Un weekend in Bucuresti in 12 momente magice

In mai am fost la prima editie #ExperienceBucharest si am scris atunci un articol pe care chiar va recomand sa-l cititi daca doriti sa vedeti capitala cu ochi de turist. A fost un weekend nebun, plin de activitati si momente extrem de frumoase din punct de vedere turistic. Articolul il gasiti AICI. Partea buna e ca tot ce am vazut si am facut puteti face si voi, informatiile le gasiti in articol.
In weekendul 20-23 Octombrie a avut loc cea de a doua editie #ExperienceBucharest, cu alti travel bloggeri, alte tururi, alta nebunie. M-am bucurat mult cand am fost invitata fiindca evenimentul e facut la rang inalt si am putut experimenta o noua fata a capitalei, vazand locuri in care pe cont propriu cu siguranta nu m-as fi dus.  

#ExperienceBucharest e un proiect de promovare a Bucurestiului la nivel international. Peste 100 de travel bloggeri, instagrameri, vloggeri, vin din toate colturile lumii sa descopere Bucurestiul alaturi de noi si sa il promoveze. Prima editie a reusit sa ajunga la peste 80 de milioane de oameni, oferind Bucurestiului un boost de popularitate in ghidurile turistice si programele de televiziune din toata lumea, s-au scris zeci de articole in toate limbile si s-au postat mii de fotografii pe canalele de socializare, lucru ce a scos capitala Romaniei din anonimat. 

1. Vineri  Check-in la Hotel Cismigiu - unde paradisul nu e un loc, e un pat!


Am primit camera de la etajul 5. Pe un coridor labirintic, vopsit intr-un gri elegant, imi tarasc trollerul spre usa cu numarul 512. Intru inauntru si vad direct un pat enorm, aranjat pentru doua persoane. Imi vine sa sar in el, dar trebuie sa fiu rationala. Circuitul de la ora 4, e clar ca-l ratez. Trebuie sa dorm, macar putin. Paradisul e in fata mea, e acest pat extrem de confortabil in care-mi vine sa ma scufund si sa nu mai cobor din el tot weekendul. Zambesc ca o idioata. Scot aparatul si fac cateva fotografii cu patul, cu salonul, pana nu le `sifonez imaginea`, dupa care ma arunc in pat. Nu stiti cum se simte patul asta dupa ce mi-am tocit fundul 8 ore in autocar si alte 6 ore in lobby. Senzatia de pe orizonatala, cu picioarele intinse, cu capul pe pernele moi, e ca un rasfat. Asta e unul din momentele acelea in care realizez cat de important e confortul si il pretuiesc la maxim. Dorm ca un bebelus, exact 3 ore pana se declanseaza alarma.

Rezervari se pot face aici >>> http://www.hotelcismigiu.ro

Cismisgiu-Hotel-Bucuresti

Cismisgiu-Hotel-Bucuresti

Cismisgiu-Hotel-Bucuresti

2. Vineri  - Cocktail Party la QREATOR by IQOS


Am ajuns la eveniment prima, cu toate ca eu eram convinsa ca am intarziat 20 de minute. Sunt intampinata de un chelner ce ma invita la un pahar de sampanie, apoi vin la mine doua domnisoare care imi povestesc despre locatia evenimentului, o vila istorica transformata intr-un spatiu creativ contemporan, unde proiectele tinerilor talentati prind viata, in camere special create, unde tehnologiile revolutionare de ultima ora sunt puse la dispozitia tuturor. Practic e un Hub Creativ, o idee geniala, imprumutata probabil din Vest, unde puteti merge si voi sa va antrenati/descoperiti talentele. Atmosfera locului iti da senzatia ca nu esti in Romania, ci undeva la Londra sau la New York, mai ales cand incaperile s-au umplut cu travel bloggeri de toate natiile si locul a devinit instant multicultural.






3. Sambata - Era sa raman prizoniera in Delta Vacaresti ( Turul poate fi rezervat aici >>> Walkaboutfreetours )


Cine s-ar fi gandit ca in Bucuresti este o Delta? Ghidul ne povesteste ca Delta Vacaresti este a doua delta urbana din Europa ca marime, dupa cea de la Londra. Pana acum suna interesant. Zona a fost reabilitata de curand si inclusa in patrimoniul national, avand peste 100 de ha, un plaman verde in centrul Bucurestiului. Ajung sus pe dig si ma uit la intinderea verde fara prea mult entuziasm. Arata ca o jungla de maracini. Nu inteleg de ce e un obiectiv turistic si incep sa regret ca am ales acest tur, insa o data ce am coborat in delta am inceput sa inteleg. Carari marginite de maciesi, flori de camp, lacuri pline de stuf, cadre urbane cu blocuri de sticla ce marginesc delta, mici barci pescaresti, puncte de observare de unde poti vedea zeci de specii de pasari, rate si lebede, e cu adevarat o delta. Binenteles nu se ridica la nivelul Deltei Dunarii, sa nu aveti prea multe asteptari, insa pentru o delta urbana, merita categoric explorata. Cel mai mult mi-a placut senzatia de aventura, cararile inguste prin mijlocul stufarisului, senzatia ca nu stii ce te asteapta dupa colt, podetele peste apa ce-mi dadeau trepidatii, senzatia de salbaticie, a fost o plimbare foarte placuta prin natura.

Mai putin placut a fost finalul, cand am crezut ca voi ramane captiva in Delta. 

Cum asa? Foarte simplu. Autocarul ne astepta in alt loc decat cel amenajat pentru iesirea din Delta si urcarea e pe un perete ce la un moment a devenit atat de inclinat incat aveam impresia ca fac alpinism si urc un perete pe verticala. Ceea ce nu stiam atunci e ca nu asta a fost cea mai grea parte. Cel mai greu a fost cand am urcat sus si am realizat ca e un gard de 1.2 m pe care trebuia sa-l sarim si eu cu fundul meu mare, va da-ti seama ca era sa lesin. Am incercat toate variantele, pe burta, pe spate, dar nici o sansa. Dupa 10 minute de incerci, am reusit, cu chiu cu vai. Am pus o caramida pe post de scara si m-am aruncat la propriu pe partea cealalta. Stresul a fost atat de mare incat ma si vedeam singura din grup ce se intoarce singura prin Delta ca sa ajunga la iesirea facila, pe unde am intrat. Oricum acum cand imi amintesc ma distrez copios, dar atunci imi venea sa plang.









4. Sambata - Carturesti Carrousel cea mai fotografiata librarie din lume


Am ajuns in Bucuresti de cel putin 5 ori in ultimii doi ani, insa niciodata n-am intrat in Libraria Carturesti, desi vazusem cel putin 1000 de fotografii pe Instagram si-mi doream sa ajung si eu macar o data. Adevarul e ca atunci cand calatoresc rareori am timp sa rasfoiesc carti si loc in bagaj pentru ele, dar de data asta mi-am facut timp special, intre doua tururi. Tot ce pot sa spun e ca-i un paradis modern, o librarie bijuterie, ce o sa impresioneze orice pasionat de lectura.



5. Sambata - Din Arcul de Triumf am vazut Bucurestiul noaptea


Din Centrul Vechi m-am dus direct la Arcul de Triumf fiindca aveam un tur special organizat de Primarie pentru noi. Spun special fiindca Arcul de Triumf nu e deschis publicului larg, insa datorita faptului ca acesta e un proiect de promovare a Bucurestiului si locul e foarte fotogenic am avut prilejul sa urcam pe el si sa facem poze. Mi-a placut mult fiindca e un loc de panorama de 360 de grade, insa faptul ca a fost facut noaptea m-a deranjat putin, deoarece nu se vedeau cartierele, doar bulevardele puternic luminate. Ma rog, poate asta a fost si ideea.




Duminica - Rroma Heritage Tour (Turul poate fi rezervat aici >>> Open Door Travel )


Duminica am ales sa fac Rroma Heritage Tour fiindca vroiam sa vad cum se face turism cu minoritatile din Bucuresti. Anul trecut am fost la o familie de rromi din Targu Mures si am vizitat un Gypsy Hostel, intr-o excursie din Brasov (cititi articolul AICI). Am fost puternic impresionata atunci, asa ca m-am dus pregatita pentru o noua aventura. L-am avut ca ghid pe Razvan care ne-a povestit istoria rromilor, cum au ajuns in Europa, despre sclavie dar si meseriile pe care le-au avut, despre saracie si bogatie, muzica de calitate si filme bune ce descriu viata acestor oameni. Dupa ce am luat o portie mare de cultura am inceput turul propriu-zis.


6. Mesteshukar ButiQ

Prima oprire a fost la un magazin din Centrul Vechi unde se lucreaza la reevaluarea mestesugului traditional al rromilor. Este un magazin cu design modern si lucruri fancy, unde se gasesc bijuterii, genti si haine cu motive si imprimeuri imprumutate din cultura lor. Managerul e un rrom care ne-a facut o prezentare intr-o engleza impecabila si ne-a vorbit cu multa pasiune despre cultura lor si exponate din magazin. La final ne-a aratat mandru drapelul Rromilor. Eu habar n-aveam ca au drapel :) asa ca am invatat ceva nou!






7.Prin mahala in Rahova
Ghidul ne-a avertizat ca vom ajunge in cel mai sumbru cartier din Bucuresti, in tiganimea din Rahova. Sincer bulevardul principal arata destul de bine cu blocuri proaspat vopsite, colorate, nimic inspaimantator. Insa dincolo de aceste cladiri e cu adevarat o mahala. Blocuri incarcate de antene parabolice, canapele in plina strada, manele la maxim, grupuri de familii ce fac gratar pe asfalt si copii ce se joaca alaturi, haine agatate la uscat, masini vechi cu boxe prinse in portbagaj, batrani ce beau bere pe bordura si femei ce urla dupa noi sa plecam daca nu le dam nici un ban. Unii ne fac semne sa ne apropiem, altii ne injura in cel mai scandalos mod posibil. Senzatiile sunt la cote maxime. Uneori imi vine sa fug, uneori imi vine sa zambesc si sa intru cu ei in vorba. Adevarul e ca ma simt ciudat, putin penibil, ca le facem poze de la distanta. Nu ne apropiem prea mult fiindca nu stim cum reactioneaza. Sincer mi-ar fi placut sa pot sa fac poze de aproape, sa surprind toate aspectele si viata din acest cartier, sa ma pozez cu un grup de copiii, dar din pacate ghidul nu vrea sa avem probleme. Oricum toata experienta mi-a amintit de India, de zonele sarace de acolo, asa ca daca vreti sa mergeti in India puteti face un tur de acomodare in Rahova pentru inceput. 









8.Am gasit un covor de crizanteme
Ultima oprire a fost in Piata George Cosbuc unde am putut vedea femeile de etnie rroma cum fac buchete de flori. Evident pentru cei ce vin din alta tara, piata a fost ceva iesit din comun, insa pentru mine doar covorul de crizanteme si multitudinea de culori au reusit sa ma impresione. Aceasta piata mi-a mers direct la suflet :))))




In Bucuresti se mananca bine


9.Din nou la restaurantul La Mama
V-am mai spus si cu alte ocazii, ca de fiecare data cand merg in Bucuresti manac cel putin o masa la restaurantul `La Mama`.  Cred ca mi-am format un obicei ce acum mi-ar fi foarte greu sa-l schimb, avand in vedere ca ma simt de fiecare data ca acasa. Stiu, o sa spuneti ca-s o tipicara! Insa atmosfera, mancarea delicioasa, papanasii lor exceptionali ma fac sa revin mereu `La Mama`.
Rezervari puteti face aici >>> http://lamama.ro


10. Burgeri  si cocktailuri misto la Hard Rock Cafe
Recunosc ca nu mananc in atatea restaurante Hard Rock Cafe precum mi-ar placea. Se gasesc in toata lumea si mancarea lor nu m-a dezamagit niciodata. Locatia restaurantului din Bucuresti, pe malul lacului Herastrau, e cu totul deosebita, designul interior de asemenea, iar mancarea .... de nota 20! Daca va plac burgerii adevarati, fajita si alte retete internationale va recomand sa le treceti pragul. 
Pont: Cocktail-urile lor sunt dementiale!!!!
Rezervari puteti face aici >>> http://www.hardrock.com



11. Mancare fusion la Nomad Sky Bar
Cand am auzit ca este un restaurant adresat calatorilor, in Bucuresti, va dati seama ca am fost prima acolo. Nomad Sky Bar are o locatie special aleasa pentru pasionatii de calatorii, pe acoperisul unei cladiri din Centrul Vechi, intr-un spatiu deschis, asa cum le place nomazilor, sa aiba stelele aproape. Meniul e unul fusion, o combinatie exotica de specialitati din toata lumea, pentru ca orice calator sa se simta acasa aici. Am incercat mai multe, insa de departe Tapas au fost preferatele mele :)))
Rezervari puteti face aici >>> http://www.nomadskybar.ro


12.Conferinta de travel blogging si ce a insemnat a doua editie Experience Bucharest pentru mine


Luni a fost conferinta la care s-a vorbit despre cum sa promovam turismul in Romania, unde oficiali din Bucovina, Sibiu si Constanta au vorbit despre proiectele si demersurile pe care le-au facut pentru a sustine turismul in regiunile lor. A doua parte a conferintei a fost o dezbatere libera cu travel bloggeri si instagrammeri despre cum sa facem marketing de calitate pentru a promova Romania in strainatate cu ajutorul retelelor sociale. Sincer, mie cel mai mult mi-au placut prezentarile facute pe regiunile din Romania. In special domnul din Bucovina, a  vorbit cu atata pasiune despre autenticitatea locului, despre traditii si obiceiuri incat n-am putut pleca de la conferinta fara sa ma gandesc ca trebuie sa ajung in Bucovina urgent! Maine daca se poate :))))


😍ps: Apreciez comentariile voastre pe blog 
si mesajele voastre in privat aliceee_traveler@yahoo.com 😍

» Vezi toate articolele aici >>>ROMANIA  !!! Citeste toate articolele cu Bucuresti


 Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)

14 comentarii:

  1. Fain! Cand citesc astfel de articole realizez ca nu cunosc mai deloc Bucurestiul. Parca nici n-as fi trait acolo!😱

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce poze frumoase! Bucurestiul este orasul meu preferat, de 5 ani locuiesc in el si nu vreau sa ma despart de el.

    RăspundețiȘtergere
  3. lasand la o partea rahova ai vizitat locatii dragute (si sper ca ti-au placut si tie), eu locuiesc prin zona (in otopeni mai exact)dar nu ma vad locuind in alta parte, poate nici in bucuresti, mi se pare o zona cam galagioasa

    RăspundețiȘtergere
  4. Wow, cat de fain e acest proiect ♥️♥️ Cred ca a fost o experienta etraordinara

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca a fost o experienta deosebita. Mi-ar placea sa avem timp sa vizitam capitala, Am cateva obiective pe care nu as vrea sa le ratez.

    RăspundețiȘtergere
  6. Se pare ca ai avut parte de o excursie foarte interesanta!
    Vreau si eu sa ajung sa stau mai mult in Bucuresti pentru a vizita mai multe locuri frumoase. :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte interesant acest proiect si ai vizitat zone din București super interesante...Eu, care sunt din Bucuresti, nu am ajuns sa vizitez jungla urbană si nici sa ma urc pe Arc:) super tare!

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi plac mult pozele si ce ai scris! 👌🏼

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce locatii minunate, am dat si eu cateva vizite rapide prin Bucuresti. Frumoas articol.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt de 5 ani in Bucuresti, dar niciodata nu am fost la Carturesti libraria cea mare :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Un proiect interesant. Mi-as dori și vizitez și eu mai mult Bucureștiul și sa-l descopăr

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte frumoase pozele! Sunt de atâta timp in Bucuresti si nu am vazut multe dintre aceste locuri... trebuie neaparat sa descopăr mai mult...

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce locuri frumoase in Bucuresti, fiind zi de zi in Bucuresti aproape ca uitam cat e de frumos

    RăspundețiȘtergere
  14. Da, e frumos Bucurestiul. Ma bucur ca ai avut sansa sa-l cunosti, cu bune cu rele.

    RăspundețiȘtergere