Statistici Septembrie 2018, viata privata si calatorii

Luna trecuta va povesteam despre nunta prietenei mele, pe malul lacului Belis. Acum când ma gândesc la luna august, îmi vin in cap scene ce zici că-s din alta viata. La fel îmi amintesc de toate vacantele din acest an, au fost ca un vartej, au fost atât de frumoase, dar au trecut atât de repede, încât zici ca nici nu s-a întâmplat în acest an. Sunt sigura ca toți cei ce aveți o viata haotica ca a mea, înțelegeți ce vreau sa spun. Luna septembrie a trecut mai repede decât toate, fiindcă am călătorit cel mai mult din acest an. Practic doar o săptămână am fost acasă, în rest am fost tot pe drumuri. La propriu! În luna septembrie mi-am depășit recordul de sănătate, mai exact am înregistrat 200 000 de pași, calculați de aplicația din telefon. E de bine! Dar haideți sa vedem ce-am văzut și pe unde m-au purtat picioarele în luna septembrie.

statistici-viata-calatorii-blog

Călătoriile din luna septembrie 2018 - statistici

In fiecare an, luna septembrie e speciala, fiindcă sărbătoresc ziua mea, printr-o vacanta într-o tara sau măcar destinație noua. În 2016 a fost India, în 2017 a fost Macedonia in cadrul unui circuit pe cont propriu de o luna, iar în acest an vroiam sa fac ceva similar. Având un buget destul de mic (asa mi se întâmplă mereu pe final de an), am stat în jur de o săptămână cu laptopul în brate cautand variante. Va întrebați cum am reușit!? Ca de obicei, zborurile low-cost au dictat itinerarul acestei vacante, profitând de flexibilitatea pe care o am, de a călători în zilele când preturile sunt cele mai mici.

Astfel am început cu un zbor de 15 euro, din Sibiu în Copenhaga, unde am vizitat toate obiectivele turistice gratis într-un weekend. Orașul mi-a plăcut atât de mult încât a întrat direct în top 5 orașe favorite. A fost cald, primitor, colorat și foarte ușor de vizitat,cu un sistem de transport extrem de bine pus la punct și localnici ce vorbesc în proporție de 99% engleza. Da…. Iubesc Copenhaga!
Dupa week-end-ul extrem de plin, am luat trenul pana în celalalt capăt al tarii, în Tønder. Cei ce ma cunoașteți, știți deja ca mi-e nu îmi place sa bifez tari, ci prefer sa le vad cât mai în detaliu, iar capitala din punctul meu de vedere nu reprezinta stilul de viata autentic dintr-o tara. În Tønder am trăit cu localnicii, m-am amestecat printre ei și am reușit sa am o impresie mai clara despre ce înseamnă viata în Danemarca. Mi s-a parut foarte diferit de Copenhaga și mai ales foarte diferit de orice am văzut pana acum,in materie de lifestyle.

***Punctul culimanant al vacantei, in Danemarca: A fost ziua in care am vizitat Freetown Christiania, o comunitate autonoma, foarte speciala din Copenhaga.

Danemarca-Aliceee

După o săptămână în Danemarca, am luat un zbor de 20 de euro din Billund în Poznań (Polonia). Nu știu cum s-a întâmplat ca am prins fix acest oraș cu cel mai mic preț, zici ca s-au aliniat stelele special pentru mine. Căci astfel am ajuns în Polonia exact în aceeași perioada ca anul trecut, doar ca atunci am vizitat Cracovia, Varșovia, Gdnask și împrejurimi. Asa ca Poznan a întregit cumva harta, reușind astfel sa vizitez într-un weekend, acest orășel din vestul Poloniei. Iubesc Polonia pentru preturile mici, iar Poznań mi-a amintit mult de Cluj (mic, compact, spirit studențesc, baruri și restaurante bune la preturi corecte) OH daaa, e confortabil sa faci turism în Polonia și e foarte frumos!

***Punctul culminant al vacantei, în Polonia - Am fost când am învățat sa fac croassants după rețetă originala din Poznan, in cadrul unui workshop turistic.

Poznan-Poland

Din Poznan am profitat din nou de reducerile Ryanair și astfel am zburat cu doar 20 de euro din Poznań în Corfu, unde timp de o săptămână am sărbătorit ziua mea. Am luat excursii prin agențiile locale, cu autocarul și cu vaporul și astfel am vizitat tot ce are Corfu mai frumos. Acum am ajuns pentru prima data în Grecia adevărată (anul trecut am ales Salonic și sincer nu m-a impresionat deloc), însă vacanta în Corfu a fost printre cele mai frumoase și cu siguranță cea mai relaxanta din viata mea. Sa sărbătoresc a fost atât de ușor și de natural, având un șir de restaurante bune la doi pași de casa și o plaja micuța, cu nisip fin, în spatele Hotelului.

***Punctul culminant din vacanta, în Corfu: A fost când am ajuns în Paleokastritsa și am crezut ca sunt în paradis. Ah și nu pot sa nu menționez toate meniurile cu fructe de mare… M-am întors cu 2 kg în plus (după toți pașii umblați), dar nu regret nimic! Spaghetti marinara, aperitive cu scoici proaspete, pizza cu creveți, calamar la grătar… Vreau înapoi în Corfu!!!

Tot ce e frumos se termina repede, asa ca am zburat în Dusseldorf cu 60 de euro și încă 15 euro pana la Cluj. În Germania n-am mai făcut turism și poate asta e singurul punct pe minus al lunii, ca am ajuns de atâtea ori în Dusseldorf și cu toate astea, încă nu l-am vizitat ca la carte. Asta este, rămâne pe data viitoare.

Articole publicate pe blog în luna septembrie 2018

Motivul pt care nu am vizitat Dusseldorf au fost în special scrisul articolelor pe blog. Dacă las prea mult timpul sa treacă după vacanță, îmi pierd entuziasmul și dinamismul acela pe care îl simt când va povestesc atunci, pe moment, când întâmplările sunt în derulare. Asa ca în luna septembrie am reușit sa aștern toată vacanta aceasta în articole pt care mai am de lucru partea de poze (pe care eu o urăsc, travel bloggari știu de ce). Din mii de poze, sa selectez doar câteva e ca un job full time- mănâncă mulltttt timp și energie. Însă mă bucur enorm ca am scris vreo 10 articole, pe care le voi publica în curând. Între timp, pe blog am povestit în septembrie despre vacanta în Valencia din iulie și nu numai:
Progresul de pe Instagram în septembrie 2018

N-am făcut nici un progres, din contra, o data cu noul algoritm am pierdut fani și engagement. Cu greu am reușit sa postez live din vacanta aproape in fiecare zi, un filmuleț și un mic rezumat al zilei, insa la partea de postari noi, am dat-o in bara rău de tot. Mai exact doar 6 fotografii publicate pe profil, iar cea mai apreciata fotografie, cu 583 Like-uri este ACEASTA. Va mulțumesc!!!!

instagram-blog-calatorii-travel

Viata privata în septembrie 2018

Septembrie a trecut fără incidente sau probleme serioase. Am reușit sa scap de alergia pe care o aveam după ce în Danemarca am consumat un tub întreg de crema. Ba mai mult după socul revenirii în tara de la 30 la 7 grade, am reușit sa țin răceală departe de mine, consumând portocale din greu. Ma întreb de ce nu putem avea și noi un 20 de grade constant, asa cum îmi place mie??? Eh, poate tocmai asta e secretul pt care iubim sa călătorim, un motiv în plus ca să fugim undeva la căldură.

Despre pisici și jocuri de societate
De obicei la rubrica asta va povestesc despre filme. Ei bine luna asta, record absolut, n-am văzut nici un film!!! La întoarcerea în tara am petrecut toată săptămâna cu Kari, privindu-l cum se joaca pe playstation, teme, gătit, ați ghicit, m-am întors înapoi la normalitate. Apoi în weekend m-am întâlnit cu prietenii în Cluj, unde am bifat doua chestii noi pentru mine.

Prima este un motan, pe nume Fram, care m-a vrăjit pur și simplu. Probabil ați observat deja ca eu nu vorbesc veci despre animale, nu ma vedeți prin vacante alături de câini și de pisici, fiindcă am o fobie. Îmi plac, putem fi prieteni, cât timp stau departe de mine. Însă motanul acesta, de îndată ce m-a bătut pe spate sa ma trezesc, ca un om mare, m-a cucerit. A sărit în bratele mele și de atunci nu ne-am mai dezlipit. E o pisica atipica, nu prea miaună, nu prea are energie, nu ma sperie cu mișcări ritmice. Tot ce-și dorește e afecțiune, pe care ma bucur ca am putut sa i-o ofer.

blog-calatorii

A doua noutate a lunii este un joc de societate pe care l-am descoperit, total întâmplător. Trebuie sa știți despre mine ca iubesc jocurile de societate, când locuiam în Cluj mergeam în fiecare miercuri la seara de jocuri. Acum viata mea e prea plina, ca să mai păstrez un asemenea obicei, dar tot reușesc sa ma vad cu prietenii in weekend sa jucam canasta, remi, rentz etc. Acum eram în cafeneaua Zorki și doream sa jucam dixit, dar cutia nu era completa, asa ca chelnerul ne-a propus Risk Commender. Nu știam jocul, însă de la prima runda mi-a plăcut la nebunie. Este un joc pentru călători, cu o harta a lumii împărțită în teritorii și fiecare jucător primește o misiune (de cucerit un anumit set de teritorii). Este lung și foarte interesant, asa ca l-am și comandat deja de pe net. Habar n-am dacă voi avea timp de el, dar sper ca macar ocazional, sa pot da o partida cu Kari.

Risk-joc-de-societate

Pana luna viitoare, sănătate multa la toată lumea și calatorii frumoase în toamna 2018! Apropo, spre ce destinații va indreptați?