Cum sunt plajele din Valencia - MalvaRossa si El Saler

Anul acesta am ales pentru vacanta de vara Valencia! Evident cel mai important aspect era plaja și sincer am avut mare noroc, fiindcă în Valencia plajele sunt excelente. În plus am prins niște preturi incredibil de mici, asa ca am petrecut o vacanta la preț de România într-un decor mult mai exotic și primitor. În cele ce urmează am sa va detailez tot ce trebuie sa știți despre o vacanta la mare în Valencia și multe impresii personale despre plaja și cartierul MalvaRossa. 

Vacanta in Valencia am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
* Zborul Cluj-Valencia l-am luat la oferta si a fost doar 70 de euro dus-intors, luat de aici  >>>Bilet de avion ieftin Valencia . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in Valencia  Noi am stat timp de 10 nopti intr-o camera inchiriata la localnici,  prin AirBNB, pt care am platit 26 euro/camera/noapte. Puteti citi detalii despre ele in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.

Tot ce trebuie sa știți despre cartierul MalvaRossa 


Daca mergi in Valencia ca sa vizitezi, atunci te cazezi in centrul istoric. Daca mergi pentru plaja recomand cartierul MalvaRossa. Atentie!!! Din centru pana la plaja faci proximativ 45 de minute cu metroul!!!Ma bucur ca am luat cazare in MalvaRossa, fiindca nu facem nici 5 minute pe jos, pana la plaja. Cartierul e liniștit, cu blocuri rezidențiale ce au câte o curte interioara cu loc de joaca pentru copii, în care îl duc pe Kari în fiecare seara. Sunt leandri și palmieri, o lumina blândă mediteraniana și oameni în vârstă ce stau la povesti pe băncile de alături. E exact atmosfera aceea de comunitate, ce la noi lipsește în ultimii ani. Fix langa promenada stau aliniate zeci de vile, in nuante pastel, cu diverse aranjamente colorate si flori exotice in micile gradini din fata casei. Toate vilele arata ca scoase din reviste, atat de  asemanatoare si totusi de diferite. 

Hoteluri ieftine si bune din Valencia - langa plaja MalvaRossa (pretul e pt 2 persoane)




Mâncarea nu e o problema în cartier, dar trebuie sa fii atent puțin de unde cumperi. E plin de buticuri mici ce vând legume și fructe. Toate-s la fel doar preturile difera, respectiv la începutul bulevardului e dublu la preț, decât pe la finalul străzii. Mai rău ca la piață. Dar măcar avem de unde alege caise și piersici gustoase, pepene rosu și galben, prune, oferta-i cam ca la noi. Avem și un supermarket aproape de casa unde găsesc de toate la preturi ca în România. Când n-am avut chef sa gătesc ne-am dus la Anayana, restaurantul japonez cu All you can eat, unde Kari se simte în rai cu 20 de sushi in fata.


Cum sunt plajele din Valencia 

Plaja MalvaRossa


Plajele din Valencia sunt excelente. Malva-Rossa e plaja orașului, o plaja enorma (lunga de nu ii vezi capătul) și lata de te plictisești pana ajungi la mare.

* Plaja e cu nisip fin, curata și bine întreținută 

* Sunt zone cu șezlong-uri (ce nu ocupa nici 10% din plaja). Sezlongul costa 5 euro pe zi. Spre surprinderea mea erau mereu goale fiindcă în Valencia pe plaja sunt foarte mulți localnici ce vin de acasă cu scaune, umbrele, mini lada frigorifica și toate cele necesare pentru o zi perfecta la plaja. 

* Zona cu cearșafuri e enorma și în nici o zi din cele 10 zile n-a fost prea aglomerata, din contra chiar și în mijlocul lui iulie, jumătate de plaja era goala (fiindcă e de-a dreptul enorma). 

* Pe plaja predomina localnicii, în special cei in vârstă și familiile cu copii. Turiști cam 20% ,am auzit câțiva francezi, putini italieni&britanici și mulți rusi. 

* Plaja e fără pretenții, fără fițe ca să înțelegeți ce vreau sa zic, însă se poarta topless. Nu e o chestiune de moda din câte mi-am dat eu seama, ci mai repede face parte din cultura lor. În Spania majoritatea au tatuaje, iar femeile stau topless și la 80 de ani. De altfel, femeile în vârstă erau mai dezbrăcate decât tinerelele.

* Marea e curata, fără meduze și fără alge.

* Intrarea în mare e lina, respectiv ai de mers peste 10 m ca să-ți ajungă apa la brâu. L-am lăsat pe KARI zilnic câte 4-5 ore în apa și eu îl supravegheam de pe cearșaf. N-am avut niciodată probleme, s-a împrietenit zilnic cu câte o gașca de copii și eu m-am putut relaxa pe plaja. 

* Plaja e supravegheata non-stop de salvamari. Doar o zi am prins cu steag rosu fiindcă bătea vântul, în rest apa a fost calma, cam ca în piscina. Foarte rar au fost valuri sa ne distram (cred ca 2 zile din 10). 

* Politistii patrulează pe plaja cu ATV-ul. În fiecare zi au trecut pe lângă noi de minim 10 ori. N-am auzit niciodată sa fie probleme cu furturi, sau chestii de acest fel. Eu îmi lăsam mereu telefonul, cheile și banii în ghiozdan, iar ghiozdanul pe plaja singur, fiindcă intram cu copilul în apa. Le-am găsit mereu la fel cum le-am lăsat. 

* Nu sunt vânzători ambulanți cu porumb fiert, apa, sucuri sau înghețată. Cred ca e interzis. În schimb în zona de promenada găsiți de toate, inclusiv Wc-uri publice și cabinete medicale de prim ajutor. 

* Pe faleza stau aliniati un rand lung de palmieri si numeroase restaurante specializate pe Paella, peste si fructe de mare. 

plaja-Malva-Rossa-Valencia-pareri
 
plaja-Malva-Rossa-Valencia-pareri

plaja-Malva-Rossa-Valencia-pareri

plaja-Malva-Rossa-Valencia-pareri

plaja-Malva-Rossa-Valencia-pareri

Cum sunt plajele din Valencia 

Plaja salbatica El Saler 


“Va plac plajele sălbatice!?” ma uit la Rossa și ii spun “claro que si”. Deja ma și imaginam pe o plaja pustie, cu ierburi și mărăcini crescute din loc în loc, câteva dune de nisip și o mare întreaga doar pentru mine. 

Realitatea nu e departe de adevăr, doar ca El Saler nu e tocmai o plaja sălbatică, fiindcă acum e o stațiune în toata puterea cuvântului, cu hoteluri înalte și șezlonguri în fata lor. 


Singura porțiune reala, unde plaja pare sălbatică, cu dune de nisip și mărăcini, bărci uitate pe malul apei, fără șezlong-uri e la capătul plajei, unde ne-am așezat noi. 


N-am avut o plaja întreaga doar pentru mine, dar m-am bucurat ca am împărțit-o doar cu 3 familii cu copiii de o vârstă cu Kari. Ah și cuplul acela ce cred ca se ascundeau de lume, el avea vreo 60, ea sper ca 20.


Ce pot sa spun despre El Saler!? Ca se simte totusi, ca nu-i plaja de oraș, fiindcă doamnele în vârstă și localnicii în general lipsesc din peisaj. Nu se simte acea atmosfera de comunitate, ca în Malva-Rossa, unde de multe ori m-am întrebat dacă doamnele își fac ședințele de scara blocului, pe plaja. E greu sa-ntelegi ce dezbat, când se întâlnesc 20 o data și își pun scaunele în cerc pe plaja. 


Părțile bune: apa e mai albastra decât în Valencia. Plaja la fel de lata cu nisip fin. Valurile se sparg la fel la malul marii. 


Partea proasta: în zona asta sălbatică, evident ca nu este magazin și nu-i deloc ușor sa cari 4 l de apa pe plaja. Zic și eu ;) 






😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Valencia? Citeste tot jurnalul meu de calatorie 


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu