Ziua 4: Portovenere - Satul visurilor mele (2)

Dupa ce am vizitat biserica si grota Bryon (in prima parte a povestirii ) azi continui sa va arat satul, sau mai bine zis statiunea asta 'de lux'. Ideea e ca mie nu mi s-a parut foarte de lux. Desi e plin de yaht-uri si oameni cu bani, nu mi s-a parut deloc de fite. E linistit, cu case mici si obisnuite, fara vile pompoase, fara restaurante de sa pici pe spate, predomina tavernele si lumea se comporta normal. Cat despre preturi, sunt mai mici decat in Cinque Terre ( Vernazza sau Riomaggiore ) - ma refer la suveniruri si mancare. Locuri de cazare nu am vazut, cel putin nu in modul acela enervant, in care la fiecare casa e tablita cu `rent a room` si turistii mi s-au parut mult mai putini decat in alte parti. Dar mai bine va las sa il vedeti si mai vb la sfarsit.

Inainte sa intru in sat mai intorc privirea spre biserica pentru ultima data




Las totul in urma si merg in fata



Si ajung in locul acesta unde mi-am dat seama cat de frumos
folosesc italienii un spatiu. Pe cat e de mic si inghesuit pe atat de
mare mi se pare. Stradutele sunt inguste, scarile sunt mici, pana si
casele isi modifica dimensiunile. Binenteles, e doar o iluzie ...
Si-mi place ca oricat e de mic, la flori si verdeata nu renunta





Continui sa urc spre biserica din sat. Aceasta e mai putin vizitata








Ma plimb pe strazi, habar nu am unde duc dar le incerc pe toate :)







Pana la urma ies pe strada principala si intru la suveniruri.

Din nou limoncino, de data asta din Portovenere ...



Cateva palarii, in cazul ca le uitati acasa ... preturile sunt de la 15 euro in sus


Nu as fi in Italia daca nu ar fi si o mica piateta :)



Ma hotarasc sa nu iau busu-l din statia asta, ci sa mai merg pe faleza, pe malul marii.
Imi place prea mult ca sa plec asa repede.





Dar oricat as lungi-o trebuie sa plec. Nu mi-ar placea sa ma prinda noaptea in La Spezia




Ma duc la o alta statie de bus. A fost una din cele mai mari greseli facute in vacanta asta. Cu toate ca plimbarea pe malul marii a fost splendida, sa mergi in picioare intr-un bus super- aglomerat ce zboara din curba in curba si fiecare calca in picioare pe fiecare nu a fost cea mai frumoasa experienta.
Dar ce mai conteaza dupa ce am vazut satul acesta minunat?! Cand va povesteam despre Cinque Terre multi mi-ati spus ca visati sa stati intr-un loc asa. Ei bine eu visez sa stau intr-un loc ca Portovenere. E drept poate ii lipseste peisajele din Riomaggiore si farmecul Vernazzei dar aici e liniste, sunt putini turisti, marea e Mare ( adica iesirea la mare) practic tot satul se intinde pe malul marii, deci nu se pune problema sa imparti o fasie de plaja cu toti turistii si localnicii. Grota Bryon, stancile, marea, vaporasele, oamenii ... totul e frumos! Si unde mai pui ca e mai ieftin decat Cinque Terre si multtt mai mare! In concluzie acesta e satul unde mi-ar placea sa ma trezesc in fiecare dimineata, poate nu pentru totdeauna, dar macar cativa ani!

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Cinque Terre? Citeste toate articolele de calatorie 


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu