Ziua 5 : Levanto - De ce sa stai in Levanto si nu in Cinque Terre?

Dincolo de rusticele Cinque Terre si statiunea de lux Portovenere pe coasta Riviera se afla acest sat, un sat prea putin apreciat de catre turistii straini insa foarte iubit de turistii italieni. Sincer e un satuc minunat in care eu ma bucuram sa ajung in fiecare seara.

De ce sa mergeti in Levanto?

1. Fiindca e mult mai mare decat satele din Cinque Terre, are teren plan, si desi peisajele nu sunt din categoria `iti taie rasuflarea` este un sat cu o personalitate aparte. E la 5 minute de mers cu trenul de Cinque Terre - si din el e foarte usor de accesat toata coasta Riviera.

2.Satul are o atmosfera foarte frumoasa, de statiune, de vacanta, unde ziua il puteti explora in liniste si pace, totul fiind inchis si straziile pustii, lumea e pe plaja sau isi face siesta de dupa-masa, apoi cum se face seara se trezeste la viata.
Pana tarziu in noapte in parcul central sunt copii cu trotinete, biciclete, role, toate terasele si restaurantele se dechid de la 7 pm pana la 12-1 am, bancile sunt pline de oameni, si credeti-ma oriunde te-ai aseza e imposibil sa fii singur. Nici nu stiu cum am intrat in vorba cu o groaza de italieni, in fiecare seara, povestind despre viata, binenteles fiecare pe limba lui. Daca in Manarola ( Cinque Terre ) cand am ajuns la 9:30 seara satul era mort aici la ora aia satul e in plina forma!

3. Acesta probabil pentru voi, ar fi cel mai important criteriu si anume preturile. Daca in Cinque Terre o portie de mancare e in jur de 10 euro, in Levanto e intre 6 si 7 euro. Presupun ca asa sta treaba si cu cazarea, si nici nu mai spun ca e plinnnn de Hoteluri dar mai ales de afise ale locuitorilor care iti indica ca ofera loc de dormit. Din pacate cred ca oferta de pe internet e preaaa mica fata de ce gasiti la fata locului, insa eu m-as duce la risc. Oricum Hostelul Ospitallia del mare are 140 de locuri si rareori e full ( chiar daca pe net cititi contrariul dati un telefon ).

4. Nu e vorba doar de preturi, e si faptul ca are multe magazine, are cinema, are plaja serioasa cu loc privat si public, are parc, are 2 targuri pe saptamana ( unul cu tot felul de chestii ieftine si altul care e sambata cu artizanat si lucruri handmade) are sosea care va permite sa ajungeti la el cu masina si sa o lasati in parcare in zilele in care vreti sa vizitati Cinque Terre.

Astea ar fi cele 4 cristerii de baza. Daca m-ati intreba de ce sa stati in Cinque Terre si nu Levanto am doar doua. 1. Fiindca e mult mai usor cand te trezesti dimineata si esti acolo ( dar asta se potriveste doar atunci cand stati 1 zi si ati pierde timp mergand din/in Levanto ) si 2. fiindca unele hoteluri sunt pozitonate in asa fel incat de pe geam ai un peisaj superb la prima ora a diminetii.

Si acum hai sa facem o plimbare virtuala ...





Tare mult imi placea si de el si ceea ce facea. Pacat ca tot ce
vorbeam cu el a doua zi trebuia sa o iau de la capat. Dar imi place ca nu
sta la cersit precum romanii nostrii, el face ceva frumos ce-mi incanta privirea
in fiecare seara. Si lumea ii lasa bani frumosi pentru asta.



Ziua masinile treceau peste desen, si-mi venea sa strig ` boilor
nu vedeti ca calcati o opera de arta?`. Nu le pasa. Si el in fiecare seara
negresit venea si facea alt desen sau il refacea pe aceelasi.
Doar el si creta lui colorata!



Astea sunt de la targul de antichitati de sambata seara.

Statuia cu Budha m-a fermecat, m-am tot gandit cum sa-l inghesui in bagaj, but no way :(





Ziua pe strazile linistite




Cel mai adesea pustii



Peisaj in drum spre gara




V-am convins sa stati in Levanto? Sau preferati Cinque Terre ? :)

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

3 comentarii:

  1. Oooo, da. Pe mine m-ai convins si mi-ai dat un pont minunat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim3:24 p.m.

    Ce pont bun! Am si rezervat in Levanto, mergem la vara cateva zile! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim ma bucur! Mi-e asa dor de Levanto!!!

    RăspundețiȘtergere