asa ca grabiti-va daca mai vreti sa-l vedeti. Interiorul, dincolo de praf si grafitii, e plin de fresce si ramasite din cladirea istorica ce fusese candva. Locul este un paradis pentru pasionatii de fotografie ce cauta sa scoata frumosul din urat.

cladiri-abandonate-Bucuresti

13. Casa Macca un monument pierdut cu o istorie de peste 120 de ani
A doua capodopera este Casa Macca care nu e deschisa publicului larg, dar foloseste ca centru de cercetare istoric si arheologica. Interiorul e absolut minunat, pasind inauntru m-am simtit undeva departe, zici ca eram intr-o Vila-Palat din Florenta. Pacat ca renovarea lui ar costa o avere, asa ca desi cladirea are mult potential e lasata sa piara incet, incet. Curtea lui e o ruina verde, plina cu placi arheologice printre buruieni, muschi si paianjeni.
casa-Macca-Bucuresti

14. O vizita la universitate
Dintr-un tur alternativ nu putea lipsi facultatea de arhitectura. Scarile in spirala si graffiti-urile enorme de peretii facultatii iti lasa senzatia de loc modern, unde minti tinere dau frau liber creativitatii. Bucurestiul are atat de mult potential!

universitatea-de-arhitectura-Bucuresti

15. In sfarsit am gasit si eu o strada cu umbrele
Pasajul Victoria este o curte interioara plina cu umbrele. Vazusem pe instagram asemenea strazi in toate orasele europene, la un moment dat imi era plin telefonul cu asemenea poze din Timisioara, dar eu niciodata n-am gasit o asemenea strada in calatoriile mele si imi doream. Acum sunt fericita!

strada-cu-umbrele-Bucuresti

16. Pasajul englezesc si magazinul de palarii al lui Nea` Nicu
Pasajul englezesc arata ca un fost bordel. La un moment dat tin minte ca vazusem cadre filmate aici in filmul `Charlie Countryman` si de atunci mi-a ramas imaginea in minte. Ce e interesant de vazut aici, dincolo de curtea interiora, e magazinul de palarii al lui Nea` Nicu in varsta de 98 de ani, care mai face palarii si astazi. Batranelul acesta iti poate povesti ore intregi despre palariile facute de el in micul atelier de alaturi, unde lucreaza cot la cot cu nevasta si nepoata lui. A fost o onoare pentru mine sa cunosc oameni atat de pasionati si afacerea lor de familie ce duce traditia mai departe, din generatie in generatie.

pasajul-englezesc-Bucuresti

nea-Nicu-magazin-palarii-Bucuresti

Turul Bucurestiului cu LondonBus

17. Bucurestiul vazut dintr-un party Bus
Tin minte ca acum 10 ani, un km cu taxiul era 1.39 ron. Acum a ramas la fel. Sa calatoresti cu metroul e simplu, rapid si eficient, iar biletul costa doar 1.3 ron. Weekendul acesta am incercat toate mijloacele de transport, insa cel mai placut a fost turul ce l-am facut cu un LondonBus ce ne-a luat din Centrul Vechi si ne-a facut un traseu turistic, cu o oprire la Casa Poporului. Muzica buna, multe beri, in timp ce Bucurestiul se dezvaluie la picioarele noastre, fara nici un efort. Cel mai amuzant moment a fost cand a inceput ploaia. Pt o clipa am avut senzatia ca sunt din nou la Londra.
In caz ca va intereseaza, acest party bus poate fi inchiriat pentru petreceri la bord in timp ce faci inconjorul Bucurestiului. (Detalii pe LondonBus.ro)

London-Bus-In-Bucuresti (1)

Casa-Poporului-Cladirea-Parlamentului

In Bucuresti se petrece cu stil

18. In Bucuresti se fac party-uri pe acoperis
Cine nu viseaza sa-si incepa weekendul cu un party iesit din comun? In cazul nostru a fost un party privat, intr-o locatie surpriza, unde am fost invitati toti participantii la acest mare eveniment. Pentru mine a fost un prilej de a cunoaste travel bloggari din strainatate, lucru pe care am reusit sa il fac. Mancarea a fost excelenta, candy barul era foarte fotogenic, alcool-ul a curs toata noaptea, iar muzica jazz era live. Privelistea de asemenea a fost de milioane (apusul cu Cladirea Parlamentului pe fundal mi-a placut la nebunie). Cu o asemenea atmosfera te indragostesti instant de acest oras.
PS: Daca vreti si voi asemenea party-uri, locul poate fi inchiriat pentru evenimente. Il gasiti pe strada Parfumului nr 25-27.

party-pe-acoperis-Bucuresti

candy-bar

19. In Centrul Vechi se danseaza pe strada
Sambata seara am inceput distractia in plina strada, in Centrul Vechi. A fost o nebunie totala, energia din mijlocul multimii, tineri, batrani, copiii, toti dansau in sincron pe melodii consacrate. Atmosfera era molipsitoare. Pur si simplu nu puteai sta pe margine sa privesti, cand toata lumea te invita sa te prinzi in hora. Doi pasi la dreapta, doi pasi la stanga, mainile in aer toata lumea!

In-Bucuresti-se-danseaza-pe-strada

20. Party cu stil in Player Club
Distractia s-a mutat din strada in Player Club, unde petrecerea se da in stil mare. Domni la costume, domnisoare in rochii extravagante, spectacol pe scena cu fetite sumar imbracate si barbati ce fac numere de contorsionism la trapez. Atmosfera e ca la spectacol cand stai pe o canapea cu un pahar de sampanie in mana si dai din cap pe ritm de muzica house, pana lumea se antreneaza si clubul devine neincapator. Adevarata distractie incepe undeva dupa ora 2 dimineata cand neuronii pleaca la culcare si ramane doar trupul sa danseze liber de orice ganduri si prejudecati.

Player-club-Bucuresti

21. Apusul de soare din Pura Vida Hub
Duminica a fost mai chill. Oboseala isi spunea cuvantul asa ca am luat cina la Pura Vida Hub, un loc de intalnire a calatorilor si a freelancerilor din Bucuresti, dar mai presus de toate un apartament deschis tuturor, unde am trait un moment magic vazand apusul de la fereastra.

apus-frumos-Bucuresti

22. Chill Out Party in Gradina
Petrecerea de ramas bun s-a dat la Ceainaria nr.5 unde atmosfera a fost ca in filme. Intr-un foisor imens plin de perne colorate stateam la povesti impartasind impresii fiecare despre ultimele zile si ce a insemnat #ExperienceBucharest pentru noi. Muzica live a tinut atmosfera vie pana seara tarziu, iar cozile la inghetata si la bar nu se terminau niciodata. Interviuri, multe selfie-uri si ultimele momente petrecute impreuna!

Ceainaria-5-Bucuresti

In Bucuresti se mananca bine

23. La restaurantul `La Mama` in calitate de oaspete
De fiecare data cand am fost la Bucuresti am mancat in restaurantul `La Mama`. E simplu. Au mancare buna, accesibila ca pret si il gasesti peste tot. Insa de data asta am fost cu un grup mare si pot sa spun ca am fost cu adevarat rasfatati. Platoul ciobanesc a fost yummy, sarmalutele cu mamaliguta delicioase, iar platoul cu mici si gratare ne-a lasat pe toti fara suflare. Aproape intarziam la turul de dupa-masa, dar nu ne-am lasat pana n-am terminat si desertul, papanas cu gem si smantana. Va dati seama ca la final de abia ne-am mai ridicat de la masa.

24. Mancare in stil Masterchef la restaurantul Gram Bistro
La Gram Bistro se mananca bine, bine de tot. Am comandat cu colegii de la tur un platou de bruschete si somon cu linte. Portiile sunt ca la Masterchef, mancarea arata ca la Masterchef si cel mai important, gustul e ca la Masterchef. Va recomand de asemenea limonada lor, e printre cele mai bune ce le-am baut vreodata.

25. Mancare buna si locatie de `Instagram` la restaurantul Simbio
La restaurantul Simbio te simti ca la un prieten drag acasa. Spiritul locului e cu adevarat special avand in vedere ca se gateste in fata ta. Gradina cu gutui e super cool (daca nu ploua) mansarda e un refugiu artistic unde sa iei masa intr-un decor ce da bine pe Instagram, iar mancarea e foarte buna. Ce pot sa va mai spun? Ca pretul unui meniu in stil cosmpolitan e sub 25 de ron!

26. Inghetata thailandeza creata pe loc
La capitolul ciudatenii dulci am gasit in Bucuresti inghetata tailandeza ce ti se face pe loc. Cu lapte sau cu iaurt si ingrediente la alegere (Oreo, Bounty, capsuni, ananas, banana, nutella, afine, bomboane M&M etc.) se toaca marunt si se ingheata pe loc in fata ta. Apoi se ruleaza incet cu o spatula si se serveste din pahar. Gustul e demential, perfect pentru zilele toride de vara din Bucuresti.

inghetata-Thailandeza

27. In Bucuresti se bea vin albastru
La capitolul ciudatenii din bar, weekendul acesta am incercat un Chardonney albastru `PassionBlue` din Spania, realizat 100% fara coloranti artificiali. Gustul e suav, genul de bautura din care poti sa bei pana te ia ameteala si nici nu-ti dai seama.

vin-albastru-bucuresti

Din culisele de  travel blogger

28. Emotiile unei intalniri personale cu Adventurous Kate
Pe Kate o urmaresc de cel putin 5 ani. E una din bloggaritele mele preferate din afara, pentru ca o simt foarte sincera si aproape de caracterul meu. Calatoreste singura, a fost in aproape 70 de tari si continua sa calatatoreasca si acum, dupa aproape 10 ani pe drumuri, cu aceasi placere.
Cand am citit ca v-a veni la acest eveniment in calitate de invitat special si va tine un discurs la conferinta de travel blogging am zis: `Asta e sansa mea sa o cunosc`. Sincer desi eram aproape de ea, fiind activa in tururi si participand si ea la petreceri, nu am reusit sa povestim foarte mult, dar ma bucur ca am putut sa schimb cateva vorbe cu ea, sa-i pun cateva intrebari si sa-i spun ca sunt admiratoarea ei din umbra.

adventurous-kate-travel-blogger

29. Zece prieteni noi intr-un singur weekend
Evenimentul acesta pentru mine, dincolo de faptul ca doream sa descopar Bucurestiul si sa vad cat mai multe fete al lui, a fost despre comunitatea de travel bloggari din afara. Eram curioasa sa-i cunosc, sa vad ei cum se comporta atunci cand calatoresc si cum scriu apoi. Nu m-am gandit ca o sa-mi fac cine stie ce prietenii fiindca imi imaginam ca toata lumea se va cunoaste deja, de la alte evenimente. Surpriza mea cea mai mare au fost tocmai oamenii. Mi-am facut cel putin 10 prieteni si cand spun prieteni ma refer la faptul ca imi planific deja vacante in Moldova la Chisinau sa ma intalnesc din nou cu Cristina, in Irlanda - Dublin la Giuseppe si Veruska, in Lille (Franta) etccc. Toate tururile si petrecerile ar fi fost lipsite de esenta daca nu eram in compania unor oameni atat de frumosi, de simpli, de curiosi si pusi pe distractie.

aliceee-traveler

30. Conferinta de travel blogging si ce a insemnat acest eveniment pentru mine
La conferinta m-am dus sa invat! Sa ascult sfaturi si informatii de la cei mai buni din industrie. Sa vad care sunt tendintele si incotro ne indreptam. Sa-mi dau seama daca fac bine ceea ce fac sau mai am mult de lucru. In principiu ideea de baza era sa scriem cat mai personal, sa descriem experiente, sa spunem povesti, sa exprimam in cuvinte trairi. Se vrea mai multa autenticitate. Eu cred ca reusesc sa fac asta, cel putin comentariile voastre imi dau aceasta senzatie.
Concluzia de final e ca am avut un weekend de poveste in Bucuresti pentru care ii multumesc Andei si lui Tudor Maxim, tuturor voluntarilor, tuturor partenerilor si tuturor celor ce au interactionat cu mine si m-au facut sa ma simt atat de bine.
 ---- Daca voi mai participa la astfel de evenimente? Cu siguranta DA! ----

Experience-Bucharest-travel-bloggers

😍ps: Apreciez comentariile voastre pe blog
si mesajele voastre in privat aliceee_traveler@yahoo.com 😍

» Vezi toate articolele aici >>>ROMANIA  !!! Citeste toate articolele cu Bucuresti

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)