Impresii Albufera si El Palmer - Imprejurimile din Valencia pe cont propriu

Nici n-am ajuns bine ieri în Valencia, ca deja vremea s-a stricat. Eu, zici că-s blestemata! In toate vacantele din acest an am avut parte de drame meteorologice. Ploaie, vânt și frig pana și în Valencia, în mijlocul lui iulie. Nu mi-a venit sa cred!!!! În fine, în programul făcut de mine, aveam azi o excursie pe cont propriu în imprejurimi, mai exact in Parcul Natural Albufera, cu o oprire în satul El Palmar, ca să mancam o paella bună, în localitatea în care a fost inventata. Citisem pe net ca e ușor de făcut o astfel de excursie pe cont propriu din Valencia, însă n-am găsit informații utile despre cum sa o faci. Din păcate din greșeli învață omul asa ca azi a fost o zi plina de peripeții.

Paella-El-Palmer-impresii

Vacanta in Valencia am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
* Zborul Cluj-Valencia l-am luat la oferta si a fost doar 70 de euro dus-intors, luat de aici  >>>Bilet de avion ieftin Valencia . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in Valencia  Noi am stat timp de 10 nopti intr-o camera inchiriata la localnici,  prin AirBNB, pt care am platit 26 euro/camera/noapte. Puteti citi detalii despre ele in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
Transportul pe cont propriu spre El Palmer si Albufera (preturi si informatii utile) 


In primul rand autobuzul 25 spre Albufera nu e trecut pe Google Maps asa ca a fost greu sa identific de unde sa îl iau din Valencia . Pana la urma am găsit ceva informație pe net, care nu era chiar exacta, dar la doua străzi distanta. Oricum pentru voi, vin eu cu adresa precisa. Mergeți la Arcul de Triumf de lângă tribunal. Acolo este o simpla stație de autobuz, de unde vin și pleacă autobuze (nu e o autogara, nici autocar special). Totuși abonamentul de oraș nu e valabil, iar autobuzul costa 1.5 euro tichet/luat de la șofer
Pont de calator!!!! 
Atenție sunt 2 autobuze cu numărul 25. Eu nu am știut asa ca l-am luat pe primul spre El Palmer ceea ce a fost bine. Al doilea autbuz 25 are directia Perellonet (acesta merge la Parcul National Albufera).
Ambele autobuze 25 ajung de asemenea pe plaja El Saler :) si merita combinata cu o oprire la plaja.

Impresii personale despre El Palmer - sat traditional de langa Valencia 


Nici nu știu ce m-a atras mai mult sa vin aici: căsuțele tradiționale, plimbarea cu barca pe canale, câmpurile de orez sau dorința de a încerca o Paella în locul în care a fost inventata. Mi-e greu sa ma decid, dar cert e ca a meritat sa batem tot drumul pana aici. Cu toate ca El Palmer, se afla la capătul liniei 25, la doar 45 de minute din Valencia, acesta e un sătuc cu o atmosfera aparte, liniștită și destul de orientata către turiști. E foarte diferit de Valencia, în special datorita arhitecturii, însă nu e nici chiar ca la tara fiindcă tot a doua casa e transformata în restaurant. De altfel nici nu m-ar surprinde dacă as citi ca El Palmer e satul cu cele mai multe restaurante din lume. 

Cu o asemenea oferta, ne-a fost greu sa ne decidem. Evident toate au meniul afara și absolut toate sunt specializate pe Paella. Am colindat toate străduțele cu Kari, ne-am documentat asupra preturilor și în final m-am hotărât sa nu facem nici un rabat de la calitate și sa mergem la restaurant “EL Palmer” cel mai vechi din oraș. Am comandat o Paella marinera - cu fructe de mare și o Paella con arroz negro - paella neagra cu cerneala de sepie. Ambele le-am primit în vasul tradițional de Paella de dimensiuni mari, cu un orez gătit perfect, cu o textura minunata și fructe de mare din belșug. 

Pont de calator: Paella e o mâncare ce se mănâncă pe loc, gătită proaspăt, asa ca pentru cea mai buna experienta, nu comandati meniul zilei ce include Paella. 

Paella-El-Palmer-Valencia

Paella-El-Palmer-Valencia


El-Palmer-Valencia-impresii-pareri-Spania

El-Palmer-Valencia-impresii-pareri-Spania

El-Palmer-Valencia-impresii-pareri-Spania

El-Palmer-Valencia-impresii-pareri-Spania

El-Palmer-Valencia-impresii-pareri-Spania

Impresii si preturi Parcul național Albufera  


Parcul Național Albufera cuprinde cel mai mare lac din Spania, pe care se fac zilnic plimbări cu barca de 45 de minute. Prețul e destul de accesibil, respectiv 5 euro de persoana (pana în 5 persoane) 4 euro de persoana (daca sunteți peste 5 persoane). Atmosfera într-un fel e ca la noi în Delta Dunării, tot la fel de multe păsări și tot același senzație de viata sălbatică și conexiune cu natura, doar ca în România întinderile de apa sunt mult mai mari și implicit vegetația și fauna mai interesante. Oricum pentru fericirea lui Kari a meritat și aceasta oprire, chiar dacă n-am mai avut răbdare sa stam pana la apus. 

Parcul-National-Albufera-Valencia-Impresii-Pareri

Parcul-National-Albufera-Valencia-Impresii-Pareri

Parcul-National-Albufera-Valencia-Impresii-Pareri

Dezamăgiri. Singurul meu regret pe ziua de azi e, ca n-am reușit sa ma pozez cu câmpurile de orez. Ideea e ca aceste câmpuri sunt inundate de apa, după cum probabil știți, iar aleile nu trec prin mijlocul lor asa cum am văzut în India.
Nu-s chiar atâta de nebuna încât sa ma bag cu picioarele în apa pana la genunchi pentru o poza, drept urmare m-am întors în Valencia fără nici o poza artistica din câmpul de orez.

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Valencia? Citeste tot jurnalul meu de calatorie 



Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

Un comentariu:

  1. Anonim1:02 a.m.

    Buna draga mea! Am citit cu interes tot ceea ce ai publicat. Urmeaza sa fac o mini vacanta impreuna cu sotul si baiatul meu in valencia saptamana viitoare. Sper sa avem timp sa ne bucuram de cat mai multe dintre aceste locuri extraordinare dar suntem hotarati sa profitam din plin. Multumim petru ponturi, pentru fotografii, pentru tot! Posibil ca preturile s-au mai modificat intre timp si am citit ca intrarile sunt destul de scumpe la oceanografic si la Bio Park. Nu stiu daca sunt recunoscute si acceptate carnetele noastre de elevi si daca se percep reduceri pentru acestia.

    RăspundețiȘtergere