Pe unde am calatorit in 2018 - povestea celor 10 tari

Anul acesta s-au împlinit 10 ani de când am început sa călătoresc! Èšin minte È™i acum prima vacanta, în Maroc, in Querzezet. A trecut atâta timp de atunci, dar îmi amintesc totul de parca ar fi fost ieri. Oamenii, mirosurile, cum cădea lumina pe clădiri È™i le transforma în miere…. Mi-a plăcut atât de mult, am fost atât de fericita, încât m-am hotărât sa transform asta într-un stil de viata È™i în fiecare an am continuat sa călătoresc. Făceam multe sacrificii ca să pot face 3-4 vacante pe an, dar eram atât de entuziasmata de fiecare data când reuseam. Blogul m-a ambiÈ›ionat, mesajele voastre mi-au dat aripi. ÃŽn fiecare an vroiam mai mult, mai departe È™i parca nici 3 luni nu mai erau de ajuns. In capul meu se tot învârtea o idee, cum ar fi oare sa reuÈ™esc sa călătoresc în fiecare luna. ÃŽn fiecare seara vizualizam acest vis, era ca un fel de tema pentru acasa :) Visam cu ochii deschiÈ™i cum o sa fac 12 city-break-uri într-un an! Oare o sa reuÈ™esc sa fac asta? Asa am început 2018...

pe-unde-am-calatorit-2018

Foarte repede, în ianuarie mi-am dat seama ca city-break-urile nu sunt pentru mine. Ce rost are sa ajung într-o tara noua È™i sa stau doar 3 zile? Cum sa ajung în Cipru È™i sa ma rezum doar la Larnaca? Ar fi inutil, jumătățile de experienta mi-ar da frustrari, nicidecum o stare de bine. Asa ca m-am băgat în priza pe modul lucrează, lucrează, lucrează. Acum aveam un vis È™i mai mare, 12 vacante “a la carte”. Și sa începem….

1. VACANTA IN CIPRU

Prima vacanta din 2018 a fost în Cipru. M-am dus fara nici un fel de așteptări, ba mai mult, as putea spune, ca am considerat din totdeauna, ca Cipru nu merita bani si timp investiti. Deci singura mea așteptare era sa nu îmi placa. Aveam eu câteva clișee în cap, printre care cea de baza ar fi, ca în Cipru n-ai ce sa faci. Ma bucur foarte tare, ca m-am înșelat, ba mai mult, mi-am dat seama, ca o săptămână nici nu a fost suficient. Mi-a plăcut clima (24 de grade în primele zile din februarie) mi-a plăcut la nebunie mâncarea (încă visez și acum la calamarul la grătar de la restaurantul Ammos) atmosfera (serile pe terasa fumând narghilea, în centrul vechi din Nicosia) adierea vântului asupra peșterilor scufundate din El Greco, etc. A fost atât de frumos, încât as putea sa spun cu ușurință, ca vacanta în Cipru a fost în top 3 cele mai reusite,din acest an.

CITESTE TOATE ARTICOLELE >>>  Vacanta in Cipru

am-fost-acolo-cipru

2. VACANTA IN FRANTA

Următoarea vacanta a fost pe Coasta de Azur, o destinatie ce o aveam în vizor de foarte mulți ani. La o simpla rasfoire a memoriei, îmi amintesc cu drag festivalul lamailor din Menton, promenada din Nisa și marea albastru azur, zici ca a fost trecuta printr-un filtru de photoshop , momentele de rătăcire în Monaco (ce ma amuza acum) plimbările pe zidurile port-ului din Antibes, plaja cu nisip alb din Juan les Pins, prânzul servit la restaurantul Lucky You, parfumuriile din Grasse si castelul îmbrăcat în lumini din Cannes. A fost cu adevărat magic! Păcat ca am stat doar o săptămână, dar sper sa revin cândva în Sudul Frantei pentru Eze, Saint Tropez, Marseille si Provence.

CITESTE TOATE ARTICOLELE >>>  Vacanta pe Coasta de Azur

am-fost-acolo-coasta-de-azur

3. VACANTA IN GERMANIA

In martie am fost în Germania în Köln È™i Bonn. M-am îndrăgostit instant de energia oraÈ™ului, modernismul clădirilor, viata ordonata a germanilor, catedrala din Koln. Cele mai frumoase amintiri le am din `Panorama` locul cu cea mai complexa priveliÈ™te din Koln, cartierul Belgian unde se aduna artiÈ™tii oraÈ™ului, sera cu camelii din Gradina Botanica È™i oraÈ™ul Bonn cu izul lui medieval. N-aÈ™ putea sa uit nici restaurantele cu meniu fix, pe care le-am găsit cu greu, dar m-am îndrăgostit de ele iremediabil. ÃŽn special de “Convida” cu preparatele lor mexicane.

CITESTE TOATE ARTICOLELE >>>  Vacanta in Koln

am-fost-acolo-Germania

4. VACANTA LA SPA IN ORADEA

In aprilie a fost vacanta de Paște a lui Kari, asa ca am făcut o mini vacanta la Hotel Hilton in Oradea. Timp de 4 zile am început cu ședințe de SPA la hotel (pentru relaxare) și am continuat după-mesele cu distracție pentru copil, la AquaPark. Toate mesele le-am luat la restaurantul Via29,preferatul meu din Oradea, la care merg de fiecare data pentru paste cu fructe de mare, rissoto și cheesecake. Gatesc divin!

CITESTE ARTICOLUL >>>  Review de vacanta la SPA - DoubleTree by Hilton Oradea

am-fost-acolo-hotel-hilton-oradea

5. VACANTA IN BELGIA

1 Mai m-a prins în Bruxelles,vizitand Atomium, Parlamentul European È™i făcând plimbări prin cel mai frumos centru istoric din UE, la 4 grade. N-aÈ™ spune ca a fost cea mai inspirata alegere fiindcă am dardait de frig tot weekendul, dar cel puÈ›in m-am distrat făcând degustări de bere (sunt peste 1000 de sortimente) È™i evident ciocolată.

CITESTE TOATE ARTICOLELE >>>  Vacanta in Bruxelles

Bruxelles-am-fost-acolo

6. VACANTA IN ISRAEL

La finalul lui mai am pășit pentru prima data în Orientul Mijlociu, făcând o vacanta de 10 zile în Israel&Palestina. Nu o sa uit niciodată zilele petrecute în Tel Aviv, cocktail-urile servite pe terase, zilele de relaxare pe plaja, experientele culinare de la Salva Vida, Aria, Benedict și Vicky Christina, de departe cele mai fastuoase restaurante la care am mâncat în acest an. Când ma gândesc apoi la Ierusalim și Bethleem, imi amintesc căldura sufocanta și orele petrecute făcând turism, hranindu-mi sufletul cu povesti istorice și religioase. Sincer mi-a plăcut atât de mult în Israel incat m-aș duce din nou, la orice ora.

CITESTE TOATE ARTICOLELE >>>  Vacanta in Israel

Israel-am-fost-acolo

7.VACANTA IN BULGARIA

In iunie a venit timpul pentru Balcani. Visez sa vad toate cele 12 tari din Balcani pe îndelete, iar anul acesta mi-am îmbogățit experienta cu o săptămână în Sofia,capitala Bulgariei. Aveam prietene acolo (Travel bloggarite cunoscute anul trecut la campania #ExperienceRomania) asa ca È™tiam, ca cel puÈ›in distracÈ›ia e garantata. Ma gandeam ca o săptămână e probabil prea mult pentru un oraÈ™ atât de compact, drept urmare mi-am făcut rezervări la cele mai bune restaurante din oraÈ™ È™i am făcut turism culinar ca la carte, iar serile le-am petrecut cu fetele la SPA, escape rooms È™i prin baruri doar de localnici È™tiute. Datorita lor am avut o experienta fantastica în Sofia!

CITESTE TOATE ARTICOLELE >>>  Vacanta in Sofia

Sofia-Bulgaria-am-fost-acolo

8. VACANTA IN SPANIA

In iulie a fost vacanta de vara a lui Kari, asa ca ne-am dus împreună într-o vacanta de doua săptămâni în Spania și Germania. Prima parte și cea mai lunga a fost în Valencia, la mare. Îmi amintesc cu drag zilele petrecute la plaja, orele de balaceala în mare, excursiile făcute în Parcul Național Albufera și în satul El Palmer unde am mâncat o paella la ea acasă. Îmi vin în minte și jocurile inventate ca să-l distrez pe Kari, filmul cu astronauți văzut în Hemisfericul din Parcul de Stiinta, peștișorii, pinguinii și balenele din Oceanograf și restaurantul acela All you can eat unde eram cei mai fericiți oameni de pe planeta, mancand sushi pe saturate (mâncarea noastră favorita). A fost o vacanta excelenta mama-fiu.

CITESTE TOATE ARTICOLELE >>>  Vacanta in Valencia

Am-fost-acolo-Valencia

9. VACANTA LA PHANTASIALAND KOLN

A doua parte a vacantei a fost un weekend în Köln, la Parcul de distractii Phantasialand, unde Kari a reușit sa ma urce pe 7 roller-coastere într-o singura zi. Trebuie sa admit ca m-am simțit o mama erou după ce m-am dat jos din cel mai rapid roller coaster din Europa. Toată lumea s-a învârtit cu mine, dar Kari a fost în extaz. Amintindu-mi fericirea de pe chipul lui, ma gândesc deja ce parcuri de distracții sa exploram la anul.

CITESTE ARTICOLUL >>>  Totul despre Parcul de distractii Phantasialand

Am-fost-acolo-Phantasialand-Koln

10. Weekend in Cluj

In August am făcut doar doua ieÈ™iri de weekend, în Cluj È™i pe malul lacului, la nunta unei bune prietene ce È™i-a dorit o petrecere mai speciala, fără eticheta, în natura. O să-mi amintesc mult timp noaptea aceea în care am dansat cu prietenii pana la răsărit.

wedding-cluj

11. VACANTA IN DANEMARCA

Tarile Nordice îmi miÈ™unau prin cap de câțiva ani, dar le-am tot amânt, din motive financiare. Nu vroiam sa “le fac” fără să-mi permit fiordurile È™i alte atracÈ›ii, ce È™tiu ca-s extrem de costisitoare. Pana la urma, cumva s-a învârtit roata È™i am ajuns anul acesta pt prima data în Scandinavia, în Danemarca. Am petrecut un weekend scurt, dar foarte plin în Copenhaga, un oraÈ™ vesel È™i colorat, de care m-am îndrăgostit din prima zi, iar apoi câteva zile în Tønder, într-un orășel mai mic unde am simÈ›it adevărata viață din Danemarca. Tot ce pot sa spun este ca vreau sa revin, ca să aprofundez mai bine aceasta tara. Probabil cu Kari, peste cativa ani.

CITESTE TOATE ARTICOLELE >>>  Vacanta in Danemarca

Am-fost-acolo-Copenhaga

12. VACANTA IN POLONIA

Ca să pot sa petrec ziua mea de naÈ™tere în Corfu la preturi rezonabile, a trebuit sa fac o combinaÈ›ie de avioane low-cost din categoria `science fiction` È™i uite asa am ajuns în PoznaÅ„. Când ma gândesc la acel weekend, îmi amintesc cum hoinaream prin centrul istoric È™i ma opream vrăjita în fata fiecărei case din piaÈ›a centrala. Nu exagerez când spun ca sunt mici opere de arta. Nu pot sa uit nici mesele luate la terase, degustand preparatele lor tradiÈ›ionale Poznan Duck È™i pierogi. Ah È™i workshopul la care am învățat sa fac croassante după reÈ›eta originala. Doamne, cat m-am mai distrat în ora aceea. Patiserii de acolo sunt mai amuzanÈ›i decât băieÈ›ii de la stand up comedy.
am-fost-acolo-Poznan

13. VACANTA IN GRECIA

Vacanta în Corfu a fost fără griji È™i fără gânduri, fără program prestabilit… pe scurt, vacanta perfecta. Majoritatea zilelor le-am petrecut pe plaja din spatele hotelului, din zona Canal d'Amore, citind pe plaja È™i facand baie în mare, pana la apus. Doua zile am făcut excursii comode prin agenÈ›iile de turism locale, ce m-au dus cu vaporul în Paxos È™i Parga.
Cateva locuri ce vor rămâne veșnic în memoria mea vor fi: statiunea Paleokastritsa, panorama de la Bella Vista și țesătura de străzi pe care m-am pierdut din Corfu Town. N-aș putea sa închei acest episod, fără sa specific cina luata de ziua mea, la o taverna greceasca din zona Melita. As fi în stare sa ma întorc în Corfu doar pentru încă o porție de spaghetti marinara! Sunt cu fructe de mare din belșug, exact asa cum îmi plac mie. Surpriza din partea casei a fost banana split cu artificii, ca să ma simt cu adevărat sărbătorită. Pana betigasul a ars, am reușit sa îmi pun o dorința! M-am simtit atat de bine, incat pot sa spun fara nici o ezitare, ca vacanta in Corfu a fost preferata mea in 2018!!!

14.VACANTA IN ROMANIA&BULGARIA

Vacanta aceasta a venit la inițiativa biroul de turism din Bulgaria și a fost o campanie de promovare a regiunii Dobrogea (de Nord si de Sud). Orele multe petrecute pe autocar nu au fost chiar pe gustul meu, însă plimbare pe faleza din Constanța, dimineața petrecuta în Balchic și scurtele vizite în Parcul Național Comana și la cetatea Enisala, au meritat.

CITESTE ARTICOLUL >>>  6 obiective turistice în Dobrogea (idei de weekend 2019)

am-fost-acolo-Dobrogea

15. VACANTA IN TURCIA

Istanbul a venit ca o completare, dacă tot ma aflam în Bulgaria. Deja ajunsesem la 14 vacante si 10 tari vizitate, asa ca ma simÈ›eam epuizata È™i cu planul atins, dar dacă am avut oportunitatea, am zis sa nu ii dau cu piciorul. Cu ultimele puteri am luat la atac Marele bazar si Bazarul Egiptean, făcând shopping pentru casa È™i pentru Crăciun. Restul zilelor le-am umplut cu activitati turistice. Tin minte fiecare moment din spectacolul de Belly Dance de la restaurantul Sultana, privelistile vazute din barca, pe Bosfor, cartierul meu preferat Arnavutkoy, prajiturile dulci si toate sortimentele de turkish delight pe care nu m-am putut abtine sa nu le gust.  Ah si excursia pe Insula Printilor, cand stateam in port si dezbateam daca merita sa luam caleasca sau bicicleta, pentru ca in final sa mergem pe jos. Casele, sunetele, chemarea la rugaciune, caldura, ceaiurile, prietenii, atmosfera, cluburile, cu vacanta asta am prelungit putin vara, pana la finalul lui octombrie.

CITESTE TOATE ARTICOLELE >>>  Vacanta in Istanbul

am-fost-acolo-Istanbul

16. TARGURILE DE CRACIUN DIN KOLN

Cand m-am intors din Turcia eram convinsa ca eu nu mai calatoresc in 2018. Deja eram extenuata. Evident, asta n-a durat mult, fiindca mi-am amintit rapid de targurile de Craciun si atmosfera lor de poveste. Cum sa stau acasa? De ce sa nu inchei acest an frumos, asa cum se vine? Drept urmare, la o scurta revizuire a biletelor de avion, cea mai ieftina varianta a fost Koln, la finalul lui noiembrie. Uite asa, m-am dus din nou in orasul meu preferat din Germania si am facut plimbari zilnice prin cele 5 Targuri de Craciun din Koln. Imi amintesc toate casutele impodobite ca-n basme, piata Neumarkt sub ploaia de stele, animatorii ce faceau spectacol in fiecare targ, mirosul de turta dulce si vin fiert, gustul ciocolatei topite, biscuitii rumeniti pe loc, toate globurile si ornamentele din piata de langa Catedrala, magazinul lui Mos Craciun si Nicholas Village. A fost atat de frumos, incat promit sa prioritez anii viitori targurile de Craciun din Viena, Budapesta si Praga, despre care am auzit ca ar fi la fel de frumoase.

CITESTE ARTICOLUL >>>  5 Targuri de Craciun din Koln de vazut in iarna 2018

Am-fost-acolo-targuri-de-craciun

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi toate postarile accesati Cuprinsul blogului (click)!