Cat costa o vacanta in India - Bugetul Meu

Am stat 1 luna in India si multi mi-ati trimis mesaje in privat, intrebandu-ma care au fost costurile finale pentru vacanta mea in India. Ma bucur pentru interesul vostru si va multumesc tuturor celor care ati urmarit jurnalul de calatorie cap-coada. Majoritatea stiti deja ca vacanta in India am facut-o de pe o zi pe alta, fara pregatire, fara sa am prea multe informatii, asa ca o data ajunsa in India am incercat sa vad ce ma interesa in mod special si rareori m-am uitat cat costa, in sensul ca nu am facut vacanta aceasta cu buget redus, dar nici n-am cheltuit inutil pe hotel-uri de lux si mancaruri la restaurante scumpe fiindca acest gen de rasfat nu era prioritar pentru mine. Am cheltuit in total 1550 pentru o vacanta de 30 de zile in India. Mai jos gasiti toate preturile detailate.

cat-costa-o-vacanta-in-India


1.Transportul in India cu avionul = 450 euro 

Am cumparat biletul de avion Romania(din Cluj) - India (Bangalore) cu 1 saptamana inainte de data plecarii cu 450 euro dus-intors (retur din Malaezia) luat de >>> AICI

2. Cat m-a costat cazarea in India 1 luna = 230 euro


Dupa o luna in India ma declar foarte multumita de Hosteluri si toate unitatile de cazare
Daca privesc inapoi, la sorirea mea in India, stiu ca un factor foarte stresant pentru mine erau unitatile de cazare in care voi sta. Aveam in cap imagini cu camere de hotel insalubre, cu bai infecte, imi imaginam goange si soricei ce se plimba nestingerit fiindca sigur au ceva zeitati incarnate in ele. De asemenea imi imaginam ca voi fi o fantoma ce bantuie prin ele, fara sa am cu cine sa socializez.
 Ma bucur mult ca m-am inselat. Pe scurt am stat:
- 7 nopti intr-un apartament inchiriat in Bangalore = 130 euro (Apartamentul a fost super modern, Ikea Style, intr-un bloc rezidential, unde aveam confort mai ridicat decat acasa). Daca doriti sa stati si voi prin AirBNB va ofer un cupon de 20Euro din partea mea, pe care sa il folositi la prima rezervare, daca va faceti un cont nou gratuit >>> VOUCHER AICI 
- 5 nopti in Hotel-uri  
*3 nopti am avut parte de Hotel-uri standard, curate si ingrijite prin circuit
*1 noapte am stat intr-un hotel bomba, exact asa cum imi imaginam hotel-urile in India inainte sa vin= 600 rupi/8 euro
 *1 noapte am stat in >>> Fab Hotel Bangalore (dar am fost upgradata in apartamentul de lux datorita complicatiilor cu adresa) = 1000 rupi/14 euro
-18 nopti in Hostel-uri 
* 5 nopti in >>> Backpackers Panda Delhi  (nota 8.2) = 2250 rupi/30 euro
* 4 nopti in >>> Stops Varanasi  (nota 8.6) = 2000 rupi/26 euro 
* 4 nopti in >>> Backpackers Panda Goa (nota 8.6) = 1800 rupi/24 euro
* 5 nopti in >>> Maritime Hostel Kotchi (nota 8.3) = 2000 rupi/26 euro
Am preferat sa stau la Hostel pentru a rezolva partea de socializare, calatorind singura in India, asta a fost cel mai usor mod de a-mi face prieteni. Din punct de vedere financiar, diferenta dintre un pat intr-un Hostel sau o camera single nu e foarte mare, aproximativ 2-3 euro in plus, insa la Hostel e plin de tineri calatori ca si mine.
Conceptul de Hostel e relativ nou in India, au inceput deschiderea lor doar in urma cu 3-4 ani, asa ca majoritatea constructiilor sunt noi, moderne, curate si ingrijite. Profesionismul cu care sunt manageriate a fost una din cele mai placute surprize din vacanta asta. M-am simtit super confortabil in ele, majoritatea pot spune ca sunt mai orientate catre satisfactia turistilor decat cele din Europa. Le dau nota 20 pentru asta!

3. Cat m-a costat transportul si excursiile turistice pe teritoriul Indiei= 460 euro

Transportul intre state= 267 euro
Practic nu am avut decat 2 variante, varianta ieftina ar fi fost sa vizitez 1 singur stat sau doua cu trenul. Multi turisti in India fac asa, trenul fiind foarte ieftin. Eu am preferat insa varianta scumpa, cu avionul, cu bilete cumparate de pe o zi pe alta, ca sa pot vizita cat mai multe locuri. Am acumulat in India in jur de 7000 de km pe care daca i-as fi facut cu trenul as fi petrecut 1 saptamana prin el. Cu avionul am pierdut bani, dar am castigat timp, avand viza doar pe 1 luna.

Din Bangalore in Delhi - 8000 rupi/106 euro
Din New Delhi in Varanasi - 3800 rupi/  50 euro
Din Varanasi in Goa - 6200 rupi/ 85 euro
Din Goa in Kotchi am calatorit cu trenul = 2000 rupi/ 26 euro

Transportul prin agentiile de turism locale = 120 euro
Ca sa vizitez cat mai rapid si usor, fara sa pierd timpul negociind mereu cu soferii de tuk tuk si fara sa alerg stresata sa prind trenuri si autocare, am preferat din nou varianta ceva mai scumpa si anume prin agentiile de turism locale. 

*Am facut circuitul Bangalore-Mysore-Ooty-Coonor (3 zile) = 2250 rupi/ 30 euro
 (acest pret include cazarea si 500 rupi bacsis ghidului)
*Vizita in Bangalore cu sofer privat = 1500 rupi/20 euro
*Excursie in Jaipur = 850 rupi/11 euro
*Excursie in Agra la Taj Mahal = 850 rupi/11 euro
*Vizita in New Delhi cu sofer privat = 400 rupi/ 6 euro
*Doua excursii cu barca pe Gange in Varanasi (la apus si la rasarit) = 500 rupi/7 euro
*Excursie la sanctuarul de elefanti cu tuk-tuk-ul = 1800 rupi/24 euro
*Excursie in Backwaters = 850 rupi/ 11 euro

Transportul  de la aeroport si cu tuk-tuk-ul/Ola cabs prin orase=71.5 euro

*Transportul la aeroport in Bangalore prin Ola Cabs = 1200 rupi/ 16 euro
*Transportul la aeroport in  Delhi prin metro la dus si Ola Cabs la intors = 350 rupi/4.5 euro
*Transportul la aeroport in Varanasi x 2 cu taxi, impartit cu alti calatori = 500 rupi/7 euro
*Transportul la aeroport in Goa prin taxi, impartit cu alti calatori = 300 rupi/ 4 euro
*Transport local cu tuk-tuk in Bangalore, New Delhi, Varanasi = 3000 rupi/40 euro

Cat m-a costat viza pentru India, vaccinuri si asigurare = 130 euro


Am aplicat pentru viza online de 30 de zile si am platit-o cu cardul (60 dolari) = 50 euro 
Am facut un singur vaccin (din lipsa de timp) pentru Hepatita B = 10 euro 
Am cumparat pastilele pentru malarie x 30 zile/pastile = 25 euro
Asigurarea medicala pentru 30 zile in India = 45 euro

Cat m-a costat mancarea si bautura in India 30 de zile = 170 euro

Dupa  cum v-am spus, nu am mancat la restaurante de lux sau turistice. In fiecare zi m-am rezumat la un mic dejun usor (toast/biscuiti/fructe cu 1 smoothie ) si 1 singura masa principala pe zi care de obicei era cina, luata in taverne si restaurante locale. Sincer, imi era frica sa mananc pe timpul zilei in oras ca sa nu mi se fara rau si nici nu prea puteam manca din cauza caldurii. 

* Pe micul dejun cheltuiam in medie 80 rupi x 30 zile = 2400 rupi/ 30 euro
* Pe cina cu tot cu bautura cheltuiam in medie 250 rupi x 30 zile = 7500 rupi/ 100 euro
* Alchool am consumat doar in Goa unde am cheltuit in medie 500 rupi/ 7 euro pe tot weekendul.
* Apa costa 16 rupi o sticla de 500  ml  si consumam in medie 5 sticle pe zi, adica 80 rupi pe zi x 30 zile = 2400 rupi/30 euro

Cat m-au costat obiectivele turistice, suveniruri si alte distractii = 120 euro

Intrarea la Taj Mahal = 1000 rupi/14 euro
Intrarea la Red Fort = 500 rupi/7 euro
Intrarea in Bangalore Palace = 500 rupi/ 7 euro
Alte intrari la obiective turistice 2 x Gradini Botanice, Palatul sultanului din Mysore, mici contributii la temple, bacsisul ghizilor in excursii = 500 rupi/ 7 euro
Teatru in Kerala = 300 rupi / 4 euro
Masaj in Varanasi = 200 rupi/ 3 euro
2x Cinema in Bangalore = 1000 rupi= 13 euro
2x Cluburi in Goa = 2000 rupi/ 26 euro
Suveniruri (condimente, cercei, mici cadouri, bluze, etc) = 1500 rupi/ 20 euro
» Urmeaza sa calatoresti in INDIA? Citeste tot jurnalul meu de calatorie 

Mai multe ponturi bune cititi aici >>> ARHIVA VACANTE IEFTINE

Urmareste vacantele ieftine ->>> Aboneaza-te prin E-mail
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol dati un Like pe pagina de Facebook, iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!

17 comentarii:

  1. Iata si ultimul articol, acela pe care-l asteptam de ceva timp. Acum pot sa le iau de la capat si sa le mai citesc odata, ca pe o carte, dar am si idee despre costuri. Nu-i chiar mult pentru o luna! Daca e ceva de ce-mi este teama, aceea e ca nu am cu cine sa merg in India! Nu oricine este dispus la o asemenea aventura.....Sper ca schimbatea prefixului de la anul, sa vina si cu o vacanta wow in India. Felicitari pentru articole si curaj Alice!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Angela, sper ca visul tau de a vedea India sa devina realitate, iar articolele mele sa te inspire in continuare.

      Ștergere
  2. Am citit toate articolele cu foarte mare atenție si iti multumesc pentru toate detaliile date despre aceasta minunata excursie .As dori sa te întreb in caz ca stii, daca pe acolo ai șansa sa ai unde manca hrana pentru diabet?
    Si al doilea lucru fara legatura cu excursia daca vrei sa imi spui ce inseamna pat intr-un dormitor comun mixt? O prietena mi-a spus ca exista șansa ca un dormitor mixt sa însemne prostitutie!
    Sa stii ca am suferit alaturi de tine atunci cand ai spus ca esti bolnava si stii ca iti spun adevarul fiindca te-am întrebat cum iti este in acele momente in privat!
    Mi-ar place sa fac o astfel de excursie dar trebuie sa ma asigur ca acces la hrana pentru boala mea principala,respectiv.,diabet!
    .Era sa uit,nu poti pune un link sau ceva unde gasesti acolo excursii locale? Adica cum se numește firma sau agenția care efectuează astfel de excursii ?
    Ma bucur mult ca ti-a placut si ca totul S-a sfârșit cu bine! Esti o fata curajoasa si extrem de puternica !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mariana imi pare rau insa nu sunt familiarizata cu mancarea pentru diabet. Ceea ce pot sa iti spun cu siguranta e ca magazinele sunt aprovizionate ca la noi, gasesti absolut orice. In ceea ce priveste restaurantele, nu stiu sa fie specializate pe asa ceva, insa daca stii ca nu poti consuma un grup de alimente, poti intreba ospatarul sa iti recomande ceva special pentru tine din meniu.
      Excursii locale am luat de la agentiile de turism de acolo, sunt foarte multe pe fiecare strada. Site-uri nu prea au. Am cautat si eu pe internet initial, insa situatia nu e prea fericita. La fata locului te descurci fara probleme. Mergi in prima zi cand ajungi si iti rezolva ei restul vacantei sau a excursiilor, oricand iti poti aranja o vacanta personalizata prin ei, o data ce ajungi acolo.
      Hostel-urile sunt camere ca la camin, unde dorm 4-6-8 persoane, mixt inseamna si fete si baieti. Nu are nici o legatura cu prostitutia, sunt unitati de cazare in care stau de obicei tineri si studenti cu un buget de calatorie mai redus. Au devenit un mare trend in ultimii ani fiindca ofera foarte multe servicii bune, sunt cel mai adesea foarte bine localizate si platesti putin pentru un pat in centrul orasului. Iti recomand sa cauti pe google un articol scris de mine despre hostel-uri, il gasesti cu numele `10 informatii utile despre cazarea la hostel`. Iti las si un link pe care il poti copia >>> http://aliceee-traveler.blogspot.ro/2015/07/informatii-utile-despre-cazare-la-hostel.html
      Sper sa te ajute si orice intrebare mai ai, nu ezista sa imi scrii.

      Ștergere
    2. Iti multumesc mult Alice pentru toate detaliile date! Imi sunt de mare ajutor .Esti un foarte bun exemplu pentru multe fete sau femei ca si mine! Te citesc demult dar nu prea am avut curaj sa i treb! Iti doresc un inceput de toamna fericit! Te pup cu mare drag si iti multumesc inca odata! (Poate pui,postarea aceea cu hostelurilor pe facebook) Puuuuuuup

      Ștergere
  3. Nu as reusi never ever sa umblu 30 de zile, chiar si in India cu DOAR 1550 de euro!! Pai pe mine in anii in care am mers, doar biletul de avion m- costa spre jumatate din suma! :)) Iar suveniruri... de obicei de cel putin 10 ori mai mult decat tine! :)) Apoi, e drept, nu am stat niciodata la hosteluri, ci doar la hoteluri sau uneori pensiuni, preturile mele pe noapte erau intre 20-50 Euro (ma rog,. plus/minus, nu am prea multe referiri la preturi din prima si a doua calatorie indiana. Din urmatoarele da. Ca sa-ti faci o idee, una din calatoriile mele, tot 30 de zile din Mumbai pana in Kerala, cu masina particulara tot traseul (opream pe unde voiam sa vizitez), casa (din care un hotel extraordinar in Mysore (Silent River Resort). masa, benzina, vizite la temple, muzee, cheltuieli personale, suveniruri (pai numai cate sticlute de esente parfumate am adus, toate de la o anumita firma keralita, de unde ma aproviziionez mereu - de am si acum! ) etc, m-a ajuns spre 4000 euro... :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fiecare se intinde cat ii este plapuma, dar ca idee am vrut sa cheltui exact cat am avut nevoie pentru a face turism relativ confortabil, fara sa spun ca ma rasfat. Bani aveam mult mai multi fiindca mai urmeaza 2 saptamani in Malaezia, insa totdeauna exista loc pentru o noua vacanta daca raman bani :)). Eu nu sunt fan shopping, nici n-am rabdare, nici timp in calatorii (prefer sa ma odihnesc sau sa vizitez), nici loc in casa, nici nu doream sa car prin Malaezia un rucsac plin. Oricum sunt sigura ca e mult mai comod cu masina privata si sofer, ai stat la Hotel-uri mai bune, asa ca bugetul tau e pe masura confortului pe care ti l-ai dorit.

      Ștergere
  4. Super articolul și ai făcut o grămadă de lucruri, te-ai mișcat mult, asta văd că a costat cel mai mult, transportul. Deci dacă ai fi făcut aceleași lucruri în două luni, să stai mai mult în fiecare loc, ai fi ieșit la 750 de euro/lună, fără avion acasă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu initial am vrut sa stau 6 saptamani in India, insa din cauza plecarii de pe o saptamana pe alta nu puteam lua viza de la ambasada. Asa am ajuns sa iau viza pe 30 de zile si a trebuit sa ma cam grabesc, desi ar fi fost locuri unde mi-as fi dorit sa stau mai mult (exemplu Jaipur, Goa etc). Daca stateam 6 saptamani macar as fi economosit mult la transport, nu as mai fi folosit atatea avioane interne, deci probabil 750 euro e un buget realist.

      Ștergere
  5. Te-am urmărit cu sufletul la gură pe tot parcursul călătoriei tale. Ba mai mult, unele postări le-am citit de mai multe ori, trăind la intensitate maximă experienÈ›a ta. Singurul lucru pe care mi l-aÈ™ fi dorit în plus, ar fi mai multe poze din toate aceste locuri pe care le-ai vizitat (pe de altă parte te înÈ›eleg perfect cât de solicitante sunt acestea). :) ÃŽn rest, te felicit pentru curajul de care ai dat dovadă în această călătorie lungă, obositoare È™i foarte solicitantă. Pentru asta ai toată admiraÈ›ia mea. Eu recunosc că n-aÈ™ rezista atâtea zile departe de casă în asemenea condiÈ›ii ( aici mă refer strict la mâncare, cazare È™i … Varanasi).
    Mulțumesc că ne aduci atât de aproape destinațiile în care cu siguranță nu voi ajunge niciodată! Îți doresc călătorii reușite în continuare!
    PS: Aștept cu mare interes poveștile despre Malaezia. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Cora pentru aprecieri si cuvintele frumoase. Intr-adevar pozele sunt foarte solicitante la editare si incarcarea lor in blog, iar o alta problema ar fi fost ca lungesc articolul mult, in ideea in care contin si mult text. Am preferat sa va explic mai multe in cuvinte si sa pun mai putine fotografii, dar voi face un efort mai mare pt Malaezia, in acest sens.

      Ștergere
  6. Si eu doresc o excursie in india de cativa ani o tot visez dar nu stiu daca chiar sunt pregatita

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca vei fi niciodata pregatita, de aceea iti recomand sa mergi cu toate fricile si toate gandurile ti se vor risipi acolo, mai ales daca ai posibilitatea de a petrece macar 2-3 saptamani. La inceput, chiar cand ajungi e mai greu, de aceea prima saptamana trebuie considerata de adaptare, fara un program turistic riguros. Apoi te vei obisnui cu sistemul lor si cel mai probabil o sa iti placa.

      Ștergere
  7. Te urmăresc de ceva timp!Citec tot descrii!Ma inspiri! Asvrea sa am curajul tau!Ești si frumoasa!.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru comentariu si compliment. Sper sa va inspir si sa imi calcati pe urme!

      Ștergere
  8. Felicitari pentru curaj!Am citit pe nerasuflate aventurile .Eu nu as avea curajul sa plec singura la celalat capat al pamantului,mai ales in India! Abia astept sa citesc si celelalte destinatii!Bravo inca o data!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru aprecieri.
      Sincer nici pentru mine nu a fost o alegere ciudata, imi era foarte frica, dar in acelasi timp am zis ca e o sansa pe care nu as vrea sa o ratez :)
      Am avut si noroc oarecum, ca mi-au iesit planurile in mare parte....

      Ștergere