Ziua 4 : Portovenere - Biserica si Grota Bryon (1)

16.08.2010

Dimineata in Levanto

Astazi m-am trezit de dimineata, adica pe la 3 noaptea din nou din cauza caldurii. Seara cand am ajuns la hostelul din Levanto am prins ultimul pat `la etaj` unde caldura e ametitoare! Am dormit de la rau spre groaznic. Cand s-a facut ora 7 m-am bucurat ca in sfarsit pot sa ma dau jos din pat si sa ma pregatesc de masa, fara sa ma mai gandesc ca pot sa deranjez pe cineva.

Micul dejun a fost .... surprinzator
Cred ca asta ar fi cuvantul potrivit :
Un pic de marmelada ( cat un dop de pepsi ) un pic de nutella ( cat 2 dopuri de pepsi ) 2 pesmeti mici mici mici, ca se pierd si intr-o farfuriuta de cafea, unt ( asta a fost varianta normala ) 2 biscuiti micuti, o chifla proaspata si buna; cafea, suc natural de portocale rosii si apa la discretie. La fel in fiecare din cele 5 dimineti! Oricum desi totul e varianta `mini` e mai bine decat un petit dejuner ce include doar un croasant! :)
Dupa micul dejun mi-am luat frumos tinuta de plaja si celelalte putine chestii pe care le aveam ( nu tu i-pod, nu tu carti, nu tu umbrela, fara crema de protectie etc ) dar bine ca aveam proasop si cearsaf de plaja ... restu-s detalii! ( cine s-a gandit ca voi ramane la mare toata vacanta? in Barcelona nu aveam timp de asa ceva .... :) ).
Plaja din Levanto e la 50 m de hostel, e lunga si draguta. Si fix in drept cu Hostelul e o bucata de plaja publica goala, cu nisip fin asa ca numai bine mi-am lasat lucrurile si am intrat in apa. Ma asteptam sa gasesc pietre ca in Monterosso, dar nu, e tot fin. Marea aici in Levanto seamana azi cu Marea Neagra. E galbena spre maro, cu nisip, intrarea in apa e lina, mergi cam 20 de metri in larg ca sa nu mai atingi nisipul, imi place. Lumea din jurul meu se cam plange de culoarea apei, e drept e cam neplacuta, dar intre bolovani si apa maro, prefer apa!
Pe la 12 plec de pe plaja, cam tarziu dupa cum arata pielea mea. M-am ars, nu mai rau ca in alti ani, dar oricum, ma cam pisca umerii si spatele.
La pranz majoritatea magazinelor si restaurantelor sunt inchise, singurul deschis are apa cu 2 euro 1.5 l. Mda, statiune .... Dupa un somn bun decid sa ma duc sa vizitez ceva, un satuc, orice, ca parca cu spatele asta nu-mi mai arde de plaja!

Dupa-masa Portovenere

Intreb la receptie ce as putea vizita si mi se spune Portofino sau Portovenere. Ok, si tie care iti place mai mult? Potrovenere! De ce? Mergi si ai sa vezi ....
Nu-mi plac raspunsurile ezitante, dar fata de azi pare draguta si nu ar avea nici un interes sa ma minta! Si ma conving de asta cand imi da si mersul trenurilor cu ore exate intre Levanto-Cinque Terre- La spezia si imi spune si cum sa ajung acolo, varianta budget. Varianta usoara ar fi cu vaporasul din Levanto dar imi spune ca e mai interesant si mai ieftin cu tren+bus.
Prima parte adica cu trenul pana in La Spezia a fost ok! Acolo dintr-un birou turistic din gara mi-am luat bilet de autobuz spre Portovenere 3.6 euro dus-intors. Statia de autobuz e in centul orasului La Spezia asa ca am cerut si o harta turistica ca deh` sunt in oras nou.
Va spun sincer ca in viata mea nu as fi crezut ca este un loc in Italia care sa nu-mi placa, sau in care sa-mi fie frica! Ei bine ... pana am ajuns aici! Orasul asta e plin de fete pestrite, mai mult dubioase, e plin de minoritati, si daca vre-un roman de acolo imi citeste blogul, scuza-ma , dar sunt cele mai urate fete si oameni ce i-am vazut in viata mea!!!!!!

-La Spezia-

Orasul in sine nu e asa urat, are un bulevard lat cu magazine, mancare ieftina (3-4 euro paste/kebab/chinese/pizza/ cam tot ce vrei ) dar pacat ca nu am rezistat nici pana sa mi se ceara comanda. E o tiganie crunta, am vazut-o si pe tanti rroma din trenul de alaltaieri seara ( thanks God ea nu m-a vazut ) ...... intr-un cavant mi s-a facut frica si am mers dupa harta ca teleghidata spre statia de autobuz! Autobuzele circula din 30 in 30 de minute, asta e oficial, la fata locului, vin si pleaca cand vor! Dar se misca repede!

Traseul pana in Portovenere e de-a dreptul spectaculos! Tot drumul e prin sate mici, pe marginea coastei, undeva sussss deasupra marii, si autobuzul zboara pe o strada ingusta si claxoneaza continuu sa stie soferii din partea opusa ca vine EL! Partea proasta e ca nu se opreste veci sa poti face o poza, nemiscata, asa ca totul ramane in memoria mea, si daca vreti sa vedeti, trebuie sa mergeti acolo!
Si de cum am ajuns, am stiut ca nu voi regreta ca am ales Portovenere si nu Portofino!
Cuvintele sunt de prisos asa ca aleg sa vi-l prezint in poze ... am sa fac doar mici precizari si la sfarsit vom trage concluziile impreuna.

Autobuzul m-a lasat la intrarea unui tunel cu geamuri ....

Si-am iesit ....

Mi-am continuat drumul pe langa case si restaurante

oprind la magazinele cu suveniruri

Le-as lua pe toate!!!

Pe partea opusa trec vapoarase ....

Si lumea sta la plaja pe roci imense

Dupa ce urc cateva scari abrupte vad biserica:

Chiesa di Madonna delle Grazie

de care mi-a zis fata de la receptie

Si satul

Urc prima data sa vad biserica

Uitandu-ma pe jos vad tot velul de modele interesante

Pe drum vad o poarta si intru

O doamna face poze din greu

Pozez si eu ce pozeaza ea

Grotta Bryon

Peisajele sunt minunate

As sta sa privesc ore bune si nu m-as plictisi

Intr-un final urc la biserica, o vizitez, nu e mare lucru dar

pozitionarea ei face toti banii si drumul pana aici

Lacate si geamuri ...

Cobor si mai intru o data, imi place mult marea si muntele,
grota si culorile apei fac un decor superb

Inainte sa ajung jos pozez si vederea asupra satului,

care deabia astept sa il descopar ... in postul urmator

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in Cinque Terre? Citeste toate articolele de calatorie

Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului