Statistici octombrie 2018 viata privata și călătorii

Haideti sa va spun un secret! După călătoria lunga, de trei săptămâni din septembrie, tot ce mi-am dorit în octombrie a fost sa stau acasă, sa scriu articole, sa lucrez pe blog și sa petrec mai mult timp cu familia. Planurile mele sunt, ca de fiecare data, bune, dar greu de concretizat. La începutul lunii octombrie am primit 4 invitații pentru diverse destinații și le-am refuzat pe rand, pe fiecare…..Atat de tare simțeam nevoia de a sta acasă! Însă după doua săptămâni de odihna și timp petrecut cu Kari, am primit o invitație, ce mi-a fost prea greu sa o refuz…

blog-calatorii-articole bune

Călătoriile din luna octombrie 2018 - statistici

Am fost invitata de biroul de turism din Bulgaria (ECO turism Danube) la o campanie de promovare a Dobrogei de Nord (România) și Dobrogei de Sud (Bulgaria). Prin intermediul lor am vizitat într-un weekend numeroase obiective turistice noi pentru mine (Dobrogea n-am prea explorat-o pana acum).
Am făcut plimbări prin sălbăticie în Parcul Natural Comana, am descoperit satul pescăresc Jurilovca, am vizitat Cetatea Enisala, urmata de un scurt popas în Constanța. A doua zi am traversat granița în Bulgaria și am început cu o conferință la Green Educational Center in Shabla, apoi am vizitat o regiune mai puțin promovata Kaynardzha și am înnoptat în Balchik. A fost un weekend super obositor, cu multe ore petrecute în autocar, dar a meritat!!! Mai ales, ca de acolo ma aflam atât de aproape de Istanbul…..

***Punctul culiminant din acest info-trip a fost desigur Cetatea Enisala (e o bijuterie, într-un peisaj atât de frumos încât am avut impresia,ca nici nu sunt în România) și stațiunea Balchic o mica statiune fermecătoare. Am sa revin, primăvara sau vara pentru o vizita mai aprofundata.

Cetatea-Enisala-blog-calatorii

După cum ați ghicit, luna octombrie a fost despre Balcani.
Aceasta parte a Europei cuprinde 12 tari și acum trei ani am început sa o iau în vizor și sa ii acord mai mare prioritate. Am început cu o săptămână în Belgrad (2016), apoi o săptămână în Skopje (2017),o săptămână în Sofia (2018) iar acum dacă tot eram atât de aproape, am zis sa îmi îmbogățesc experienta cu o săptămână în Istanbul.

M-am cazat in centrul orașului la Harmony Hostel, foarte aproape de Eminonu, Sultanahmet și Grand Bazaar, asa ca timp de o săptămână am vizitat ce are Istanbulul mai frumos. Mi-a placut la nebunie acest hostel, pentru prieteniile ce le-am legat acolo. Am fost ca o mica familie, împreună vizitam zilnic diferite părți ale orașului, am făcut o excursie pe Bosfor, ne-am plimbat prin parcuri și am făcut shopping pana mi-am umplut la refuz bagajele. Noroc, ca troller-ul de la Zip Up concept store și rucsacul meu favorit, pot sa se mărească, fiindca in Istanbul totul e mult mai ieftin decât la noi ( alune, caju și fistic, condimente, haine, parfumuri și genți, sunt toate la jumătate de preț). Asa m-am întors cu 10 kg în plus la bagaj. Sa nu mai vorbesc de mâncare și prăjituri…
Seara o petreceam cu noii mei prieteni pe acoperiș, cu o priveliște de milioane, într-un decor autentic turcesc, fumând narghilea și consumând prea multe căni cu ceai de mere. Temperaturile mari de 20-24 grade m-au făcut sa uit, ca suntem în octombrie. A fost perfect!!!

***Punctul culiminant al vacantei, in Istanbul
Mi-am împlinit în sfârșit un vis și anume acela de a merge la un Belly Dance Show. Am ales Sultana's restaurant și am avut parte de o cina bogata și un show incendiar, timp de 2 ore. Am de gând sa repet experienta în toate tarile Arabe în care voi călători, atât de mult mi-a plăcut! Recomand tuturor ☺ Dupa cum v-am obisnuit, urmeaza sa scriu pe larg, impresiile.

Articole publicate pe blog în luna octombrie 2018

N-am reușit ce mi-am propus, fiindcă o data ce am ajuns în Turcia s-a terminat cu UE și net nelimitat. Am și uitat cum e sa depinzi de conexiunea de la cazare, cu care de abia reușeam sa încarc poze și filmulețe pe instagram. Așadar n-am prea scris în octombrie și mi-am cam ieșit din ritm, dar sper sa ma pun înapoi pe picioare. Am reușit oricum sa public câteva ghiduri și sa va povestesc despre viata în Danemarca. Am rămas restanta cu setul de articole despre Corfu, dar sunt pregătite, așteaptă în draft.
Progresul de pe Instagram în octombrie 2018

Dacă pe blog n-am activat la nivelul ce mi l-aș fi dorit, măcar pe Instagram am reușit sa stau activa, trimițând mici detalii live din vacanta și postând 20 de fotografii noi pe profil. Cea mai apreciata fotografie, cu 869 Like-uri este ACEASTA. Va mulțumesc!!!!

Viata privata în octombrie 2018

Octombrie a fost cea mai dificila luna. Știu ca nu va așteptați sa spun asta, dar după toate călătoriile din acest an, oboseala acumulata își spune cuvântul. Sistemul meu imunitar e atât de slăbit încât de trei luni ma tot confrunt cu o alergie. Doar ca de data asta, alergia s-a transformat într-o forma ce zici că-i arsura asa ca m-am dus fuguta la un dermatolog și am inceput cu analizele. Toată luna octombrie am suferit din cauza bubelor și din ce am citit pe net, cred ca ma prinde Revelionul cu ele.
După cele 24 de ore de autocar İstanbul - Cluj corpul meu a dat chix și cu răceala. Dureri de cap, de gat, tuse seaca și o stare de spirit groaznica, ce m-a ținut asa aproape o săptămână. Așadar octombrie a fost o luna de mers la doctori. Sănătatea e cea mai importanta, aveți grija de voi!!!

Hai sa nu ma mai plâng și sa va povestesc și părțile drăguțe. cum ar fi faptul ca am redescoperit televizorul!!! Am televizor la Kari in camera, dar eu nu îl deschid niciodată. Am renuntat mai bine de 10 ani la viata de TV, cancan si stiri ce-mi stricau mereu starea de spirit. Viata mea se derulează pe laptop si telefon. Doar ca acum fiul meu e prins cu toate emisiunile de seara (Sefi la cutite, Ultimul Trib, X Factor) asa ca în zilele petrecute cu el, ne-am uitat împreună. Parca m-a prins și pe mine Șefi la cutite, deh tot la emisiuni culinare trag.

Va povesteam luna trecuta, ca am comandat un joc de societate perfect pentru călători, `Risk Commander` (cu harta lumii și teritorii de cucerit) și după câteva zile am mai descoperit unul, ce se numește `Rentier` și e un joc de cărți foarte complex, cu chiriași (are o cutie micuța și ușor de dus în călătorii). Rentier deși e cu cărți și pare simplist la prima vedere, mi-a luat 4 zile sa îl învăț (are o tona de reguli). În sfârșit, acum Kari e fascinat de ambele și dam o tura în fiecare zi, dupa terminarea temelor. Când ne jucam împreună, uit de toate problemele, de bube, de răceală, de tot!!!

In octombrie dacă tot am petrecut 20 de zile acasă, am avut timp sa vad și câteva filme. Unele nici nu le mai știu (au fost o porcărie) dar sunt și câteva demne de recomandat:

The Cakemaker 2017 - (Ierusalim) Este filmul meu preferat din aceasta luna. Este un film plin de mister, intrigant, cu o poveste foarte interesanta și modul în care au jucat actorii, a fost impecabil!!! Este o poveste de dragoste neconventionala, o relație de familie și de afaceri, legata prin prăjituri. Știu ca descrierea mea este foarte ambigua, însă nu vreau sa stric suspansul cu spoilere. Un film magnific, ce merita toate cele 17 premii castigate la festivalurile de film internationale. In special pentru modul in care au transmis emotiile, pentru arta detaliilor, performante impecabile, gesturi, tacere si cuvinte transmise perfect.

The intouchables 2011 (Franta) Este in top 5 filmele mele preferate. Cred ca l-am vazut de 5 ori, fiindca de fiecare data reuseste sa ma binedispuna. Cu alergia si raceala din luna asta, tot ce aveam nevoie era de o comedie buna, buna, la care sa rad. Este povestea reala a unui aristocrat in scaun cu rotile, ce angajeaza un tanar somer pentru a avea grija de el. Filmul acesta este o lectie de viata, actorii au jucat impecabil, iar prietenia dintre ei continua si in zilele noastre. Acest film a castigat 36 de premii la festivalurile de film internationale. Il recomand tuturor.

I`m not a witch 2017 (Zambia) Este povestea unei fetite ce nu se stie apara la timp si dintr-o greseala ajunge sa fie dusa in tabara de vrajitoare. Aceste vrajitoare fac parte din cultura africana, si se crede ca schimba vremea, citesc mintile si ar putea zbura, daca nu ar fi prinse cu o panglica. Vazand filmul m-am infiorat!!! Unele ritualuri pur si simplu sunt aberante, o constructie sociala absurda, folosita de barbati, pentru a manipula femeile. Acest film este ca un poem de tristete si adevar, interpretat imepcabil, cu multe scene ce te transpun in viata de zi cu zi in Zambia. A castigat 15 premii la festivalurile de film internationale.

Bacalaureat 2016 (Romania) Acest film este o capodopera!! Pe scurt, prezinta povestea Elizei si visul ei de a ajunge la o facultate din UK. Parintii o ajuta din toate punctele de vedere, fata invata bine si primeste o bursa, insa toata munca ei, este aproape sa se duca pe apa sambetei. Cu putin timp inainte de bacalaureat, fata traieste o trauma peste care nu poate trece. Tatal se simte obligat sa intervina, insa trebuie sa calce peste toate principiile morale. Reuseste ea sa mearga la bacalaureat?
Acest film prezinta realitatea zilelor noastre si sistemul corupt cu care ne confruntam. A fost unul din cele mai laudate filme la festivalurile de film internationale, castigand 16 premii, inclusiv la Cannes. Este o capodopera datorita interpretarii, extrem de bune. Fara efecte speciale, fara clisee, doar viata de zi cu zi in Romania.

*** Citeste review-ul la peste 100 de  filme cu calatorii vazute de mine aici >>> FILME CU CALATORII ***

Voi pe unde ati fost ocupati in octombrie 2018?
Ce filme bune ati vazut si imi puteti recomanda???

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍
Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului

1. O gramada de lucruri ai facut. Si eu incerc sa renunt la Tv, mai citesc o carte si scriu pe blog in timpul liber. Fifty shades of Gray, recomand!

1. Am văzut filmele, cred ca sunt 3 acum. Pentru carte nu prea am timp, dar sper pe viitor sa ma eliberez puțin. Mulțumesc de recomandare 🤗

2. Cu ajutorul articolelor tale de blog și a pozele de pe Instagram, mereu mă simt pentru câteva momente în vacanță. Luna octombrie a fost doar muncă și muncă, noiembrie se anunță la fel, dar în decembrie vrem să ajungem la Târgul de Crăciun din Viena!

1. De foarte mulți ani doresc sa ajung și eu la Târgurile de Crăciun,doar ca nu se întâmplă.In special cel din Viena, e mișto rău.

3. Asta e articolul pe care-l aștept lunar la tine pe blog, îmi place mult pentru notele personale.

1. Mulțumesc frumos Cristina, ma bucur sa vad ca sunt apreciate într-un număr atât de mare. 🤗

4. Nici nu stii cat te invidiez. Cel mai mare hobby al meu este sa calatoresc, si ce n-as da sa ma invite si pe mine vreo institutie oficiala pe undeva prin lume! :)

1. Cand te invita instituțiile este o munca, nu e vacanta, însă evident poți vedea multe locuri noi, networking și primești informații prețioase. Au avantaje și dezavantaje.

5. In Instambul mi-as dori sa mai ajung si eu. Am stat doar vreo 2 zile si mi s-au parut insuficiente

1. Asa am fost și eu prima data, am stat o zi în cadrul circuitului "Toată Turcia". N-am prea înțeles mare lucru asa ca ma bucur enorm ca am revenit.

6. Ce experiente faine ai avut in luna ce tocmai a trecut!! As vrea sa ajung si eu prin Turcia cat de curand.Mi se pare superb sa vad influenta orientala atat de aproape de influenta occidentala.

7. Merita mers, mai ales ca e la o distanta atât de mica de București. O noapte pe autocar și ești acolo.

8. Julieta Botocan7:33 p.m.

Iubesc Istanbul-ul....iar plimbarea pe Bosfor este minunată....toate vilele si palatele ce se gasesc pe mal sunt superbe♥️����

1. Julieta Botocan atât de mult îmi place Bosforul încât m-am dus în 2 tururi și am luat nenumărate ferry ⛴ doar pentru peisaje