Ziua 8 : `Lucca - orasul celor 99 de biserici`

In februarie cand am facut vacanta de 4 zile in regiunea Toscana va spuneam ca daca as fi avut mai multe zile mi-ar fi placut sa vad Cinque Terre si sa petrec o jumatate de zi in Lucca, ultimul oras mare din regiunea Toscana pe care nu l-am vazut atunci.
Ei bine, Cinque Terre l-am vazut in primele zile din vacanta,asa ca au mai ramas restul printre care si Lucca. Cum avionul il aveam seara la 8 m-am hotarat sa fac check out dupa micul dejun si sa fac un mic ocol sa vad Lucca.
Ca de obicei am avut parte de ceva peripetii pe drum. Prima data era sa pierd trenul dupa ce m-am gandit sa fac un short cut sa ajung mai repede la gara ... doar ca ceea ce eu credeam ca va fi o scurtatura s-a dovedit a fi un drum lung peste dealuri de 25 min in plus fata de traseul obisnuit. Noroc ca totusi ca prin minune am prins trenul. Dar degeaba m-am bucurat fiindca in La Spezia trebuia sa schimb, iar acolo am dat iar nas in nas cu tipa de la informatii care din nou m-a informat gresit. Dupa tabelul ei urma sa vina un regional, care de fapt era un inter city, asa ca am fost cat pe ce sa mai iau o amenda. Noroc ca controlorul era in ziua lui buna si mi-a dat 2 solutii. Una sa platesc diferenta de 30 euro sau  sa ma dau jos.
Normal ca m-am dat jos in Messa un satuc cu romani si manele.
Pana la urma  la 1 am ajuns ( de la 8 dimineata ). Asa ca in loc de 6-8 ore cat mi-am programat pentru oras, am ramas cu 4.

Ce poti sa vezi in Lucca in 4 ore?  Tot centrul istoric


Din gara am vazut zidurile orasului care imprejmuiesc acest oras-cetate. 
Si m-a cuprins o mare curiozitate. Oare ce se afla dincolo????



Dar cel mai interesant a fost cand am urcat scarile si am ajuns pe zid.  
Eu ma gandeam ca voi trece prin zid si voi ajunge in oras. Cand colo zidul este lat de incape o masina si este locul de pomenada al cetatenilor. Sus undeva la 12 m se afla mese de picnic, locuri de joace pentru copii, si piste de alergare. Wow! Si toate astea pe o lungime de 5 km ... adica  inconjorul centrului istoric. Totusi aveti grija cu copii fiindca nu exista balustrade.


Odata ajunsa sus mi-ar fi placut sa am in fata ochilor o panorama cu zidul si centrul  orasului dar din pacate intaltimea e prea mica asa ca astea probabil le vedeti din turnuri sau din avion.


M-am plimbat  putin pe zid apoi am coborat in oras. Nici n-am parcurs 2 strazi si-am ajuns la Dom ( Catedrala San Martino ). Nu seamana cu nici un Dom din nici un alt oras italian. Fatada este in stil romantic cu multe arcade, iar interiorul in stil gotic saracacios.




Nici nu m-am indepartat bine de Dom ca hop alta biserica. 
Chiesa di San Giovani





Centrul sitoric e plan si compact, din punctul acesta de vedere seamana cu Florenta. Toate obiectivele turistice sunt foarte apropiate intre ele. Mi-am facut un traseu pe harta primita gratuit de la punctul turistic in asa fel incat sa vad tot ce e mai important. M-am plimbat prin Piazza Giglio si Piazza Napoleone amandoua fiind mari. Prima mi-a placut mai mult, seamana cu un scuar, cu multi arbori si o statuie iar in jur plin de restaurante si terase. Din pacate cand am fost eu atmosfera nu era asa placuta datorita pregatirilor prentru un concert. Era mare agitatie, se monta scena, se faceau repetitii etc.


De acolo m-am plimbat pana in Piazza S Michele ca sa vad biserica San Michele in Foro cea mai frumoasa biserica din Lucca dupa parerea mea.




Fatada e superba, as indrazni sa spun ca e mai frumosa decat a Domului



In apropierea bisericii se afla Torre della Ore si daca mai mergeti un pic spre Piazza Amfiteatro ajungeti si la Torre Guingi. Acesta se poate vizita. Parca 5 eu costa sa urci pana sus, unde au crescut si niste arbori si de unde veti avea panorama orasului si a pietii Amfiteatro. Eu din pacate nu am urcat fiidca eram cu bagajul.

Piazza del Amfiteatro Romano este o piata in care candva a existat un amfiteatru roman. Astazi veti mai gasi doar forma amfiteatrului. Este un loc popular de intalnire cu diverse cafenele si magazine selecte. Acesta e una din cele mai interesante piete ce le-am vazut in Italia.



Dupa cum vedeti la ora aia nu prea era lume asa ca mi-am facut o poza singura




La 2 minute de piata se afla o alta biserica interesanta Biserica di San Frediano
Aceasta adaposteste mumia Sfintei Zita infasurata in dantela


Si cu asta am terminat turul turistic. Am vazut o groaza de biserici, dupa cum va-m si spus in titlu `Lucca are 99 de biserici` cel putin asa mi-au spus fetele de la informatii turistice. Ce ati mai putea vizita? Museo Villa Guingi si Palazzo Pfaner. Eu din pacate nu am avut timp sa intru intr-un muzeu.
In timpul ramas m-am plimbat pe stradute, m-am uitat prin vitrine si am mancat un kebab la un fast food indian.



Si cu gandul la aceste tarte m-am indreptat spre gara, apoi spre aeroport, si intr-un final spre casa.
Dupa cum va-ti dat seama acesta e ultimul post din seria `Riviera Italiana- Jurnal de calatorie`. Adica e ultima din jurnal fiindca mai este unul cu cat m-au costat aceste 7 zile. 

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Cinque Terre? Citeste toate articolele de calatorie 


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu